Θέμα Β

Ξεκίνησε από evry, 23 Ιουν 2020, 09:23:33 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

P.Tsiotakis

Στο κενό 3

n >2 ΚΑΙ n mod i

gthal

Παράθεση από: NIKOS_KALYVAS στις 24 Ιουν 2020, 01:17:40 ΜΜ
Νομίζω ότι στην εκφώνηση στο Β1 η εκφραση μόνο μια εντολή μπερδεύει.
Μπερδεύει ειδικά το "μόνο μία εντολή ΑΝ..ΤΟΤΕ..ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ " (& συμπληρώνουν, "χωρίς επιπλέον εμφωλευμένες εντολές επιλογής" )
νομίζαν πολλοί ότι έπρεπε να έχουν μόνο μία ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ και δεν ήξεραν πώς να αποδώσουν τις υπόλοιπες περιπτώσεις.

Προσπαθώντας να το δω με τα μάτια ενός μαθητή μου όπως μου εξηγούσε τι κατάλαβε από την εκφώνηση, μπορώ να πω ότι τον καταλαβαίνω. Καταλαβαίνω γιατί μπερδεύτηκε (κι ας έχουμε κάνει τόσα παραδείγματα από ΕΠΙΛΕΞΕ σε ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ). Απλά χρειαζόταν να λύσει χωρίς να το πολυσκεφτεί. Αλλά μπερδεύτηκε γιατί είναι στις πανελλήνιες εξετάσεις και προσέχει πολύ τη διατύπωση.
Αυτός λοιπόν έκανε το εξής:
ΑΝ Χ=7 ΤΟΤΕ
  ΓΡΑΨΕ 'Α'
ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ Χ=11 ή Χ=13 ΤΟΤΕ
  ΓΡΑΨΕ 'Β'
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΑΝ Χ<20 ΚΑΙ Χ<>11 ΚΑΙ Χ<>13 ΚΑΙ Χ<>7 ΤΟΤΕ
  ΓΡΑΨΕ 'Γ'
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΑΝ Χ>=50 και Χ<=100 ΤΟΤΕ
  ΓΡΑΨΕ 'Δ'
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΑΝ Χ>=20 ΚΑΙ (Χ<50 ή Χ>100) ΤΟΤΕ
  ΓΡΑΨΕ 'Ε'
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

και ισχυρίζεται ότι είναι εντάξει με την εκφώνηση διότι χρησιμοποίησε μόνο μία ΑΝ..ΤΟΤΕ..ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ, δεν χρησιμοποίησε εμφώλευση και η άσκηση δεν του απαγόρευε να χρησιμοποιήσει απλές ΑΝ
Τι να πω, δίκιο έχεις αλλά δε νομίζω να σου το πάρουν σωστό γιατί περιέργως όλοι εμείς οι καθηγητές καταλαβαίνουμε αμέσως τι θέλει να πει η άσκηση, ασχέτως που καταλαβαίνω ότι έτσι που το λέει μπορεί και να παρανοηθεί. Αναρωτιέμαι βέβαια πόσο δίκαιο είναι αυτό, ότι δηλαδή για όλου εμάς η εκφώνηση είναι αυτονόητη ενώ για κάποιον που θα την ερμηνεύσει με λεπτομέρεια, μπορεί ορθώς να μην είναι.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

ApoAntonis

Μάλλον πιο τίμια αντιμετώπιση θα ήταν να δοθεί διόρθωση ότι
n > 2.


gthal

Παράθεση από: ApoAntonis στις 24 Ιουν 2020, 04:14:53 ΜΜ
Μάλλον πιο τίμια αντιμετώπιση θα ήταν να δοθεί διόρθωση ότι
n > 2.
Αυτό !
Δεν έχω προλάβει τη συζήτηση για το Β2 αλλά εξ' αρχής αυτό σκεφτόμουν
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

evry

Και τι θα πούμε σε μαθητές που σκέφτηκαν ότι πρέπει n>2 και είτε το βρήκαν είτε έχασαν χρόνο με αυτό?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

gthal

#20
Παράθεση από: evry στις 24 Ιουν 2020, 04:27:20 ΜΜ
Και τι θα πούμε σε μαθητές που σκέφτηκαν ότι πρέπει n>2 και είτε το βρήκαν είτε έχασαν χρόνο με αυτό?
νομίζω ότι αν το έχει γράψει έτσι, εννοείται πρέπει να ληφθεί σωστό

EDIT: σόρυ μάλλον δεν κατάλαβα αρκετά την ερώτηση - δίκιο έχεις, δεν ξέρω τι θα πρέπει να πούμε σ' αυτούς που έχασαν χρόνο σε αυτό; ότι κάνει η επιτροπή όταν κάνει λάθος: συγγνώμη λάθος  (πάντως η συμπλήρωση n>2 και n mod i  που προτείνεται δεν είναι θεμιτή για να διορθώσει το λάθος και θα τη δεχόμουν μόνο αν ήταν η αρχική ιδέα της επιτροπής - που δεν νομίζω, οπότε "συγγνώμη λάθος" και ας πάρουν την εθυνη για αυτό)
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

gthal

Κάτι ακόμα.
Εφ' όσον η εκφώνηση λέει :
Παράθεση... Για τον σκοπό αυτό διαβάζει έναν θετικό ακέραιο n (n>1), τον διαιρεί διαδοχικά με τους αριθμούς 2, 3, 4, ..., n-1 ελέγχοντας μετά από κάθε διαίρεση αν ο αριθμός n διαιρείται ακριβώς. Στην περίπτωση που διαιρείται ακριβώς, σταματάει η επαναληπτική διαδικασία και εμφανίζεται το μήνυμα 'Δεν είναι πρώτος αριθμός'. Αν η επαναληπτική διαδικασία των διαιρέσεων τερματιστεί χωρίς ο αριθμός n να έχει διαιρεθεί ακριβώς από κανέναν αριθμό εμφανίζεται το μήνυμα 'Είναι πρώτος αριθμός'. 
αν ο αλγόριθμός του κάνει αυτό που τον καθοδηγούν, γιατί να περιμένουμε ο μαθητής να χειρίζεται διαφορετικά την περίπτωση του 2 ;
Εννοείται ότι δεν αναμένεται οι μαθητές να γνωρίζουν τι είναι πρώτος αριθμός και ούτε την ειδική περίπτωση του 2. Οπότε οι μαθητές περιμένουμε να κάνουμε μόνο αυτό που τους περιγράφουμε. Το 2 δεν αναφέρεται ως ειδική περίπτωση στις οδηγίες τους.

(πρέπει να πω ότι στον ενθουσιασμό μου τα πρώτα χρόνια στο μάθημα -βλέπε 2005- έκανα και κάποια παραδείγματα ελέγχου/εύρεσης πρώτων αριθμών, ώσπου μετά από κάποια χρόνια, το διαρκώς μειούμενο επίπεδο των μαθητών με έπεισε ότι δεν έχει νόημα η ταλαιπωρία και κάτι τέτοιο παραείναι "μαθηματικό" για τις εξετάσεις. Ακόμα είναι στις σημειώσεις μου ωστόσο, για όποιο μαθητή έχει όρεξη να το διαβάσει -ποτέ, κανείς :)  )
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

bagelis

Παράθεση από: gthal στις 24 Ιουν 2020, 04:41:24 ΜΜ
(πρέπει να πω ότι στον ενθουσιασμό μου τα πρώτα χρόνια στο μάθημα -βλέπε 2005- έκανα και κάποια παραδείγματα ελέγχου/εύρεσης πρώτων αριθμών, ώσπου μετά από κάποια χρόνια, το διαρκώς μειούμενο επίπεδο των μαθητών με έπεισε ότι δεν έχει νόημα η ταλαιπωρία και κάτι τέτοιο παραείναι "μαθηματικό" για τις εξετάσεις. Ακόμα είναι στις σημειώσεις μου ωστόσο, για όποιο μαθητή έχει όρεξη να το διαβάσει -ποτέ, κανείς :)  )
+1000

evry

Άστα Γιώργο, όταν έκανα μαθηματικά κατεύθυνσης έκανα πάντα όλες τις ασκήσεις με τον ρυθμό μεταβολής και ειδικά μια με κάτι φώτα περιπολικού.
Οι μαθητές μου έλεγαν, μα τι τα κάνετε αυτά κύριε αφού δεν τα βάζουν.
Και το έβαλαν φέτος! >:(

Παράθεση από: gthal στις 24 Ιουν 2020, 04:41:24 ΜΜ
Κάτι ακόμα.
Εφ' όσον η εκφώνηση λέει :αν ο αλγόριθμός του κάνει αυτό που τον καθοδηγούν, γιατί να περιμένουμε ο μαθητής να χειρίζεται διαφορετικά την περίπτωση του 2 ;
Εννοείται ότι δεν αναμένεται οι μαθητές να γνωρίζουν τι είναι πρώτος αριθμός και ούτε την ειδική περίπτωση του 2. Οπότε οι μαθητές περιμένουμε να κάνουμε μόνο αυτό που τους περιγράφουμε. Το 2 δεν αναφέρεται ως ειδική περίπτωση στις οδηγίες τους.

(πρέπει να πω ότι στον ενθουσιασμό μου τα πρώτα χρόνια στο μάθημα -βλέπε 2005- έκανα και κάποια παραδείγματα ελέγχου/εύρεσης πρώτων αριθμών, ώσπου μετά από κάποια χρόνια, το διαρκώς μειούμενο επίπεδο των μαθητών με έπεισε ότι δεν έχει νόημα η ταλαιπωρία και κάτι τέτοιο παραείναι "μαθηματικό" για τις εξετάσεις. Ακόμα είναι στις σημειώσεις μου ωστόσο, για όποιο μαθητή έχει όρεξη να το διαβάσει -ποτέ, κανείς :)  )
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

pgrontas

Καλησπέρα σε όλους,

Αρχικά είχε δοθεί η λύση που ξεχνάει το 2 και στη συνέχεια ήρθε διευκρίνηση επί των λύσεων που διορθώνει την απάντηση στο υποερώτημα 4 σε ψευδής ή n=2, λέγοντας να πιαστούν σωστές και οι δύο.

Αρχικά να πω ότι κανένας από όσους είμασταν στο βαθμολογικό δεν κατάλαβε το λάθος. Το ίδιο πιστεύω ότι έγινε σχεδόν παντού αλλά και την ίδια λανθασμένη λύση ειδα και σε αρκετά φροντιστήρια (οπότε διπλό μπράβο στον tdrivas που το εντόπισε).

Προσωπικά διαφωνώ με το να πιαστούν σωστά και τα δύο.
Ή είναι σωστό ή δεν είναι.
Εφόσον την πάτησε τόσος κόσμος, σημαίνει ότι όποιοι το είχαν πραγματικά σωστό (λάμβαναν υπόψιν και το 2 δηλαδή) είναι πολύ καλοί μαθητές με αυξημένες αλγοριθμικές ικανότητες ή ότι έκαναν ενδελεχή έλεγχο και πρέπει να επιβραβευτούν και να ξεχωρίσουν και για τα δύο, έστω λαμβάνοντας 2 στα 100 παραπάνω.
Για αποφυγή παρεξηγήσεων άλλο η προσωπική γνώμη και άλλο η βαθμολόγηση όπου πρέπει να ακολουθήσουν όλοι την ίδια γραμμή.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

SuperTz

Παράθεση από: gthal στις 24 Ιουν 2020, 04:41:24 ΜΜ
Κάτι ακόμα.
Εφ' όσον η εκφώνηση λέει :αν ο αλγόριθμός του κάνει αυτό που τον καθοδηγούν, γιατί να περιμένουμε ο μαθητής να χειρίζεται διαφορετικά την περίπτωση του 2 ;
Εννοείται ότι δεν αναμένεται οι μαθητές να γνωρίζουν τι είναι πρώτος αριθμός και ούτε την ειδική περίπτωση του 2. Οπότε οι μαθητές περιμένουμε να κάνουμε μόνο αυτό που τους περιγράφουμε. Το 2 δεν αναφέρεται ως ειδική περίπτωση στις οδηγίες τους.

Περιγράφει επαρκώς τι είναι πρώτος αλλά δεν είναι αυτό το ζητούμενο προφανώς.
Δεν είναι μόνο ότι δεν αναφέρεται ως ειδική περίπτωση αλλά υπάρχει προσυμπληρωμένο το "...=0" άρα ούτε εγώ νομίζω πως ήθελαν έλεγχο για το 2. Απλώς  "ξέφυγε"

Παράθεση από: pgrontas στις 24 Ιουν 2020, 05:35:44 ΜΜ
Αρχικά είχε δοθεί η λύση που ξεχνάει το 2 και στη συνέχεια ήρθε διευκρίνηση επί των λύσεων που διορθώνει το υποερώτημα 4 σε ψευδής ή n=2, λέγοντας να πιαστούν σωστές και οι δύο.

Εντάξει, πήγαν να το μπαλώσουν... Δεν φταίνε τα παιδιά σε αυτό.

alekarama

Αν στο ΘεμαΒ καποιος ειχε βαλει αναποδα τα Αληθης/Ψευδης με τη λογικη οτι για το 2 δουλευει υπαρχει περιπτωση να το παρουν σωστο?

George Eco

Β1 και Β2 δωράκι θέμα. Εύκολο. Διάβασμα θέλει το ένα μόνο, ενώ το δεύτερο μια κάποια αναλυτική και σύνθετη σκέψη. Αναμενόμενα.

bagelis

Παράθεση από: alekarama στις 24 Ιουν 2020, 06:24:21 ΜΜ
Αν στο ΘεμαΒ καποιος ειχε βαλει αναποδα τα Αληθης/Ψευδης με τη λογικη οτι για το 2 δουλευει υπαρχει περιπτωση να το παρουν σωστο?

Αυτό είναι πολύ ενδιαφέρον, ο μαθητής έχει κάνει την ανάποδη σκέψη αλλά δυστυχώς έχει τρία κενά λάθος = 6 μονάδες.
Για μένα δεν αξίζει να χάσει 6 μονάδες, αλλά πιθανότατα το θέμα θα χαρακτηριστεί κλειστού τύπου, οπότε ..... σκούρα τα πράγματα...

andreas_p

alekarama

Η  Αν  παίζει ;