ΘΕΜΑΤΑ 2018

Ξεκίνησε από ΤΙΜ, 13 Ιουν 2018, 12:05:29 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Άρης Κεσογλίδης

#15
Εδώ είναι και οι δικές μου λύσεις.

Θεωρώ απαράδεκτο το θέμα Β2 με το Διάγραμμα Ροής, και για το πώς είναι φτιαγμένο και για το τι εξετάζει, και για τις πολλές μονάδες που έχει.

Επίσης, το Α4 θεωρώ ότι έχει πολλές μονάδες. Ας έμπαιναν 2-3 τέτοια αθροίσματα, όχι 5.

Πιστεύω ότι υπάρχει μία "ασάφεια" ή είναι πιο "αόριστο" το ερώτημα Γ1.β .
Εγώ καταλαβαίνω ότι πρέπει πρώτα να μπουν κάποια κιβώτια, και μετά να βγουν κάποια, και κάνω 2 ξεχωριστούς ελέγχους.
Άλλοι, κάνουν "εισερχόμενα μείον εξερχόμενα" και βλέπουν τότε αν χωρούν.
Θεωρώ ότι όπως είναι γραμμένη η εκφώνηση, πρέπει και τα 2 να ληφθούν σωστά.
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

petrosp13

Παράθεση από: panawths στις 13 Ιουν 2018, 02:50:31 ΜΜ
Καλησπέρα, σχετικά με την παρακάτω λύση τι παρατηρήσεις έχετε;;
ΔΙΑΒΑΣΕ Σ
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
   ΔΙΑΒΑΣΕ Α   
   Σ<-Σ+Α
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Α=0
ΕΜΦΑΝΙΣΕ Σ
Στην περίπτωση που το Α είναι ίσο με 0 εκτελέιται μια παραπάνω εντολη (Σ<-Σ+Α) αλλά το αποτέλεσμα της εντολής ΕΜΦΑΝΙΣΕ Σ δεν αλλάζει καθόλου γιατί γίνεται πρόσθεση με το μήδεν.
Πως θα το βαθμολογούσατε;

Όλες αυτές οι λύσεις πρέπει να θεωρηθούν σωστές γιατί δεν έχουμε απάντηση ούτε εμείς οι ίδιοι για το τι σημαίνει ισοδύναμος κώδικας
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

andreas_p

Δεν είναι ισοδύναμο. Λείπει μία ΑΝ

andreas_p

Δόθηκαν , στην αρχή της χρονιάς,  οδηγίες σχετικές.
Θέμα : Μετατροπές
163578/Δ2/02-10-2017 ΠΑΡΆΡΤΗΜΑ  Σελ.  10

SPY

Η πιο άκυρη και πιο παράλογη κατανομή μονάδων ever: ΘΕΜΑ Δ ΑΕΠΠ 2018

Με αφορμή κάποια σχόλια περί ασάφειας στο θέμα Γ αναρωτιέμαι μήπως στα θέματα Γ και Δ πρεπει να ζητείται παράδειγμα εισόδου με δομημένη  μορφή;    Π.χ. στο Γ1β δώστε παράδειγμα εισόδου τέτοιο ωστε να εισάγονται τιμές για 4 μέρες και να γίνονται δεκτές όλες;;;

angrits

Καλησπέρα και από εμένα.
Θα διαφωνήσω σε όσους λένε ότι τα θέματα ήταν πιο δύσκολα από τα περσινά. Για μένα τα θέματα ήταν βατά Αν σκεφτούμε ότι οι μαθητές δίνουν 4 μαθήματα τωρα ποια πανελλήνιες. Συγκεκριμένα παρατήρησα πολλές ασκήσεις συμπλήρωσεις κενών που ο μαθητής πολύ απλά για να το επαληθεύσει έπρεπε να κάνει τον πίνακα τιμών. Θα ξεκινήσω ανάποδα: Το Δ θέμα ήταν πιο εύκολο από το περσυνό το οποίο είχε πολλά υποπρογράμματα και δυσκόλευε τους μαθητές. Η μόνη δυσκολία κατά την γνώμη μου να καταλάβουν ότι έχουμε 12 μήνες τον χρόνο και έτσι βάζουμε επανάλληψη για τους ρίπους 12 φορές. Το θέμα Γ ήταν και αυτό πιο εύκολο από περσι. Αν καποιος μαθητής γνωρίζει καλά τις δομές επανάλληψης το λύνει εύκολα. Δεν καταλαβαίνω βεβαια για ποιο λόγο οι ποιο πολλές απαντήσεις έχουν κάνει ΟΣΟ <> ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ και όχι ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ---ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ για την πρώτη επανάλληψη. Μάλλον όλοι πείραν από τον ΟΕΦΕ. Το θεμα Β ήταν ΠΟΛΥ ποιο εύκολο από το περσυνο. Ειδικα η ταξινόμηση άλλαζε απλός την εξωτερική Για... με ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ. Όσο για το διάγραμμα δεν νόμιζα ότι θα μπει αλλά θα μπορούσαν να το λύσουν με 2 τρόπους. Το θέμα Α να καταλήξω μπορώ να πώ ότι ήταν λίγο ποιο δύσκολο από το περσυνό αν και πολλλά σειμεία του όπως το Α2 μου φάνηκε πολύ εύκολο. Εκπροσοπως του ΟΕΦΕ βγήκε να πει τα θέματα στα κρατικά κανάλια λέγοντας ότι ήταν πιο δύσκολα από πέρσυ. Τι πιστεύεται;;;

tasospap

Οδηγίες απο το βαθμολογικό για τους προφορικά εξεταζόμενους για το Β2.

Με χρήση της ΟΣΟ έπαιρνε 10/10.
Με χρήση Αρχη_επανάληψης+Αν έπαιρνε 8/10.
Με χρήση Αρχη_επανάληψης χωρίς Αν έπαιρνε 5/10.

petrosp13

Σοβαρα τώρα;
Θα κόψουν τόσες μονάδες από ένα παιδί επειδή το θέμα μπαζει από παντού;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

pgrontas

Καλησπέρα σε όλους,

τα θέματα κατά τη γνώμη μου ήταν αρκετά καλά.

Θέμα Α εύκολο.
Θέμα Β ενισχύει το σχολικό εγχειρίδιο (Β1) και απαιτεί κριτική σκέψη (Β2) έξω από τυφλοσούρτες.
Θέμα Γ δίνει σημασία στην σωστή ανάγνωση της εκφώνησης.
Θέμα Δ θα το ήθελα λίγο πιο δύσκολο.

Η μεγαλύτερη παραφωνία κατά τη γνωμη μου η κατανομή βαθμολογίας στα Δ4 και Δ5, ειδικά αν λάβουμε υπόψιν μας ότι η εύρεση μεγίστου ζητείται 2-3 φορές αν μέτρησα καλά.


Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Κωστας τζιαννης

απο τους μαθητες σας τι εντυπωσεις αποκομισατε?πως πηγαν?εγραψαν οτι αξιζαν πιο πανω πιο κατω?

gthal

Καλησπέρα Παναγιώτη,
χαίρομαι που τα ξαναλέμε εδώ μετά από καιρό (και με όλους βασικά, τέτοιες μέρες κάθε χρόνο, γιατί τον υπόλοιπο χρόνο χανόμαστε λιγάκι)
Γενικά καταλαβαίνω τη γνώμη που διατυπώνεις παραπάνω και διαφωνώ ελάχιστα, καθώς είμαι οπαδός πιο βατών θεμάτων με κλιμακούμενη δυσκολία.
Αυτό που να καταλάβω λίγο περισσότερο είναι αυτά που λες για το Θέμα Β, γιατί τα βρίσκω κάπως αντικρουόμενα.
Τι σημαίνει ότι ενισχύει το σχολικό εγχειρίδιο; Ότι περνάει το μήνυμα "Διαβάζετε από εκεί γιατί θα σας βάζουμε θέματα που έχει μέσα";
Και ταυτόχρονα επικροτούμε την εξέταση έξω απο τυφλοσούρτες; Πώς γίνονται και τα δύο;
Και επειδή έχω αρκετό... άχτι τις "Οδηγίες μελέτης" που τους μοιράζουν τα τελευταία χρόνια... αυτές δεν τους διδάσκουν τυφλοσούρτες;
Γιατί τους μοιράζουν αυτό το πράγμα; Τους αναλύουν ας πούμε πώς θα κάνουν μετατροπή σε κάθε περίπτωση μιας δομής επανάληψης σε κάθε άλλη.
Αυτό είναι καθαρά φροντιστηριακή προσέγγιση, καθαρή προετοιμασία για τις εξετάσεις - και γίνεται επίσημη θέση του Υπουργείου;
Αυτό πρέπει δηλαδή να ξέρει οπωσδήποτε ένας προγραμματιστής;
Και φυσικά, αφού έχουν καλύψει όλες τις περιπτώσεις και τις έχουν κάνει νιανιά, στις εξετάσεις θα ψάχνουν πώς να ξεφύγουν από τους τυφλοσούρτες.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

pgrontas

Παράθεση από: gthal στις 13 Ιουν 2018, 05:50:25 ΜΜ
Αυτό που να καταλάβω λίγο περισσότερο είναι αυτά που λες για το Θέμα Β, γιατί τα βρίσκω κάπως αντικρουόμενα.
Τι σημαίνει ότι ενισχύει το σχολικό εγχειρίδιο; Ότι περνάει το μήνυμα "Διαβάζετε από εκεί γιατί θα σας βάζουμε θέματα που έχει μέσα";

Γεια σου Γιώργο,

το Β1 ενισχύει το σχολικό εγχειρίδιο (τετράδιο μαθητή - πράσινο) και το Β2 είναι πρωτότυπο (κατά τη γνώμη μου φυσικά). Σε μια εξέταση πρέπει να υπάρχουν και τα δύο όχι μόνο το ένα. Δεν τα βλέπω αντικρουόμενα.
Για τις οδηγίες μελέτης συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

gthal

Παράθεση από: Κωστας τζιαννης στις 13 Ιουν 2018, 05:48:32 ΜΜ
απο τους μαθητες σας τι εντυπωσεις αποκομισατε?πως πηγαν?εγραψαν οτι αξιζαν πιο πανω πιο κατω?
Εγώ Κώστα τυχαίνει να έχω αρκετούς καλούς φέτος, και φαίνεται να έχουν γράψει και 90 και ένας μάλλον αγγίζει το 100 (δεν βρήκαμε σε τι θα μπορούσαν να του κόψουν)
Τους αδύνατους μαθητές δεν τους βρίσκεις τέτοιες μέρες. Πιστεύω ότι με αυτά τα θέματα θα έγραψαν λιγότερο από ότι θα μπορούσαν και δεν θα αντικατοπτρίζει την προσπάθειά τους.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

gthal

Παράθεση από: pgrontas στις 13 Ιουν 2018, 05:53:23 ΜΜ
Γεια σου Γιώργο,

το Β1 ενισχύει το σχολικό εγχειρίδιο (τετράδιο μαθητή - πράσινο) και το Β2 είναι πρωτότυπο (κατά τη γνώμη μου φυσικά). Σε μια εξέταση πρέπει να υπάρχουν και τα δύο όχι μόνο το ένα. Δεν τα βλέπω αντικρουόμενα.
Για τις οδηγίες μελέτης συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.
Σε κατάλαβα.
Ισορροπία δηλαδή.
χμμ... δεν ξέρω αν συμφωνώ ή διαφωνώ... νομίζω πως ότι παραπέμπει σε αυτούσιο διάβασμα από το βιβλίο με απωθεί
αλλά ακραίες μεμονωμένες καταστάσεις να εξετάζονται επίσης με απωθεί (ειδικά όταν το εγχειρίδιο "κοιμίζει" τους μαθητές με πεπατημένες τεχνικές)
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

pvs

Παράθεση από: tasospap στις 13 Ιουν 2018, 05:02:09 ΜΜ
Οδηγίες απο το βαθμολογικό για τους προφορικά εξεταζόμενους για το Β2.

Με χρήση της ΟΣΟ έπαιρνε 10/10.
Με χρήση Αρχη_επανάληψης+Αν έπαιρνε 8/10.
Με χρήση Αρχη_επανάληψης χωρίς Αν έπαιρνε 5/10.
Από περιέργεια και μόνο συνάρτηση αντί για διαδικασία στο Δ5?