Τελευταία μηνύματα

#11
Γ΄ Λυκείου / Απ: Προβλέψεις / Προτάσεις πρι...
Τελευταίο μήνυμα από gpapargi - 27 Ιουν 2025, 04:30:50 ΜΜ
Όσο κι αν φαίνεται περίεργο και τα μαθηματικά είναι τυποποιημένο μάθημα. Μέχρι το 16-17 πας με τις μεθοδολογίες (ή αλλιώς συνταγές ή αλλιώς τυφλοσούρτες). Γ4, Δ3 είναι συνήθως για καλά προετοιμασμένους που που έχουν κάνει όλη την ύλη σε βάθος και Δ4 είναι πρωτότυπο. Για τα στάνταρ θέματα η τυποποίηση είναι απαραίτητη. Δηλαδή πρέπει το στάνταρ θέμα να το βάλεις στην κόλλα σε μικρό χρονικό διάστημα ώστε να σου μείνει χρόνος για τα δύσκολα θέματα στο τέλος. Αν πας να βγάλεις το στάνταρ θέμα με το μυαλό σου, θα μείνεις από χρόνο. Άρα η τυποποίηση είναι αναγκαία.

Επίσης η ύλη των μαθηματικών έχει συρρικνωθεί. Έβγαλαν τους μιγαδικούς από τη Γ λυκείου και άρα δε χρειάζονται οι κωνικές τομές από τη Β λυκείου μαθηματικών προσανατολισμού. Αυτή τη στιγμή, όσο και αν φαίνεται αστείο, τα μαθηματικά προσανατολισμού Β λυκείου δε χρειάζονται στην ύλη της Γ (εκτός από ένα πολύ μικρό και εύκολο κομμάτι) και άρα πολλοί μαθητές το αφήνουν. Συνεπώς το μαθηματικό υπόβαθρο των μαθητών που μπαίνουν στα πανεπιστήμια όσο πάει και υποβαθμίζεται.   
Τέλος έχει κάνει την εμφάνισή του και ένα νέο είδος υποψηφίου για σχολές πληροφορικής: αυτό που σκοπεύει εξαρχής να πάει από κατεύθυνση οικονομικών-πληροφορικής και δεν ασχολείται με τη φυσική καθόλου στο λύκειο. Όσοι από αυτούς βρεθούν στο τμήμα πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών θα έχουν σοβαρά προβλήματα στο μάθημα της φυσικής (καθώς ο ηλεκτρομαγνητισμός γίνεται με ολοκληρώματα), στα σήματα και συστήματα και στα συστήματα επικοινωνιών (πχ δεν καταλαβαίνουν ένα απλό κύκλωμα με πυκνωτή).

Για μένα η λύση είναι να εξετάζονται σε όλη την ύλη του λυκείου (σχεδόν όπως ήταν παλιά οι δέσμες) και φυσικά να εξετάζονται στη φυσική. Επίσης η πληροφορική θα πρέπει να πετάξει εκτός κομμάτια που δεν υποστηρίζονται από το περιβάλλον (px object oriented), να φύγει η θεωρία και το μάθημα να πάρει κατεύθυνση προς πιο προχωρημένους αλγορίθμους (αναδρομή, πολυπλοκότητα).

Ένα τελευταίο που θέλω να πω (και πιθανόν ξεφεύγει από το θέμα) είναι ότι αυτοί που πάνε για οικονομικές σχολές δε χρειάζονται τα μαθηματικά που διδάσκονται (πχ θεώρημα μέσης τιμής, θεώρημα Rolle, Bolzano). Δε χρειάζονται θεωρητικά μαθηματικά αλλά μόνο εφαρμοσμένα. Δε θα μου έκανε εντύπωση αν κάποια στιγμή οι οικονομικές σχολές ζήταγαν αλλαγή της ύλης σε αυτή που τους χρειάζεται (κάτι σαν αυτή της παλιάς 4ης δέσμης). Σε μια τέτοια περίπτωση πως θα έμπαιναν στις σχολές πληροφορικής μαθητές με τέτοια μαθηματικά; Δε θα το δέχονταν οι σχολές πληροφορικής. Τι σημαίνει αυτό για το μάθημα; Θέλω να πω ότι αυτή τη στιγμή η μοίρα του μαθήματος φαίνεται να ταυτίζεται με τη μοίρα των οικονομικών και όχι με τη μοίρα της θετικής. Αυτό για μένα είναι πολύ επικίνδυνο! 
#12
Ασφάλεια - Εργονομία / Απ: Ο αλγόριθμος RSA έπαψε να ...
Τελευταίο μήνυμα από pgrontas - 27 Ιουν 2025, 12:19:38 ΜΜ
Clickbait.

Μπορείς να 'σπάσεις' το RSA και με το χέρι αν υπάρχει αρκετός χρόνος.
Από τη στιγμή που η σύγχρονη κρυπτογραφία έχει θεμελιωθεί στην υπολογιστική πολυπλοκότητα, δηλαδή σε προβλήματα που πιστεύουμε ότι είναι υπολογιστικά δύσκολα (αλλά παρ'όλα αυτά έχουν brute force λύση), η λογική του άρθρου δεν ευσταθεί.

Αυτό φυσικά δε σημαίνει ότι ο αλγόριθμος του Shor (γνωστός από δεκαετία 90) και οι κβαντικοί υπολογιστές δεν αποτελούν ιδιαίτερη απειλή για τα τρέχοντα (ασύμμετρα) συστήματα. Όμως, υπάρχει ήδη από το 2016 διαδικασία αντικατάστασης (από το NIST - κυβερνητικός οργανισμός)  με post quantum secure πρωτόκολλα, η οποία αν δεν κάνω λάθος έχει ορίζοντα εφαρμογής το 2035.

Δεν είναι κάτι καθόλου απλό, για δύο λόγους:

1. Υπάρχει τεράστιος όγκος κώδικα που ήδη λειτουργεί και δεν μπορείς να αντικαταστήσεις μια και έξω (ας μην ξεχνάμε ότι το IPv6 είναι λειτουργικό από το 1998 τουλάχιστον και μόνο τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να εφαρμόζεται μαζικά και όχι παντού ακόμα).

2. Tα προβλήματα RSA και διακριτού λογαρίθμου έχουν μελετηθεί εδώ και 50 χρόνια και η κοινότητα είναι αρκετά σίγουρη ότι δεν κινδυνεύουν από τους κλασικούς τουλάχιστον υπολογιστές. Από την άλλη τα post quantum δεν έχουν μελετηθεί τόσο. Για παράδειγμα, μία από τις προτάσεις του NIST για post quantum ασφαλή κρυπτογραφία, το SIKE, έσπασε το 2022 από κλασικό αλγόριθμο (σε μία ώρα υπολογισμού σε κοινό laptop αν θυμάμαι καλά).









#13
Ασφάλεια - Εργονομία / Ο αλγόριθμος RSA έπαψε να είνα...
Τελευταίο μήνυμα από mandarinos - 27 Ιουν 2025, 11:14:28 ΠΜ
Η είδηση εδώ.

Πρέπει όλοι να κατανοήσουν (ναι, και οι πολιτικοί που μας τα πρήξανε με την δήθεν ασφάλεια συστημάτων, κυρίως αυτοί! :) ) πως πρόκειται γιά αλυσίδα: βρίσκεται (κρυπτογραφικό) κλειδί / βρίσκεται αντικλείδι / βρίσκεται το επόμενο κλειδί / βρίσκεται το επόμενο αντικλείδι / και ούτω καθ' εξής, ad infinitum.
#14
Εξετάσεις 2024-2025 / Απ: Γενικός σχολιασμός θεμάτων
Τελευταίο μήνυμα από o_Antonis - 27 Ιουν 2025, 10:24:39 ΠΜ
Μια πρόχειρη παρουσίαση των ποσοστών των 3 τελευταίων ετών
23-25.png
#15
Γ΄ Λυκείου / Απ: Προβλέψεις / Προτάσεις πρι...
Τελευταίο μήνυμα από pgrontas - 27 Ιουν 2025, 06:54:10 ΠΜ
Ας μην βάζουμε ταμπέλες. Οι βαθμοί των πανελληνίων λένε κάτι σίγουρα, αλλά δεν σημαίνει ότι προδιαγράφουν τα πάντα (ικανές αλλά όχι αναγκαίες συνθήκες). Μιλάμε για εφήβους με διαφορετικά επίπεδα ωριμότητας παρόλο που όλοι είναι στην ίδια ηλικία. Δεν αποκλείεται ακόμα και ένα 14 στα μαθηματικά να τα πάει μια χαρά στην Πληροφορική στο πανεπιστήμιο.
Αλλά και ένας καλός βαθμό στην Πληροφορική κάτι λέει - δεν έχουμε γίνει και μάθημα παπαγαλιας, έτσι;
Τέλος, η τυποποίηση είναι χαρακτηριστικό του εκπαιδευτικού συστήματος και όχι μόνο του μαθήματος οπότε και τα μαθηματικά υποφέρουν από αυτήν.
#16
Γ΄ Λυκείου / Απ: Προβλέψεις / Προτάσεις πρι...
Τελευταίο μήνυμα από tsabatman - 27 Ιουν 2025, 12:33:45 ΠΜ
Το βασικό πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει συνέχεια στο σχολείο. Κάθε μαθητης θεωρεί ότι για να περάσει στις πανελλήνιες πρέπει να διαβάσει μονο την τελευταία χρονιά.  Οι προηγούμενες τάξεις δεν δίνουν κανένα εφόδιο και ακόμα και αν αλλάξει το πρόγραμμα σπουδών δεν νομίζω ότι θα αλλάξει η νοοτροπία.  Άρα για 2 μαθήματα μιας χρονιάς ο(οπως θεωρούνται απο μαθητες, γονεις και πολλους καθηγητές) ΑΟΘ και ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ  είναι τρομερά άδικο στο ένα να κάνουν περίπατο.
#17
Γ΄ Λυκείου / Απ: Προβλέψεις / Προτάσεις πρι...
Τελευταίο μήνυμα από tsabatman - 27 Ιουν 2025, 12:28:26 ΠΜ
Και αντίστοιχα μπορεί να ξέρουμε μαθητές που έγραψαν 100 ΑΟΘ αλλά δεν έβγαλαν οικονομικές σχολές.  Δηλαδή θέλουμε μαθητές με 18 + μαθηματικά; Να εισάγονται σε σχολες πληροφορικής μόνο μαθητές με 18+ μαθηματικά ;   Είναι αυτό ρεαλιστικό;Γίναμε ιατρική και δεν το ξέρουμε  ;(χωρίς καμία διαθεση ειρωνείας).
#18
Γ΄ Λυκείου / Απ: Προβλέψεις / Προτάσεις πρι...
Τελευταίο μήνυμα από evry - 26 Ιουν 2025, 11:46:38 ΜΜ
Κατά τη γνώμη μου Μαθηματικά 18+ και Πληροφορική αδιάφορο.
Ξέρω μαθητές που κατά καιρούς έγραψαν 100 στην πληροφορική και δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους σε ΕΚΠΑ και πιο παλιά σε ΣΕΜΦΕ
#19
Γ΄ Λυκείου / Απ: Προβλέψεις / Προτάσεις πρι...
Τελευταίο μήνυμα από tsabatman - 26 Ιουν 2025, 10:58:29 ΜΜ
Μαθητές επιπέδου 16 και πάνω μαθηματικά και 18 και πάνω πληροφορική ναι μπορούν να σταθούν.  Οι υπόλοιποι δεν μπορούν να σταθούν. Ωστόσο δεν θα μπορούσαν να σταθούν ούτε σε οικονομικές σχολές  Θα συμφωνούσα σε εξέλιξη του μαθήματος σε python αρκεί τα θέματα να είναι επιπέδου ΑΟΘ. Και προσωπικα πιστευω,  δεν θα δυσκολέψει εμάς τους καθηγητές μια αλλαγή της γλώσσας . Αλλά για σκεφτείτε τα θέματα του ΕΠΑΛ python  στους φετινους μαθητές μας γ λυκείου .Στατιστικα μαθηματικών και φυσικής  στα κάτω από την βάση θα είχαμε 
#20
Γ΄ Λυκείου / Απ: Προβλέψεις / Προτάσεις πρι...
Τελευταίο μήνυμα από evry - 26 Ιουν 2025, 10:49:26 ΜΜ
Και κάτι άλλο
Με τα τυποποιημένα αυτά θέματα για τι είδους σχολές πληροφορικής προετοιμάζονται τα παιδιά?
Δηλαδή οι μαθητές της κατεύθυνσής μας όταν μπουν σε ένα σοβαρό τμήμα πληροφορικής μπορούν να σταθούν?