Εξέταση ΑΕΠΠ σε δισλεκτικά παιδιά

Ξεκίνησε από thanos_xg, 19 Νοε 2006, 03:06:12 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

thanos_xg

Συνάδελφοι,

         Μήπως έχει κάποιος από εσάς εμπειρία στη διδασκαλία ή εξέταση του ΑΕΠΠ σε δισλεκτιικά παιδιά?
Θανάσης Χ.

petrosp13

Από όσο ξέρω, από κανά δυο περιπτώσεις που μου έτυχαν, η εξέταση είναι προφορική, αλλά δεν γνωρίζω με τι διαδικασία γίνεται
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

evry

   Για την διδασκαλία δεν ξέρω, αλλά ήμουν πριν 3 χρόνια σε επιτροπή που εξέταζε άτομα με κάποιες μαθησιακές δυσκολίες. Τα παιδιά κάθονται κανονικά στην αίθουσα, διαβάζουν τα θέματα και γράφουν τις λύσεις ή ότι άλλο θέλουν στην κόλλα αναφοράς. Στη συνέχεια όταν είναι έτοιμοι το λένε στον επιτηρητή και αυτός τα πηγαίνει στην επιτροπή. Η επιτροπή αποτελείται από 2 βαθμολογητές (1ος και 2ος).
     Το παιδί εξετάζεται προφορικά και βαθμολογείται μόνο από εκεί. ΤΟ ΓΡΑΠΤΟ ΔΕ ΒΑΘΜΟΛΟΓΕΙΤΑΙ. Μπορείς να το δεις αλλά τον βαθμολογείς μόνο από αυτά που θα σου πει.

Από μένα πέρασαν 10 παιδιά από τα οποία τα 8 φαίνονταν μια χαρά (και μου έδωσαν την εντύπωση ότι δεν είχαν τίποτα και για άλλους λόγους ήταν σε αυτή την κατηγορία),  1 παιδί το όποιο πράγματι είχε πρόβλημα αλλά απαντούσε στις ερωτήσεις μια χαρά. Το πρόβλημα φαινόταν από το γραπτό του.
Και υπήρχε και ένα παιδί το όποιο είχε καραμπινάτο πρόβλημα, έγραφε στο χαρτί ασυναρτησίες οι όποιες όμως αν τις κοίταγες προσεκτικά φαίνονταν ότι είχαν κάποιο νόημα και με κάποιο μυστήριο τρόπο ήταν κοντά στη λύση. Επίσης προφορικά πάλι από αυτά που έλεγε δεν μπορούσαμε να βγάλουμε άκρη. Τότε κατάλαβα ότι κακώς ήμουν σε αυτή την επιτροπή γιατί δεν είχα τα προσόντα να αξιολογήσω αυτό το παιδί.

Γενικά αν η δυσλεξία δεν είναι σοβαρής μορφής πιστεύω ότι με λίγη προσπάθεια από τη μεριά του καθηγητή (δηλαδή πως γράφει στον πίνακα, που δίνει προσοχή κλπ) το παιδί μπορεί να βοηθηθεί, αλλά αν είναι σοβαρής μορφής θέλει ειδικό. Είναι πολύ δύσκολο να το βοηθήσεις.

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

thanos_xg

Evry,
   
      Πως κατάφερναν οι μαθητές να απαντήσουν προφορικά στις αλγοριθμικές ασκήσεις;
     Έχω μερικά παιδιά με ελαφριά δυσλεξία. Δυσκολεύονται να αποτυπώσουν γραπτα αυτό που σκέφτονται. Υπάρχει βιβλιογραφία για την διαδικασία που ακολουθείται σε αυτές τις περιπτώσεις; Υπάρχει μεθοδολογία στη διδασκαλία του ΑΕΠΠ σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες;
Θανάσης Χ.

evry


  Οι μαθητές υποτίθεται ότι έχουν σημείωσει στο χαρτί τον αλγόριθμο ή κάποιο κομμάτι και
τους κάνεις ερωτήσεις ή σου λένε αυτοί τη γενική ιδέα. Εγώ πιο πολύ έκανα ερωτήσεις, δηλαδή πως το σκέφτηκες αυτό ή πως πήγες από εδώ εκεί, τι σημαίνει αυτό κλπ.
    Δηλαδή αυτό που θα έκανα εγώ είναι να του πω να γράψει στο χαρτί ότι μπορεί και να τον εξετάσω μετά προφορικά. Αν δεν μπορεί να γράψει στο χαρτί τίποτα τότε υπάρχει πρόβλημα και θα πρέπει να του κάνεις τέτοιες ερωτήσεις ώστε να πειστείς ότι έχει πιάσει την ουσία από κάθε θέμα. Κάπως έτσι το βλέπω εγώ. Όμως δεν είμαι ειδικός. Τώρα να βρεις κάποιον ο οποίος να έχει ειδικευτεί στη διδασκαλία του ΑΕΠΠ για δυσλεκτικούς το βρίσκω λίγο δύσκολο αλλά ποτέ δεν ξέρεις.
    Πάντως αν σε ενδιαφέρει το θέμα ακαδημαϊκά βάλε στο google "dyslexia computer programming" και θα βρεις 2-3 papers για το θέμα, δεν ξέρω όμως κατά πόσο θα σε βοηθήσουν. Πάντως σε αυτά λένε ότι οι δυσλεκτικοί είναι καλοί προγραμματιστές :-)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr