Τράπεζα Θεμάτων

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 09 Νοε 2014, 08:50:54 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

eara

@itt
ΠαράθεσηΓενικά η όλη σύλληψη του θέματος είναι πολύ κακή.
Παράκληση να αποφύγουμε τους χαρακτηρισμούς κι ας σταθούμε μόνο στην διόρθωση των κακώς κειμένων. Λάθοι όλοι κάνουμε και εδώ (ίσως) έχουμε την ευκαιρία να το διορθώσουμε (μιλάω για την τράπεζα).


Σπύρος Δουκάκης

Η εκφώνηση δεν ζητάει να εκτυπώνει ή να εμφανίζει, αλλά ζητάει να υπολογίζει. Σύμφωνα με το βιβλίο σελ. 34 η έξοδος επιτυγχάνεται με την εντολή Αποτελέσματα.

Γεγονός είναι ότι η συγκεκριμένη είναι η μόνη άσκηση με Αποτελέσματα στην τράπεζα. Από την άλλη τα Δεδομένα υπάρχουν σε δύο τρεις ασκήσεις με πίνακα...

Τέλος πάντων. Το θέμα έχει συζητηθεί στο παρελθόν πολλές φορές στο πλαίσιο της ΑΕΠΠ και έχει απαντηθεί.

Παράθεση από: eara στις 07 Δεκ 2014, 05:17:39 ΜΜ
@Σπύρος Δουκάκης

Περί πνεύμονα...  στο 19623 ναι έχεις απόλυτο δίκιο. Δικό μου λάθος θα το γράψω 100 φορές για να μην το ξανακάνω και καλά κάνεις και μου το επισημαίνεις με τον τρόπο αυτό για να αποτελέσει "παράδειγμα προς αποφυγή" για τους υπόλοιπους :-[

@Evry
Μόλις διατύπωσες ότι δεν υπάρχει scope, αλλά υπάρχει και είναι global.

Όχι δεν λέω αυτό. Απλώς θεωρώ ότι δεν ασχολούμαστε με το scope των μεταβλητών στον ψευδοκώδικα αλλά στην γλώσσα προγραμματισμού. Εκεί θα πάρουμε την τελική απόφαση για το scope.

Το (προσωπικό μου) πρόβλημα εδώ είναι ότι αρκετές φορές σε γλώσσες προγραμματισμού η μεταβλητή του βρόχου (επιτέλους το έγραψα σωστά), στο ψευδοκώδικα χρησιμοποιείται για κάποια δουλειά εντός του βρόχου μόνου και δεν μας ενδιαφέρει τι γίνεται μετά. Οπότε για αυτό και τελικά σε κάποια γλώσσα προγραμμαστιμού το δηλώνουμε ως local.

Π.χ.

Για Χ από 2 μέχρι 5 με_βήμα 2
  ! κώδικας_Α
Τέλος_επανάληψης
! κώδικας_Β


Την χρήση της X στον κώδικα Β προσωπικά (στην πράξη) την αποφεύγω για να είναι ο κώδικας πιο ευανάγνωστος. Επειδή βλέπω ότι αυτό ζητείται σε θέματα τόσο τώρα όσο και παλαιώτερα (σε Πανελλήνιες) αναγκάζομαι να το αναφέρω με αντίστοιχα παραδείγματα. Εγώ προσωπικά το θεωρώ ως λεπτομέρεια. Οι εισηγητές από την άλλη ως κάτι που οφείλουν οι μαθητές να γνωρίζουν και ίσως καλά κάνουν στην τελική. Εγώ πάντως εξακολουθώ και έχω επιφυλάξεις για το κατά πόσο θα πρέπει να γνωρίζουν οι μαθητές και αυτό.

Για την 193531: Την είδα την λύση σας και μια χαρά λύση είναι. Σχολιάζω απλως το γεγονός ότι η εκφώνηση ΔΕΝ το ζητάει και πως μπορεί αυτό τελικά να προέκυψε. Στα περί μονάδων όπως ανάφερα δεν είμαι σίγουρος (για αυτό και χρησιμοποιώ το "πιθανός").

Στην ύλη είμαι σίγουρα πίσω. Έχω χάσει 4 ώρες (λόγο καταλήψης, εκδρομης, ομιλίας, ασφάλεια στο διαδίκτυο) και έχω κάνει 2 ώρες μόνο αλγόριθμους. Το πως θα βγει η ύλη φέτος δεν το έχω ξεκαθαρίσει. Σίγουρα θα χρειαστεί να δανειστώ ώρες από άλλους.



itt

Παράθεση από: eara στις 07 Δεκ 2014, 05:27:58 ΜΜ
@ittΠαράκληση να αποφύγουμε τους χαρακτηρισμούς κι ας σταθούμε μόνο στην διόρθωση των κακώς κειμένων. Λάθοι όλοι κάνουμε και εδώ (ίσως) έχουμε την ευκαιρία να το διορθώσουμε (μιλάω για την τράπεζα).

Ο χαρακτηρισμός αφορά το θέμα όχι αυτόν που το έγραψε και ήταν αρκετά ήπιος.

eara

@Σπύρος Δουκάκης:
ΠαράθεσηΗ εκφώνηση δεν ζητάει να εκτυπώνει ή να εμφανίζει, αλλά ζητάει να υπολογίζει. Σύμφωνα με το βιβλίο σελ. 34 η έξοδος επιτυγχάνεται με την εντολή Αποτελέσματα.
Δηλ. αν κατάλαβα καλά θεωρείς αυτονόητη την χρήση της Αποτελεσματα στην περίπτωση αυτή. Δεν είναι όμως "τραβηγμένο" να ζητείται αυτό την ώρα της εξέτασης από τους μαθητές στο δεδομένο πλαίσιο του μαθήματος; Και δεν μιλάω για την λύση σου μεμονωμένα αλλά για το ίδιο το θέμα που ζητάει μια τέτοια λύση χωρίς να το αναφέρει;

@fupat:
ΠαράθεσηΝτροπή στους συναδέλφους που ασχολούνται και ΕΠΕΝΔΥΟΥΝ στην βελτίωση αυτού του εκτρώματος!!
Καλός η κακός αναγκάζομαι να ασχοληθω με τα θέματα μιας και κάποια από αυτά θα τεθούν στους μαθητές μου. Τώρα αν θα πρέπει ή όχι να αισθάνομαι ντροπή για αυτό είναι προσωπικό θέμα. Τα περί επένδυσης θεωρώ πως δεν με αφορούν (δεν έχω κανένα επιπρόσθετο οικονομικό όφελος από αυτό έμεσο ή άμεσο).

ΠαράθεσηΤο ενδεχόμενο να είναι Η ΙΔΙΑ Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ λάθος, αυτό δεν σου περνάει από το μυαλό έτσι;
Πως είσαι τόσο σίγουρος;

Για τα υπόλοιπα που λες κατάθεσε την όποια προτάση σου στα αντίστοιχα όργανα (...) και στείλε μου και ότι πληροφορίες έχεις (νομική κάλυψη, οικονομική ενίσχυση) για να οργανωθώ όταν με καλέσουν για εξηγήσεις, μιας και έχω και φαμίλια να ταίσω.

Αθανάσιος Πέρδος

#169
Οι εντολές Δεδομένα και Αποτελέσματα χρησιμοποιούνται κυρίως στην κλήση αλγορίθμων. Είναι και αυτές όμως ένας τρόπος εισόδου και εξόδου. Δεν θα διαφωνήσω με την άποψη σου αλλά δεν το θεωρώ και κάτι τόσο σπουδαίο για να γίνεται αναφορά. Δεν είναι πανελλαδικές, εμείς διορθώνουμε τα γραπτά. Ανάλογα αν το έχεις διαπραγματευτεί ή όχι στην τάξη βαθμολογείς και ανάλογα.

Παράθεση από: eara στις 07 Δεκ 2014, 07:53:50 ΜΜ
@Σπύρος Δουκάκης:Δηλ. αν κατάλαβα καλά θεωρείς αυτονόητη την χρήση της Αποτελεσματα στην περίπτωση αυτή. Δεν είναι όμως "τραβηγμένο" να ζητείται αυτό την ώρα της εξέτασης από τους μαθητές στο δεδομένο πλαίσιο του μαθήματος; Και δεν μιλάω για την λύση σου μεμονωμένα αλλά για το ίδιο το θέμα που ζητάει μια τέτοια λύση χωρίς να το αναφέρει;


eara

Έχω την εντύπωση πως άλλος ήταν ο σκοπός του απελθόντος λογαριασμού.

sstergou

Παιδιά μην ασχολείστε!

eara

Στο ΓΗ_Β_ΕΗΥ_0_19345 - 214227227D005 http://exams-repo.cti.gr/downloads/GENIKO_LYKEIO_IMERISIO/V__TAXI/EISAGOGI_STIS_ARCHES_TIS_EPISTIMIS_TON_H_Y/GI_V_EIY_0_19345.pdf

Στο Β2 υποερώτημα φαίνεται πως σβήσαν το 3. αλλά ξεχάσαν να διορθώσουν το "τρεις" σε "δύο" στο :

ΠαράθεσηΝα μεταφέρετε στο γραπτό σας τις τρείς εντολές επανάληψης συμπληρωμένες ανά περίπτωση

thana$i$

Δούλεψα και εγώ επάνω στα θέματα Β της Τράπεζας Θεμάτων.
Μπορείτε να βρείτε τα σχετικά τεστ εδώ, στην ενότητα Ασκήσεις

http://users.sch.gr/thanassis/claroline/course/index.php?cid=BCOMPSCI
κάνοντας login σαν guest/guest, αν δεν θέλετε να δημιουργήσετε δικό σας λογαριασμό.

Αν θέλετε μπορείτε να εγγραφείτε ή/και να εγγράψετε τους μαθητές σας ελεύθερα.

Αθανάσιος Πέρδος

Θανάση συγχαρητήρια. Πάρα πολύ καλή δουλειά!!!

Μπορούν οι ασκήσεις να ενταχθούν σε μάθημα scorm με προαπαιτούμενη βαθμολογία; Νομίζω ότι θα ήταν πολύ ενδιαφέρον.

fupat2

#175
Το ενδεχόμενο η μαθητική κοινότητα να φτιάξει λίστα με εκπαιδευτικούς που στηρίζουν την τράπεζα θεμάτων, δεν σας απασχολεί καθόλου;

Συνάδελφοι, είμαστε στην εποχή του διαδικτύου, και το που συμμετέχουμε επώνυμα πρέπει να μας προβληματίζει. Η τράπεζα θεμάτων είναι ένα θέμα αμφιλεγόμενο, και έχει προκαλέσει πολλές αντιδράσεις.

Επειδή υπάρχει οργή εκεί έξω για το θέμα, και για την αδικία που προκαλεί η τράπεζα θεμάτων στα φτωχότερα μαθητικά λαικά στρώματα  (η οποία ίσως δεν γίνεται αντιληπτή στα ...βόρεια προάστια) μήπως θα ήταν εξυπνότερο, όποιος συνάδελφος θέλει να ασχοληθεί με το θέμα, να το κάνει ανώνυμα;

Και αν κάποτε, μετά από δύο-τρία χρόνια, αρχίσουν να ξεσπούν σκάνδαλα με αυτό το "κατασκεύασμα", γιατί το όνομα κάποιων να έχει συσχετιστεί με αυτή την αποτυχία;

Πολλοί από εμάς, από επιστημονικό ενδιαφέρον και από αγάπη στον κλάδο μας, προσπαθούμε να λύσουμε οτιδήποτε πρόβλημα μας βάλουν.

Δεν είναι έτσι όμως. Κάποια προβλήματα που μας θέτουν είναι "χρωματισμένα".
Είναι εξυπνότερο, πρώτα να βλέπουμε το χρώμα του προβλήματος που μας έχουν βάλει, και μετά να αποφασίζουμε αν θα το λύσουμε ή όχι.


Η παιδεία είναι άσκηση ελευθερίας, που λυτρώνει τόσο τον μαθητή όσο και τον παιδαγωγό από μια δίδυμη υποδούλωση. Την υποδούλωση της σιωπής (που αφορά κυρίως τον μαθητή) και την υποδούλωση του μονολόγου (που αφορά κυρίως τον παιδαγωγό).

thana$i$

Παράθεση από: aperdos στις 11 Δεκ 2014, 01:56:36 ΜΜ
Θανάση συγχαρητήρια. Πάρα πολύ καλή δουλειά!!!

Μπορούν οι ασκήσεις να ενταχθούν σε μάθημα scorm με προαπαιτούμενη βαθμολογία; Νομίζω ότι θα ήταν πολύ ενδιαφέρον.
To Claroline έχει export σε SCORM, αλλά από ό,τι θυμάμαι πρέπει να βάλεις και λίγο χέρι. Θα το δοκιμάσω σύντομα και θα επανέλθω.

eara

Τα θέματα αλλάξαν πάλι... (9/12/2014)
Στο ΓΗ_Β_ΕΗΥ_0_19360 - 312273274D003/ΘΕΜΑ Δ
Ζητάει μέσο όρο απροσδιορίστου πλήθους αριθμών όπου δεν διευκρινέζεται αν η τιμή φρουρός μηδέν θα υπολογίζεται ή όχι στον ΜΟ (το αφήνει φλου που λέμε). Λεπτομέρεια θα μου πείτε... οκ... ότι πείτε...


eara

#178
Στον Β2 θέμα του ΓΗ_Β_ΕΗΥ_0_19374 - 222227227D9 http://exams-repo.cti.gr/downloads/GENIKO_LYKEIO_IMERISIO/V__TAXI/EISAGOGI_STIS_ARCHES_TIS_EPISTIMIS_TON_H_Y/GI_V_EIY_0_19374.pdf (08 Δεκεμβρίου 2014)

Αλγόριθμος Α2
Α ← 0
Σ ← 0
Επανάλαβε
  Α ← Α + 1
  Σ ← Σ + Α
Μέχρις_ότου Α=0
Εμφάνισε Σ


Στον αλγόριθμο Α2 η συνθήκη τερματισμού Μέχρις_ότου Α=0 δεν θα γίνει ποτέ αληθής με αποτέλεσμα να έχουμε άπειρες θεωρητικά επαναλήψεις, και με βάση το βιβλίο της ΑΕΠΠ αυτό δεν λέγετε πλέον "αλγόριθμος" αλλά κάτι άλλο.

Οπότε είτε διορθώστε την εκφώνηση και παραλείψτε την λέξη "αλγόριθμος", είτε διορθώστε την επανάληψη έτσι ώστε να τερματίζει...

Αν τώρα κάποιος επιμένει ότι αυτό ντε και καλά είναι τμήμα αλγορίθμου, τότε για να τερματίσει ο αλγόριθμος δεν πρέπει να εκτελεστεί ποτέ αυτό το τμήμα. Θεωρώντας λοιπόν ότι είναι αλγόριθμος τότε η απάντηση σε αυτή την περίπτωση είναι 0! (Δεν πιστέυω να περιμένετε να απαντήσουν τέτοια πράγματα οι μαθητές...)

Αθανάσιος Πέρδος

Παράθεση από: eara στις 14 Δεκ 2014, 10:00:54 ΜΜ
Στον Β2 θέμα του ΓΗ_Β_ΕΗΥ_0_19374 - 222227227D9 http://exams-repo.cti.gr/downloads/GENIKO_LYKEIO_IMERISIO/V__TAXI/EISAGOGI_STIS_ARCHES_TIS_EPISTIMIS_TON_H_Y/GI_V_EIY_0_19374.pdf (08 Δεκεμβρίου 2014)

Αλγόριθμος Α2
Α ← 0
Σ ← 0
Επανάλαβε
  Α ← Α + 1
  Σ ← Σ + Α
Μέχρις_ότου Α=0
Εμφάνισε Σ


Στον αλγόριθμο Α2 η συνθήκη τερματισμού Μέχρις_ότου Α=0 δεν θα γίνει ποτέ αληθής με αποτέλεσμα να έχουμε άπειρες θεωρητικά επαναλήψεις, και με βάση το βιβλίο της ΑΕΠΠ αυτό δεν λέγετε πλέον "αλγόριθμος" αλλά κάτι άλλο.

Οπότε είτε διορθώστε την εκφώνηση και παραλείψτε την λέξη "αλγόριθμος", είτε διορθώστε την επανάληψη έτσι ώστε να τερματίζει...

Αν τώρα κάποιος επιμένει ότι αυτό ντε και καλά είναι τμήμα αλγορίθμου, τότε για να τερματίσει ο αλγόριθμος δεν πρέπει να εκτελεστεί ποτέ αυτό το τμήμα. Θεωρώντας λοιπόν ότι είναι αλγόριθμος τότε η απάντηση σε αυτή την περίπτωση είναι 0! (Δεν πιστέυω να περιμένετε να απαντήσουν τέτοια πράγματα οι μαθητές...)

Με βάση τις σελίδες 22 - 23 του σχολικού βιβλίου "Εισαγωγή στις αρχές της Επιστήμης των Η/Υ "(αυτό έχουν οι μαθητές όχι το βιβλίο της ΑΕΠΠ) ποιο είναι ακριβώς το πρόβλημα στο συγκεκριμένο θέμα;