Έβαλα αυτή την ασκησούλα και το 90% των μαθητών έβγαλαν ως αποτέλεσμα το Α Ι Ρ Ι Α. Μερικοί έκαναν και πίνακα τιμών για αυτό. :(
Πώς πρέπει τέλος πάντων να τους το δείξεις;
Π[1] <- "Μ"
Π[2] <- "Α"
Π[3] <- "Ρ"
Π[4] <- "Ι"
Π[5] <- "Α"
Για Ι από 1 μέχρι 5
Π[ Ι ] <- Π[ 6 - Ι]
Τέλος_επανάληψης
Για Ι από 1 μέχρι 5
Εμφάνισε Π[ Ι ]
Τέλος_επανάληψης
Ποιο είναι το λάθος;;
Π[ Ι ] <- Π[ 6 - Ι]
Αλλάζει το περιεχόμενο του πίνακα Π !
Συγνώμη. Από ταχύτητα έγραψα το σωστό. Ήθελα να γραψω πως οι περισσοτεροι μου έδωσαν ως απάντηση το Α Ι Ρ Α Μ. Στις απαντήσεις τους είδα πως σχεδίασαν από κάτω τον πίνακα και έβαλαν τα καινούρια στοιχεία του στην ουσία σε ένα αντίγραφο του αρχικού πίνακα Π.
Πες τους ότι τα στοιχεία των πινάκων είναι θέσεις μνήμης και (όπως οι μεταβλητές) αποθηκεύουν την τελευταία τιμή που τους δόθηκε και μόνο
Θα το ξαναπώ μήπως και βάλουν μυαλό. Είναι κρίμα να χαθούν μονάδες από αυτό το θεματάκι.
Βάλε τους να κάνουν πίνακα τιμών όπου κάθε μεταβλητή θα είναι στοιχείο του πίνακα και πες τους να τα αντιμετωπίσουν σαν απλές μεταβλητές.
ή αν έχεις χρόνο κάνε το παρακάτω
Δώσε τους τον αλγόριθμο χωρίς πίνακα και χωρίς επανάληψη κάπως έτσι
Α1 <-- Α5
Α2 <-- Α4
Α3 <-- Α3
Α4 <-- Α2
Α5 <-- Α1
βάλτους να κάνουν το παραπάνω με πίνακα τιμών
μετά απλά βάλε αγκύλες και πες τους ότι είναι ακριβώς το ίδιο και δεν έχει καμία απολύτως διαφορά με πριν
Α[1] <-- Α[5]
Α[2] <-- Α[4]
Α[3] <-- Α[3]
Α[4] <-- Α[2]
Α[5] <-- Α[1]
και στη συνέχεια παραμετροποίησέ το με το i κάπως έτσι και βάλε τους να συμπληρώσουν τα κενά έτσι ώστε τα δύο τμήματα αλγορίθμου να κάνουν ακριβώς τα ίδια.
Βάλε κάθε μια εντολή δίπλα σε κάθε ζευγαράκι εκσχώρησης πίνακα με i
i <-- 1
A[i] <-- A[...]
i<-- ....
A[i] <-- A[....]
i<-- ...
A[i] <-- A[....]
i<-- ...
A[i] <-- A[....]
i<-- ...
A[i] <-- A[....]
i<-- ...
μετά γενικεύεις σε επανάληψη
Μετά για να τους ελέγξεις δώσε τους να τρέξουν με το χέρι κάτι σαν το παρακάτω
Για ι από 2 μέχρι 4
Α[ι] <-- Α[ι+1] + Α[ι-1]
ΤΕ
σε έναν πίνακα με τους παρακάτω αριθμούς
10 20 30 40 50
ΥΓ. Επίσης διαφωνώ ότι δεν πρέπει να χαθούν μονάδες για κάτι τέτοιο. Σαφώς και πρέπει να χαθούν γιατί το λάθος δείχνει έλλειψη κατανόησης του μαθητή σε βασική έννοια.
Φοβερό. Σε ευχαριστώ evry. Από το ειδικό στο γενικό. Αυτή η μέθοδος πάντα πιάνει.
Καλησπέρα σε όλους! Θα ήθελα βοήθεια σε μια άσκηση της οποίας η εκφώνηση είναι:
Με δεδομένο πίνακα Ν θέσεων Να γράφει τμήμα αλγορίθμου που θα εναλλάσσει τις τιμές των άρτιων και περιττών θέσεων, δηλαδή το 1ο στοιχείο με το 2ο, το 3ο με το 4ο κοκ.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων για την οποια βοήθεια!
Παράθεση από: Εβελινακι στις 22 Νοε 2022, 08:37:18 ΜΜΚαλησπέρα σε όλους! Θα ήθελα βοήθεια σε μια άσκηση της οποίας η εκφώνηση είναι:
Με δεδομένο πίνακα Ν θέσεων Να γράφει τμήμα αλγορίθμου που θα εναλλάσσει τις τιμές των άρτιων και περιττών θέσεων, δηλαδή το 1ο στοιχείο με το 2ο, το 3ο με το 4ο κοκ.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων για την οποια βοήθεια!
ΓΙΑ ι ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ ν ΜΕ_ΒΗΜΑ 2
βοηθ <- Α[ι]
Α[ι] <- Α[ι-1]
Α[ι-1] <- βοηθ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ