Το μέλλον του επαγγέλματος μας

Ξεκίνησε από che, 10 Απρ 2013, 02:15:12 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Ποιά πιστευέτε ότι θα είναι η εξέλιξη του ΑΕΠΠ στο νέο λύκειο ?

Θα υπάρχει σαν υποχρεωτικό μάθημα
0 (0%)
Θα υπάρχει ως μάθημα επιλογής
0 (0%)
Δεν θα υπάρχει καθόλου
0 (0%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 0

Η ψηφοφορία έληξε: 24 Ιουν 2013, 05:26:47 ΜΜ

gpapargi

Παράθεση από: landreou στις 23 Απρ 2013, 08:32:34 ΠΜ
Το μαθημα της ΑΕΠΠ ειναι πολυ εξειδικευμένο για παιδια Λυκειου.

Καλύτερα να δίνονται 4 μαθήματα όπως παλια που στη Πρώτη
δέσμη δίναμε Εκθεση Μαθηματικά Φυσική και Χημεία.
Μετά αν περάσει κάποιος σε σχολή Πληροφορικής ας δει εκει τους
αλγόριθμους.

Η άποψη αυτή με ενδιαφέρει, ειδικά τώρα που από ότι κατάλαβα ότι είσαι μαθητής Α λυκείου και ασφαλώς ψαγμένος. Γιατί είναι εξειδικευμένο ένα εισαγωγικό μάθημα αλγορίθμων;
Ας το δούμε με ένα παράδειγμα της καθημερινότητας: σου δίνουν 10 αριθμούς και σου ζητάνε να τους βάλεις σε σειρά. Εσύ μηχανικά τους βάζεις. Δεν είναι αρκετά ενδιαφέρον το να αντιληφθείς τι ακριβώς έκανε ενστικτωδώς ο εγκέφαλός σου και έβαλε τα 10 πράγματα σε σειρά;

Άλλο παράδειγμα. Ανοίγεις ένα τηλεφωνικό κατάλογο και ψάχνεις να βρεις ένα όνομα. Τι κάνεις ακριβώς; Δεν είναι προφανές το ερώτημα. Μπορείς να ψάξεις με τη σειρά ή μπορεί να πας στο ευρετήριο, η να πας στη μέση και μετά στο μισό του μισού κλπ. Δεν έχει ενδιαφέρον να καταλάβεις τι ακριβώς κάνεις λύνοντας αυτό το καθημερινό (για όλους μας) πρόβλημα;

landreou

Πόσο εξειδίκευση μπορέι να έχουν τα Μαθηματικά απο τη στιγμή που είναι 3 κεφάλαια και παλιά διαβάζαμε απο 3 βιβλία ;
( και ακόμα πιο παλια μη σου πω τι γινόταν ... ασε )
Με το ίδιο σκεπτικό και η φυσική σε σχεση με πιο παλια ( και βγάλε ..... για τι πιο παλια μιλάμε για το πλήρες χάος απο πλευράς ύλης ).
Και για τη Χημεία τα ίδια ισχύουν .
Καλά δε μιλάω για την εξειδικευση της Εκθεσης  ( τι να λεμε εδω ....) .

Αλλα τί να λεμε τώρα ;

Το μάθημα καλό θα ήταν να γινει προαιρετικό στις εξετάσεις ( και όχι να μη διδάσκεται στα σχολεία - τουναντίον ) .

petrosp13

Η ανούσια ενασχόληση με τεχνικές μαθηματικών, χωρίς να φαίνεται πουθενά πρακτική εφαρμογή, είναι προτιμότερη από ένα μάθημα που σε μαθαίνει να βάζεις την σκέψη σου σε μια σειρά για να καταλάβεις και ο ίδιος πώς σκέφτεσαι;;;
Η ενασχόληση με εξειδικευμένα θέματα φυσικής (κύματα, μηχανικές κτλ.) είναι λιγότερο εξειδικευμένη από ένα μάθημα αλγοριθμικής;
Εκείνα γιατί δεν είναι προαιρετικά;
Επειδή μάθαμε από μικροί ότι τα μαθηματικά και η φυσική είναι το παν, ο,τι και να περιλαμβάνει η ύλη τους;;

Σε φόρουμ πληροφορικών είσαι, τέτοιες απόψεις θα διαβάσεις. Απλά σκέψου το λίγο πιο αντικειμενικά και κυρίως περίμενε μέχρι να δεις το μάθημα μας και τα άλλα μαθήματα στην πράξη
Και σε κείνα τα μαθήματα θα δεις ανούσια πράγματα. Απλά εκείνα υποβαθμίζονται γιατί τα παιδιά τα βλέπουν σαν μαθήματα βαρύτητας και η προσήλωση είναι τυφλή
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

gpapargi

Το βασικό ζητούμενο είναι η επίλυση προβλήματος. Αν δεις στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών δίνεται έμφαση στην επίλυση προβλημάτων. Απλά οι μαθηματικοί δεν το εφαρμόζουν. Δείχνουν πχ εξισώσεις αλλά όταν έρθει η ώρα να τις εφαρμόσουν στην επίλυση προβλημάτων πάνε παρακάτω.

Ο λόγος που υπάρχουν τα μαθηματικά στο σχολείο (το επίσημο επιχείρημα δηλαδή) είναι ότι οξύνουν την ικανότητα του μαθητή στο να λύνει προβλήματα. Δυστυχώς οι μαθηματικοί το ξεχνούν.

Για τον ίδιο λόγο είναι σημαντική και η αλγοριθμική στο σχολείο. Αλγόριθμος είναι τα βήματα που κάνεις για να λύσεις ένα πρόβλημα. Άρα όχι μόνο το λύνεις, αλλά καταγράφεις και τα βήματα ώστε να μπορεί κάποιος χωρίς νοημοσύνη (πχ ο υπολογιστής) να τα εκτελέσει μηχανικά και να φτάσει στη λύση.
Για τον ίδιο λόγο που έχουν  θέση τα μαθηματικά στο σχολείο (λύση προβλημάτων) έχει θέση και η αλγοριθμική.

tdrivas

Αυτό που φαντάζει εφικτό, είναι δίκαιο και προκρινόταν πριν λίγο καιρό είναι να ορίζει το τμήμα τα απαιτούμενα μαθήματα..Πώς θα πας Χημικό χωρίς Χημεία ή Πληροφορική δίχως αλγοριθμική..?? Η παραπάνω ιδέα με την σειρά της πρέπει να βασιστεί σε κάτι ΠΟΛΥ σημαντικό..τον επαγγελματικό προσανατολισμό ή καλύτερα την εύρεση των κλίσεων του κάθε παιδιού...
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

pgrontas

Παράθεση από: morfeus στις 24 Απρ 2013, 10:28:10 ΠΜ
Αυτό που φαντάζει εφικτό, είναι δίκαιο και προκρινόταν πριν λίγο καιρό είναι να ορίζει το τμήμα τα απαιτούμενα μαθήματα..Πώς θα πας Χημικό χωρίς Χημεία ή Πληροφορική δίχως αλγοριθμική..?? Η παραπάνω ιδέα με την σειρά της πρέπει να βασιστεί σε κάτι ΠΟΛΥ σημαντικό..τον επαγγελματικό προσανατολισμό ή καλύτερα την εύρεση των κλίσεων του κάθε παιδιού...
Μα αυτό ακριβώς είναι το θέμα. Η πληροφορική (και η αλγοριθμική ως τμήμα της) ΔΕΝ πρέπει να είναι μόνο εξειδίκευση για την σχολή. Πρέπει να είναι μάθημα γενικής παιδείας. Και στο παράδειγμα που αναφέρεις, η χημεία από παράδοση μόνο έχει την θέση που έχει στην γενική παιδεία, ενώ κατά τη γνώμη μου προσφέρει στο σύγχρονο άνθρωπο πολύ λιγότερα από την πληροφορική!
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

nik_gr

Σε όλες τις σχολές της Τεχνολογικής κατεύθυνσης υπάρχουν μαθήματα Πληροφορικής και διδάσκονται γλώσσες προγραμματισμού. Το ΑΕΠΠ μπορεί να μη διδάσκει JAVA ή αντικειμενοστραφή προγραμματισμό και να στηρίζεται περισσότερο στις αρχές της BASIC, αλλά εισάγει τους υποψήφιους φοιτητές στη νοοτροπία του αλγοριθμικού προγραμματισμού και τους διευκολύνει να ανταπεξέλθουν στα μαθήματα που θα συναντήσουν αργότερα. Επίσης, θεωρώ ότι είναι λιγότερο εξειδικευμένο και πολύ πιο χρήσιμο από το ΑΟΔΕ και το ΑΟΘ.

itt

Παράθεση από: landreou στις 23 Απρ 2013, 08:32:34 ΠΜ
Το μαθημα της ΑΕΠΠ ειναι πολυ εξειδικευμένο για παιδια Λυκειου.

Καλύτερα να δίνονται 4 μαθήματα όπως παλια που στη Πρώτη
δέσμη δίναμε Εκθεση Μαθηματικά Φυσική και Χημεία.
Μετά αν περάσει κάποιος σε σχολή Πληροφορικής ας δει εκει τους
αλγόριθμους.

Κανονικά έπρεπε να έμπαιναν θέματα που να αξιολογείται αν ξέρει
ο υποψήφιος να χειρίζεται στοιχειωδώς τις δομές επανάληψης,
επιλογής,ακολουθίας και τους πίνακες.
Εδώ τα θέματα που έχουν μπει μετα το 2007 δεν τα λύνεις μέσα σε μιαμιση ώρα
(γιατι άλλη μιαμιση ώρα πρέπει να έχεις αφιερώσει για τα θέματα θεωρίας ΠΟΥ
ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΣΚΗΣΕΙΣ).
Το χαρτί που πρέπει να καταναλώσεις με τα γραψε σβήσε για μία άσκηση είναι
ατελείωτο και επόμενο έιναι ένας μαθητής να τα χάνει έχοντας και την πιεση τω 3 ωρών.
Κανονικά πρέπει να υπαρχει τερματικό μόνο με notepad μεσα που να φτιαχνεις εκει τον αλγόριθμο
οπότε δεν καταναλώνεται το χαρτί του αιώνα και προσθετα νοιώθεις καλύτερα βλέποντας μπροστά
σου σε οθόνη αυτα που γράφεις.


Το μάθημα δεν είναι καθόλου εξειδικευμένο,δεδομένου πώς δεν παρουσιάζεται κανένα εξεζητημένο abstraction.Απεναντίας,είναι αρκετά παρωχημένο σε πολλά θέματα και πάρα πολλά πράγματα τα παρουσιάζει με τουλάχιστον αστόχαστο τρόπο.Επίσης,όπως ήδη ειπώθηκε,σε κάθε τμήμα προπτυχιακού επιπέδου(απο βιολογικά εως οικονομικά) χρησιμοποιούν ανάλογο λογισμικό,οπότε είναι εκτός εκπαιδευτικής πραγματικότητας να μην υφίσταται το μάθημα σαν βασικό.