ΘΕΜΑΤΑ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ 2007

Ξεκίνησε από arisbasil, 04 Ιουλ 2007, 11:50:35 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

amanou

Τι να πω τα θέματα αρχίζουν και ξεφεύγουν επικίνδυνα!!

Καλό καλοκαίρι σε όλους και καλή ξεκούραση. Απ΄ότι βλέπω του χρόνου οι απαιτήσεις ανεβαίνουν οπότε πρέπει να είμαστε αρκετά ξεκούραστοι!

Αντώνης
Αντώνης Μανουσάκης

Ηλεκτρονικός και Μηχανικός Η/Υ

arisbasil

Τα θέματα ήταν καταπληκτικά!
Το μάθημα πρέπει επειγόντως να μπει προπαρασκευαστικά στη Β' Λυκείου ή να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας στη Γ' λυκείου γιατί έχω την εντύπωση ότι με τέτοια θέματα (ειδικά το 4ο στη διατύπωσή του) πολλοι μαθητές θα αναρρωτηθούν αν γράφουν τελικά Κινέζικα.

gpapargi


fragile

Παιδιά δεν ξέρω,

Εμένα τα θέματα μου άρεσαν. Μου άφησαν μια γλυκιά γεύση. Γεύση της αλλαγής, ίσως.
Λέτε να αλλάξουν τα πράγματα ή ήταν μια μικρή αναλαμπή;

Τέλος πάντων.

Καλό Καλοκαίρι
fragile..........

gpapargi

Θα σχολιάσω αύριο αναλυτικά. Για την ώρα θα ήθελα απλά να ευχαριστήσω την επιτροπή που μου επιτρέπει να συνεχίσω να διδάσκω όπως ακριβώς διδάσκω.

evry


  Ένα δυο σχόλια για τα θέματα:

Θέμα 4
  1) Σα να έχω μπροστά μου κάποιους από τους μαθητές που είχα φέτος να ζητούν διευκρίνηση για το 4)Α)1) και να λένε "μα μας ζητάνε να γράψουμε αλγόριθμο μέσα σε πρόγραμμα??? πως γίνεται αυτό? δεν υπάρχει πουθενά στο βιβλίο". Πολύ καλή η διατύπωση σε αυτή την περίπτωση. Το θέμα αυτό ήθελε πολύ προσοχή στη διατύπωση. Ενώ είναι απλό, αναγκάζει τον μαθητή να σκεφτεί κάποια πράγματα γιατί η διατύπωση δεν είναι κάτι εντελώς τυποποιημένο
  2) Στο τελευταίο θέμα η φράση "για τους μήνες μετά τον Ιούλιο ισχύει το αντίστροφο" μου άρεσε επίσης πολύ.
  3) Επίσης στο θέμα 3 που ζητάει τον τρίτο κατά σειρά, επίσης πολύ καλό, απλά κάποιοι θα χρησιμοποιήσουν ταξινόμηση:-)
  4) Το μόνο αρνητικό στο θέμα 4 είναι ότι αφού θέλει πίνακα 2 διαστάσεων στον οποίο κάθε γραμμή θα αναφέρεται σε κάθε μήνα ο πίνακας θα πρέπει να έχει 31 στήλες έτσι? Δε μπορεί κάθε γραμμή να έχει διαφορετικό αριθμό στηλών. Αυτό δε μου αρέσει, αλλά τι να κάνουμε, μην είμαστε και πλεονέκτες

Θέμα 3
  Πολύ καλύτερο από το φετινό θέμα 3, παρ'όλο που είναι ίδιας φιλοσοφίας. Ο μαθητής πρέπει πάλι να σκεφτεί λίγο περισσότερο για το πως θα κωδικοποιήσει το πρόβλημα σε ψευδογλώσσα

Θέμα 2
    Επίσης πολύ καλό και πολύ απλό, δεν το κοίταξα διεξοδικά, αλλά φαντάζομαι ότι θα το έχουν "στήσει" έτσι ώστε να έχει μονοσήμαντη λύση

Θέμα 1
   Έχω πολύ καιρό να δώ καλύτερο 1ο θέμα αν έχω δει. Πολύ καλό το Δ με την περατότητα αλλά ο μεγάλος χαμός θα γίνει εκεί που ζητάει ποιες λειτουργίες των δομών δεδομένων δε μπορούν να χρησιμοποιηθούν στους πίνακες. Αυτό για να το απαντήσει κάποιος δεν αρκεί να έχει μάθει απ'έξω τις λειτουργίες αλλά να έχει πραγματικά καταλάβει τι είναι οι πίνακες και τι ακριβώς κάνει κάθε λειτουργία.
    Το μόνο που φοβάμαι εδώ είναι να μη σκεφτεί κάποιος μαθητής ότι η στοίβα και η ουρά υλοποιούνται με πίνακες, στη στοίβα και την ουρά έχουμε εισαγωγή και διαγραφή δεδομένων (αλλά όχι κόμβων, όμως πόσοι μαθητές έχουν καταλάβει αυτή τη διαφορά), άρα και η εισαγωγή και διαγραφή παίζουν σε πίνακες.
      Αυτή είναι και η μόνη μου ένσταση σε αυτό το θέμα

  Συμπερασματικά ΥΠΟΚΛΙΝΟΜΑΙ στους θεματοδότες και τους δίνω ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ. Μακάρι να βάζουν από εδώ και πέρα αντίστοιχα θέματα
 



What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

andreas_p

ΠΡΟΣ   :   ΘΕΜΑΤΟΔΟΤΕΣ

   Συγχαρητήρια   για τα θέματα που επιλέξατε.

   Απαιτούν σκέψη και κριτική ικανότητα.

   Ξεχώρισα ως αξιόλογα   τα παρακάτω  :
 
   Θ1Α-3
   Θ1Β-2
   Θ1Γ-2
   Θ1Γ - 3 α β
   Θ1Δ 1 - 2
   Θ2
   Θ3
και το κορυφαίο  που απαιτούσε και ανάλυση  στο Α3, το  Θ4.

Σας ευχαριστώ   πολύ και σας εύχομαι καλή ξεκούραση (την οποία δικαιούστε)  και καλό καλοκαίρι.

ΠΡΟΣ   :    evry

Ευριπίδη ,  για το   Θ4.
   Α1.   ΑΗ[12]       Αριθμός ημερών δλδ  31, 28 ή 29, ..., 31
   Α2    ΑΑ[12,31]   Αριθμός Αυγών
                           όπου η κάθε γραμμή (μήνας) θα φτάνει μέχρι τη θέση  J=ΑΗ[Ι]

Σού εύχομαι καλό καλοκαίρι και προσδοκώ σε νέες συνεργασίες.


Ανδρέας

P.Tsiotakis

Πρέπει να τονίσω οτι η ΙΔΙΑ επιτροπή βάζει τα τακτικά θέματα και τα επανληπτικά για τα γενικά λύκεια.

Επομένως, θα πρέπει να τους πιστώσουμε οτι κινήθηκαν στο ίδιο μήκος κύματος με τα "κανονικά" θέματα και προς το καλύτερο (και κατά τη γνώμη μου)

Πολλοί θα δυσαρεστηθούν με την αλλαγή πλεύσης, αλλά το γενικότερο συμφέρον οφελείται... Όλοι είχαμε απώλειες στα αποτελέσματα των μαθητών μας  :(

Εμένα πάντως, το θέμα 4 με προβλημάτισε, η διατύπωση για τον δισδιάστατο πίνακα συγκεκριμένα. Μάλλον το baby-sitting έχει αφήσει παρενέργειες...  :o

ΥΓ: έχω την αίσθηση οτι τα διαγωνίσματα που ανακοινώσαμε είχαν "επιρροές" στα θέματα  ;) και Ανδρέα, έχεις δίκιο...πάμε γι' άλλα

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ...




ΑΥΡΙΟ ΕΣΠΕΡΙΝΑ

evry

  Ναι βρε έτσι βγαίνει απλά δε μου αρέσει το ότι ορίζεις έναν πίνακα 12x31 ενώ ξέρεις εξ'αρχής ότι δεν θα χρησιμοποιήσεις κάποιες θέσεις του.Προφανώς στο συγκεκριμένο μάθημα δεν θα μπορούσε να γίνει κάτι διαφορετικό γιατί δεν έχουμε δυναμική εκχώρηση μνήμης, αν είχαμε θα προτιμούσα κάτι σαν
AA[I] <-- ΕΚΧΩΡΗΣΗ_ΜΝΗΜΗΣ[ΑΗ[Ι]]

Δηλαδή να έχεις έναν πίνακα όπου κάθε γραμμή θα είχε διαφορετικό πλήθος στοιχείων, ακαδημαϊκά μιλώντας και έξω από τα πλαίσια του μαθήματος.

Εύχομαι και εγώ καλό καλοκαίρι σε όλους, να φορτίσουμε τις μπαταρίες μας και να επιστρέψουμε δριμύτεροι του χρόνου.
ΥΓ. Μέχρι τότε για να δούμε και τα θέματα των εσπερινών αύριο


Παράθεση από: andreas_p στις 04 Ιουλ 2007, 04:25:17 ΜΜ

Ευριπίδη ,  για το   Θ4.
   Α1.   ΑΗ[12]       Αριθμός ημερών δλδ  31, 28 ή 29, ..., 31
   Α2    ΑΑ[12,31]   Αριθμός Αυγών
                           όπου η κάθε γραμμή (μήνας) θα φτάνει μέχρι τη θέση  J=ΑΗ[Ι]

Σού εύχομαι καλό καλοκαίρι και προσδοκώ σε νέες συνεργασίες.


Ανδρέας

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

alkisg

Συγχαρητήρια κι από μένα στην επιτροπή.

Evry, μπορεί να γίνει και με την υπάρχουσα ύλη, αρκεί να χρησιμοποιηθεί μονοδιάστατος πίνακας 366 θέσεων και να χρησιμοποιείται τύπος με offsets, π.χ. AA[Offset_Μήνα[μήνας]+μέρες]. Δεν ξέρω κατά πόσο ωφελεί όμως, αφού είτε με πίνακα Offset_Μήνα είτε με constants τελικά θα φαγωθεί κάποια επιπλέον μνήμη, και έρχεται περίπου στα ίδια, χωρίς να λογαριάσουμε το επιπλέον υπολογιστικό κόστος + κόστος κατανόησης... Ακόμα και με pointers να γινόταν πάλι ήθελε παραπάνω μνήμη για τους pointers + τη μνήμη του παραπάνω κώδικα.

gpapargi

#11
Τα θέματα ήταν τουλάχιστο θεϊκά. Είχαν επίπεδο, είχαν ποιότητα, είχαν φιλοσοφία, έδωσαν μηνύματα προς τη σωστή κατεύθυνση. Το μήνυμα προς τους καθηγητές είναι σαφές:

«Ξεχάστε την παπαγαλία, την τυποποίηση και τους τυφλοσούρτες και κοιτάξτε να διδάξετε κατανόηση αλλιώς στις επόμενες εξετάσεις θα πάρετε στο λαιμό σας τα παιδιά και θα εκτεθείτε ανεπανόρθωτα».

Θέμα 1 Α
Όλα ήταν θέματα κατανόησης.

Θέμα 1Β1
Το διάγραμμα ροής ήταν εύκολο. Άρα έρχεται σε συμφωνία με τη βασική εκπαιδευτική χρήση του που περιορίζεται σε εισαγωγικό επίπεδο. Ήταν ένα απλό θέμα… και όπως ξέρουμε υπάρχουν και απλά θέματα.

Θέμα 1Β2
Έχω μια γενική ένσταση με το θέμα των μετατροπών από τη μια εντολή στην άλλη. Γενικά διαφωνώ με όλες τις επικρατούσες απόψεις. Θα κάνω μια αναλυτική παρουσίαση των απόψεων που έχω γύρω στον Οκτώβριο. Με βάση τις επικρατούσες απόψεις δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα στο συγκεκριμένο θέμα. Όλα καλά.

Θέμα 1Γ2
Θέμα κατανόησης. Είχε μαλλιάσει η γλώσσα μου και στο στέκι και στην τάξη. ʼλλο το περιεχόμενο του κόμβου και άλλο ο κόμβος. Όταν η στοίβα και η ουρά υλοποιηθούν με πίνακα (στατικά) οι κόμβοι υπάρχουν ήδη και κατά την εισαγωγή εισάγονται δεδομένα στους ήδη υπάρχοντες κόμβους. Αν η υλοποίηση είναι δυναμική στην εισαγωγή εισάγονται και κόμβοι στη δομή και δεδομένα σε αυτούς. Μου αρέσουν τα θέματα που στηρίζονται στην κατανόηση και όχι στην κατά γράμμα ερμηνεία του βιβλίου. Αυτό το θέμα δείχνει επίσης ότι ο διδάσκοντας πρέπει να έχει γενικότερο θεωρητικό υπόβαθρο σε αυτό που διδάσκει. Κάποιος που έμαθε πληροφορική από σεμινάρια και διδάσκει έχοντας απλά διαβάσει το σχολικό βιβλίο δεν μπορεί να απαντήσει μια προχωρημένη ερώτηση του μαθητή όταν αυτή δεν απαντιέται ρητά μέσα στο βιβλίο. Οι θεολόγοι που βαφτίστηκαν πληροφορικοί από σεμινάρια, όσο καλοί και φιλότιμοι να είναι δεν μπορούν ούτε οι ίδιοι να απαντήσουν αυτό το ερώτημα γιατί τα σεμινάρια δε φτάνουν στο επίπεδο του τρίτου εξαμήνου των σχολών πληροφορικής (μάθημα δομές δεδομένων). Πόσο μάλλον να το μάθουν στους μαθητές.

Θέμα 3

Αν μου έλεγαν να αναφέρω ένα παράδειγμα ενός θέματος μη τυποποιημένου, που απαιτεί στοιχειώδη σκέψη, που είναι πιασιάρικο και ενδιαφέρον για να διαφημίζει έτσι στα παιδιά το μάθημα μας, θα ανέφερα το παιχνίδι πέτρα ψαλίδι χαρτί.    ::)

ʼρα θεωρώ υποδειγματικό το θέμα. ʼσε που πιστεύω πλέον ότι κάποιος από «ψηλά» ακούει τις «προσευχές» μου.  ;)
Δε μου μένει λοιπόν παρά να συνεχίσω να «προσεύχομαι».   >:D

Μπορεί να λυθεί με πολλούς τρόπους. Εμένα μου αρέσει μεταξύ άλλων και η χρήση λογικής μεταβλητής:
Νικητής_Α <- (α = «πέτρα» και  β = «ψαλίδι») ή (α = «ψαλίδι» και β = «χαρτί») ή (α = «χαρτί» και β = «πέτρα»)

Μετά ακολουθεί η πολλαπλή επιλογή:
Αν Νικητής_Α = Αληθής τότε ! νίκησε ο Α
…

Αλλιώς_αν α = β τότε   ! ισοπαλία
…
Αλλιώς
…

Δεν ασχολούμαι με λεπτομέρειες (πχ είσοδο τέλους κλπ), αλλά μόνο με το γενικό πλάνο.

Εύχομαι πάντα τέτοια θέματα. Κάνουν το μάθημα ωραίο… πολύ ωραίο… για τα παιδιά, για μας, για όλους.

Θέμα 4

Ωραίος, μη τυποποιημένος αλγόριθμος για τα δίσεκτα και τις μέρες κάθε μήνα. Ωραία και η χρήση μονοδιάστατων και δισδιάστατων δομών. Θαυμάσια και η χρήση υποπρογράμματος. Απλοποιεί τη σκέψη κρύβοντας μέσα ωραίες εντολές επιλογής. Τσεκάρει και την επαναληπτική κλήση του υποπρογράμματος.

Θαυμάσια και η ιδέα για το μεταβλητό άκρο στη σάρωση του πίνακα. Ο μέσος όρος για κάθε μέρα μπορούσε να βρεθεί έχοντας εισάγει 0 στις τελευταίες στήλες (όπου χρειάζεται) και προσθέτοντας όλες τις στήλες αλλά προσέχοντας στη διαίρεση.

Το θέμα των αχρησιμοποίητων θέσεων του πίνακα δε με χάλασε καθόλου. Σε ένα πίνακα 12*31=372 θέσεων δεν υπάρχει πρόβλημα να έχεις και 7 κελιά άχρηστα Κάτω από 2% σπατάλης. Τέτοιες σπατάλες και ακόμα μεγαλύτερες έχουμε όταν πχ φτιάχνουμε υποπρογράμματα που περνάμε πίνακες σαν παραμέτρους και θέλουμε να είναι γενικής χρήσης. Οπότε δεσμεύουμε χώρο στον πίνακα και περνάμε και σαν παράμετρο το πλήθος των στοιχείων που χρησιμοποιούνται. Στο θέμα 4 λοιπόν δεν το θεωρώ καθόλου σοβαρό πρόβλημα. Συμβαίνει συχνά. Ας πούμε ότι έχουμε 7 περιττές μεταβλητές. Δεν έχουμε δηλαδή πρόβλημα αντίστοιχο με την περιττή χρήση πίνακα. Αν το έφτιαχνα στην πράξη έτσι θα το έφτιαχνα. Δε θα χρησιμοποιούσα κάτι ποιο δυναμικό. Δε θα άξιζε τον κόπο.

Επίσης μια γενική διαπίστωση είναι ότι δεν ελέγχτηκαν μόνο οι εντολές επανάληψης και τα υποπρογράμματα. Ελέγχθηκαν και οι παραμελημένες εντολές επιλογής (πέτρα ψαλίδι χαρτί, δίσεκτα). Αν θέλεις πας με εμφωλεύσεις, αν θέλεις πας με σύνθετες συνθήκες. Πολύ μεγάλη υπόθεση αυτή!!!

Συνοψίζοντας τα θέματα μου άρεσαν πάρα πάρα πολύ. Δεν ήταν τυποποιημένα, δε λύνονταν με τυφλοσούρτες, κάλυπταν την ύλη, ήθελαν σκέψη, αναδείκνυαν τον σκεπτόμενο μαθητή. Έστειλαν σαφή μηνύματα για διδασκαλία που να αναδεικνύει την κατανόηση. Τι άλλο θα μπορούσα να θέλω;

Φαίνεται πως αγώνας για την αναβάθμιση του μαθήματος ξεκίνησε... και χθες έγινε η σέντρα.
Δεν έβαλαν τέτοια θέματα το Μάιο γιατί το επίπεδο θα άλλαζε απροειδοποίητα και μια ενδεχόμενη μεγάλη αποτυχία θα έκανε κακό στο μάθημα. Έβαλαν λοιπόν εύκολα θέματα… αλλά στις επαναληπτικές (που η αποτυχία κοστίζει λιγότερο) έστειλαν το προειδοποιητικό μήνυμα. Του χρόνου κανείς δε θα μπορεί να πει πως δεν έλαβε προειδοποίηση.

Το μάθημα χθες έκανε ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός. Περιμένουμε την εμφάνιση τέτοιων θεμάτων και στις κεντρικές μας εξετάσεις. Οι ρομαντικοί του μαθήματος απέχτησαν το δικαίωμα να κάνουν όνειρα για ένα τουλάχιστο χρόνο.

Μεγάλη χαρά πήρα χθες. Και πάλι συγχαρητήρια στην επιτροπή.

EleniK

Συγχαρητήρια στην επιτροπή των εξετάσεων. Πραγματικά εκτός τυποποιημένων θεμάτων χωρίς να είναι τραγικά δυσκολα. Νομίζω αυτη πρεπει να είναι η πορεία διδασκαλίας μας απο εδώ και πέρα. Θέματα περίεργα, που απαιτούν σκέψη, χωρίς τραγικές αλγοριθμικές υλοποιήσεις. Τα ίδια θέματα/μεθοδολογίες ερωτηθεμενα διαφορετικα, αρκεί για να φανεί η διαφορά των χαριτωμένων κατά τα άλλα ...πουλιών απο τους μαθητές που έχουν την ταση να χρησιμοποιούν το μυαλό τους.


Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

P.Tsiotakis

Αγαπητοί φίλοι, ψυχραιμία..

Του χρόνου μπορεί η νέα επιτροπή εξετάσεων να έχει άλλη άποψη ..

Θα κρεμάσει κανείς τα θέματα των ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΑΠΟΨΕ;

arisbasil

Ελπίζω να γίνει η εξέταση σήμερα (στο Εσπερινό) εκτός και δεν απουσίαζε κανείς μαθητής δικαιολογημένα.
Κατά τη γνώμη μου τέτοια θέματα σαν τα χθεσινά είναι αδύνατον να μπουν στις κανονικές εξετάσεις αν δεν γίνουν πρώτα τολμηρές αλλαγές (εισαγωγή στη Β' Λυκείου, αλλαγή βιβλίου με καλύτερες ασκήσεις κ.α.)
Φαντάζεστε την αποτυχία; Τεράστια!! Εδώ οι μισοί φέτος έγραψαν κάτω από τη βάση με ομολογουμένως πιο βατά θέματα.
Ο οδηγός πρέπει -και επιβάλεται- να είναι το σχολικό βιβλίο και το τετράδιο μαθητή, ειδάλως όσοι μαθητές δεν έχουν τη δυνατότητα να κάνουν φροντιστηριακά μαθήματα (ή να επισκέπτονται το παρόν forum  ;))  είναι, δυστυχώς, καταδικασμένοι.
Μακάρι να υπάρξει αλλαγή πλεύσης!

*Χθες απουσίασε εντελώς το κεφ.6 (...καλά και το κεφ.4  ::))
*Γιατί έχω την αίσθηση ότι τα θέματα του Εσπερινού θα είναι μια από τα ίδια; Εύχομαι να δω κάτι το διαφορετικό...