Απορία Αν..Αλλιώς_Αν..Αλλιώς

Ξεκίνησε από Glyko Xamogelo, 14 Δεκ 2015, 09:38:18 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Glyko Xamogelo

Να ρωτήσω εγώ κάτι .
Διδάσκεται την Αν..Αλλιώς_Αν...Αλλιώς ρητά όπως γράφεται στο βιβλίο πάντα να υπάρχει ένα αλλιώς ?
Δηλαδή αν ένας μαθητής γράψει στις Πανελλήνιες
Αν ... τότε
αλλιώς_αν ...
....
τέλος_αν
θα θεωρηθεί σωστό?Ακούω πολλοί καθηγητές το κάνουν έτσι ότι θεωρείται σωστό το παραπάνω αλλά διαφωνώ , στις πανελλήνιες θα θεωρηθεί σωστό το παραπάνω άραγε??

Obelix


petrosp13

Πού αναφέρεται στο βιβλίο η υποχρεωτική χρήση του Αλλιώς;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Glyko Xamogelo

Στην σύνταξη του στο πλαίσιο στο βιβλίο δεν αναφέρει ότι γίνεται και χωρίς το Αλλιώς. Και όλες οι ασκήσεις έχουν Αν....Αλλιώς_Αν...Αλλιώς... και μόνο εμφωλευμένο το Αν σε Αλλιώς . 

petrosp13

Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

George Eco

Παράθεση από: petrosp13 στις 15 Δεκ 2015, 05:07:57 ΜΜ
Τετράδιο μαθητή, σελίδα 20
Εκτός ύλης, κι αλγόριθμος σε ψευδογλώσσα.
Και με το νέο υλικό δεν έχει αλλάξει κάτι.
Τυπικά είναι λάθος, γιατί η επί χάρτου ΓΛΩΣΣΑ ορίζεται από ότι υπάρχει στο βιβλίο.
Υπάρχουν και χειρότερα ατοπήματα στο βιβλίο από αυτό βέβαια...
Αυτό διορθώνεται, τα άλλα όχι...


Παράθεση από: petrosp13 στις 15 Δεκ 2015, 03:04:07 ΜΜ
Πού αναφέρεται στο βιβλίο η υποχρεωτική χρήση του Αλλιώς;

Πού εμφανίζεται στο βιβλίο σύνταξη χωρίς την ΑΛΛΙΩΣ;
Μιλάω για τμήμα ΘΕΩΡΙΑΣ και εντός εξεταστέας ύλης.


Παράθεση από: Obelix στις 14 Δεκ 2015, 11:52:47 ΜΜ
Σωστότατο.
Αμφιβάλλω.

Πάνε πολλά χρόνια από αυτά τα post, αλλά αν σήμερα αυτό συνεχίζει να με βασανίζει, νομίζω αξίζει συζητήσεως.

ApoAntonis

Στο βιβλίο καθηγητή θα βρούμε διατυπωμένες δραστηριότητες με πολλαπλή επιλογή χωρίς την χρήση του ΑΛΛΙΩΣ.

petrosp13

Υπάρχει η δομή απλής επιλογής και η χρήση του Αλλιώς δεν είναι υποχρεωτική
Είναι υποχρεωτική στην δομή Πολλαπλής Επιλογής;
Δηλαδή
Αν σε ένα πρόβλημα θα πρέπει να εκτελούνται ενέργειες για τιμές 1,2,3 και για τις υπόλοιπες να μην εκτελείται τίποτα, είμαι υποχρεωμένος να χρησιμοποιήσω τρεις δομές απλής επιλογής;
Το ότι δεν υπάρχει παράδειγμα στο σχολικό εγχειρίδιο για αυτό δεν σημαίνει τίποτα
Ούτε παράδειγμα με εμφωλευμένη επανάληψη σε δομή Επίλεξε υπάρχει, σημαίνει ότι δεν επιτρέπεται;

Διδάσκουμε ένα μάθημα που βασίζεται στην λογική
Πώς δικαιολογούμε την υποχρεωτικότητα της χρήσης Αλλιώς;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

George Eco

Παράθεση από: ApoAntonis στις 23 Σεπ 2020, 07:27:07 ΠΜ
Στο βιβλίο καθηγητή θα βρούμε διατυπωμένες δραστηριότητες με πολλαπλή επιλογή χωρίς την χρήση του ΑΛΛΙΩΣ.

Το βιβλίο του Καθηγητή, δε το εξετάζεται όμως ο μαθητής.


ΑΝ Χ = 1 ΤΟΤΕ
   ! Κάτι.
ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ Χ = 2 ΤΟΤΕ
   ! Κάτι άλλο
ΑΛΛΙΩΣ
   ΑΝ Χ = 3 ΤΟΤΕ
        ! Το παράλλο
   ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

bugman

#9
Το Αλλιώς είναι προαιρετικό. Πχ έχω ένα πρόγραμμα και αν η τιμή του Χ είναι πάνω από 200 το βάζω στο 200. Τι να γράψω στο Αλλιώς; Δεν υπάρχει κάτι!


Να το κάνουμε και με το Αλλιώς Αν; Πχ αν Χ<100 τότε Χ<-100 αλλιώς αν Χ>200 τότε Χ<-200. Τώρα τι νόημα θα έχει το Αλλιώς; Χ<-Χ ???

George Eco

Bugman έχεις δίκιο. Σε όλες τις γλώσσες εκτός από τη ΓΛΩΣΣΑ όσον αφορά Πανελλήνιες.
Δεν είναι 100% σίγουρο. Δεν υπάρχει πουθενά στο βιβλίο.
Και διανύουμε 20 χρόνια κι είναι ακόμα έτσι, ενώ βγήκε και συμπληρωματικό βιβλίο.
Μόνο σε μία άσκηση (Πλοίο2) το κάνει αυτό αλλά σε θεωρητικό επίδεδο κανένας λόγος.

petrosp13

Παράθεση από: George Eco στις 25 Σεπ 2020, 12:15:08 ΠΜ
Μόνο σε μία άσκηση (Πλοίο2) το κάνει αυτό αλλά σε θεωρητικό επίδεδο κανένας λόγος.

Σε θεωρητικό επίπεδο δεν υπάρχει λόγος!
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

bugman

Θα πρότεινα τα παραδείγματα να μην είναι μέρος ενός "παζλ" κανόνων από το οποίο ο Χ καθηγητής βγάζει συμπεράσματα. Η χρήση της γλώσσας γίνεται σε αντικατάσταση των λογικών διαγραμμάτων. Εκεί έχουμε κουτάκια, αποφάσεις και βελάκια προς άλλα κουτάκια ή αποφάσεις.

Το βελάκι, στο λογικό διάγραμμα με κείμενο παρακάτω, στο κουτάκι Ε (μαύρα γράμματα) θα μπορούσε να ήταν Κουτάκι Γ. Το πρόγραμμα θα είχε σωστή εκτέλεση, αλλά η επιλογή να πάει στο Ε είναι θέμα βελτιστοποίησης.
Κουτάκι Α : Αν Χ<100 τότε Κουτάκι Β: Χ<-100: Κουτάκι Ε Αλλιώς Κουτάκι Γ
Κουτάκι Γ : Αν Χ>200 τότε Κουτάκι Δ: Χ<-200: Κουτάκι Ε Αλλιώς Κουτάκι Ε
Κουτάκι Ε: συνέχεια....


Οι Α και Γ γίνονται
Αν   Χ<100 Τότε # κουτάκι Α
Χ<-100   # κουτάκι Β
Αλλιώς.Αν Χ>200 Τότε  # κουτάκι Γ
Χ<-200     # κουτάκι Δ
Τέλος_Αν
#Κουτάκι Ε

Στην περίπτωση που έχουμε το Κουτάκι Γ στη θέση του Κουτάκι Ε (με μαύρα γράμματα), θα έχουμε δυο φορές την εξέταση του Χ ενώ η πρώτη έχει περάσει.

Αν Χ<100 Τότε  # Κουτάκι Α
Χ<-100  # Κουτάκι Β
Τέλος_Αν
Αν Χ>200 Τότε  # Κουτάκι Γ
Χ<-200 # Κουτάκι Δ
Τέλος_Αν
# Κουτάκι Ε

Δείτε ότι όλα τα κουτάκια υπάρχουν αλλά η υλοποίηση διαφέρει. Αυτή με την χρήση της Αλλιώς_Αν είναι καλύτερη. Και οι δυο είναι σωστές ως προς τον αλγόριθμο (βάσει της παραλλαγής που έχω αναφέρει).
Κανόνας λοιπόν είναι ένας: Η Γλώσσα μπορεί να υλοποιεί προγραμματιστικά λογικά διαγράμματα.


George Eco

Παράθεση από: petrosp13 στις 25 Σεπ 2020, 12:28:31 ΠΜ
Σε θεωρητικό επίπεδο δεν υπάρχει λόγος!
Αν δεν υπάρχει σε θεωρητικό επίπεδο, δεν ορίζεται στην επί χάρτου ορισμένη ΓΛΩΣΣΑ από το βιβλίο, άρα και δε μπορείς να το χρησιμοποιήσεις στις Πανελλήνιες. Απλά. Οπότε πιστεύω πως υπάρχει λόγος και θα έπρεπε να μη το είχαν παραλείψει.

George Eco

#14
Παράθεση από: bugman στις 25 Σεπ 2020, 01:04:56 ΠΜ
Η χρήση της γλώσσας γίνεται σε αντικατάσταση των λογικών διαγραμμάτων.
Κανόνας λοιπόν είναι ένας: Η Γλώσσα μπορεί να υλοποιεί προγραμματιστικά λογικά διαγράμματα.

Το έχεις καταλάβει λάθος. Τα λογικά διαγράμματα πάνε κόντρα (και το λέει και το βιβλίο) στη φιλοσοφία του πως διδάσκεται το μάθημα, διότι οδηγούν σε αδόμητα προγράμματα πολλές φορές (βλ. Πανελλήνιες 2018 θέμα Β2 που ήταν τραγικό) οπότε και πρέπει να αποφεύγονται ως αναπαράσταση αλγορίθμου (να με συμπαθάτε αν δε το λέει ακριβώς έτσι, αλλά αυτό νομίζω πως είναι το νόημα). Η ΓΛΩΣΣΑ σχεδιάστηκε ώστε από ψευδογλώσσα, τα παιδιά να μεταβαίνουν σε αυστηρότερη συντακτικά ρεαλιστικότερη "γλώσσα προγραμματισμού"  ακολουθώντας τη φιλοσοφία του δομημένου κι αργότερα δομημένου αρθρωτού προγραμματισμού. Τα εισαγωγικά τα έβαλα, διότι μέχρι ο Άλκης να βγάλει το διερμηνευτή, άστα βράστα.

Τώρα γιατί στη Β Λυκείου, προτείνεται το algorithmics μαζί με τη ΓΛΩΣΣΑ, είναι ένα θέμα.
Διότι δημιουργεί το εξής θέμα: Η ποιότητα του μαθήματος εξαρτάται από το πως χρησιμοποιείται το algorithmics στο μάθημα.
Μπορείς να διδάξεις μια χαρά δομημένο προγραμματισμό.
ΑΛΛΑ!
Όταν το Διάβασε έχει και ΓΡΑΨΕ στο algorithmics, άντε τα παιδιά να ξεσυνηθίσουν τη μία λειτουργία που έμαθαν και να πάνε σε άλλη...