Τελευταία μηνύματα

#31
Εξετάσεις 2023-2024 / Απ: Θέμα Α
Τελευταίο μήνυμα από ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ - 11 Ιουν 2024, 08:34:18 ΜΜ
Εν τέλει λοιπόν νομίζω ότι για όλα όσα συζητάμε, υπάρχει μία λύση, που θα έπρεπε ήδη να έχει γίνει.
Στο μάθημα υπάρχουν 5 βιβλία τα οποία δίνονται στο μαθητή. Τα δύο από αυτά είναι ηλικίας 25 χρονών. Τα άλλα 3 έχουν γραφτεί τελείως βιαστικά... Παρότι συζητάμε για διάφορα θέματα εδώ και χρόνια, δεν έχει γίνει καμία διόρθωση. Ούτε καν για την υπερβολικά πολύ θεωρία που έχει να μάθει ο μαθητής ενώ πολλά πράγματα επαναλαμβάνονται.
Αν λοιπόν υπάρχει σκοπός να αλλάξει το μάθημα, ας κάνουμε υπομονή μέχρι να γίνει αυτό σε δύο-τρία χρόνια φαντάζομαι. Διαφορετικά, είναι ανάγκη και για τον καθηγητή και για τον μαθητή,  να φτιαχτούν εκ νέου 2 βιβλία, ένα για θεωρία και ένα για ασκήσεις και μάλιστα να γραφτούν με προσοχή χωρίς βιασύνη, ώστε να γίνει το μάθημα καλυτερο στην οργάνωσή του και στην παράδοσή του  και να λυθούν πολλά από αυτά τα προβλήματα όπως και να μειωθούν όλες αυτές οι διχογνωμίες που συζητάμε (γιατί να μηδενιστούν δεν γίνεται, λόγω της φύσης του μαθήματος του προγραμματισμού ακόμα και αν υπάρξει και μία συγκεκριμένη γλώσσα).
Και αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να απαιτηθεί από το σύλλογο διδασκόντων πληροφορικής.
#32
Εξετάσεις 2023-2024 / Απ: Σχολιασμός θεμάτων 2024
Τελευταίο μήνυμα από akalest0s - 11 Ιουν 2024, 08:07:38 ΜΜ
Παράθεση από: evry στις 11 Ιουν 2024, 07:54:50 ΜΜΤώρα δεν φαίνεται να γίνεται συζήτηση, ούτε υπάρχουν ιδιαίτερες διαμαρτυρίες. Παράξενο.
Σωστά. Ίσως τέτοια προβλήματα έγιναν συνήθεια; Δεν ξέρω!
Τι ωραία να είχαμε πρώτα κώδικα και μετά θεωρία, πάνω στον κώδικα... δένδρα χωρίς κώδικα!.. βάλε αναδρομή εντός, βάλε κώδικα διάσχιση/χτίσιμο/αναζήτηση, να συνεννοηθούμε. Η προσέγγιση είναι τελείως λάθος.
#33
Εξετάσεις 2023-2024 / Απ: Σχολιασμός θεμάτων 2024
Τελευταίο μήνυμα από brezas - 11 Ιουν 2024, 07:58:29 ΜΜ
Τώρα είδα ότι είχε συζητηθεί το συγκεκριμένο αλλού στο forum...
#34
Εξετάσεις 2023-2024 / Απ: Σχολιασμός θεμάτων 2024
Τελευταίο μήνυμα από evry - 11 Ιουν 2024, 07:54:50 ΜΜ
Πράγματι το συγκεκριμένο ΣΛ είναι ξεκάθαρα Λάθος αφού κάθε κόμβος έχει πάντα δυο ακριβώς υπόδεντρα. Αν τα υπόδεντρα είναι κενά ο κόμβος είναι φύλλο. Πολλοί μαθητές χάνουν το 100 από το ερώτημα αυτό. Το διαπιστώσαμε στο βαθμολογικό.
Άλλες εποχές ή σε άλλα θέματα λιγότερο σοβαρά στο στέκι γινόταν χαμός.
Τώρα δεν φαίνεται να γίνεται συζήτηση, ούτε υπάρχουν ιδιαίτερες διαμαρτυρίες. Παράξενο.
#35
Εξετάσεις 2023-2024 / Απ: Σχολιασμός θεμάτων 2024
Τελευταίο μήνυμα από akalest0s - 11 Ιουν 2024, 07:06:24 ΜΜ
Είναι όντως προβληματικό Σ-Λ. Συζητήθηκε νωρίτερα. Σχεδόν κάθε φορά που έχουν εξεταστεί τα δένδρα, προκύπτουν προβλήματα.. ακόμη και στις πιο απλές προσεγγίσεις. Τυχαίο;

Στον αντίποδα όσων είπες (χωρίς να το υποστηρίζω), θα βρεις τα λόγια του ίδιου βιβλίου, λίγο πριν, σελ 46:
"Ο κόμβος 45 έχει ένα υποδένδρο που αποτελείται από τον κόμβο 2."
Αγνοεί πλήρως το κενό δένδρο. Μήπως επειδή δεν το έχει ορίσει ως δυαδικό;!
Τι να πω.. πιστεύω από αυτό το παράδειγμα πιάστηκαν οι θεματοδότες.
#36
Το 3ο θέμα ήταν μια καλή αντιγραφή του 3ου θέματος των φετινών εξετασεων του γενικού λυκείου.
Επιπλέον, η μετατροπή που ζητήθηκε ήταν ολόιδια με την μετατροπή του γενικού λυκείου. 

Το 4ο θέμα ήταν βατό για κάποιον που μελέτησε τα θέματα των προηγούμενων ετών.

Σε γενικές γραμμές τα θέματα ήταν μέτριας δυσκολίας και κάλυπταν μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης
#37
Εξετάσεις 2023-2024 / Απ: Σχολιασμός θεμάτων 2024
Τελευταίο μήνυμα από brezas - 11 Ιουν 2024, 06:18:58 ΜΜ
Εμένα με απασχολεί η απάντηση της επιτροπής στο 2ο Σωστό Λάθος.
"Σε ένα δυαδικό δένδρο κάθε κόμβος έχει 0, 1 ή 2 υποδένδρα." - ΣΩΣΤΟ

Με βάση το βιβλίο η απάντηση είναι ΛΑΘΟΣ.

Συμπληρωματικό Υλικό σελίδα 50, πρώτη παράγραφος:
"Ένα δυαδικό δένδρο (binary tree) είναι ένα διατεταγμένο δένδρο, στο οποίο κάθε κόμβος έχει το πολύ δύο παιδιά, το αριστερό και το δεξί παιδί. Μπορούμε, συνεπώς, να μιλάμε για αριστερό και δεξιό υποδένδρο ενός κόμβου. Στο δυαδικό δένδρο της Εικόνας 1.3.21, ο κόμβος 3 έχει ως αριστερό υποδένδρο, το δένδρο με μοναδικό κόμβο το 6 και ως δεξιό υποδένδρο, το κενό δένδρο."

Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στα παιδιά ενός κόμβου και στα υποδένδρα του. Εφόσον το βιβλίο αναφέρει (σωστά κατά την άποψή μου) τα κενά δένδρα και υποδένδρα, σε ένα δυαδικό δέντρο κάθε κόμβος έχει πάντα 2 υποδένδρα.

Για να ήταν σωστή η συγκεκριμένη πρόταση, θα έπρεπε να αναφέρεται σε παιδιά και όχι σε υποδένδρα, ή σε μη κενά υποδένδρα.
#38
Εξετάσεις 2023-2024 / Απ: Σχολιασμός θεμάτων 2024
Τελευταίο μήνυμα από akalest0s - 11 Ιουν 2024, 03:22:57 ΜΜ
@Aaron V
Μα τι αιρετικές διδασκαλίες είναι αυτές. Στην πυρά!  :police:

@all
Λογικό να ψάχνουμε προς τα πίσω τι έχουν διδαχθεί τα παιδιά, για να προσαρμόζουμε την διδασκαλία και την βαθμολόγηση. Αλλά έχει ένα όριο αυτό.. αλλιώς καταντάει.. κατάντια.

Οι υπεραπλουστευμένες ή πρόχειρες προσεγγίσεις, κατ' αρχάς στα συγγράματα, κάνουν την επιστήμη μας μπακάλικο. Και αμφιβάλεις τι να διορθώσεις και πως να διδάξεις. Τα δένδρα ένα ακόμη χαρακτηριστικό παράδειγμα.
Ζητείται σοβαρότητα (ειδικά στο διδακτικό πακέτο).
#39
Προγραμματισμός Υπολογιστών / Απ: Θέματα και Ενδεικτικές Λύ...
Τελευταίο μήνυμα από mikezante - 11 Ιουν 2024, 02:52:55 ΜΜ
Πραγματικά ειδικά φέτος ήταν δυσκολότερα από το γενικό. 
#40
Προγραμματισμός Υπολογιστών / Απ: Θέματα και Ενδεικτικές Λύ...
Τελευταίο μήνυμα από evry - 11 Ιουν 2024, 02:17:05 ΜΜ
Μόνο στο μάθημά μας είναι λίγο πιο δύσκολα.
Στα άλλα παιδική χαρά είναι