Τράπεζα Θεμάτων

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 09 Νοε 2014, 08:50:54 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Πέτρος Κ.

Παράθεση από: Thanasis Daskaloudis στις 21 Νοε 2014, 04:22:11 ΜΜ
Στην διεύθυνση http://1drv.ms/1v1mKA2 μπορείτε να βρείτε όλες τις εκφωνήσεις των θεμάτων της επικαιροποιημένης τράπεζας σε μορφή word ώστε να μπορείτε να ενσωματώσετε εύκολα θέματα σε πρόχειρα διαγωνίσματα κλπ.

Φχαριστούμε...  :)

Thanasis Daskaloudis

Στο θέμα ΓΗ_Β_ΕΗΥ_0_19441 η διατύπωση:
ΠαράθεσηΜια ομάδα καλαθοσφαίρισης έχει δέκα παίκτες. Να γίνει αλγόριθμος ο οποίος: α) Να διαβάζει και θα αποθηκεύει το ύψος κάθε παίχτη σε ένα μονοδιάστατο πίνακα
έχει αλλάξει σε
ΠαράθεσηΜια ομάδα καλαθοσφαίρισης έχει δέκα παίκτες. Να αναπτύξετε αλγόριθμο ο οποίος σε δεδομένο μονοδιάστατο πίνακα δέκα θέσεων Κ[10] με τα ύψη των
παικτών:
Δ1. Να διαβάζει από τον πίνακα και να εμφανίζει το ύψος του κάθε παίκτη.
(Μονάδες 5).

Έχω την εντύπωση πως η βελτιωμένη διατύπωση είναι χειρότερη από την αρχική. Τι θα πει να διαβάζει από τον πίνακα;
Γενικά παρατήρησα ότι έχει γίνει μια προσπάθεια να απαλειφθεί το διάβασμα των στοιχείων ενός πίνακα και να θεωρείται ο πίνακας δεδομένος. Η ίδια αλλαγή υπήρξε και στο θέμα Δ του ΓΗ_Β_ΕΗΥ_0_19619. Δεν ξέρω όμως αν αυτό βοηθάει τους μαθητές ή τους μπερδεύει περισσότερο.

tasospap

Πάλι αλλάξανε σε πολλούς κωδικούς θεμάτων τα αντίστοιχα περιεχόμενα. Πάλι οι λύσεις που κυκλοφορούν αντιστοιχούν σε άλλα θέματα πλέον.....

Thanasis Daskaloudis

Στην διεύθυνση http://1drv.ms/1uOAtup θα βρείτε σε word όλα τα θέματα τράπεζας και κάτω από κάθε θέμα τις αντίστοιχες λύσεις (με κόκκινα γράμματα για να ξεχωρίζουν). Τα θέματα είναι επικαιροποιημένα αφού η λήψη τους έγινε προχτές στις 20/11/14 το βράδυ. Οι λύσεις στηρίχθηκαν κατά κύριο λόγο στο http://introcsprinciples.wordpress.com/  των Πέρδου Α. και Δουκάκη Σ. όσο και στις λύσεις του Π. Τσιωτάκη. Όπου έγιναν αλλαγές στα θέματα διορθώθηκαν και οι αντίστοιχες λύσεις.
Επίσης στο έγγραφο συνεργατικής ανάπτυξης  htpp://tiny.cc/CS_trapeza έχω σημειώσει σε ποια θέματα έχουν γίνει αλλαγές. Είναι σημαντικό νομίζω η κάθε λύση από εδώ και πέρα να συνοδεύεται και από την εκφώνηση.
Καλή ευκολία σε όλους τους συναδέλφους.

tasospap

Τα θέματα δεν είναι καθόλου επικαιροποιημένα...... Στις 21 Νοεμβρίου είχαμε νέες αλλαγές και έχει γίνει του Κουτρούλη ο γάμος!

Αθανάσιος Πέρδος

Συνάδελφοι έχουν αναρτηθεί οι λύσεις των αναθεωρημένων θεμάτων με βάση τις τελευταίες αλλαγές της 21/11/2014.

http://introcsprinciples.wordpress.com/

Πέτρος Κ.

Παράθεση από: tasospap στις 22 Νοε 2014, 07:39:26 ΜΜ
... και έχει γίνει του Κουτρούλη ο γάμος!

Ο δικος μου; πάλι; ???  :D


Thanasis Daskaloudis

Μα γιατί το κάνουν αυτό; Στο θέμα ΓΗ_Β_ΕΗΥ_0_19353 έχουν αλλάξει εντελώς και τα τρία θέματα και παρόλα αυτά έχουν κρατήσει τον ίδιο κωδικό αντί να χρησιμοποιήσουν έναν καινούργιο. Πάντως όλες οι αλλαγές που γίνονται στοχεύουν στο να κάνουν τα θέματα πιο εύκολα. Όμως μεταξύ κάποιων θεμάτων συνεχίζει να υπάρχει μεγάλη απόκλιση στον βαθμό δυσκολίας τους. Απ' ότι φαίνεται θα δούμε αρκετές αλλαγές ακόμα στην Τράπεζα. Στα συν των αλλαγών και το γεγονός πως λειτουργεί η αντιγραφή/επικόλληση των ελληνικών.   

Thanasis Daskaloudis

Τα θέματα (επικαιροποιημένα) με τις λύσεις τους:  http://1drv.ms/1uOAtup

Στο παρακάτω έγγραφο θα βρείτε τα θέματα ανά κατηγορίες (θεωρητικά, δομής επιλογή, επανάληψης κλπ) http://1drv.ms/1uW6UW5


Μελετώντας τα θέματα της τράπεζας και τις αλλαγές που έγιναν στα θέματα παρατήρησα τα εξής:

  • Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κάποιο θέμα με χρήση τελεστών div και mod ή συνάρτησης Α_Τ(), Α_Μ(), Τ_Ρ() κλπ.
  • Οι συνθήκες ελέγχου είναι πολύ απλές και σπάνια έχουμε χρήση λογικού τελεστή  π.χ. (α >=1 και α <= 20). Δεν υπάρχουν επίσης ασκήσεις λογικών πράξεων. 
  • Δεν υπάρχουν πολλαπλές επιλογές ή ακόμα περισσότερο εμφωλευμένες επιλογές ενώ όσες υπήρχαν απλοποιήθηκαν ή διαγράφθηκαν.
  • Δεν υπάρχουν εμφωλευμένες επαναλήψεις.Τα θέματα επαναλήψεων περιορίζονται στην χρήση αθροιστών,  μετρητών και μέγιστου ελάχιστου.
  • Όλα τα θέματα που είχαν εύρεση μέγιστου ή ελάχιστου μερικού συνόλου (π.χ. τον καλύτερο χρόνο που έκανε έλληνας αθλητής) άλλαξαν και  απαλείφτηκε το μερικό σύνολο (ο καλύτερος χρόνος όλων των αθλητών).
  • Τα θέματα πινάκων αναφέρονται πάντα σε μονοδιάστατους πίνακες ενώ μπορούν όλα μέχρι στιγμής να λυθούν και με απλές επαναλήψεις.  Άρα η χρήση πίνακα περιορίζεται μόνο από την εκφώνηση του θέματος.

Με βάση τα παραπάνω συμπεραίνω ότι δεν πρέπει να χάσουμε πολύ χρόνο σε αριθμητικές και λογικές πράξεις, ούτε στην δομή επιλογής αλλά να περάσουμε γρήγορα στις επαναλήψεις που είναι και ο κύριος όγκος της θεματολογίας των ασκήσεων. Και όλα αυτά φυσικά με την προϋπόθεση ότι δεν θα αλλάξει η φιλοσοφία των θεμάτων.

Ήδη σκοπεύω να αφιερώσω το πολύ δύο μαθήματα στην επιλογή και να προχωρήσω στην επανάληψη. Αλλάζω και τα φύλλα εργασίας που είχα ετοιμάσει με ευκολότερες ασκήσεις κυρίως από την τράπεζα θεμάτων. Θα πω και στα παιδιά να μην στηριχθούν στο βιβλίο και τρομοκρατηθούν με τις ασκήσεις και τα παραδείγματα του. Το βιβλίο θα χρησιμοποιηθεί μόνο για το θεωρητικό μέρος. Αν δεν αλλάξει η φιλοσοφία των θεμάτων και κινηθεί στο επίπεδο δυσκολίας που είναι σήμερα νομίζω πως θα τα καταφέρουμε να βγάλουμε την ύλη χωρίς να δυσκολευτούν οι μαθητές.
Μπορείς όμως να εμπιστευτείς το ΙΕΠ;

P.Tsiotakis

Παράθεση από: Thanasis Daskaloudis στις 23 Νοε 2014, 03:10:19 ΜΜ
Ήδη σκοπεύω να αφιερώσω το πολύ δύο μαθήματα στην επιλογή και να προχωρήσω στην επανάληψη. Αλλάζω και τα φύλλα εργασίας που είχα ετοιμάσει με ευκολότερες ασκήσεις κυρίως από την τράπεζα θεμάτων. Θα πω και στα παιδιά να μην στηριχθούν στο βιβλίο και τρομοκρατηθούν με τις ασκήσεις και τα παραδείγματα του. Το βιβλίο θα χρησιμοποιηθεί μόνο για το θεωρητικό μέρος. Αν δεν αλλάξει η φιλοσοφία των θεμάτων και κινηθεί στο επίπεδο δυσκολίας που είναι σήμερα νομίζω πως θα τα καταφέρουμε να βγάλουμε την ύλη χωρίς να δυσκολευτούν οι μαθητές.
Μπορείς όμως να εμπιστευτείς το ΙΕΠ;
Ευχαριστούμε πολύ....

Η λογική της τράπεζας παγιώνεται.

το ίδιο θα κάνω και γω: δομή επιλογής 2 ώρες
μετά πίνακες μονοδιάστατους
και μετά Εντολή Για για την επεξεργασία τους και Όσο

ταυτόχρονα θα υπογραμμίζουμε και συζητάμε τη θεματολογία όλου του βιβλίου στις σημαντικές έννοιες και μόνο

lef

Υπάρχει κάποιος ο οποίος να μπορεί να μας απαντήσει για το αν τα θέματα της τράπεζας πρόκειται να εμπλουτιστούν και αν όχι πότε πρόκειται να σταματήσουν οι διορθώσεις για να ξέρουμε κι εμείς που να επικεντρωθούμε; Όπως λένε και οι συνάδελφοι πιο πάνω, με την υπάρχουσα κατάσταση μπορούμε π.χ.  να αποφύγουμε τις πολλαπλές επιλογές, τους λογικούς τελεστές, συναρτήσεις, πράξεις με div-mod. Οι επαναλήψεις απ'ότι είδα, είναι σε σχετικά απλά επίπεδα, με την ΓΙΑ να κυριαρχεί και να υπάρχουν μερικές ασκήσεις με ΟΣΟ με απλές σχετικά συνθήκες, χωρίς λογικούς τελεστές. 

Ομως, ακόμα και ένα θέμα να προστεθεί στην πορεία που να περιέχει κάτι περισσότερο από αυτά, ανατρέπει ΟΛΟ τον προγραμματισμό.

Πάντως σαν γενική παρατήρηση, αυτό που έχω να πώ είναι οτι και μόνη της αυτή η συζήτηση δείχνει πόσο αστοχη και άκυρη είναι η τράπεζα θεμάτων. Αντί να επικεντρωνόμαστε στο πως θα δομήσουμε μια σωστή γνώση στον προγραμματισμό για τα παιδιά, αναλωνόμαστε στο τί θα διδάξουμε και τι θα πετσοκόψουμε, έχοντας στο μυαλό μας ότι η ύλη είναι τόση πολλή που δεν υπάρχει δυνατότητα να καλυφθεί στον υπάρχοντα χρόνο. Αλήθεια, τί περιμένουμε να περιέχει το 2ωρο μάθημα της Γ΄Λυκείου -όπως και αν γίνει, αν μείνει τελικά γενικής παιδείας- ώστε να συμπιέζουμε τόση γνώση στο μονόωρο της Β΄;

ntsgeor

Για μένα δεν είναι το πρόβλημα η τράπεζα. Οι συνεχόμενες αλλαγές που γίνονται με προβληματίζουν. Τουλάχιστον προς το παρόν τείνουν να εξετάζουν απλή εφαρμογή των αλγορίθμων χωρίς να απαιτούν καμιά ιδιαίτερη σύνθεση.
Στα θέματα όμως πέρα από αυτά που αναφέρθηκαν υπάρχουν ασκήσεις με σειριακή αναζήτηση όταν το στοιχείο υπάρχει πολλές φορές. Θα μπουν άραγε ασκήσεις και με περίπτωση που το στοιχείο υπάρχει μία φορά; Τι θα γίνει και με την ταξινόμηση; Ας ελπίσουμε ότι μέχρι τις διακοπές θα έχουν ανέβει αρκετά θέματα ώστε να έχουμε ολοκληρωμένη άποψη για το τι και πως πρέπει να κάνουμε φέτος μέσα σε αυτό το ασφυκτικό πλαίσιο.

dpa2006

Κάτι ανάλογο με το είδος των θεμάτων συνέβη και στις Πανελλαδικές με την ΑΕΠΠ.
Τα πρώτα χρόνια εξαιρετικά απλά θέματα,συνθετότερα στην συνέχεια,ίσως ακολουθούν την ίδια φιλοσοφία.
Λογικά θα εμπλουτιστεί η τράπεζα,αρκεί αυτό να μην πραγματοποιηθεί πολύ αργά... :(
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

Γιάννης Σ.

Παράθεση από: lef στις 24 Νοε 2014, 09:49:18 ΠΜ
Υπάρχει κάποιος ο οποίος να μπορεί να μας απαντήσει για το αν τα θέματα της τράπεζας πρόκειται να εμπλουτιστούν και αν όχι πότε πρόκειται να σταματήσουν οι διορθώσεις για να ξέρουμε κι εμείς που να επικεντρωθούμε; Όπως λένε και οι συνάδελφοι πιο πάνω, με την υπάρχουσα κατάσταση μπορούμε π.χ.  να αποφύγουμε τις πολλαπλές επιλογές, τους λογικούς τελεστές, συναρτήσεις, πράξεις με div-mod. Οι επαναλήψεις απ'ότι είδα, είναι σε σχετικά απλά επίπεδα, με την ΓΙΑ να κυριαρχεί και να υπάρχουν μερικές ασκήσεις με ΟΣΟ με απλές σχετικά συνθήκες, χωρίς λογικούς τελεστές. 

Ομως, ακόμα και ένα θέμα να προστεθεί στην πορεία που να περιέχει κάτι περισσότερο από αυτά, ανατρέπει ΟΛΟ τον προγραμματισμό.

Πάντως σαν γενική παρατήρηση, αυτό που έχω να πώ είναι οτι και μόνη της αυτή η συζήτηση δείχνει πόσο αστοχη και άκυρη είναι η τράπεζα θεμάτων. Αντί να επικεντρωνόμαστε στο πως θα δομήσουμε μια σωστή γνώση στον προγραμματισμό για τα παιδιά, αναλωνόμαστε στο τί θα διδάξουμε και τι θα πετσοκόψουμε, έχοντας στο μυαλό μας ότι η ύλη είναι τόση πολλή που δεν υπάρχει δυνατότητα να καλυφθεί στον υπάρχοντα χρόνο. Αλήθεια, τί περιμένουμε να περιέχει το 2ωρο μάθημα της Γ΄Λυκείου -όπως και αν γίνει, αν μείνει τελικά γενικής παιδείας- ώστε να συμπιέζουμε τόση γνώση στο μονόωρο της Β΄;

Μα ψηφίζεται στη βουλή το νέο πρόγραμμα χωρίς μάθημα πληροφορικής γενικής παιδείας, νομίζω είναι τελειωμένη υπόθεση...

Γιάννης Σ.

Εγώ πάντως μέχρι τώρα αφιέρωσα:
1 ώρα στο πρόβλημα και τα σχετικά
2 ώρες στο εργαστήριο με απλούς αλγορίθμους και κυρίως να καταλάβουν το Διάβασε (είναι 27 παιδιά οπότε δεν είναι και εύκολο)
2 ώρες στη δομή ακολουθίας στην αίθουσα θεωρίας (μην ξεχνάμε έχουμε και ποσοστά. Επίσης τα θέματα της τράπεζας)
1 ώρα δομή επιλογής (απλή και σύνθετη).

Έκανα div, mod, λογικούς τελεστές και διαγράμματα ίσα ίσα να τα καταλάβουν.  Στις σημειώσεις που έχω δώσει έχω πολλά μέσα - και την τράπεζα θεμάτων όπως αρχικά βγήκε, χωρισμένα τα θέματα ανά κεφάλαιο. Φυσικά πολλά τώρα τα προσπερνάω και τις ασκήσεις που άλλαξαν στην τράπεζα θα τις ξαναδώσω. Αλλά μιας και στη συνέχεια μπορεί να προστεθούν και άλλα θέματα ας τα έχουνε τις σημειώσεις και βλέπουμε.  ;)

Κάθε φορά αφιερώνω 10 λεπτά στη θεωρία του βιβλίου και μετά στις σημειώσεις που είναι 40 συμπυκνωμένες σελίδες όλες μαζί. Δυστυχώς επειδή πολλές από τις ασκήσεις δεν είναι δικές μου - είναι παρμένες από δεξιά και αριστερά - δε μπορώ να τις ανεβάσω. Καλά, τι περιμέναμε; Σε χρόνο μηδέν φουλ σημειώσεις και δικές μου ασκήσεις;...
Αυτα... :P