Θέματα Εξετάσεων 2020-2021 και σχολιασμός

Ξεκίνησε από evry, 17 Ιουν 2021, 02:09:24 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

Νωρίς - νωρίς θέματα, άντε να δούμε τι θα δούμε  :D
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Άντε πάλι τα ίδια.
Δηλαδή αν εγώ πω ότι η διαίρεση με το μηδέν είναι λογικό λάθος και ότι ο δικός μου μεταγλωττιστής την εντοπίζει τι θα πουν;

Όχι Επίλεξε ρε φίλε!!!

Το θέμα Β στα βαθμολογικά θα το συζητάνε για πολύ ώρα!!!
Πολλά κάτω από την βάση βλέπω
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

kLee

Με μια πρωτη ματιά αρκετά βατά (πέρα από τα μελανά σημεία που ανέφερε ο evry)
Ανδροκλής Πολυμένης

Πληροφορικός

evry

Το Δ είναι το πιο εύκολο θέμα ή είναι ιδέα μου?
Έλεος!!! Αποθέωση των έτοιμων μεθοδολογιών!
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Λαμπράκης Μανώλης

και το θέμα Γ πόσες φορές έχει μπει η ίδια εκφώνηση ???

semaphore

Καλημέρα σε όλους,

Είναι η ιδέα μου η το θέμα Γ είναι παραπλήσιο με το αντίστοιχο περσινά;

Η άποψή μου είναι ότι τα θέματα ήταν εύκολα.

peteglamgr

Της πλάκας είναι τα θέματα, όχι απλά εύκολα.

semaphore

Παράθεση από: peteglamgr στις 18 Ιουν 2021, 10:31:07 ΠΜ
Της πλάκας είναι τα θέματα, όχι απλά εύκολα.

Συμφωνώ 100%. Είπα να ειμαι πιο κομψός , αλλά είναι η αλήθεια.

Νίκος Αδαμόπουλος

Θέμα Δ πολύ απλό, πιο απλό κι από το Γ.

Πολλές μετατροπές, πολλές συμπληρώσεις κενών...

Γενικά από τα πιο εύκολα θέματα

bagelis

Μία πρώτη σειρά λύσεων, προσοχή για μικρολαθάκια....

evry

Δεν είναι έτσι.
Τα θέματα Α και Β μπορεί να τα γράψει ένα παιδί που πάει για το 10?

Παράθεση από: peteglamgr στις 18 Ιουν 2021, 10:31:07 ΠΜ
Της πλάκας είναι τα θέματα, όχι απλά εύκολα.

Έχουν μη διαβαθμισμένα θέματα. Λίγο απαιτητικά Α και Β και γελοία Γ και Δ, ειδικά το Δ
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Σου ξέφυγαν λίγοι οι στοιχίσεις σε Γ και Δ   :D
Παράθεση από: bagelis στις 18 Ιουν 2021, 10:35:15 ΠΜ
Μία πρώτη σειρά λύσεων, προσοχή για μικρολαθάκια....
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

methenitis

Σιγουρα πιο ευκολα απο πέρσι.

Τα ποσοστά ανέβουν.
Το Γ4β πιθανόν να δυσκολέψει κάποιους , αν και πλέον παίζει πολύ σε ασκήσεις.

Και στο Δ4 θα μπερδευτουν και θα φτιάξουν μονοδιαστατο αρκετοι και θα κάνουν ταξινόμηση. Και εκει θα χαθουν μόρια.

Συμπλήρωση κενών, αν και απλή, πάντα τα παιδιά δυσκολεύονται να βρουν μοτίβα(η πλεοψηφία σε εμένα τουλαχιστον)
Και το Β1 το 12 το καθαρό θέλει λίγο προσοχη.

Τα ήθελα λίγο πιο τσιμπημένα να ξεχωρίσει ο καλός.. 

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: evry στις 18 Ιουν 2021, 10:09:24 ΠΜ
Το θέμα Β στα βαθμολογικά θα το συζητάνε για πολύ ώρα!!!

Γιατί το λες αυτό;

processorx

Γεια σας φίλοι μου, εγώ έδινα σήμερα αλλά τελείωσα εδώ και μια ωρα. Διάβαζα ΑΕΠΠ καθημερινά, έλυσα τα παντα τουλάχιστον 2-3 φορες (επαναληπτικές, τα θέματα απο αυτο το site, οτι άλλο εβρισκα μπροστά μου).. σήμερα το πρωι ξύπνησα στις 4:30 για να κάνω μια επανάληψη την θεωρια και να προετοιμαστώ ψυχολογικά για το 3ωρο και τον ιδρώτα. Τελικά ούτε το καθαρό 20ρι δεν κατευνάζει την απογοητευση μου και τον τζαμπα κόπο για αυτά τα θέματα.

evry

Πιστεύω ότι θα είναι δύσκολο να διορθωθεί,
εννοώ στο πως θα κατανείμουν τις μονάδες, έχεις υποπρόγραμμα, πολλούς ελέγχους κλπ
Υπάρχουν πάρα πολλά σημεία που μπορεί να κόψει κάποιος.
π.χ. το πρώτο πιάνει 12 μονάδες. Πως θα κατανεμηθούν?

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 18 Ιουν 2021, 10:56:35 ΠΜ
Γιατί το λες αυτό;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: methenitis στις 18 Ιουν 2021, 10:55:32 ΠΜ
Σιγουρα πιο ευκολα απο πέρσι.

Τα ποσοστά ανέβουν.
Το Γ4β πιθανόν να δυσκολέψει κάποιους , αν και πλέον παίζει πολύ σε ασκήσεις.

Και στο Δ4 θα μπερδευτουν και θα φτιάξουν μονοδιαστατο αρκετοι και θα κάνουν ταξινόμηση. Και εκει θα χαθουν μόρια.

Συμπλήρωση κενών, αν και απλή, πάντα τα παιδιά δυσκολεύονται να βρουν μοτίβα(η πλεοψηφία σε εμένα τουλαχιστον)
Και το Β1 το 12 το καθαρό θέλει λίγο προσοχη.

Τα ήθελα λίγο πιο τσιμπημένα να ξεχωρίσει ο καλός.. 

Για το Δ4 έχεις δίκιο... Κι εγώ που τα διάβασα στο πόδι, αρχικά υπέθεσα ότι ζητάει άλλο πράγμα... Τελικά είναι πιο δύσκολο από ότι έδειχνε!

petrosp13

Από πού πηγάζει ότι ήταν εύκολα τα θέματα;
Εγώ θεωρώ ότι είναι τα πιο δύσκολα θέματα τουλάχιστον μετά το 2018
Θα έχουμε χειρότερες βαθμολογίες από πέρσι και πρόπερσι

Ταξινόμηση σε δισδιάστατο;;;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

themata

Παράθεση από: processorx στις 18 Ιουν 2021, 10:58:24 ΠΜ
Γεια σας φίλοι μου, εγώ έδινα σήμερα αλλά τελείωσα εδώ και μια ωρα. Διάβαζα ΑΕΠΠ καθημερινά, έλυσα τα παντα τουλάχιστον 2-3 φορες (επαναληπτικές, τα θέματα απο αυτο το site, οτι άλλο εβρισκα μπροστά μου).. σήμερα το πρωι ξύπνησα στις 4:30 για να κάνω μια επανάληψη την θεωρια και να προετοιμαστώ ψυχολογικά για το 3ωρο και τον ιδρώτα. Τελικά ούτε το καθαρό 20ρι δεν κατευνάζει την απογοητευση μου και τον τζαμπα κόπο για αυτά τα θέματα.
ο κόπος σου processorx δεν παει ποτέ χαμένος, θα το επιβεβαιώνεις συνεχώς στη ζωη σου, καλά αποτελέσματα να έχεις και μη νομίζεις ότι θα είναι τόσα πολλά τα καθαρά 100ρια

evry

Πέτρο συμφωνώ, τα θέματα δεν είναι εύκολα, απλά δεν υπάρχει κάτι πολύ δύσκολο.
Τα Α, Β είναι πιο δύσκολα συγκριτικά με άλλες χρονιές.
Αν λάβουμε υπόψη πως πέρασε η φετινή χρονιά και το επίπεδο των μαθητών της κατεύθυνσης, θα έλεγα ότι θα έχουμε αύξηση των βαθμολογιών στα άκρα και λιγότερες βαθμολογίες στην μέση

Παράθεση από: petrosp13 στις 18 Ιουν 2021, 11:09:37 ΠΜ
Από πού πηγάζει ότι ήταν εύκολα τα θέματα;
Εγώ θεωρώ ότι είναι τα πιο δύσκολα θέματα τουλάχιστον μετά το 2018
Θα έχουμε χειρότερες βαθμολογίες από πέρσι και πρόπερσι

Ταξινόμηση σε δισδιάστατο;;;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

Θεωρώ ότι οι άριστοι θα επιστρέψουν πάλι στα "φυσιολογικά επίπεδα", δηλαδή στο 10%
-Ταξινόμηση σε δισδιάστατο
-μαξ με ισότητα
-Επίλεξε
-"Περίεργη" μετατροπή επανάληψης
-3 ερωτήσεις θεωρίας
-Κώδικας ουράς

είναι πολλά για να τα έχει "πιάσει" όλα ένας πολύ καλός μαθητής

Και η κατανομή των μονάδων ήταν πάλι χάρισμα στον αδύναμο
Ταξινόμηση δισδιάστατου-6 μονάδες
διάβασμα πινάκων και μεταβλητές-4 μονάδες
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

themata

Παράθεση από: petrosp13 στις 18 Ιουν 2021, 11:23:32 ΠΜ

Και η κατανομή των μονάδων ήταν πάλι χάρισμα στον αδύναμο

Λογικά λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής θέλουν το 10 να είναι πιο εύκολα προσεγγίσιμο

peteglamgr

Ταξινόμηση σε 2σδιάστατο είναι μόνο το τελευταίο ερώτημα του Δ' θέματος. Το οποίο και αυτό τυπική μεθολογία είναι αν το σκεφτείς, αλλά ΟΚ γουατέβερ πες είναι "δυσκολο".
Το άλλο "δύσκολο" είναι να βρεις το πλήθος των μαξ στο τελευταίο ερώτημα του Γ' θέματος, οποίο όμως ΜΑΖΙ με την εύρεση του μαξ πιάνει 4. Οπότε λίγες μονάδες.
Στα άλλα πραγματικά δυσκολία δε βρίσκω για νορμάλ μαθητές (προσοχή: μιλάω για μαθητές που προσπαθούν όχι απαραίτητα καλοί απλά όχι τουρίστες).
Ίσως η συμπλήρωση να δυσκολέψει κάποιους. Το επίλεξε αν είναι δυνατόν. Πιο απλό δε γίνεται. Περίμενα εκσφαλμάτωση, δεν έπεσε. Θεωρία ασχολίαστη. Δεν ξέρω εμένα μου φαίνονται πολύ εύκολα. Δλδ τι περιμέναμε να ζητήσει στο Γ' και στο Δ'; Πόσο πιο απλά;
Θεωρώ ότι πάνε να ευνοοήσουν τους αδύναμους και να προσεγγίσει πολύς κόσμος τουλάχιστον τη βάση.

dihatzou

Το θέμα Δ2 έχει θέμα για μένα. Έχει πολλή μεγάλη ασάφεια ως προς το τι σημαίνει αριθμός άλματος. Ήδη 3 μαθητές μου, μου είπαν ότι κατάλαβαν ότι έπρεπε να εμφανίσουν τον αύξοντα αριθμό του άλματος, πχ αν ήταν το 3ο άλμα του 2ου αθλητή έπρεπε να εμφανίσουν  το 42.αλλοι πάλι εμφάνισαν απλά τον αριθμό 3.

petrosp13

Κεφάλαιο 1
Κεφάλαιο Εκσφαλμάτωσης
Δυαδική σε πρόγραμμα
ΠΟΤΕ;;;;

Πάντως, παίζει να είμαστε το μόνο μάθημα που ζητήθηκαν πιο απαιτητικά θέματα σε σχέση με πέρσι
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

evry

Τώρα που το ξαναδιαβάζω έχεις δίκιο, έπρεπε να διευκρινίζει κάπως τις σειρές των αλμάτων.
Καλό θα είναι αυτό να το δουν οι συντονιστές και να πάρουν και τις δυο απαντήσεις σωστές. Θα το έχουν κάνει και άλλοι μαθητές.

Παράθεση από: dihatzou στις 18 Ιουν 2021, 11:57:40 ΠΜ
Το θέμα Δ2 έχει θέμα για μένα. Έχει πολλή μεγάλη ασάφεια ως προς το τι σημαίνει αριθμός άλματος. Ήδη 3 μαθητές μου, μου είπαν ότι κατάλαβαν ότι έπρεπε να εμφανίσουν τον αύξοντα αριθμό του άλματος, πχ αν ήταν το 3ο άλμα του 2ου αθλητή έπρεπε να εμφανίσουν  το 42.αλλοι πάλι εμφάνισαν απλά τον αριθμό 3.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

SPY

Παράθεση από: dihatzou στις 18 Ιουν 2021, 11:57:40 ΠΜ
Το θέμα Δ2 έχει θέμα για μένα. Έχει πολλή μεγάλη ασάφεια ως προς το τι σημαίνει αριθμός άλματος. Ήδη 3 μαθητές μου, μου είπαν ότι κατάλαβαν ότι έπρεπε να εμφανίσουν τον αύξοντα αριθμό του άλματος, πχ αν ήταν το 3ο άλμα του 2ου αθλητή έπρεπε να εμφανίσουν  το 42.αλλοι πάλι εμφάνισαν απλά τον αριθμό 3.

Νομίζω ότι και οι 2 απαντήσεις είναι σωστές.
Το 42 είναι ο αύξων αριθμός του άλματος και το 3 είναι ο αύξων αριθμός της προσπάθειας

Καλό θα είναι να υπάρξει συντονισμός για να μην αδικηθούν κάποιοι μαθητές

ApoAntonis

Παράθεση από: dihatzou στις 18 Ιουν 2021, 11:57:40 ΠΜ
Το θέμα Δ2 έχει θέμα για μένα. Έχει πολλή μεγάλη ασάφεια ως προς το τι σημαίνει αριθμός άλματος. Ήδη 3 μαθητές μου, μου είπαν ότι κατάλαβαν ότι έπρεπε να εμφανίσουν τον αύξοντα αριθμό του άλματος, πχ αν ήταν το 3ο άλμα του 2ου αθλητή έπρεπε να εμφανίσουν  το 42.αλλοι πάλι εμφάνισαν απλά τον αριθμό 3.

αν και δεν νομίζω ότι στην βαθμολόγηση θα υπάρξει πρόβλημα σε αυτό, η εκφώνηση δεν είναι ασαφής. Ο αύξοντας αριθμός άλματος δεν αναφέρεται πουθενά.

Δεν υπάρχει-δεν ξέρουμε διάταξη σε δισδιάστο

και τελικά από την διατύπωση της εκφώνησης δεν καθορίζεται  η σειρά με την οποία γίνεται η εισαγωγή των αλμάτων αλλά και οι διαστάσεις του πίνακα

SPY

Παράθεση από: ApoAntonis στις 18 Ιουν 2021, 12:13:56 ΜΜ
αν και δεν νομίζω ότι στην βαθμολόγηση θα υπάρξει πρόβλημα σε αυτό, η εκφώνηση δεν είναι ασαφής. Ο αύξοντας αριθμός άλματος δεν αναφέρεται πουθενά.

Δεν υπάρχει-δεν ξέρουμε διάταξη σε δισδιάστο

και τελικά από την διατύπωση της εκφώνησης δεν καθορίζεται  η σειρά με την οποία γίνεται η εισαγωγή των αλμάτων αλλά και οι διαστάσεις του πίνακα
Δεν έχει να κάνει με διάταξη σε δισδιάστατο.
Η πρώτη στήλη είναι η πρώτη προσπάθεια των 20 αθλητών
Η δεύτερη στήλη είναι η δεύτερη προσπάθεια των 20 αθλητών
Το στοιχείο [2,3] του πίνακα είναι το 42ο άλμα που πραγματοποιείται.

Τα παραπάνω ισχύουν για έναν πίνακα με 20 γραμμές και 6 στήλες.

dihatzou

Παράθεση από: ApoAntonis στις 18 Ιουν 2021, 12:13:56 ΜΜ
αν και δεν νομίζω ότι στην βαθμολόγηση θα υπάρξει πρόβλημα σε αυτό, η εκφώνηση δεν είναι ασαφής. Ο αύξοντας αριθμός άλματος δεν αναφέρεται πουθενά.

Δεν υπάρχει-δεν ξέρουμε διάταξη σε δισδιάστο

και τελικά από την διατύπωση της εκφώνησης δεν καθορίζεται  η σειρά με την οποία γίνεται η εισαγωγή των αλμάτων αλλά και οι διαστάσεις του πίνακα
υπάρχει ο αριθμός άλματος του παίχτη
υπάρχει και ο αριθμός άλματος γενικά,
στην εκφώνηση λέει απλά ο αριθμός άλματος.
Εγώ θεώρησα αυτονόητη την πρώτη εκδοχή, αλλά κάποιοι μαθητές όχι. Το ωραίο είναι ότι στη δεύτερη λογική μπήκαν οι πολύ καλοί μαθητές, έχοντας στο μυαλό τους ότι διαφορετικά θα παραήταν εύκολη για 5 μόρια. Περιμένουμε τι θα οδηγίες θα βγάλουν τα εξεταστικά κέντρα

evry

Εμείς την θεωρήσαμε αυτονόητη γιατί μόλις δούμε την εκφώνηση αμέσως έχουμε στο μυαλό μας τι μπορεί να ζητάει λόγω της τριβής μας με αυτά τα θέματα, όχι όμως και ένας τρίτος παρατηρητής.
Όπως το διαβάζω τώρα δεν φαίνεται τι εννοεί με τον αριθμό άλματος.

Παράθεση από: dihatzou στις 18 Ιουν 2021, 12:24:43 ΜΜ
Εγώ θεώρησα αυτονόητη την πρώτη εκδοχή, αλλά κάποιοι μαθητές όχι. Το ωραίο είναι ότι στη δεύτερη λογική μπήκαν οι πολύ καλοί μαθητές, έχοντας στο μυαλό τους ότι διαφορετικά θα παραήταν εύκολη για 5 μόρια. Περιμένουμε τι θα οδηγίες θα βγάλουν τα εξεταστικά κέντρα
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

gthal

Παράθεση από: evry στις 18 Ιουν 2021, 10:09:24 ΠΜ
Όχι Επίλεξε ρε φίλε!!!
;D ;D ;D
Επίλεξε και Ουρά μέχρι να σβήσει ο ήλιος ! Η πεμπτουσία του μαθήματος  :D
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

petrosp13

Ξέρω ότι δεν έχει λογική να αποκλείεις θέματα επειδή έπεσαν πρόσφατα, αλλά θεωρώ κι εγώ αδιανόητο να πέφτει 2 φορές μέσα σε 12 μήνες ερώτημα μετατροπής ΕΠΙΛΕΞΕ και κώδικα ουράς
Ειδικά το 2ο, ήταν φωτοτυπία
Και μιλάμε για προβληματικό κώδικα
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Sergio

Παράθεση από: SPY στις 18 Ιουν 2021, 12:22:16 ΜΜ
Δεν έχει να κάνει με διάταξη σε δισδιάστατο.
Η πρώτη στήλη είναι η πρώτη προσπάθεια των 20 αθλητών
Η δεύτερη στήλη είναι η δεύτερη προσπάθεια των 20 αθλητών
Το στοιχείο [2,3] του πίνακα είναι το 42ο άλμα που πραγματοποιείται.

Τα παραπάνω ισχύουν για έναν πίνακα με 20 γραμμές και 6 στήλες.

Δεν υπάρχει κάτι στην εκφώνηση που να οδηγεί στο συμπέρασμα ότι το [2,3] είναι το 42ο άλμα.  Το μόνο σαφές, με βάση την εκφώνηση, είναι ότι είναι το 3ο άλμα του 2ου αθλητή..
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

tsak

Παράθεσηυπάρχει ο αριθμός άλματος του παίχτη
υπάρχει και ο αριθμός άλματος γενικά,
στην εκφώνηση λέει απλά ο αριθμός άλματος.
Εγώ θεώρησα αυτονόητη την πρώτη εκδοχή, αλλά κάποιοι μαθητές όχι. Το ωραίο είναι ότι στη δεύτερη λογική μπήκαν οι πολύ καλοί μαθητές, έχοντας στο μυαλό τους ότι διαφορετικά θα παραήταν εύκολη για 5 μόρια. Περιμένουμε τι θα οδηγίες θα βγάλουν τα εξεταστικά κέντρα

Και στη δεύτερη εκδοχή πώς να αδικήσεις το μαθητή αλλά πιστεύω την απλή περίπτωση εννοούσαν ...και το γενικότερο ύφος των θεμάτων πιο πολύ παρέπεμπε στην πρώτη εκδοχή...
Γενικά πάντως καλή κλιμάκωση δεν υπάρχει ούτε και φέτος.

Sergio

Με δεδομένη την τραγική χρονιά που περάσαμε όλοι, σε μια πρώτη ανάγνωση, είμαι της γνώμης πως τα θέματα ήταν αξιοπρεπή με μικρές εξαιρέσεις συγκεκριμένων ερωτημάτων που όμως δεν αλλοιώνουν τη γενική εικόνα.  Οι βαθμολογίες θα δείξουν..
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

Τα θέματα δεν πρέπει να κρίνονται πριν μιλήσουμε με τους μαθητες...

Κατά τη γνώμη μου όχι δυσκολα Α και Β αλλά θέλαν προσοχή σε κάποια σημεια.
Το Γ κανονικης πάνω κάτω δυσκολίας. χρειάζεται προσοχη στον τερματισμό της επαναληψης ειδικά σε λύση με  μεχρις_οτου όπου ισως είναι καλό  μια flag σε τετοια περίπτωση ενω με όσο είναι πιο απλό, και το πληθος των μαχ ειναι καλο ερωτημα.
Το Δ εχει τα δ3,δ4 που θελουν γνωση. ΟΧΙ ΔΥΣΚΟΛΑ ΑΛΛΑ ΘΕΛΟΥΝ ... Δεν νομιζω ότι υπάρχει ασάφεια στον αριθμό άλματος. αριθμος γραμμης είναι ο αυξων αριθμός του αθλητη και αριθμός στήλης ο αριθμός άλματος. ωστόσο δεχομαι ότι υπάρχει ένα θέμα με το πως μπορεί να το πάρει καποιος
καλός μαθητής που θα σκεφτει πολύπλοκα. ΔΙΑΦΩΝΩ ΩΣΤΟΣΟ ΜΕ ΤΙς 5 ΚΑΙ 6 ΜΟΝΑΔΕΣ ΣΤΑ Δ3 ΚΑΙ Δ4. ΘΑ ΠΡΟΤΙΜΟΥΣΑ ΝΑ ΥΠΗΡΧΕ ΕΝΑ ΑΚΟΜΑ ΕΡΩΤΗΜΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΑΝΑΝ ΑΠΟ 4 πχ

ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΑΠΟ ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΕΚΕΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ. ΕΙΔΑΜΕ ΤΟΥ 2017 (3 ΚΑΙ 4  ΓΙΑΤΙ ΤΑ 1 ΚΑΙ 2 ΗΤΑΝ ΑΠΛΑ) ΚΑΙ ΤΟΥ 2018 ΚΑΙ ΜΑΘΑΜΕ ΣΕ ΔΥΣΚΟΛΑ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΛΕΜΕ , Α ΕΥΚΟΛΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ. ΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΟΜΩς ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΚΑΙ ΞΕΚΙΝΑΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΙΔΙΟ ΣΗΜΕΙΟ, ΔΗΛ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ. ΕΓΩ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΕΚΑΝΑ  ΚΑΠΟΙΟΑ ΠΙΟ ΔΥΣΚΟΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ - ΚΑΙ ΜΑΛΛΟΝ ΑΡΚΕΤΑ ΠΙΟ ΔΥΣΚΟΛΑ - ΟΜΩΣ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΚΕΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ. ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΞΕΚΙΝΑΜΕ ΝΕΑ ΠΑΙΔΙΑ. ΜΗΝ ΤΟ ΞΕΧΝΑΤΕ. ΕΜΕΙΣ ΠΑΛΙΩΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΥΝΗΘΙΖΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΑΣ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ ΑΠΛΑ ΚΑΠΟΙΑ ΠΟΥ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΦΑΙΝΟΝΤΑΝ ΕΤΣΙ. ΒΕΒΑΙΑ ΕΧΕΙ ΒΕΛΤΙΩΘΕΙ ΚΑΙ Η ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΑΛΛΑ ΕΓΩ ΘΕΩΡΩ ΠΩς ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΚΕΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ. ΞΑΝΑΛΕΩ, ΗΘΕΛΑ ΕΝΑ ΑΚΟΜΑ ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΤΟ Δ... ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΤΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΟΠΩς ΕΓΡΑΨΑ ΠΡΙΝ
ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ

ΕΚΤΙΜΗΣΗ: EVRY, ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΠΟΛΛΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙΣ ΓΡΑΨΕΙ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΟΣΟ... ΝΟΜΙΖΩ ΟΜΩΣ ΣΥΖΗΤΩΝΤΑς ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ, ΟΤΙ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΠΙΟ ΛΙΓΟΥς ΒΑΘΜΟΥΣ ΣΤΑ ΑΚΡΑ... ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΗ Η ΒΑΣΗ ΑΠΟ ΑΛΛΕΣ ΧΡΟΝΙΕς, ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΧΑΘΟΥΝ ΜΟΝΑΔΕΣ ΚΑΙ ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΤΟ 18. ΘΑ ΔΟΥΜΕ. ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ.

το Γ είναι μια αφορμη να μετονομαστει το μαθημα σε
Αποθήκευση
Εμπορευματοκιβωτίων σε
Πλωτά ή
Πετούμενα...   :D :D :D :D

Λαμπράκης Μανώλης

Παράθεση από: ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ στις 18 Ιουν 2021, 02:19:36 ΜΜ
το Γ είναι μια αφορμη να μετονομαστει το μαθημα σε
Αποθήκευση
Εμπορευματοκιβωτίων σε
Πλωτά ή
Πετούμενα...   :D :D :D :D

Δημήτρη συμφωνώ, αλλά στο τελευταίο επαυξάνω κιόλας .. με το που το είδα δεν το πίστευα .. 2015 θέμαγ (λιγο διαφορετεικό), 2018 θέμα Γ, 2020 θέμα Γ, 2021 θέμα Γ .. εντάξει πραγματικά το καταλάβαμε το συγκεκριμένο θέμα   >:D :laugh: :police: :angel:

dpa2006

Τα θέματα των συγκεκριμένων ετών μοιάζουν λίγο, όλως τυχαίως, μεταξύ τους... :D ::)
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

andreas_p

!Δ2
Το παρακάτω
"Να θεωρήσετε ότι η μεγαλύτερη επίδοση σημειώθηκε από έναν μόνο αθλητή και σε ένα μόνο άλμα."
ΔΕΝ αφήνει κανένα περιθώριο για αριθμό γενικού άλματος !
Αναφέρεται σε επίπεδο αθλητή και όχι αγωνίσματος.
Καμία ασάφεια !

SPY

Παράθεση από: andreas_p στις 18 Ιουν 2021, 02:58:22 ΜΜ
!Δ2
Το παρακάτω
"Να θεωρήσετε ότι η μεγαλύτερη επίδοση σημειώθηκε από έναν μόνο αθλητή και σε ένα μόνο άλμα."
ΔΕΝ αφήνει κανένα περιθώριο για αριθμό γενικού άλματος !
Αναφέρεται σε επίπεδο αθλητή και όχι αγωνίσματος.
Καμία ασάφεια !

Συνάδελφε, κατά την γνώμη μου η ασάφεια σε ένα θέμα πανελληνίων μάλλον ορίζεται με βάση το ποσοστό των υποψηφίων που αντιλαμβάνονται διαφορετικά την εκφώνηση από το αναμενόμενο.
Αυτό θα φανεί μονο στα βαθμολογικά κέντρα.

ApoAntonis

Θεωρούμε αυτονόητο ότι ο πίνακας είναι διάστασης 20 επί 6 ή 6 επί 20.
Σε προσεκτική ανάγνωση όμως δεν γράφει υποχρεωτικά αυτό...
"Να διαβάζει και να αποθηκεύει σε δισδιάστατο πίνακα τις επιδόσεις του κάθε αθλητή στα 6 άλματα"

Μπορώ να έχω 20 πίνακες, με 2 γραμμές και 3 στήλες (γιατί έτσι), με τις επιδόσεις.

Επιπρόσθετα, το Δ4 δεν είναι αποκλειστικά ταξινόμηση. Τα άλματα μπορούν να εμφανιστούν σε φθίνουσα σειρά χωρίς να ταξινομηθούν.

Δεν φαντάζομαι να τα θεωρεί κανείς ασάφειες αυτά. Επίσης, δεν φαντάζομαι να τα έχει κάνει κάποιος υποψήφιος.
Αν έχουμε όρεξη το ξεχειλώνουμε, δεν είναι θέμα αυτό.

Obelix

Συμφωνώ απόλυτα με Petrosp. Πιο απαιτητικά από πέρυσι, πιστεύω θα δούμε λιγότερους αριστούχους και περισσότερα γραπτά κάτω από τη βάση. Θεωρώ ότι ήταν πιο δύσκολο για τους απροετοίμαστους να φτάσουν το 10.

Tas

#43
Καλησπέρα σας. Έδινα σήμερα και έχοντας κάνει μια καλή προετοιμασία βλέποντας τις λυσεις και συγκρινοντας με το τι είχα γράψει πιστεύω λόγω λάθους στο α5 ότι έχω πιασει το 99 τις 100.Η ερώτηση μου ειναι αν θα μου κόψουν 1 τις 100 ακόμα διότι έγραψα τελος επιλογής αντί για τέλος επιλογών και αν θα μου κοψουν ακόμα 1τις 100 διότι αντί για μεγαλύτερο στη μετατροπή έβαλα μεγαλύτερο η ίσο του α. Ευχαριστώ.

evry

Να σου κόψουν για το τέλος_επιλογής το θεωρώ απίθανο.
Για το >= λογικά θα σου κόψουν γιατί το Α3 πιάνει 7 μονάδες, άρα 1 θα πάει στην σωστή συνθήκη.

Παράθεση από: Tas στις 18 Ιουν 2021, 06:48:32 ΜΜ
Καλησπέρα σας. Έδινα σήμερα και έχοντας κάνει μια καλή προετοιμασία βλέποντας τις λυσεις και συγκρινοντας με το τι είχα γράψει πιστεύω λόγω λάθους στο α5 ότι έχω πιασει το 99 τις 100.Η ερώτηση μου ειναι αν θα μου κόψουν 1 τις 100 ακόμα διότι έγραψα τελος επιλογής αντί για τέλος επιλογών και αν θα μου κοψουν ακόμα 1τις 100 διότι αντί για μεγαλύτερο στη μετατροπή έβαλα μεγαλύτερο η ίσο του α. Ευχαριστώ.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

pgrontas

Παράθεση από: ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ στις 18 Ιουν 2021, 11:07:41 ΠΜ
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΛΕΟΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΤΟΝΟΜΑΣΤΕΙ ΣΕ
ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΚΙΒΩΤΙΩΝ ΣΕ ΠΕΤΟΥΜΕΝΑ Η ΠΛΩΤΑ ;D ;D ;D

Το παραπάνω σχόλιο, το καλύτερο που διάβασα σήμερα, αποτυπώνει κατά τη γνώμη μου την ποιότητα των θεμάτων αλλά και της κατεύθυνσης που πάει το μάθημα τα τελευταία χρόνια. Ανέμπνευστα και αδιαβάθμητα.
Σε σχέση με την ευκολία, ασφαλώς δεν είμαστε εμείς οι καλύτεροι κριτές αλλά οι μαθητές.
Οπότε στους προφορικά εξεταζόμενους, φέτος ήταν η πρώτη χρονιά εδώ και 11 χρόνια που εξετάζω που τελειώσαμε στις 2 παρά.
Από τα 7 άτομα που εξέτασα 3 ήταν στην κλίκακα 90-100 (με 1 100), 3 στην 20-30 και 1 στη βάση.
Αυτό δεν σημαίνει κάτι κατ' ανάγκη αλλά το καταθέτω.

Κάποια επιμέρους σχόλια:
1. Δεν μου άρεσε καθόλου το Α1.5 (οι εντολές δομής ακολουθίας εκτελούνται ακριβώς μια φορά). Αν δεν υπήρχε η εκσφαλμάτωση θα ήταν ένα εύκολο θέμα, αλλά με την εκσφαλμάτωση, λόγω κάποιου σφάλματος αντικανονικού τερματισμού οι επόμενες εντολές μπορεί να μην εκτελεστούν καθόλου. Οπότε πρέπει κάποιος μαθητής που πονηρεύτηκε να σκεφτεί αν η καθοριστικότητα ισοδυναμεί με ανυπαρξία σφαλμάτων αντικανονικού τερματισμού, που είναι λίγο υπερβολικό. Δεν φάνηκε να υπάρχει ανάλογη περίπτωση στους ΦΑ, αλλά φοβάμαι μήπως κάποιος καλός μαθητής το παρασκέφτηκε και την πατήσει.
2. Πολύ κακό για μένα που ζητήθηκε κώδικας και στο Β. Θα μπορούσε να μπει κάποια ωραία ασκησούλα.
3. Πολύ θεωρία (Α1, Α2, Β2) - ακόμα και για μένα που είμαι υπέρμαχός της,  στις διάφορες συζητήσεις στο Στέκι.
4. Στο Δ4 υπήρξαν ερωτήσεις από τους μαθητές, αν θα πρέπει να εμφανίζονται και οι άκυρες επιδόσεις. Εύλογες για μένα και η εκφώνηση εκεί θα έπρεπε να ήταν καλύτερη.

Και του χρόνου με υγεία!

Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Tas

Παράθεση από: evry στις 18 Ιουν 2021, 06:59:55 ΜΜ
Να σου κόψουν για το τέλος_επιλογής το θεωρώ απίθανο.
Για το >= λογικά θα σου κόψουν γιατί το Α3 πιάνει 7 μονάδες, άρα 1 θα πάει στην σωστή συνθήκη.

Επισης υπαρχει περιπτωση αν ξεχασα να δηλωσω στο τμημα δηλωσεων ενα i να μου κοψουν ? Αυτο και τα παραπανω ειναι τα λαθη μου .

evry

οχι
Παράθεση από: Tas στις 18 Ιουν 2021, 07:07:18 ΜΜ
Επισης υπαρχει περιπτωση αν ξεχασα να δηλωσω στο τμημα δηλωσεων ενα i να μου κοψουν ?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Laertis

Μια ωραία πεταλούδα,
Μια ωραία πεταλούδα
σ'ένα κήπο μια φορά
καμαρώνει και απλώνει
τα γαλάζια της φτερά.

Από τότε που η Ομάδα διαγωνισμάτων του Στεκιού σταμάτησε να βγάζει θέματα, οι ΚΕΕ έχουν τελματώσει στις φορτοεκφορτώσεις , στα ισοδύναμα και τις φυσαλίδες. Κοινώς, κυνηγάμε την ουρά μας (ή τη στοίβα μας ;) !

Καλό καλοκαίρι συνάδελφοι  :laugh:
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

evry

Βλέπω στοίβα που έχει υλοποιηθεί με πίνακα και είναι κοντά στο stack overflow.
ή καλύτερα υλοποίηση κυκλικής ουράς όπου όταν ένας κόμβος αφαιρείται εισάγεται αμέσως στο άλλο άκρο.

Παράθεση από: Laertis στις 18 Ιουν 2021, 08:43:11 ΜΜ
Από τότε που η Ομάδα διαγωνισμάτων του Στεκιού σταμάτησε να βγάζει θέματα, οι ΚΕΕ έχουν τελματώσει στις φορτοεκφορτώσεις , στα ισοδύναμα και τις φυσαλίδες. Κοινώς, κυνηγάμε την ουρά μας (ή τη στοίβα μας ;) !
Καλό καλοκαίρι συνάδελφοι  :laugh:

Καλό καλοκαίρι Γιώργο
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

andreas_p

Γιώργο να δώσουμε τη σκυτάλη στα νιάτα!
Αρκεί να ... αδράξουν !

kyriakos208

Καλησπέρα.  Στο δ4 αν μπήκε το αν διάφορο του μηδέν πριν την εμφάνιση θεωρείται λάθος? Εφόσον οι επιδόσεις είναι οι μη αρνητικοί αριθμοί

tsabatman

Καλησπέρα σε όλους! Πάντως 2 χρόνια τώρα με το θέμα Γ έμαθα να λέω την λέξη εμπορευματοκιβώτια🤣🤣

Σάκης Δημόπουλος

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Πανελλήνιες 2021 -  Λύσεις θεμάτων Α και Β https://www.youtube.com/watch?v=_VkhRdDpI-g

P.Tsiotakis

Παράθεση από: Sergio στις 18 Ιουν 2021, 01:17:59 ΜΜ
Δεν υπάρχει κάτι στην εκφώνηση που να οδηγεί στο συμπέρασμα ότι το [2,3] είναι το 42ο άλμα.  Το μόνο σαφές, με βάση την εκφώνηση, είναι ότι είναι το 3ο άλμα του 2ου αθλητή..

Ακριβώς αυτό. Π.χ.
Ο αθλητής που έχει αποθηκευτεί στη γραμμή 19 του πίνακα, δεν σημαίνει (απαραίτητα) ότι αγωνίστηκε 19ος. Μπορεί να εγγράφηκε 19ος στους αγώνες ή να μπήκε στη λωρίδα 19 για να είναι κοντά στις κερκίδες στην φίλη του που τον ενθαρρύνει.
Ή τέλος, μπορεί το 19 να είναι γούρι του γιατί τόσο είχε γράψει στον προγραμματισμό στις πανελλήνιες το 2009 που έδωσε εξετάσεις στην τεχνολογική κατεύθυνση με θέματα μικρότερης ( ; ) τυποποίησης.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

Καλημέρα σε όλους. Λίγα σχόλια για τα θέματα τωρα που μιλήσαμε και με τους μαθητες και έχουμε σχετικά ηρεμήσει.
Κατ αρχάς, όπως έγραψα και πιο πάνω, προτείνω το μάθημα να μετονομαστεί σε Αποθήκευση Εμπορευματοκιβωτίων σε Πλωτά η Πετούμενα...
Πέρα από την πλάκα τώρα, νομίζω ότι τα θέματα σε ένα μάθημα πρέπει να κρίνονται αφού μιλήσουμε με τους μαθητές και τότε μόνο μπορούμε να βγάλουμε καλά και ασφαλή συμπεράσματα.
Προσωπικά θεωρώ ότι τα θέματα ήταν εκεί που έπρεπε να είναι από άποψη δυσκολίας (αν και έχω κάνει αρκετά δυσκολότερες ασκήσεις στους μαθητές). Πρώτος λόγος που το λέω αυτό είναι η φετινή χρονιά και οι δυσκολίες της... και δεύτερος λόγος το γεγονός ότι έξι χρόνια τώρα από τότε που άλλαξε η κατεύθυνση έχουν αλλάξει και οι μαθητές που κάνουν πληροφορική...  (θα μπορούσε ίσως ένα κλικ πιο πάνω σε κάποιες μονάδες – αλλά για τους παραπάνω λόγους θεωρώ ότι εκεί έπρεπε να είναι τα θέματα.)
Επίσης, μπορεί να είδαμε κάποιες χρονιές δύσκολά θέματα - όπως το 2017 3ο και 4ο θέμα ή 2018 η και κάποια άλλα παλαιότερα – ωστόσο εμείς οι διδάσκοντες μπορεί κάθε χρόνο να γινόμαστε καλύτεροι και ένα θέμα που παλιά μας φαινόταν πρωτότυπο και δύσκολο να μας φαίνεται πλέον τετριμμένο και απλό, ωστόσο οι μαθητές είναι πάντα καινούριοι και ξεκινάνε από την αρχή. Βέβαια η προετοιμασία έχει βελτιωθεί, ωστόσο είναι μάλλον δύσκολο να φτάσεις πιο μακριά...
Στα δύο πρώτα θέματα Α και Β, έπρεπε να δοθούν κάποιες εύκολες μονάδες καθώς η Ελλάδα δεν είναι ένας ιντερνετικός παράδεισος και πολλά παιδάκια δεν είχαν παρακολουθήσει το μάθημα όπως θα έπρεπε. Οπότε ορθώς έπραξε η επιτροπή κατά τη γνώμη μου και έδωσε κάποιες εύκολες μονάδες, όπως άλλωστε πρέπει να υπάρχουν σε ένα μάθημα, νομίζω δε ότι πάνω κάτω – με μικρές διαφορές  - είναι στα περυσινά επίπεδα.
Το Γ θέμα (με τα εμπορ...  εμπορευμ... εμπ... εμπορευματ... - αει στο καλό, στου χαντακ και αυτό, ) εγώ νομίζω ότι πέρα από την έλλειψη πρωτοτυπίας (σίγουρα...), ήταν καλό όσον αφορά το επίπεδο δυσκολίας του. Φάνηκε στη συζήτηση με τους μαθητές ότι η συνθήκη τερματισμού απαιτούσε προσοχή ενώ το Γ4 ήταν καλό ερώτημα. Νομίζω ήταν ένα κλικ πιο πάνω από το περυσινό.
Τέλος όσον αφορά το θέμα Δ, εγώ ήθελα ένα ερώτημα παραπάνω για καλύτερη κατανομή μονάδων γιατί ήταν πολλές οι μονάδες στα δ3 και δ4 αλλά και για να υπάρχει ένα επιπλέον ερώτημα στο θέμα... Θα το ήθελα. Θεωρώ καλύτερη πρακτική πάντως ένα θέμα να ξεκινάει νορμάλ και να δυσκολεύει στη συνέχεια καθώς προχωράς στα ερωτήματα, όπως φέτος δηλαδή, παρά ένα θέμα που σε κολλάει στην αρχή, και μετά είναι εύκολο, όπως το περσινό.
Όλα αυτά βέβαια είναι η γνώμη μου.
Γενικά νομίζω στο σύνολό τους τα θέματα, δεν απέχουν πολύ από τα περυσινά όσον αφορά τη δυσκολία τους, ενώ τελευταία θα πω ότι με ενοχλεί η ύπαρξη τόσης θεωρίας στο μάθημα, που εν τέλει δεν διαφοροποιεί τον μαθητή που έλιωσε να τη διαβάσει όλη και να τη μάθει καλά, από τον μαθητή που την διάβασε 4-5 ημέρες. Κατά τη γνώμη μου ΠΡΕΠΕΙ Η ΘΕΩΡΙΑ ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ.
ΥΓ: δεν ξέρω αν πρέπει να μας ενοχλεί περισσότερο τελικά το ότι το θέμα Γ έχει ξαναμπεί σαν ιδέα όσο το να μας νοιάζει να υπάρχουν σαφώς διατυπωμένα θέματα. (πχ όταν μπαίνει άσκηση με βαθμολογίες που είναι το πρόβλημα; και γιατί να είναι; ) Εμένα με ενοχλεί περισσότερο ένα θέμα κακοδιατυπωμένο που ο μαθητής δεν κατανοεί γιατί δυστυχώς έχουν υπάρξει τέτοια μέσα στα χρόνια. Ευτυχώς φέτος, δεν νομίζω ότι υπήρξε κάτι τέτοιο. Και στο Δ2 που κάποιοι έθιξαν, νομίζω ότι πρόκειται για παρερμηνεία και όχι για κακή διατύπωση.) 
Καλό καλοκαίρι και καλή συνέχεια σε όλους.

George

Συμφωνώ με όλα τα παραπάνω με μια μικρή ένσταση όσον αφορά το

Παράθεση από: ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ στις 19 Ιουν 2021, 12:36:16 ΜΜ

Και στο Δ2 που κάποιοι έθιξαν, νομίζω ότι πρόκειται για παρερμηνεία και όχι για κακή διατύπωση.) 
Καλό καλοκαίρι και καλή συνέχεια σε όλους.


θεωρώ  οτι η διατύπωση αφήνει πολύ χώρο για παρερμηνεία.
Όταν το διάβασα πρώτη φορά με προβλημάτισε λίγο ''ο αριθμός του άλματος'' σε συνδυασμό με το όνομα του αθλητή που δεν ήταν ζητούμενο (Αν ζητούσε και το όνομα νομίζω οτι δεν θα μπερδευόταν κανένας) .
Ναι το ΕΠ[2,3] δεν μπορεί παρα να είναι το 3ο άλμα του 2ου αθλητή και όχι το άλμα 42 ή το άλμα 15 γιατί οι απαντήσεις 42 και 15 δεν έχουν κάποιο νόημα. Όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε οτι δεν έχουν  όλοι οι μαθητές ''εικόνα'' απο το τι γίνεται σε αθλήματα. Φαντάζομαι οτι σε ανάλογες ασκήσεις   με αθλήματα αρκετοί βρεθήκαμε να δίνουμε διευκρινήσεις σε ''αυτονόητα'' για εμάς σημεία της άσκησης.
Ούτε είναι τυχαίο θεωρώ οτι η παρερμηνεία έγινε κυρίως απο μαθητές που το ψάχνουν περισσότερο. Αυτό πιστευω οτι πρέπει να το λάβουν υπόψη οι βαθμολογητές.

Skg

Καλησπέρα σας, στο Β1 ποσες μονάδες θα κοπούν αν στον έλεγχο των θετικών αριθμών χρησιμοποιηθεί η συνθήκη x>=0;

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

#58
Παράθεση από: George στις 20 Ιουν 2021, 01:10:21 ΜΜ
Συμφωνώ με όλα τα παραπάνω με μια μικρή ένσταση όσον αφορά το

θεωρώ  οτι η διατύπωση αφήνει πολύ χώρο για παρερμηνεία.
Όταν το διάβασα πρώτη φορά με προβλημάτισε λίγο ''ο αριθμός του άλματος'' σε συνδυασμό με το όνομα του αθλητή που δεν ήταν ζητούμενο (Αν ζητούσε και το όνομα νομίζω οτι δεν θα μπερδευόταν κανένας) .
Ναι το ΕΠ[2,3] δεν μπορεί παρα να είναι το 3ο άλμα του 2ου αθλητή και όχι το άλμα 42 ή το άλμα 15 γιατί οι απαντήσεις 42 και 15 δεν έχουν κάποιο νόημα. Όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε οτι δεν έχουν  όλοι οι μαθητές ''εικόνα'' απο το τι γίνεται σε αθλήματα. Φαντάζομαι οτι σε ανάλογες ασκήσεις   με αθλήματα αρκετοί βρεθήκαμε να δίνουμε διευκρινήσεις σε ''αυτονόητα'' για εμάς σημεία της άσκησης.
Ούτε είναι τυχαίο θεωρώ οτι η παρερμηνεία έγινε κυρίως απο μαθητές που το ψάχνουν περισσότερο. Αυτό πιστευω οτι πρέπει να το λάβουν υπόψη οι βαθμολογητές.

Η αλήθεια είναι ότι αφήνεται ένα περιθώριο παρερμηνείας καθώς θα ήταν καλύτερο να είχε γραφτεί να βρεθεί ο αριθμός άλματος του αθλητή. Όμως (είναι λυπηρό γιατί σίγουρα θα πρόκειται για πολύ καλό μαθητή για να σκεφτεί και για να μπορεί κιόλας να το λύσει με αυτόν τον τρόπο) θα έπρεπε για να λυθεί κάπως έτσι, να έχουν δοθεί διευκρινίσεις για το πώς γίνονται τα άλματα (τη σειρά δηλαδή). Προφανώς παιδί που θα έχει γνώση από αγώνες στίβου, θα υπέθεσε αυτό το οποίο συμβαίνει, δηλαδή κάθε αθλητής από ένα άλμα και πάλι μετά. Θα έπρεπε όμως να εξηγει κάτι τετοιο για να μπορεί να λυθεί έτσι.
Η ώρα των εξετάσεων και το άγχος, δυστυχώς αφήνει περιθώρια για λανθασμένες επιλογές σε κάτι τέτοιο, συν το ότι το άγχος του εξεταζομένου αυξάνεται όταν έχει μια τετοια αβεβαιότητα... Καλό θα ήταν να ζητούσε διευκρίνιση και να δινόταν βέβαια.
Κρίμα. πιστεύω, ότι ο διορθωτής θα πρέπει να είναι ελαστικός σε μία τέτοια λύση.

Vangelis

Για τη δυσκολία των θεμάτων μπορούμε να κουβεντιάζουμε πολύ. Προσωπικά μου φάνηκαν σχετικά εύκολα. Αλλά αυτό που θέλω να παρατηρήσω είναι ότι δεν είχαν έμπνευση, ήταν γραφειοκρατικά (άντε  να τελειώσει και αυτή η δουλειά).  Αυτό φαίνεται τόσο από την επιλογή όσο και από την εκφωνήσεις των θεμάτων. Τίποτα ποιο πρωτότυπο από ΕΠΙΛΕΞΕ,  φόρτωση εμποροκιβωτίων και άλματα αθλητών δεν μπορούσαν να σκεφτούν?.  Το Δ2 έχει ασάφεια διατύπωσης , μια δύο λέξεις παραπάνω και δεν θα υπήρχε πρόβλημα.

evry

Εύκολα στα Μαθηματικά , εύκολα στην πληροφορική, εύκολα στην Φυσική και πάει λέγοντας.
Όλοι ευτυχισμένοι λοιπόν γιατί πιστεύουν ότι έγραψαν καλά και φυσικά μαζί και οι καθηγητές τους, αφού έπεσαν κλασικές μεθοδολογίες που διδάσκονται σε όλα τα φροντιστήρια και υπάρχουν σε όλα τα βοηθήματα.
Μόνο που ξεχνάμε μια μικρή λεπτομέρεια. Οι εξετάσεις είναι κατατακτήριες.
Όταν λοιπόν βγουν οι βαθμοί και ανακαλύψουμε ότι το αν θα περάσει κάποιος Ιατρική η Πολυτεχνείο θα εξαρτάται από το πόσο καλά "έγραψε" στο μάθημα που λέγεται "Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία" ας συζητήσουμε μετά τι θέματα θα πρέπει να μπαίνουν.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

Εγώ πάντως επιμένω ότι οι βαθμοί στο μάθημα μας δεν θα είναι τόσο καλοί όσο νομίζουν οι μαθητές μας
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

dpa2006

Καλημέρα σε όλους,
Όταν θα βγουν οι βαθμολογίες και η κλιμάκωση τους τότε θα φανεί πιστεύω το πως "αλληλεπίδρασαν" τα (φετινά) παιδιά με τα θέματα.
Δεν νομίζω να έχουν μεγάλες αποκλίσεις οι βαθμολογίες από τις περυσινές.
Αλλά πάλι μπορεί να κάνω και λάθος εκτίμηση.

Αλλά αυτό θα φανεί...

Κάποιος Admin ας σβήσει το διπλό ποστ... :)
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

evry

Μάλλον έσβησα το ... λάθος διπλό πόστ  :laugh:
Παράθεση από: dpa2006 στις 23 Ιουν 2021, 08:41:23 ΠΜ
Κάποιος Admin ας σβήσει το διπλό ποστ... :)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

bagelis

συμφωνώ με petrosp13...

μπορεί να λέμε εμείς ότι ήταν εύκολα, αλλά νομίζω ότι οι άριστες βαθμολογίες θα είναι λιγότερες από πέρισυ...

όχι δραματικά λιγότερες, ένα κλικ κάτω....

ας μας πούνε και τα παιδιά από τα βαθμολογικά...

dpa2006

Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

ApoAntonis

Άνοιξε το μπακάλικο και σας παρουσιάζει τα στατιστικά των βαθμολογιών έτσι όπως ανοικώθηκαν (και αν δεν έκανα κάποιο λάθος στην αντιγραφή)
από το υπουργείο

Αριθμός γραπτών
2018: 22588
2019: 23983
2020: 23228

Παρατηρήσεις χωρίς επιστημονική βάση και χωρίς αιτιολόγηση:

  • Οι κλάσεις είναι [0-5),[5-10),[10-11), κ.ο.κ.
    και το ποσοστό είναι σχεδιασμένο στο κέντρο κάθε κλάσης
  • Το παράδοξο του να ανεβαίνει το ποσοστό καθώς ανεβαίνει η βαθμολογία, πρέπει να κοπεί
  • Οι "χαμηλομεσαίες" βαθμολογίες ψιλομοιάζουν σταθερές και flat
  • Ένας στους δύο -τουλάχιστον-  γράφει κάτω από την βάση

ntzios kostas

Παράθεση από: evry στις 22 Ιουν 2021, 10:50:56 ΜΜ
Εύκολα στα Μαθηματικά , εύκολα στην πληροφορική, εύκολα στην Φυσική και πάει λέγοντας.
Όλοι ευτυχισμένοι λοιπόν γιατί πιστεύουν ότι έγραψαν καλά και φυσικά μαζί και οι καθηγητές τους, αφού έπεσαν κλασικές μεθοδολογίες που διδάσκονται σε όλα τα φροντιστήρια και υπάρχουν σε όλα τα βοηθήματα.
Μόνο που ξεχνάμε μια μικρή λεπτομέρεια. Οι εξετάσεις είναι κατατακτήριες.
Όταν λοιπόν βγουν οι βαθμοί και ανακαλύψουμε ότι το αν θα περάσει κάποιος Ιατρική η Πολυτεχνείο θα εξαρτάται από το πόσο καλά "έγραψε" στο μάθημα που λέγεται "Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία" ας συζητήσουμε μετά τι θέματα θα πρέπει να μπαίνουν.

Φέτος αφήσαμε ένα ποίημα να καθορίσει ποιος θα μπει σε σχολές πληροφορικής και όχι μόνο.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

P.Tsiotakis


Κώστα, έβαλαν ποίημα στη Φυσική ή στη Χημεία;

George Eco

Πρώτον, προσωπικά πιστεύω πως δεν υπάρχουν "έτοιμες μεθοδολογίες" στο μάθημά μας, να παπαγαλίζουν παιδιά.
Υπάρχουν όπως λέω πάντα, τρόποι να κάνουμε πράγματα.
Όλα τα φροντιστήρια δηλαδή διδάσκουν παπαγαλίζουσες "μεθοδολογίες" δηλαδή κομμάτια κώδικα που κάτι κάνουν; ΌΧΙ!!!
Και ξαναλέω, δε ξέρω πότε βαπτίσαμε κομμάτια κώδικα "μεθοδολογίες". Εγώ δε συνδράμω ας πούμε. Τα μόνα που ζητάω από παιδιά να μάθουν απ' έξω είναι ταξινόμηση φυσαλίδα, δυαδική αναζήτηση, ώθηση, απώθηση, εισαγωγή, εξαγωγή.
Αυτά! Πως θα κάνεις σειριακή αναζήτηση είναι κοινή λογική.
Πώς θα βρείς σύνολο, μέγιστο, ελάχιστο, μέσο όρο είναι κοινή λογική.
Τα δείχνω, ΤΑ ΕΞΗΓΩ ΕΝΔΕΛΕΧΩΣ, τα θυμούνται κι αν όχι τα δομούν από το μηδέν με αναλυτική και σύνθετη σκέψη και μαθαίνουν να τα συνδυάζουν και να κάνουν ό,τι γουστάρουν.  Αυτό δεν είναι " εκμάθηση μεθοδολογιών", δε το βαπτίζω εγώ έτσι. Η παπαγαλία δεν έχει θέση σε αυτό το μάθημα.

Άλλωστε  δεν ήταν εύκολο να γράψει παιδί που παπαγάλιζε το θέμα Δ φέτος. Κι εδώ κι 7 τουλάχιστο χρόνια σερί δηλαδή τα θέματα είναι anti-parrot.
Για να ξεχωρίσουν ποια παιδιά ξέρουν τι τους γίνεται, από παιδιά που πιθανώς παπαγάλισαν, τα θέματα ήταν ελαφρώς διαφορετικά, από διάφορες "μεθοδολογίες" κι ας μη κρυβόμαστε. Ωραία θέματα! Αν ξέρεις τι σου γίνεται, με αναλυτική και σύνθετη σκέψη, δομείς το προγραμματάκι σου, λύνεις, παίρνεις βαθμούς, περνάς στη Σχολή που αξίζεις. Άσχημη η ασάφεια του Δ και δε μου άρεσε και το "ισοδύναμο" αλλά παρόλα ταύτα, καλά θέματα.


Δεύτερον, δε πιστεύω πως ήταν και τόσο εύκολα γενικά τα θέματα. Στη λεπτομέρεια παίζονται οι βαθμοί. Μαθηματικά, εύκολα, αλλά με παγιδούλες. Πληροφορική, επίσης δεν ήταν και ΤΟΣΟ εύκολα, για παράδειγμα όποιος σκέφτηκε "θα διαβάσω θεωρία να πάρω ένα 60 στανταράκι" έφαγε από το πουθενά ένα Β1, με υποπρόγραμμα που είναι ανατρεπτική έκπληξη. Ο δυνατός μαθητής είπε "τζάμπα 12 μονάδες", ο παπαγάλος είπε "ωχ τη πατήσαμε".


Τρίτον, αν γράψει ένα παιδί 98% Πληροφορική, 98% ΑΟΘ, 75% Μαθηματικά, είναι σχεδόν σίγουρο, πως ΄Εκθεση έγραψε για Σείριο κι όχι Σύριο.

Κι αν θέλετε τη γνώμη μου, αν το ποίημα διαχωρίζει τους μαθητές μεταξύ αυτών που έγραψαν για το Σείριο (με σημείωση στο θέμα πως είναι αστέρι) κι όσων έγραψαν για τους Σύριους, εντάξει τότε. Ας γίνει έτσι ο διαχωρισμός. Δεν έχω θέμα. Serious-ly;;;
Σοβαρά τώρα, το ποίημα πιστεύετε διαχωρίζει τους επιτυχούντες από όσους αποτύχουν, ή ότι κάποιοι γράφουν Πληροφορική 98% κι 100% αντί 75% ή 85%;
Ας δούμε κι αποτελέσματα και μέσες βαθμολογίες, για να έχουμε και μια καλύτερη εικόνα.
Κι αν μη τι άλλο, αν δε μπορείς να διαβάσεις σωστά μια εκφώνηση, δε θα γράψεις καλά ΟΥΤΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ δε νομίζετε;

SPY

Παράθεση από: Laertis στις 18 Ιουν 2021, 08:43:11 ΜΜ
Μια ωραία πεταλούδα,
Μια ωραία πεταλούδα
σ'ένα κήπο μια φορά
καμαρώνει και απλώνει
τα γαλάζια της φτερά.

Από τότε που η Ομάδα διαγωνισμάτων του Στεκιού σταμάτησε να βγάζει θέματα, οι ΚΕΕ έχουν τελματώσει στις φορτοεκφορτώσεις , στα ισοδύναμα και τις φυσαλίδες. Κοινώς, κυνηγάμε την ουρά μας (ή τη στοίβα μας ;) !

Καλό καλοκαίρι συνάδελφοι  :laugh:

Κι όμως τα διαγωνίσματα του στεκιού εξακολουθούν να εμπνέουν τους θεματοδότες.
Στα Σ-Λ το Α1 - 5 είναι το Α1 - 4 του διαγωνίσματος του 2012.
Επίσης το Γ4β είναι εμπνευσμενο από το Α5 του διαγωνίσματος του 2012.

ΤΟ στέκι ποτέ δεν πεθαίνει.....

Laertis

Παράθεση από: SPY στις 28 Ιουν 2021, 07:10:11 ΜΜ
Κι όμως τα διαγωνίσματα του στεκιού εξακολουθούν να εμπνέουν τους θεματοδότες.
Στα Σ-Λ το Α1 - 5 είναι το Α1 - 4 του διαγωνίσματος του 2012.
Επίσης το Γ4β είναι εμπνευσμενο από το Α5 του διαγωνίσματος του 2012.

ΤΟ στέκι ποτέ δεν πεθαίνει.....

Άρα μπορούμε ασφαλώς να ισχυριστούμε ότι εδώ στο στέκι είμαστε 10 χρόνια μπροστά! :angel:
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

ApoAntonis

Θέλω να γράψω έκθεση ιδεών για το το πόσο ωραία περνάω που τα μαθήματα της θεωρητικής εμφανίζουν πιο "κανονικές" κατανομές από τα θετικά μαθήματα.

SPY

Η κατανομή των βαθμών στο μάθημα μας. Επίσης ότι το 72,76% έχει γράψει κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά (με αυτά τα απλά θέματα).
Φυσιολογικά θα έπρεπε ένα 40% να γράψει πάνω από τη βάση στην Πληροφορική και αυτό να είναι ομοιόμορφα κατανεμημένο (ιδανικά). Τα φετινά θέματα απείχαν πολύ από κάτι τέτοιο.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΙΚΟ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΤΗ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΝΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΝΟΥΜΕΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΠΙΟ ΟΜΟΙΟΜΟΡΦΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΟΝΟ.

ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΝΟΜΕΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΚΡΙΝΟΥΜΕ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΕΩΡΗΣΟΥΜΕ ΟΤΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΜΑΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑ 20% ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΑΦΟΡΟΙ ΚΑΙ ΘΑ ΓΡΑΨΕΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ 5 ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΡΩΤΗΘΕΙ. ΕΠΙΣΗΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑ 5% ΠΟΥ ΘΑ ΦΤΑΣΕΙ ΣΤΟ ΘΕΟ ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΡΩΤΗΘΕΙ ΓΙΑΤΙ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΓΟΥΣΤΑΡΟΥΝ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΙ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ.  ΑΡΑ ΑΣΧΟΛΕΙΣΑΙ ΜΕ ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ 75% ΠΕΡΙΠΟΥ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΣΥΓΚΡΙΝΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΔΕΙΣ.

meteo_xampos

Παιδιά πιστεύω οτι στις φετινές βαθμολογίες (21% πάνω από 18) έπαιξε ρόλο και ο τροπος διδασκαλίας... δεν ήταν μόνο το θέμα ότι είχαμε βατά θέματα, το 2019 ήταν πιο εύκολα και είχαμε 15-16% πάνω από 18... ουσιαστικά τα παιδιά έκαναν το μάθημα μέσω υπολογιστή!!! αυτό μας δείχνει πόσο σημαντικό είναι να δείχνουμε στα παιδιά τον κώδικα!!! ελπίζω πάντως φέτος να μη χρειαστούμε να ξαναδείξουμε κώδικα μέσω τηλεκπαίδευσης...

pvs

Προσωπικά διδάσκω σε φροντιστήρια, πέρυσι και φέτος μιλώντας με τους μαθητές μου και τις δύο χρονιές σχεδόν όλοι συμφώνησαν ότι το μάθημα όχι μόνο δεν υστέρησε μέσω Internet αλλά σχεδόν όλοι μου είπαν ότι είχαν την ευκαιρία να βλέπουν πώς τρέχει το πρόγραμμα, να κάνουμε περισσότερες ασκήσεις και γενικά είδαν την τηλεκπαίδευση με θετικό μάτι (μόνο στο δικό μας μάθημα το τονίζω). Αυτοί που δεν τους άρεσε η όλη διαδικασία φυσικά ήταν οι αδιάφοροι και όσοι έρχονταν στο φροντιστήριο απλά και μόνο για να μπορούν να φεύγουν από το σπίτι. Βέβαια αυτοί (κακώς) δημιουργούν πρόβλημα καθώς οι γονείς πιστεύουν ότι αν ήμασταν από κοντά με κάποιο μαγικό τρόπο τα παιδιά τους θα διέπρεπαν. Τα θέματα φέτος κατά την άποψή μου ήταν λίγο πιο εύκολα από πέρυσι, αν και το εύκολα είναι για εμάς όχι για τα παιδιά. Το ερώτημα που τίθεται πλέον είναι αν του χρόνου θα έχουμε ολόκληρη την ύλη (ελπίζω όχι)  οπότε πλέον θα μιλάμε με άλλα δεδομένα.