Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2015-2016 από το Στέκι

Ξεκίνησε από Laertis, 10 Μαΐου 2016, 11:07:48 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Laertis

Επαναληπτικό Διαγώνισμα για την Ανάπτυξη Εφαρμογών (2015-2016).

-- από την Ομάδα Διαγωνισμάτων του Στεκιού


Update 26/5/2016 14:45: Διόρθωση στο αρχείο λύσεων
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

soc_h

Σωκράτης

annastasios

πολύ καλό μπράβο,
συγχαρητήρια σε όσους δούλεψαν για αυτό,
ευχαριστούμε

Laertis

Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

noname

Το θέμα Α, το Β1 και το θέμα Γ είναι εξαιρετικά!
Συγχαρητήρια στην ομάδα διαγωνισμάτων!

vtsakan

Συγχαρητήρια στους συναδέρφους! Εξαιρετικό!
Βασίλης Τσακανίκας
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών Ε.Μ.Π.

Λαμπράκης Μανώλης

Συγχαρητήρια  και από εμένα , πολύ καλό ειδικά η θεωρία

gioufkas

Πολύ ποιοτικό και πρωτότυπο(όπως πάντα  ;))... Όμως δεν είναι εκτός ύλης σύμφωνα με τις οδηγίες Δεκεμβρίου ο υπολογισμός της πολυπλοκότητας;
Ιδιαίτερα με κέρδισε το 4ο Θέμα και το Α4.

Καλή επιτυχία και καλή δύναμη σε όλους.

meteo_xampos

Πολύ καλό το διαγώνισμα παιδιά!!! Θα ήθελα να χει και μια αναφορά από λίστες και δένδρα όμως... Τα ερωτήματα με τη πολυπλοκότητα δε ζητάει να υπολογίσουν τα παιδιά την πολυπλοκότητα, αλλά βασίζεται στο ότι γνωρίζουν (και το λέει και το βιβλίο) ότι δυο εμφωλευμένοι βρόγχοι έχουν πολυπλοκότητα Ο(n*n) και ένας απλός βρόγχος έχει Ο(n).

Λαμπράκης Μανώλης

Καλημέρα ... λύσεις μπορούμε να σχολιάσουμε ή θα έπρεπε να περιμένουμε λίγο να το προσπαθήσουν όλοι ?? εγώ θα ήθελα να τσεκάρω κάποιες λύσεις στα θέματα θεωρίας, αν έχει όρεξη κάποιος να τα κουβεντιάσουμε ας μου στείλει personal mail για να μην βάλουμε σε πειρασμό τους υπόλοιπους

ευχαριστώ

Laertis

Συνάδερφοι μπορείτε να σχολιάσετε οτιδήποτε θέλετε για τα θέματα και τις λύσεις αυτών. Το διαγώνισμα αυτό όπως και τα προηγούμενα, υπακούουν  στη φιλοσοφία του στεκιού. Δηλαδή

  • είναι ανοικτό και ελεύθερα προσβάσιμο
  • απευθύνεται σε όλους
  • μπορεί να χρησιμοποιηθεί απο όλους ακόμα και εν μέρει και
  • δέχεται τα σχόλια και τις απόψεις όλων.
Οπότε φίλε Μανώλη μπορείς να σχολιάσεις ότι θέλεις ελεύθερα. Οι λύσεις από την ομάδα διαγωνισμάτων θα ακολουθήσουν εν ευθέτω χρόνω.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Λαμπράκης Μανώλης

Καλησπέρα

μου άρεσαν πάρα μα πάρα πολύ τα ερωτήματα Α2 και Α4, πολύ πιθανά να μπει κάτι παρόμοια και στις πανελλήνιες, βατά γενικά, έχουν ερωτήματα στα οποία κάποιος πρέπει να έχει κατανοήσει τους αντίστοιχους αλγορίθμους, αλλά ταυτόχρονα όχι κάτι πολύ δύσκολο. θα ήθελα να παραθέσω κάποιες ενδεικτικές απαντήσεις στο Α4, με κάποια σχόλια, για παραπάνω συζήτηση με τους μαθητές, να μου πείτε τη γνώμη σας

1.Λάθος (αντίθετα θα εκτελέσει τις περισσότερες εντολές)
2. Λάθος (θα εκτελεστεί ακριβώς 9 φορές )
3. Σωστό (θα αντιμεταθέταμε κάθε φορά το μεγαλύτερο με το τρέχων αρχικό, άρα θα έκανε φθίνουσα αντί αύξουσα)
4. Σωστό (σε όλες τις επαναλήψεις θα πάρει τιμή 10 καθώς είναι η τελευταία τιμή της επανάληψης )
5. Λάθος (αν μέτρησα σωστά τις επαναλήψεις το εσωτερικό για θα εκτελεστεί για 9+8+7+6+5+4+3+2+1=45 φορές, καθώς ο αριθμός επαναλήψεων που εκτελείται είναι μεταβλητός)
6. Σωστό (αντιμεταθέτει κάθε φορά το μικρότερο στοιχείο κάθε φορά με το τρέχων αρχικό)

Β εδώ μου φάνηκε πως αν και θεωρητικά απλούστερο θα μπορούσε να μπερδευτεί κάποιος

1.  ακέραιες σταθερές --> 1,9,10
2. αριθμητική έκφραση --> λ+1
3. αλφαριθμητική μεταβλητή --> η μεταβλητή Τ
4. λογική έκφραση-->  Α[μ] < Α[κ]

συμφωνείται ή βλέπετε κάτι λάθος ?? ευχαριστώ

karaberis

#12
Μια σκέψη για το θέμα Α: Θεωρώ ότι η συμμετοχή της "νέας" ύλης είναι υπερβολικά μεγάλη. Αν ο σκοπός του διαγωνίσματος είναι κάνουν οι μαθητές εξάσκηση στα νέα κεφάλαια, τότε η κατανομή αυτή είναι αποδεκτή. Όμως δεν θα μπορούσε να σταθεί ως διαγώνισμα πανελλαδικών, αφού "αγνοεί" σχεδόν όλη την υπόλοιπη θεωρία (π.χ. δομές και μετατροπές, υποπρογράμματα). Και όπως ίσως θα γνωρίζετε όλοι τα θέματα πρέπει να καλύπτουν όλη την ύλη.

karaberis

#13
ΘΕΜΑ Β (Πάλι επιλέχτηκαν κεφάλαια από την νέα ύλη, αποδοτικότητα και λειτουργίες σε στοίβα. Σχετικά εύκολα και τα δύο).

Είχα ανεβάσει τις απαντήσεις, αλλά τις έσβησα γιατι απότι είδα θα ανεβάσουν απαντήσεις οι ίδιοι οι θεματοδότες.

Laertis

Συνάδερφε  karaberιs μπορείς να ανεβάσεις όποιες λύσεις θέλεις και όποτε θέλεις.

Όσον αφορά για την κριτική των θεμάτων που υπακούουν στη νέα ύλη, είναι αποδεκτή  αλλά προτείνω να  μη το δεις ως "διαγώνισμα πανελλαδικών" αλλά  περισσότερο σφαιρικά, σε σχέση με τη φιλοσοφία και με τα προηγούμενα  θέματα του στεκιού. Τα διαγωνίσματα του στεκιού είναι πάρα πολλά - η ομάδα διαγωνισμάτων υπάρχει εδώ και μια 10ετία και εμπλουτίζεται με ανοικτή πρόσκληση κάθε χρόνο-, οπότε η υπόλοιπη ύλη έχει σχεδόν υπερ-καλυφθεί σε προηγούμενα διαγωνίσματα. Μη θέλοντας να επαναλαμβανόμαστε επιλέξαμε κυρίως θέματα της νέας ύλης που δεν υπάρχουν σε αφθονία ούτε στο στέκι ούτε αλλού.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

gpapargi

Παράθεση από: karaberis στις 15 Μαΐου 2016, 12:45:44 ΜΜ
Μια σκέψη για το θέμα Α: Θεωρώ ότι η συμμετοχή της "νέας" ύλης είναι υπερβολικά μεγάλη. Αν ο σκοπός του διαγωνίσματος είναι κάνουν οι μαθητές εξάσκηση στα νέα κεφάλαια, τότε η κατανομή αυτή είναι αποδεκτή. Όμως δεν θα μπορούσε να σταθεί ως διαγώνισμα πανελλαδικών, αφού "αγνοεί" σχεδόν όλη την υπόλοιπη θεωρία (π.χ. δομές και μετατροπές, υποπρογράμματα). Και όπως ίσως θα γνωρίζετε όλοι τα θέματα πρέπει να καλύπτουν όλη την ύλη.

Τα υποπρογράμματα είναι κυρίως ασκησιακό θέμα. Στις ασκήσεις μπήκαν και με το παραπάνω. Στη θεωρία πως να μπουν; Αν ήταν να μπουν σαν ερώτηση πχ "γράψτε τις ιδιότητες που πρέπει να διακρίνουν τα υποπρογράμματα" θα είχαμε ένα θέμα ανάπτυξης που ευνοεί την παπαγαλία. Θα μπορούσε να μπει ΣΛ αλλά ξαναλέω το βασικό στα υπορογράμματα είναι η χρήση τους στην επίλυση προβλήματος. Να κάνει δηλαδή είναι πρόβλημα ευκολότερο με τη χρήση του.

Για τη νέα ύλη... ναι προτιμήθηκε. Καταρχήν βγήκαν έξω πολλά κομμάτια θεωρίας (κεφ,1,6) και στις ασκήσεις μετατροπών έχει υπάρξει κάποιος κορεσμός. Είναι δύσκολο να βρεθούν πρωτότυπα θέματα.
Για το κεφάλαιο 5 που κάνει την παρθενική του εμφάνιση, υπάρχει η ανάγκη για εύρεση ασκήσεων και κυρίως εύρεση τύπων ασκήσεων... να δούμε τι έχει νόημα και τι δεν έχει νόημα να ζητήσουμε. Πχ είναι καλή ιδέα να ζητάς μέτρηση όλων των βημάτων; Είναι καλή ιδέα να μετράς τι ι<--ι+1  που ακόμα άλλοι το λένε μια πράξη και άλλοι δύο. Έχει νόημα ο ακριβής αριθμός βημάτων ή μόνο όσα σχετίζονται με την τάξη του αλγορίθμου; Υπάρχουν πολλά θέματα να συζητηθούν στο συγκεκριμένο κομμάτι της ύλης για τη φιλοσοφία των θεμάτων γιατί μπορεί να εμφανιστούν και όχι καλές ασκήσεις. Η ομάδα διαγωνισμάτων περιέγραψε μια πρόταση για τις ασκήσεις. Έπρεπε να το κάνει. Στο συγκεκριμένο κεφάλαιο δεν έχουμε αποκτήσει ακόμα η ωριμότητα σαν κοινότητα. Θέλει προτάσεις και κουβέντα.

evry

Δεν είναι υποχρεωτικό να καλύπτουν πάντα τα θέματα όλη την ύλη. Είναι επιθυμητό όμως υπήρξαν πολλές χρονιές που σε πολλά μαθήματα μεγάλα τμήματα της ύλης έμειναν απέξω.

Πάντως όταν λέμε "τα θέματα πρέπει να καλύπτουν όλη την ύλη" δε σημαίνει ότι αυτό ισχύει και για την θεωρία και για τις ασκήσεις. Από τη στιγμή που έχεις βάλει άσκηση υποπρόγραμμα δεν είσαι υποχρεωμένος να βάλεις και στη θεωρία υποπρόγραμμα. Θεωρείται ότι έχεις καλύψει αυτό το κεφάλαιο.

Τα κεφάλαια που έχουν μόνο θεωρία όπως το 5 και το 6 είναι αναμενόμενο ότι θα έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο της θεωρίας. Να θυμίσω χρονιές που στη θεωρία είχαν βάλει μόνο από το 6 και το 1 για παράδειγμα.

Από τη στιγμή που το κεφάλαιο 5 ήταν μόνο ως θεωρία και είναι και νέο κεφάλαιο πολύ καλά έκανε η ομάδα διαγωνισμάτων και ασχολήθηκε με αυτό.
Το κεφάλαιο 5 είναι κάτι καινούργιο στο μάθημα και από τη στιγμή που ακόμα δεν έχουμε δει θέματα είναι μεγάλο ρίσκο να βγάζεις θέματα ενώ δεν υπάρχει εμπειρία. Και για αυτό αξίζουν στην ομάδα συγχαρητήρια γιατί τόλμησε και δεν ακολούθησε την πεπατημένη με "κλασικά" θέματα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

theoni

Καλησπέρα οι λύσεις του διαγωνίσματος πότε θα ανέβουν???

cets89

Συγχαρητήρια κι από μένα στους συναδέλφους-μέλη της Ομάδας Διαγωνισμάτων 2016, που μας προσέφεραν και πάλι ένα επαναληπτικό διαγώνισμα με πρωτότυπα και έξυπνα θέματα, τα οποία θα βοηθήσουν σίγουρα τους υποψηφίους στην βαθύτερη κατανόηση της εξεταστέας ύλης του μαθήματος και ιδιαίτερα εκείνων των ενοτήτων που προστέθηκαν για πρώτη φορά φέτος.
Θα ήθελα όμως να απευθύνω ένα ερώτημα στους θεματοδότες σχετικά με την εκφώνηση του Β2, "να γράψετε τα περιεχόμενα του πίνακα στοίβα για κάθε τιμή της μεταβλητής κορυφή": Προφανώς εννοούν ότι καθώς καλείται επαναληπτικά η διαδικασία Ώθηση τα περιεχόμενα του πίνακα διαμορφώνονται διαδοχικά ως εξής: [3], [3,8],...,[3,8,2,4,1].
Στη συνέχεια, όταν αρχίζει να καλείται επαναληπτικά η διαδικασία Απώθηση, η μεταβλητή κορυφή παίρνει διαδοχικά τις τιμές 4,3,2,1 και 0, όμως το περιεχόμενο του πίνακα εξακολουθεί να είναι [3,8,2,4,1], αφού είναι στατική δομή δεδομένων. Μήπως οι θεματοδότες ζητούν το μέρος του πίνακα που οριοθετείται από την τιμή της μεταβλητής κορυφή κάθε φορά;
Τελειώνοντας, ανεβάζω τη λύση που προτείνω για το Θέμα Γ, υλοποιημένη σε "ΓΛΩΣΣΑ".
Καλή δύναμη για τη συνέχεια.
   
As soon as an Analytical Engine exists, it will necessarily guide the future course of the science. Whenever any result is sought by its aid, the question will then arise--
By what course of calculation can these results be arrived at by the machine in the shortest time?
--CHARLES BABBAGE (1864)

tsak

Τα θέματα είναι πολύ καλά, αλλά χρόνια τώρα λέω ότι η πλειοψηφία των υποψηφίων παραμένει σε πολύ μέτρια επίπεδα για να ανταποκριθεί σε ένα τέτοιου επιπέδου διαγώνισμα. Ένα 10-20 % θα έγραφε πάνω από 85. Οι υπόλοιποι θα αγκομαχούσαν να περάσουν τη βάση.  Πόσο μάλλον φέτος που μέρος της "δυνατής" μερίδας των μαθητών μετακινήθηκε στην άλλη κατεύθυνση για τους γνωστούς λόγους.

Θεωρώ επίσης ότι το θέμα Α3 δεν μπορεί να τεθεί με βάση τις φετινές οδηγίες για την ύλη, γιατί αναφέρει ξεκάθαρα ότι δεν πρέπει να εμπλακούν οι μαθητές σε υπολογισμό πολυπλοκότητας έστω κι αν η διαφορά είναι εμφανής λόγω των εμφωλευμένων δομών επανάληψης στη μία περίπτωση από τις δύο. Ίσως με κάποια άλλη διατύπωση να γίνει λιγότερο "αμφιλεγόμενο"..

bagelis

Παράθεση από: tsak στις 17 Μαΐου 2016, 02:48:19 ΜΜ
Τα θέματα είναι πολύ καλά, αλλά χρόνια τώρα λέω ότι η πλειοψηφία των υποψηφίων παραμένει σε πολύ μέτρια επίπεδα για να ανταποκριθεί σε ένα τέτοιου επιπέδου διαγώνισμα. Ένα 10-20 % θα έγραφε πάνω από 85. Οι υπόλοιποι θα αγκομαχούσαν να περάσουν τη βάση.  Πόσο μάλλον φέτος που μέρος της "δυνατής" μερίδας των μαθητών μετακινήθηκε στην άλλη κατεύθυνση για τους γνωστούς λόγους.

Αν υπολογίσουμε ότι στα θέματα των πανελληνίων (σαφώς πιο εύκολα) γράφει ένα 12 - 17% από 18 - 20 και μάλιστα με τη περσινή σύνθεση του μαθητικού δυναμικού (=σαφώς καλύτερη) φέτος σε αυτό το διαγώνισμα δεν μπορώ να φανταστώ ότι  μπορούν να γράψουν πάνω από 85 περισσότεροι από το 10% των υποψηφίων, αν έπρεπε να στοιχηματίσω θα έπαιζα προς το 6%.

Laertis

Παράθεση από: tsak στις 17 Μαΐου 2016, 02:48:19 ΜΜ
Θεωρώ επίσης ότι το θέμα Α3 δεν μπορεί να τεθεί με βάση τις φετινές οδηγίες για την ύλη, γιατί αναφέρει ξεκάθαρα ότι δεν πρέπει να εμπλακούν οι μαθητές σε υπολογισμό πολυπλοκότητας έστω κι αν η διαφορά είναι εμφανής λόγω των εμφωλευμένων δομών επανάληψης στη μία περίπτωση από τις δύο. Ίσως με κάποια άλλη διατύπωση να γίνει λιγότερο "αμφιλεγόμενο"..

Συνάδερφε, κατ 'αρχάς ευχαριστούμε για τα καλά σου λόγια, και θα θέλαμε όσο το δυνατόν περισσότερους να συμμετέχουν στην ομάδα κάθε χρόνο.
Γνωρίζω ότι η περίπτωση αυτή έχει φέρει διχογνωμίες σε αρκετές συζητήσεις και μας απασχόλησε αρκετά στην ομάδα. Σύμφωνα με τις φετινές οδηγίες θεωρήσαμε ότι το θέμα μπορεί να τεθεί και μεταφέρω απόσπασμα απο το έγγραφο - οδηγίες 199465 /Δ2/08-12-2015:

"Προτείνεται ο εκπαιδευτικός  να δείξει τον πίνακα 2.2 και την εικόνα 2.10 από την παράγραφο 2.2.3 του βιβλίου της Β' ΓΕΛ, καθώς και τον πίνακα 5.4 του βιβλίου της Γ΄ τάξης και να συζητήσει με τους μαθητές, για την αύξηση του χρόνου ολοκλήρωσης που απαιτεί ένας  αλγόριθμος, καθώς αυξάνεται η πολυπλοκότητά του." (σελ.10).

Προφανώς οι πίνακες 2.2 και 5.4 αναφέρονται στην πολυπλοκότητα των αλγορίθμων, οπότε θεωρήσαμε ότι το θέμα Α3 μπορεί να τεθεί βάσει των οδηγιών.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

tsak

Παράθεση"Προτείνεται ο εκπαιδευτικός  να δείξει τον πίνακα 2.2 και την εικόνα 2.10 από την παράγραφο 2.2.3 του βιβλίου της Β' ΓΕΛ, καθώς και τον πίνακα 5.4 του βιβλίου της Γ΄ τάξης και να συζητήσει με τους μαθητές, για την αύξηση του χρόνου ολοκλήρωσης που απαιτεί ένας  αλγόριθμος, καθώς αυξάνεται η πολυπλοκότητά του." (σελ.10).   

Νομίζω άλλο να συζητήσει ο μαθητής για την αύξηση του χρόνου ολοκλήρωσης του αλγορίθμου κλπ και άλλο να ζητηθεί να βρεθεί η πολυπλοκότητα του αλγορίθμου.

Εμπάσει περιπτώσει θεωρώ ότι και μόνο που το συζητάμε προ των εξετάσεων,  φανταστείτε τι θα γίνει αν ζητηθεί κάτι τέτοιο στις εξετάσεις..

Καλή επιτυχία και υπομονή σε όλους... Μαθητές και καθηγητές.
Το στέκι είναι και θα παραμείνει από τους πιο σημαντικούς διαδικτυακούς χώρους στο αντικείμενό μας.

gpapargi

Η ορολογία "κατηγορία χρονικής πολυπλοκότητας" υπάρχει στην παράγραφο 5.3
Αν δεν μπορούμε να ρωτήσουμε αυτό στα πλαίσια του μαθήματος, δεν ξέρω μετά τι άλλο θα έχει αξία να ρωτήσουμε. Πρέπει να μπορούμε να ρωτήσουμε κάτι τέτοιο. Είναι το πιο ουσιαστικό κομμάτι.

annastasios

Παράθεση από: karaberis στις 15 Μαΐου 2016, 12:45:44 ΜΜ
Μια σκέψη για το θέμα Α: Θεωρώ ότι η συμμετοχή της "νέας" ύλης είναι υπερβολικά μεγάλη. Αν ο σκοπός του διαγωνίσματος είναι κάνουν οι μαθητές εξάσκηση στα νέα κεφάλαια, τότε η κατανομή αυτή είναι αποδεκτή. Όμως δεν θα μπορούσε να σταθεί ως διαγώνισμα πανελλαδικών, αφού "αγνοεί" σχεδόν όλη την υπόλοιπη θεωρία (π.χ. δομές και μετατροπές, υποπρογράμματα). Και όπως ίσως θα γνωρίζετε όλοι τα θέματα πρέπει να καλύπτουν όλη την ύλη.
Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 13 Μαΐου 2016, 09:19:21 ΜΜ
Καλησπέρα

μου άρεσαν πάρα μα πάρα πολύ τα ερωτήματα Α2 και Α4, πολύ πιθανά να μπει κάτι παρόμοια και στις πανελλήνιες, βατά γενικά, έχουν ερωτήματα στα οποία κάποιος πρέπει να έχει κατανοήσει τους αντίστοιχους αλγορίθμους, αλλά ταυτόχρονα όχι κάτι πολύ δύσκολο. θα ήθελα να παραθέσω κάποιες ενδεικτικές απαντήσεις στο Α4, με κάποια σχόλια, για παραπάνω συζήτηση με τους μαθητές, να μου πείτε τη γνώμη σας

1.Λάθος (αντίθετα θα εκτελέσει τις περισσότερες εντολές)
2. Λάθος (θα εκτελεστεί ακριβώς 9 φορές )
3. Σωστό (θα αντιμεταθέταμε κάθε φορά το μεγαλύτερο με το τρέχων αρχικό, άρα θα έκανε φθίνουσα αντί αύξουσα)
4. Σωστό (σε όλες τις επαναλήψεις θα πάρει τιμή 10 καθώς είναι η τελευταία τιμή της επανάληψης )
5. Λάθος (αν μέτρησα σωστά τις επαναλήψεις το εσωτερικό για θα εκτελεστεί για 9+8+7+6+5+4+3+2+1=45 φορές, καθώς ο αριθμός επαναλήψεων που εκτελείται είναι μεταβλητός)
6. Σωστό (αντιμεταθέτει κάθε φορά το μικρότερο στοιχείο κάθε φορά με το τρέχων αρχικό)

Β εδώ μου φάνηκε πως αν και θεωρητικά απλούστερο θα μπορούσε να μπερδευτεί κάποιος

1.  ακέραιες σταθερές --> 1,9,10
2. αριθμητική έκφραση --> λ+1
3. αλφαριθμητική μεταβλητή --> η μεταβλητή Τ
4. λογική έκφραση-->  Α[μ] < Α[κ]

συμφωνείται ή βλέπετε κάτι λάθος ?? ευχαριστώ
Πολύ ωραία

ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΝΕΣΤΟΡΑΣ

Συγχαρητήρια κατ'αρχήν για το διαγώνισμα πολύ ωραίο και επικεντρώνεται  στην επιπλεον υλη , αν είχαμε και προτεινόμενες λύσεις από τους δημιουργούς ?? 

Αθανάσιος Πέρδος

Παράθεση από: Laertis στις 17 Μαΐου 2016, 03:14:03 ΜΜ
Γνωρίζω ότι η περίπτωση αυτή έχει φέρει διχογνωμίες σε αρκετές συζητήσεις και μας απασχόλησε αρκετά στην ομάδα.
Δεν συμμετέχω στην ομάδα αλλά εγώ δεν θα την ακουμπούσα τη συγκεκριμένη περίπτωση.
Και εξηγώ γιατί.

Ο όρος "κατηγορία χρονικής πολυπλοκότητας" βρίσκεται στην παράγραφο 5.3 σε σημείο που είναι ξεκάθαρα εκτός ύλης. Η ύλη μας σταματά πριν από τον ορισμό της πολυπλοκότητας.
Για να μπορώ να αποφανθώ σε ποια κατηγορία χρονικής πολυπλοκότητας ανήκει ένας αλγόριθμος θα πρέπει να μπορώ να υπολογίσω την πολυπλοκότητα του. Όμως στις οδηγίες γράφει ξεκάθαρα: "Για τον συμβολισμό Ο της πολυπλοκότητας, δεν πρέπει να αναλυθεί τι ακριβώς εκφράζει και πως υπολογίζεται σε ένα αλγόριθμο." Στη συνέχεια αναφέρεται στις οδηγίες αυτό που παραθέτεις, 

Παράθεση από: Laertis στις 17 Μαΐου 2016, 03:14:03 ΜΜ
"Προτείνεται ο εκπαιδευτικός  να δείξει τον πίνακα 2.2 και την εικόνα 2.10 από την παράγραφο 2.2.3 του βιβλίου της Β' ΓΕΛ, καθώς και τον πίνακα 5.4 του βιβλίου της Γ΄ τάξης και να συζητήσει με τους μαθητές, για την αύξηση του χρόνου ολοκλήρωσης που απαιτεί ένας  αλγόριθμος, καθώς αυξάνεται η πολυπλοκότητά του." (σελ.10).

Το σχήμα που δείχνει το βιβλίο της Β΄ Λυκείου είναι ποιοτικό. Αν μπορεί ένας μαθητής να αποκωδικοποιήσει μια γραφική παράσταση καταλαβαίνει ότι ένας αλγόριθμος με Ο(ν) πολυπλοκότητα είναι πιο αποδοτικός από έναν αλγόριθμο με Ο(ν^2) χρονική πολυπλότητα για ν δεδομένα. Δεν υπολογίζει καμία πολυπλοκότητα. Το ίδιο και οι πίνακες με τις πολυπλοκότητες και τους αλγόριθμους που υπάρχουν τόσο στο Βιβλίο της Β΄ Λυκείου όσο και στο βιβλίο μαθητή της Γ΄ Λυκείου.

Στις επίσημες οδηγίες 08/12 αλλά και στο διδακτικό πακέτο του μαθητή επίσης δεν υπάρχει πουθενά η φράση: πρακτικά τα απλά προγράμματα μπορούν να αναλυθούν μετρώντας τους φωλιασμένους βρόχους που υπάρχουν στο πρόγραμμα. Ένας απλός βρόχος, που διασχίζει Ν στοιχεία, δίνει πολυπλοκότητα Ν, ένας βρόχος μέσα σ᾽ ένα βρόχο δίνει n^2, ένας βρόχος μέσα μέσα σ᾽ ένα βροχο δίνει n^3 κ.λπ.
Υπάρχει όντως σε άσκηση του βιβλίου καθηγητή αφού έχει υπολογιστεί η πολυπλοκότητα ως ένα γενικό συμπέρασμα και  υπάρχει βεβαίως και στις οδηγίες του Κανίδη οι οποίες όμως πήγαν μόνο στα σχολεία της ευθύνης του. Αυτό όμως δεν συμπεριλαμβάνει αυτήν την φράση στην εξεταστέα ύλη. Υπάρχει μόνο η φράση στις οδηγίες "μπορεί να αναφερθεί ότι τα απλά προγράμματα, πρακτικά, μπορούν να αναλυθούν μετρώντας τους φωλιασμένους βρόγχους που υπάρχουν στο πρόγραμμα. " η οποία όμως αναφέρεται προφανώς σε αλγορίθμους με περισσότερους από ένα βρόχους.
Έτσι για τον αλγόριθμο της εύρεσης μεγίστου μιας και δεν υπάρχει καμία αναφορά ούτε στο διδακτικό πακέτο, ούτε στις επίσημες οδηγίες για το ποια είναι η πολυπλοκότητα του θα πρέπει να υπολογιστεί για να μπορέσει να αποφανθεί κάποιος σε ποια κατηγορία ανήκει. Καταλήγουμε λοιπόν πάλι σε υπολογισμό ο οποίος είναι σαφέστατα εκτός ύλης.


tsak

ΠαράθεσηΟ όρος "κατηγορία χρονικής πολυπλοκότητας" βρίσκεται στην παράγραφο 5.3 σε σημείο που είναι ξεκάθαρα εκτός ύλης. Η ύλη μας σταματά πριν από τον ορισμό της πολυπλοκότητας.
Για να μπορώ να αποφανθώ σε ποια κατηγορία χρονικής πολυπλοκότητας ανήκει ένας αλγόριθμος θα πρέπει να μπορώ να υπολογίσω την πολυπλοκότητα του. Όμως στις οδηγίες γράφει ξεκάθαρα: "Για τον συμβολισμό Ο της πολυπλοκότητας, δεν πρέπει να αναλυθεί τι ακριβώς εκφράζει και πως υπολογίζεται σε ένα αλγόριθμο." Στη συνέχεια αναφέρεται στις οδηγίες αυτό που παραθέτεις, 

Άκυρο ίσως για το σημείο στο οποίο κάνω την ερώτηση, αλλά τελικά οι υποενότητες 5.3.1, 5.3.2 είναι ή δεν είναι μέσα στην ύλη? Εγώ τις δίδαξα πάντως  κανονικά.

Αθανάσιος Πέρδος

Παράθεση από: tsak στις 18 Μαΐου 2016, 09:26:47 ΠΜ
Άκυρο ίσως για το σημείο στο οποίο κάνω την ερώτηση, αλλά τελικά οι υποενότητες 5.3.1, 5.3.2 είναι ή δεν είναι μέσα στην ύλη? Εγώ τις δίδαξα πάντως  κανονικά.

Δεν είναι καθόλου άκυρο. Και εγώ τα δίδαξα με σκοπό οι μαθητές να είναι σε θέση να μπορούν να υπολογίσουν τον αριθμό των συγκρίσεων. Άλλωστε το απαιτούν οι οδηγίες αφού πρέπει να γίνει σύγκριση της σειριακής και της δυαδικής αναζήτησης.
Όμως δεν υπολόγισα πολυπλοκότητα αφού το συγκεκριμένο είναι εκτός ύλης.

Τώρα θα μου πεις είναι λογικό αυτό; Να υπολογίζεις τον αριθμό των πράξεων και να μη μπορείς να υπολογίσεις την πολυπλοκότητα. Προσωπική μου άποψη είναι πως όχι. Αλλά οι οδηγίες λένε ξεκάθαρα ότι "Για τον συμβολισμό Ο της πολυπλοκότητας, δεν πρέπει να αναλυθεί τι ακριβώς εκφράζει και πως υπολογίζεται σε ένα αλγόριθμο." και οφείλουμε να συμμορφωθούμε όλοι. Είτε μας αρέσει, είτε όχι όπως κάναμε και για άλλα εδάφια του σχολικού πακέτου τα οποία αναιρέθηκαν.   

eftsousis

Συγχαρητήρια και μπράβο για την καλή δουλειά συναδελφοι!

Μπορεί κάποιος να ανεβάσει τις ενδεικτικές λυσεις της θεωρίας περισσότερο. Ευχαριστώ

gpapargi

Κατά τη δική μου κατανόηση, το να εξηγήσεις τι ακριβώς εκφράζει ο συμβολισμός Ο προϋποθέτει ότι θα μιλήσεις για τις σταθερές c και n0 που γράφει ο ορισμός της τάξης (ή ασυμπτωτικού συμβολισμού της πολυπλοκότητας). Επίσης για να κάνεις υπολογισμό της πολυπλοκότητας ή της τάξης θα πρέπει να ορίσεις τη μεταβλητή (είτε είναι το μέγεθος εισόδου ή κάτι άλλο) και να φτιάξεις μια συνάρτηση που να συνδέει το πλήθος των βημάτων με το μέγεθος εισόδου. Από εκεί να βρεις με αλλαγή μεταβλητής την f(n) και την Ο(g(n)). Τέτοια πράγματα δεν απαιτεί το θέμα. 
Το να βρεθεί πόσες φορές εκτελείται μια εντολή σε κάποιο κώδικα είναι κάτι που το κάναμε πάντα. Είναι και τα παραδείγματα του τετραδίου μαθητή. Ο πίνακας 5.4 αναφέρει τα Ο(1), Ο(n), O(n^2) και δικαιούται ο μαθητής να ρωτήσει για αυτά. Το μόνο περίεργο σημείο είναι ο όρος «κατηγορία» χρονικής πολυπλοκότητας. Και βάζω σε εισαγωγικά τη λέξη «κατηγορία» γιατί ό όρος χρονικής πολυπλοκότητας αναφέρεται σε εντός ύλης σημείο. Η κατηγορία χρονικής πολυπλοκότητα είναι στο εκτός ύλης σημείο (αν δεχτούμε ότι είναι σαφές το τι είναι μέσα και τι είναι έξω).
Κάπως έπρεπε να ονομαστεί λοιπόν αυτό που ζητάμε. Επιλέχτηκε η φράση «κατηγορία χρονικής πολυπλοκότητας» γιατί είναι ότι πιο κοντά στο βιβλίο.
Αναγνωρίζω πιθανές ενστάσεις. Αναγνωρίζω ότι στις πανελλήνιες δεν είναι εύκολο να ζητηθεί κάτι τέτοιο λόγω πιθανών ενστάσεων. Αλλά το στέκι γενικά δεν έχει τη φιλοσοφία να  ακολουθήσει τις πανελλήνιες. Το στέκι έχει τη φιλοσοφία να δείξει δρόμους και δε φοβάται να βγάλει το φίδι από την τρύπα.
Ίσως θα πρέπει να δοθούν πιο σαφείς επίσημες οδηγίες στη συγκεκριμένο θέμα. Πχ είναι σωστό να έχεις έξω τις κατηγορίες χρονικής πολυπλοκότητας και να δείχνεις τον πίνακα 5.4;
Τι εννοούν οι οδηγίες όταν λένε «διδάσκεται το τμήμα μέχρι τον ορισμό της πολυπλοκότητας». Ποιος είναι ο ορισμός της πολυπλοκότητας; Εννοούν τον ορισμό της τάξης στη σελίδα 95 μέσα στο πλαίσιο;

Καρκαμάνης Γεώργιος

θέλω να δώσω τα συγχαρητήρια μου σε όσους εργάστηκαν για τη δημιουργία του επαναληπτικού διαγωνίσματος.

Εύχομαι και του χρόνου να συνεχιστεί αυτή η προσπάθεια, όπως επίσης εύχομαι να βρεθούν περισσότεροι εθελοντές να εργαστούν με όρεξη και με νέες ιδέες για την υλοποίηση αντίστοιχου διαγωνίσματος.


soc_h

Σωκράτης

user_83

στο θέμα β1. η εντολή Α[j-1] > A[j] θα την μετρήσουμε ως μία πράξη ή ως 2?
το Α[j-1] είναι μια πράξη μόνο του και το > ακόμα μια???

avasilis


Laertis

Παράθεση από: soc_h στις 19 Μαΐου 2016, 08:23:49 ΠΜ
Σύντομα;

Συνάδερφοι, καταλαβαίνω την ανυπομονησία σας για τις λύσεις αλλά κατανοήστε παρακαλώ ότι η προσπάθεια γίνεται εθελοντικά, απο ώρες που διαθέτει ο καθένας μας απο τον πολύτιμο χρόνο του. Δυστυχώς δεν έχουμε μοναδική απασχόληση το Στέκι, και ήδη οι περισσότεροι απο μας απασχολούμαστε με τις εξετάσεις (Λυκειακές Επιτροπές και ενδοσχολικές εξετάσεις, ή εντατικά επαναληπτικά μαθήματα για τους συναδέρφους του ιδιωτικού τομέα). 
Το διαγώνισμα δημοσιεύτηκε στις 10/5. Έγραψα ότι οι λύσεις θα ανέβουν και αυτο θα γίνει, μέχρι το τέλος της εβδομάδας. Δεν μπορώ να καταλάβω την πίεση και την ειρωνία μερικών .....
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

cets89

Παράθεση από: eftsousis στις 18 Μαΐου 2016, 12:38:09 ΜΜ
Μπορεί κάποιος να ανεβάσει τις ενδεικτικές λυσεις της θεωρίας περισσότερο. Ευχαριστώ
Υποβάλλω τις υπόλοιπες ενδεικτικές απαντήσεις των ερωτημάτων Α2 και Α3 για παρατηρήσεις και σχολιασμό.
As soon as an Analytical Engine exists, it will necessarily guide the future course of the science. Whenever any result is sought by its aid, the question will then arise--
By what course of calculation can these results be arrived at by the machine in the shortest time?
--CHARLES BABBAGE (1864)

noname

Απορώ γιατί ένας καθηγητής να ζητά-απαιτεί τις λύσεις ενός διαγωνίσματος έτοιμες. Δεν μπορείτε συνάδελφοι να το λύσετε μόνοι σας;

Laertis

Παράθεση από: user_83 στις 19 Μαΐου 2016, 01:13:06 ΜΜ
στο θέμα β1. η εντολή Α[j-1] > A[j] θα την μετρήσουμε ως μία πράξη ή ως 2?
το Α[j-1] είναι μια πράξη μόνο του και το > ακόμα μια???

Η εκφώνηση του θέματος αναφέρει να εκλαμβάνονται ως μία πράξη  η εκχώρηση τιμής και η σύγκριση μεταβλητών αντίστοιχα.
Οπότε θα θεωρήσεις ως μία πράξη τη σύγκριση Α[j-1] > A[j], όπως και όλες τις υπόλοιπες.
Προσοχή, αυτό γίνεται για τις ανάγκες της άσκησης χωρίς να μένουμε με αυστηρότητα σε υπολογισμούς που ούτως ή άλλως έχουν δημιουργήσει διχογνωμία.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Laertis

Παράθεση από: noname στις 19 Μαΐου 2016, 06:25:03 ΜΜ
Απορώ γιατί ένας καθηγητής να ζητά-απαιτεί τις λύσεις ενός διαγωνίσματος έτοιμες. Δεν μπορείτε συνάδελφοι να το λύσετε μόνοι σας;

Δεν είμαι σίγουρος και ούτε θέλω να πιστεύω ότι πρόκειται για καθηγητή. Πιθανώς ο Σωκράτης να είναι μαθητής.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

cets89

Παραθέτω ενδεικτικές απαντήσεις και για το ερώτημα Β1.
As soon as an Analytical Engine exists, it will necessarily guide the future course of the science. Whenever any result is sought by its aid, the question will then arise--
By what course of calculation can these results be arrived at by the machine in the shortest time?
--CHARLES BABBAGE (1864)

Λαμπράκης Μανώλης

Παράθεση από: noname στις 19 Μαΐου 2016, 06:25:03 ΜΜ
Απορώ γιατί ένας καθηγητής να ζητά-απαιτεί τις λύσεις ενός διαγωνίσματος έτοιμες. Δεν μπορείτε συνάδελφοι να το λύσετε μόνοι σας;

Ας μην είμαστε υπερβολικοί ... εγώ πάντα θέλω μία δεύτερη γνώμη...δεν νομίζω να σημαίναι κάτι αυτό..

cets89

Με κάθε επιφύλαξη για τυχόν λάθη, ανεβάζω μια ενδεικτική απάντηση για το ερώτημα Β2. Οι ζητούμενες τιμές είναι εκείνες των στηλών Στοίβα και Έξοδος του πίνακα, με έντονη γραφή.
As soon as an Analytical Engine exists, it will necessarily guide the future course of the science. Whenever any result is sought by its aid, the question will then arise--
By what course of calculation can these results be arrived at by the machine in the shortest time?
--CHARLES BABBAGE (1864)

Laertis

Συνάδελφοι, ενδεικτικές λύσεις των θεμάτων της Ομάδας Διαγωνισμάτων του στεκιού για τη χρονιά 2015-2016 ανέβηκαν στο αρχικό post του thread :

https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=6654.msg76632#msg76632

Ευχαριστούμε για την υπομονή.
Καλή συνέχεια και καλή δύναμη σε όλους.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

agiannak

Καλημέρα και συγχαρητήρια σε όσους εργάστηκαν για το διαγώνισμα.
Θα ήθελα μία μικρή βοήθεια για το θέμα Α4.
Θα μπορούσε κάποιος να εξηγήσει πώς προκύπτει ότι η  πρόταση 6 :" Το ανωτέρω τμήμα υλοποιεί ταξινόμηση σε αύξουσα σειρά "
είναι λάθος; (Σύμφωνα με τις ενδεικτικές απαντήσεις);

GB

Παράθεση από: agiannak στις 23 Μαΐου 2016, 10:29:18 ΠΜ
Καλημέρα και συγχαρητήρια σε όσους εργάστηκαν για το διαγώνισμα.
Θα ήθελα μία μικρή βοήθεια για το θέμα Α4.
Θα μπορούσε κάποιος να εξηγήσει πώς προκύπτει ότι η  πρόταση 6 :" Το ανωτέρω τμήμα υλοποιεί ταξινόμηση σε αύξουσα σειρά "
είναι λάθος; (Σύμφωνα με τις ενδεικτικές απαντήσεις);


Καλημέρα. Την ίδια απορία έχω και εγώ. Νομίζω η μεταβλητή κ κρατάει την θέση του μικρότερου στοιχείου. Άρα είναι η ταξινόμηση γίνεται σε αύξουσα σειρά. Αν ισχύει αυτό τότε και το πρώτο Σ-Λ πρέπει να αλλάξει σε Λάθος, αφού η εντολή 5 θα εκτελεστεί σε όλες τις επαναλήψεις.

Λαμπράκης Μανώλης

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 13 Μαΐου 2016, 09:19:21 ΜΜ
Καλησπέρα

μου άρεσαν πάρα μα πάρα πολύ τα ερωτήματα Α2 και Α4, πολύ πιθανά να μπει κάτι παρόμοια και στις πανελλήνιες, βατά γενικά, έχουν ερωτήματα στα οποία κάποιος πρέπει να έχει κατανοήσει τους αντίστοιχους αλγορίθμους, αλλά ταυτόχρονα όχι κάτι πολύ δύσκολο. θα ήθελα να παραθέσω κάποιες ενδεικτικές απαντήσεις στο Α4, με κάποια σχόλια, για παραπάνω συζήτηση με τους μαθητές, να μου πείτε τη γνώμη σας

1.Λάθος (αντίθετα θα εκτελέσει τις περισσότερες εντολές)
2. Λάθος (θα εκτελεστεί ακριβώς 9 φορές )
3. Σωστό (θα αντιμεταθέταμε κάθε φορά το μεγαλύτερο με το τρέχων αρχικό, άρα θα έκανε φθίνουσα αντί αύξουσα)
4. Σωστό (σε όλες τις επαναλήψεις θα πάρει τιμή 10 καθώς είναι η τελευταία τιμή της επανάληψης )
5. Λάθος (αν μέτρησα σωστά τις επαναλήψεις το εσωτερικό για θα εκτελεστεί για 9+8+7+6+5+4+3+2+1=45 φορές, καθώς ο αριθμός επαναλήψεων που εκτελείται είναι μεταβλητός)
6. Σωστό (αντιμεταθέτει κάθε φορά το μικρότερο στοιχείο κάθε φορά με το τρέχων αρχικό)

Β εδώ μου φάνηκε πως αν και θεωρητικά απλούστερο θα μπορούσε να μπερδευτεί κάποιος

1.  ακέραιες σταθερές --> 1,9,10
2. αριθμητική έκφραση --> λ+1
3. αλφαριθμητική μεταβλητή --> η μεταβλητή Τ
4. λογική έκφραση-->  Α[μ] < Α[κ]

συμφωνείται ή βλέπετε κάτι λάθος ?? ευχαριστώ

Καλημέρα

έχω και εγώ την εντύπωση πως το πρώτο Σ/Λ είναι λάθος και το 6 είναι σωστό .. γίνεται αύξουσα ταξινόμηση μεταφέροντας σταδιακά το μικρότερο στοιχείο στην αρχή του πίνακα .. παρεθέτω και μία μικρή ανάλυση των ερωτημάτων που είχα κάνει .. είχαν συμφωνήσει και οι συνάδελφοι, δεν ξέρω μήπως μας διαφεύγει κάτι .. ίσως ήταν λάθος εκ παραδρομής ??

ευχαριστώ

amavidis

Συνάδελφοι, για άλλη μια φορά βρήκα τα θέματα πολυ ποιοτικά. Εχω 1-2 παρατηρήσεις: Για τον υπολογισμό της πολυπλοκότητας και εγώ πιστεύω ότι η αναφορά στην πολυπλοκότητα (γραμμική κτλ) είναι εκτός ύλης. Ατυχώς βέβαια, θα θέλαμε τέτοια θέματα στις εξετάσεις μας.
Βρήκα το θέμα Δ κάπως υπερβολικό από άποψη όγκου. Ενας μαθητής θα χρειάζοταν αρκετή ώρα απλα και μόνο για να διακρίνει τι χρειαζεται να κάνει. Ίσως, το κομμάτι του ΗΥ να ήταν μια διαδικασία "έτοιμη" που να αρκεί να την καλέσει ο μαθητής κατάλληλα.
Συμφωνώ απόλυτα με τη επιλογή των θεμάτων όπως και με το ύφος των ερωτήσεων.

Συγχαρητήρια και ένα μεγάλο ευχαριστώ από όλους μας.

soc_h

Παράθεση από: Laertis στις 19 Μαΐου 2016, 07:26:54 ΜΜ
Δεν είμαι σίγουρος και ούτε θέλω να πιστεύω ότι πρόκειται για καθηγητή. Πιθανώς ο Σωκράτης να είναι μαθητής.
Μακάρι να ήμουν.
Anyway ευχαριστώ για τις λύσεις και συγνώμη για την όποια πίεση. Καμία διάθεση ειρωνείας από πλευράς μου.
Σωκράτης

Laertis

Παράθεση από: agiannak στις 23 Μαΐου 2016, 10:29:18 ΠΜ
Καλημέρα και συγχαρητήρια σε όσους εργάστηκαν για το διαγώνισμα.
Θα ήθελα μία μικρή βοήθεια για το θέμα Α4.
Θα μπορούσε κάποιος να εξηγήσει πώς προκύπτει ότι η  πρόταση 6 :" Το ανωτέρω τμήμα υλοποιεί ταξινόμηση σε αύξουσα σειρά "
είναι λάθος; (Σύμφωνα με τις ενδεικτικές απαντήσεις);

Παράθεση από: GB στις 23 Μαΐου 2016, 10:48:50 ΠΜ
Καλημέρα. Την ίδια απορία έχω και εγώ. Νομίζω η μεταβλητή κ κρατάει την θέση του μικρότερου στοιχείου. Άρα είναι η ταξινόμηση γίνεται σε αύξουσα σειρά. Αν ισχύει αυτό τότε και το πρώτο Σ-Λ πρέπει να αλλάξει σε Λάθος, αφού η εντολή 5 θα εκτελεστεί σε όλες τις επαναλήψεις.

Έχετε δίκιο συνάδελφοι, δικό μου σφάλμα. Όταν λειτουργείς υπο πίεση είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα κάνεις λάθος.
Ζητώ συγγνώμη εκ μέρους της ομάδας γιατί εγώ ανέλαβα να γράψω και να δημοσιεύσω τις λύσεις.
Επαναδημοσιεύω διορθωμένες τις λύσεις :)

https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=6654.msg76632#msg76632
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

cets89

Παράθεση από: amavidis στις 23 Μαΐου 2016, 12:22:07 ΜΜ
Βρήκα το θέμα Δ κάπως υπερβολικό από άποψη όγκου. Ενας μαθητής θα χρειάζοταν αρκετή ώρα απλα και μόνο για να διακρίνει τι χρειαζεται να κάνει. Ίσως, το κομμάτι του ΗΥ να ήταν μια διαδικασία "έτοιμη" που να αρκεί να την καλέσει ο μαθητής κατάλληλα.
Συμφωνώ απόλυτα με τη επιλογή των θεμάτων όπως και με το ύφος των ερωτήσεων.
Πράγματι, ο βαθμός δυσκολίας του Θέματος Δ και κυρίως του ερωτήματος Δ4 ήταν δυσανάλογα μεγαλύτερος σε σύγκριση με των υπόλοιπων θεμάτων π.χ. του Θέματος Γ. Προσωπικά δυσκολεύτηκα στην κατανόηση της εκφώνησης του Δ4.
Πάντως δεν θεωρώ ότι είναι κακό να προτείνουμε απαιτητικά θέματα στους μαθητές μας.
Μια μικρή διόρθωση στη λύση του Θέματος Δ και συγκεκριμένα στο Δ2: Στον έλεγχο εγκυρότητας τιμών η εντολή Διάβασε απ να διορθωθεί στο ορθό Διάβασε Κ[i,j].
As soon as an Analytical Engine exists, it will necessarily guide the future course of the science. Whenever any result is sought by its aid, the question will then arise--
By what course of calculation can these results be arrived at by the machine in the shortest time?
--CHARLES BABBAGE (1864)

dg69

Το 1ο και 2ο άριστο. Το 3ο καλό. Το 4ο θέλει πολύ ώρα για να το επεξεργαστείς. Ευχαριστούμε για άλλη μία φορά τους συναδέλφους που κάνουν τόση δουλειά! Τα λόγια είναι περιττά.
ΥΣ: Στο Β1 εγώ γιατί βγάζω 22, ενώ στις λύσεις είναι 21; Τι λάθος κάνω;

cets89

Παράθεση από: dg69 στις 23 Μαΐου 2016, 02:30:42 ΜΜ
ΥΣ: Στο Β1 εγώ γιατί βγάζω 22, ενώ στις λύσεις είναι 21; Τι λάθος κάνω;
Γιατί στην τελευταία επανάληψη η συνθήκη Α[λ]< Α[π] είναι Ψευδής και επομένως δεν εκτελείται η εντολή π <- λ.
As soon as an Analytical Engine exists, it will necessarily guide the future course of the science. Whenever any result is sought by its aid, the question will then arise--
By what course of calculation can these results be arrived at by the machine in the shortest time?
--CHARLES BABBAGE (1864)

dg69

Ευχαριστώ συνάδελφε και συμφοιτητή (αλλά μάλλον νεώτερο στον τμήμα). Το εντόπισα και εγώ πριν 5 λεπτά! Με τρώει η υπερβολική σιγουριά μερικές φορές...

Laertis

Παράθεση από: cets89 στις 23 Μαΐου 2016, 02:24:59 ΜΜ
Πράγματι, ο βαθμός δυσκολίας του Θέματος Δ και κυρίως του ερωτήματος Δ4 ήταν δυσανάλογα μεγαλύτερος σε σύγκριση με των υπόλοιπων θεμάτων π.χ. του Θέματος Γ. Προσωπικά δυσκολεύτηκα στην κατανόηση της εκφώνησης του Δ4.
Πάντως δεν θεωρώ ότι είναι κακό να προτείνουμε απαιτητικά θέματα στους μαθητές μας.
Μια μικρή διόρθωση στη λύση του Θέματος Δ και συγκεκριμένα στο Δ2: Στον έλεγχο εγκυρότητας τιμών η εντολή Διάβασε απ να διορθωθεί στο ορθό Διάβασε Κ[i,j].

Ο δαίμων του copy paste δε με έχει αφήσει σε ησυχία. Ευχαριστώ Κωνσταντίνε  :)
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

chmiliou

Παράθεση από: cets89 στις 23 Μαΐου 2016, 02:48:46 ΜΜ
Γιατί στην τελευταία επανάληψη η συνθήκη Α[λ]< Α[π] είναι Ψευδής και επομένως δεν εκτελείται η εντολή π <- λ.

Παρακαλώ! Λίγη Βοήθεια! Εχω σκαλωσει ισως είναι και η νύστα.... αλλα γιατί ειναι ψευδής η συνθήκη?!?!? δεν μπορώ να το καταλάβω.

Τελος να πω συγχαρητήρια για τις πρωτότυπες ασκήσεις! Είμαι πολύ πολύ καινούρια συνάδελφος και το forum με έχει στηρίξει πολύ και εμένα και συνεπώς και τους μαθητές μου!

Καλή επιτυχία σε όλους!

SPY

Παράθεση από: chmiliou στις 26 Μαΐου 2016, 01:32:50 ΠΜ
Παρακαλώ! Λίγη Βοήθεια! Εχω σκαλωσει ισως είναι και η νύστα.... αλλα γιατί ειναι ψευδής η συνθήκη?!?!? δεν μπορώ να το καταλάβω.

Τελος να πω συγχαρητήρια για τις πρωτότυπες ασκήσεις! Είμαι πολύ πολύ καινούρια συνάδελφος και το forum με έχει στηρίξει πολύ και εμένα και συνεπώς και τους μαθητές μου!

Καλή επιτυχία σε όλους!
Μετά την πρώτη εσωτερική επανάληψη ο πίνακας γίνεται  [5, 40, 30, 10, 50]. Έτσι ή τελευταία συνθήκη είναι 50<10 ψευδής.
Στις λύσεις υπαρχει ένα μικρό λάθος. Στον πρώτο εσωτερικό βρόχο ή  π <-- λ εκτελείται 4 φορές και στον δεύτερο 2.
Το αποτέλεσμα 21 είναι σωστό πάντως.
Καλή συνεχεια σε όλους.

Laertis

Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola