Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Γ΄ Λυκείου => Θεωρία => Μήνυμα ξεκίνησε από: nokotsos στις 01 Σεπ 2021, 08:20:40 ΜΜ

Τίτλος: ΔΟΜΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Αποστολή από: nokotsos στις 01 Σεπ 2021, 08:20:40 ΜΜ
Καλησπέρα ,
Χρησιμοποιώ το βοήθημα του Τσιωτάκη και επειδή παρατήρησα πως στους Αλγορίθμους και Στα Προγράμματα (μετά την ΑΡΧΗ) είναι όλα ένα tab πιο μέσα(όπως γίνεται στην ΑΝ κτλ). Πρόσεξα πως στο σχολικό βιβλίο:
Σελίδα 70 γραφει για παράδειγμα

ΠαράθεσηΑλγόριθμος Fibonaccil
Δεδομένα //  n //
Αν....
......
Τέλος Fibonaccil

Και όχι με κενό

ΠαράθεσηΑλγόριθμος Fibonaccil και όχι Α
   Δεδομένα //  n //
   Αν....
   ....
Τέλος Fibonaccil
Αντίστοιχα και στα προγράμματα ύπαρχει στην σελίδα 134 όπως και στην 146 του βιβλίου χωρίς κενά ενό στο βοήθημα είναι με κενό μετά την ΑΡΧΗ

ΠαράθεσηΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚΗΣΗ
ΣΤΑΘΕΡΕΣ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
   ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ:
ΑΡΧΗ   
   ΔΙΑΒΑΣΕ Χ

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Έχει καθόλου σημασία στις εξετάσεις ή γενικά στην βαθμολόγηση(Και πιο ειναι το σωστό)? (Στο γλωσσομάθεια αμα δεν βάλεις το κενό σου το διωρθώνει αυτόματα όταν τρέχει...οπότε αν δεν ήταν σωστή η δομή ίσως θα έπρεπε να βγάζει τουλάχιστον μία προειδοποίηση)
Τίτλος: Απ: ΔΟΜΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Αποστολή από: George Eco στις 04 Σεπ 2021, 05:29:05 ΠΜ
Στη Γλωσσομάθεια καλά κάνει και το διορθώνει. Και ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ έχει κάνει ο κος Τσιωτάκης κι έχει βάλει διαστήματα- εσοχές στο κώδικα του βιβλίου του. Θεωρητικά δεν είναι λάθος να μη βάζεις κενά.
ΑΛΛΑ:

Αν πας να διαβάσεις το κώδικα δίχως τις εσοχές αυτές, θα σου είναι δυσκολότερο από το αν έιχες βάλει εσοχές. Θα χάσεις χρόνο στις Πανελλήνιες αν δε συνηθίσεις αυτές τις καλές πρακτικές με εσοχές και κενά και θα σου είναι πολύ δύσκολο να εντοπίσεις λάθη και να διορθώσεις το γραπτό σου. Επίσης κάνεις τη ζωή του διορθωτή δύσκολη, πράγμα που δυνητικά επηρεάζει λίγο δε νομίζεις;

Υπάρχει τύπος άσκησης στα βιβλία του κου Τζιου που ζητά να μπουν σωστές εσοχές σε κώδικα. Είναι σημαντική μεταγνωστική ικανότητα να γράφεις ευανάγνωστα προγράμματα. Είναι σα να ρωτάς αν είναι σωστό να κάνεις παραγράφους στην Έκθεση. Δεν είναι;  ;)

Εσοχές και κεφαλαίες δεσμευμένες λέξεις, είναι μορφοποιήσεις που βοηθούν ΕΣΕΝΑ και το διορθωτή να διαβάσει ευκολότερα το πρόγραμμα στο χαρτί. Προτείνω τις εσοχές του κου Τσιωτάκη να τις ακολουθείς και να τις κάνεις κι άσε τι γράφει στο βιβλίο του Υπουργείου.
Τίτλος: Απ: ΔΟΜΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Αποστολή από: alkisg στις 04 Σεπ 2021, 08:38:52 ΠΜ
Ο Διερμηνευτής ακολουθεί την ίδια τακτική με το βιβλίο μαθητή και δεν προσθέτει εσοχή στο πρώτο επίπεδο του ψευδοκώδικα. Αυτό γίνεται γιατί δεν υπάρχει εντολή/block "ΑΡΧΗ", όπως γίνεται στα προγράμματα σε ΓΛΩΣΣΑ:

Κώδικας (Ψευδογλώσσα) [Επιλογή]

Αλγόριθμος Fibonacci1
Δεδομένα // n //
Αν n ≤ 1 τότε fib ← n
f0 ← 0
f1 ← 1
Για i από 2 μέχρι n
  fib ← f0 + f1
  f0 ← f1
  f1 ← fib
Τέλος_επανάληψης
Αποτελέσματα // fib //
Τέλος Fibonacci1


Για όσους θυμούνται την Pascal, το indentation ξεκινούσε στο begin, όχι στο Program.

Εξάλλου στη ΓΛΩΣΣΑ, αν θεωρούσαμε ότι το "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ όνομα" ξεκινάει τις εσοχές, τότε οι "ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ" θα έπρεπε να είναι μια θέση δεξιά, που δεν είναι.

Αντίστοιχα π.χ. και η Python στο κυρίως πρόγραμμα που είναι "χύμα" και εκτός block, δεν απαιτεί εσοχή. Δεν λέω ότι είναι το καλύτερο, αλλά δεν είναι και περίεργο. Η "λύση" θα ήταν να υπάρχει εντολή "Αρχή" και στην Ψευδογλώσσα.
Τίτλος: Απ: ΔΟΜΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Αποστολή από: nokotsos στις 04 Σεπ 2021, 12:15:28 ΜΜ
Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις με καλύψατε πλήρως :)
Τίτλος: Απ: ΔΟΜΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Αποστολή από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 05 Σεπ 2021, 10:17:55 ΜΜ
Στο μαθημά μας οι εσοχές δεν έπηρεάζουν ούτε τη λειτουργία του αλγορίθμου/προγράμματο αλλά ούτε η απουσία της έχει κάποια αρνητική επίπτωση στη βαθμολογία ενός γραπτού στις πανελλαδικές εξετάσεις.  Η πράξη έχει δείξει ότι η χρήση τους (για το μαθημά μας) είναι καθαρά βοηθητική για να διακρίνεται η δομή προγράμματος, και οι διάφορες αλγοριθμικές δομές/εντολές.
Τίτλος: Απ: ΔΟΜΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Αποστολή από: George Eco στις 05 Σεπ 2021, 11:11:40 ΜΜ
Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 05 Σεπ 2021, 10:17:55 ΜΜ
Στο μαθημά μας οι εσοχές δεν έπηρεάζουν ούτε τη λειτουργία του αλγορίθμου/προγράμματο αλλά ούτε η απουσία της έχει κάποια αρνητική επίπτωση στη βαθμολογία ενός γραπτού στις πανελλαδικές εξετάσεις.  Η πράξη έχει δείξει ότι η χρήση τους (για το μαθημά μας) είναι καθαρά βοηθητική για να διακρίνεται η δομή προγράμματος, και οι διάφορες αλγοριθμικές δομές/εντολές.

Ωραία. Αν το παιδί έχει κάνει κάπου λάθος και δε μπορεί να το δει, επειδή δε χρησιμοποίησε σωστα τις εσοχές κι ως εκ τούτου δε καταφέρει να εντοπίσει το σφάλμα και να το διοθώσει, αυτό δε θα επηρεάσει τη βαθμολογία του;
Κι εγώ λέω έστω αφιερώνει αρκετό χρόνο ένα παιδί κι εντοπίζει το λάθος. Δεν έχασε πολύτιμο χρόνο από το να λύσει τα άλλα θέματα κι ως εκ τούτου έμμεσα μονάδες; Δε λέω κάτι διαφορετικό εδώ με εσάς κε Καρκαμάνη. Οι εσοχές ΔΕΝ επηρεάζουν τη βαθμολογία. Αλλά η σωστή χρήση τους βοηθά πολύ τους μαθητές και παρεμπιπτόντως και τους διορθωτές στις Πανελλήνιες. Τις θεωρώ πολύ σημαντική μεταγνωστική δεξιότητα να γράφουν τα παιδιά ευανάγνωστα προγράμματα. Οπότε διαφωνω, έχουν επίπτωση στις Πανελλήνιες, απλά όχι προφανή.
Τίτλος: Απ: ΔΟΜΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Αποστολή από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 07 Σεπ 2021, 05:36:34 ΜΜ
Παράθεση από: George Eco στις 05 Σεπ 2021, 11:11:40 ΜΜ
Ωραία. Αν το παιδί έχει κάνει κάπου λάθος και δε μπορεί να το δει, επειδή δε χρησιμοποίησε σωστα τις εσοχές κι ως εκ τούτου δε καταφέρει να εντοπίσει το σφάλμα και να το διοθώσει, αυτό δε θα επηρεάσει τη βαθμολογία του;
Κι εγώ λέω έστω αφιερώνει αρκετό χρόνο ένα παιδί κι εντοπίζει το λάθος. Δεν έχασε πολύτιμο χρόνο από το να λύσει τα άλλα θέματα κι ως εκ τούτου έμμεσα μονάδες; Δε λέω κάτι διαφορετικό εδώ με εσάς κε Καρκαμάνη. Οι εσοχές ΔΕΝ επηρεάζουν τη βαθμολογία. Αλλά η σωστή χρήση τους βοηθά πολύ τους μαθητές και παρεμπιπτόντως και τους διορθωτές στις Πανελλήνιες. Τις θεωρώ πολύ σημαντική μεταγνωστική δεξιότητα να γράφουν τα παιδιά ευανάγνωστα προγράμματα. Οπότε διαφωνω, έχουν επίπτωση στις Πανελλήνιες, απλά όχι προφανή.


Σε αυτή την περίπτωση μάλλον αναφέρεσε σε κάποιο είδος λάθους που δεν προήλθε από την απώλεια των εσοχών. Η τοποθετησή μου στο προηγούμενο μήνυμα ήταν οτι η απώλεια εσοχής καθεαυτού δεν αποτελεί λάθος και  βλέπω ότι συμφωνούμε σε αυτή την πρόταση. Ναι η σωστή χρήση βοηθάει γιαυτό και είπα ότι η χρήση τους είναι βοηθητική



Τίτλος: Απ: ΔΟΜΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Αποστολή από: andreas_p στις 07 Σεπ 2021, 06:50:55 ΜΜ
Προπόνηση για την Python !
Έρχεται ;
Τίτλος: Απ: ΔΟΜΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Αποστολή από: George Eco στις 08 Σεπ 2021, 01:49:53 ΠΜ
Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 07 Σεπ 2021, 05:36:34 ΜΜ
Σε αυτή την περίπτωση μάλλον αναφέρεσε σε κάποιο είδος λάθους που δεν προήλθε από την απώλεια των εσοχών. Η τοποθετησή μου στο προηγούμενο μήνυμα ήταν οτι η απώλεια εσοχής καθεαυτού δεν αποτελεί λάθος και  βλέπω ότι συμφωνούμε σε αυτή την πρόταση. Ναι η σωστή χρήση βοηθάει γιαυτό και είπα ότι η χρήση τους είναι βοηθητική
Αγάπη μόνο!  :)

Παράθεση από: andreas_p στις 07 Σεπ 2021, 06:50:55 ΜΜ
Προπόνηση για την Python !
Έρχεται ;
Άλλο πράγμα η python.  :D
Τίτλος: Απ: ΔΟΜΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Αποστολή από: KGeorge στις 27 Απρ 2023, 11:58:48 ΜΜ
Σας παρακαλώ μπορείτε να μου πείτεαν γίνεται να δηλώσουμε μια λογική σταθερά στις σταθερές? :)
Τίτλος: Απ: ΔΟΜΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Αποστολή από: Γιαννούλης Γιώργος στις 28 Απρ 2023, 09:24:21 ΠΜ
Παράθεση από: KGeorge στις 27 Απρ 2023, 11:58:48 ΜΜΣας παρακαλώ μπορείτε να μου πείτεαν γίνεται να δηλώσουμε μια λογική σταθερά στις σταθερές? :)
Όλοι οι τύποι των σταθερών μπορούν να δηλωθούν. Η Γλώσσα αντιλαμβάνεται τι τύπου είναι με βάση την τιμή που παρέχεται στη σταθερά που γίνεται πάντα αμέσως μετά τη δήλωση της, για αυτό και δεν χρειάζεται να δηλωθεί ο τύπος.

Κώδικας [Επιλογή]
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΛΟΓΙΚΕΣ_ΣΤΑΘΕΡΕΣ
ΣΤΑΘΕΡΕΣ
  ΔΕΝ = ΨΕΥΔΗΣ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΛΟΓΙΚΕΣ: βρ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ι, θ_βρ, Α[10], κλειδι
ΑΡΧΗ
  ΓΙΑ ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 10
    ΔΙΑΒΑΣΕ Α[ι]
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΔΙΑΒΑΣΕ κλειδι
  βρ <- ΔΕΝ
  ι <- 1
  ΟΣΟ ι <= 10 ΚΑΙ βρ = ΔΕΝ ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
    ΑΝ Α[ι] = κλειδι ΤΟΤΕ
      βρ <- ΑΛΗΘΗΣ
      θ_βρ <- ι
    ΑΛΛΙΩΣ
      ι <- ι + 1
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΑΝ βρ = ΑΛΗΘΗΣ ΤΟΤΕ
    ΓΡΑΨΕ 'Η θέση είναι :', θ_βρ
  ΑΛΛΙΩΣ
    ΓΡΑΨΕ 'Δεν βρεθηκε'
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ