Καλησπέρα.
Σε ασκήσεις με ουρά κάνουμε παράδειγματα και με ολίσθηση?
Εγώ την έχω διδάξει, αλλά το βιβλίο δεν την έχει.
Σας ευχαριστώ.
Η ολίσθηση εμφανίστηκε ξαφνικά στην ενδεικτική λυση μιας άσκησης του συνοδευτικου υλικού πληροφορικης και μάλιστα χωρίς να χρειάζεται.
Καλό είναι να λύνονται τέτοιες ασκήσεις αλλά στην εκφώνηση του, να υπάρχει περιγραφή της διαδικασίας της ολισθησης ώστε οι μαθητές να καταλαβαίνουν πως να την υλοποιούν
Καλημέρα κι από εμένα.
ΝΟΜΙΖΩ η εγκύκλιος προτείνει τη διδασκαλία της και μάλιστα, αν θυμάμαι καλά με υλοποίηση και με μία μεταβλητή και με ολίσθιση. Ο Θεός βοηθός να μη μπερδέψεις τα παιδιά αν το κάνεις έτσι όμως. Ο εν λόγω αλγόριθμος εξάγει πάντα το 1ο στοιχείο για παράδειγμα (δε χρειάζεται front) και κάνει ολισθιση, ώστε να ανακτατατάσσει τα στοιχεία. Έτσι ακόμα και το τελευταίο στοιχείο θα είναι στη θέση 1. Οπότε το rear είναι που αλλάζει μόνο κι έτσι εξαλείφεται η ανάγκη της υλοποίησης της ουράς, χρησιμοποιώντας τη μεταβλητή front που έχει το βιβλίο.
Εγώ θα το έδινα - έλυνα ως άσκηση, δε θα το δίδασκα με τη συμβατική έννοια. Αν ζητηθεί κάτι τέτοιο, με λύση κι επεξήγηση της λύσης της άσκησης, είναι καλυμμένα τα παιδιά, δε προσφέρει κάτι παραπάνω νομίζω.
<<Σημειώνεται ότι για την υλοποίηση της ουράς υπάρχουν στη βιβλιογραφία και άλλες προσεγγίσεις, όπως π.χ. η
αξιοποίηση ενός δείκτη αντί για δύο, με την εξαγωγή πάντα να συνοδεύεται από ολίσθηση. Σε αυτό το σενάριο
υλοποίησης της ουράς τα στοιχεία της παρατίθενται πάντοτε στις πρώτες θέσεις του πίνακα και αρκεί η χρήση ενός
δείκτη για την επισήμανση του τέλους της ουράς.>> (σελ 24).
Η χρήση ενός μόνο δείκτη αναφέρεται ότι υπάρχει ως προσέγγιση δεν προτείνεται ως γενική αντιμετώπιση εκτός εάν για κάποιο λόγο όπως αναφέρθηκε παραπάνω από τον συνάδελφο Γιώργο περιγράφεται και ζητείται από την εκφώνηση, όσον αφορά την ολίσθηση βέβαια:
<<Να παρουσιαστεί η διαδικασία της «ολίσθησης» των στοιχείων μιας ουράς για την αξιοποίηση όλων των θέσεών
της, στην περίπτωση που ζητείται από την περιγραφή του προβλήματος. Για να μην υπάρξουν κενές, μη
αξιοποιήσιμες, θέσεις στην αρχή της ουράς, υλοποιείται «ολίσθηση». Ως «ολίσθηση» (shift) περιγράφουμε τη
μετακίνηση των περιεχομένων της ουράς, ώστε οι κενές θέσεις προς εισαγωγή νέων στοιχείων να βρίσκονται στο
πίσω μέρος της ουράς. Αν δεν πραγματοποιηθεί ολίσθηση, τότε θεωρούμε ότι η ουρά είναι γεμάτη όταν περιέχει
στοιχείο στην τελευταία της θέση.>> (σελ 21)
Η διδασκαλία του μαθήματος ειδικά για νέους συναδέλφους είναι ένα παζλ που προκαλεί πονοκέφαλο από 5-6 βιβλία: μαθητή, ασκήσεων, μελέτης, καθηγητή, συμπληρωματικών, λύσεων, οδηγιών διδασκαλίας, διορθώσεων κλπ. από τα οποία πρέπει να βγάλει άκρη
Δεν τυχαίο που πολλοί μαθητές προτιμούν να διαβάζουν από σημειώσεις ή εξωσχολικά βιβλία .
Παράθεση από: George Eco στις 20 Μαΐου 2021, 10:46:36 ΠΜ
Καλημέρα κι από εμένα.
ΝΟΜΙΖΩ η εγκύκλιος προτείνει τη διδασκαλία της και μάλιστα, αν θυμάμαι καλά με υλοποίηση και με μία μεταβλητή και με ολίσθιση.
Μπορείς να παραθέσεις την εγκύκλιο που αναφέρει ότι η υλοποιηση γίνεται με ολίσθηση;
Καλημέρα σε όλους
οι οδηγίες διδασκαλίας που αναφέρονται οι συνάδελφοι είναι εδώ, https://www.esos.gr/arthra/69659/odigies-didaskalias-gia-mathima-pliroforiki-tis-g-taxis-gel , σε περίπτωση που θέλει κάποιος να ρίξει μια ματιά
καλή συνέχεια
Ευχαριστώ Μανώλη.
Μπορεί κάποιος συνάδελφος να παραθέσει λυμένο παράδειγμα με ολίσθηση στην ουρά;
Αν f > 1 και r = Ν τότε
Για ι από 1 μέχρι r - f + 1
Α[ι] <- Α[f-1+ι]
Τέλος_επανάληψης
r <- r - f +1
f <- 1
Τέλος_αν
Ο παραπάνω είναι ένας τρόπος.
Και ένας άλλος, εισαγωγή με ολίσθηση σε μορφή διαδικασίας
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ SHIFT_PUSH(Α, Χ, F, R, FLAG)
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Α[10], Χ, F, R, Κ, Ι
ΛΟΓΙΚΕΣ: FLAG
ΑΡΧΗ
ΑΝ R = 10 ΤΟΤΕ
ΑΝ F > 1 ΤΟΤΕ
Κ <- 1
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ F ΜΕΧΡΙ R
Α[Κ] <- Α[Ι]
Κ <- Κ + 1
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
Α[Κ] <- Χ
FLAG <- ΑΛΗΘΗΣ
F <- 1
R <- Κ
ΑΛΛΙΩΣ
FLAG <- ΨΕΥΔΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΑΛΛΙΩΣ
FLAG <- ΑΛΗΘΗΣ
R <- R + 1
Α[R] <- Χ
ΑΝ F = 0 ΤΟΤΕ
F <- 1
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ
ευχαριστώ πολύ
Άκυρο, μια χαρά είναι :angel: >:D :laugh:
Μανώλη εάν κατάλαβα καλά την παρατηρησή σου εκτός από την ολίσθηση μπαίνει και το Χ στην ουρά γι' αυτό. :)
ναι ναι έμεινα μόνο στην αντιγραφή σόρυυυυ....το άλλαξα αμέσως >:D :laugh:
Ναι Μανώλη την είδα εκ των υστέρων. Πάντως ελπίζω αυτές οι κουβέντες περι ολισθήσεων κλπ να μείνουν στο πλαίσιο απλά συζητήσεων και να μην τα συναντήσουν οι μαθητές στις εξετάσεις, δεν είναι ούτε η χρονιά κατάλληλη φέτος ούτε στο κανονικό βιβλίο περιέχονται (όσο για το βιβλίο των λύσεων μάλλον μπερδεύει παρά βοηθάει).
Συμφωνώ 100% .. επίσης θεωρώ (το έχουμε συζητήσει και αλλού) πως έχει μεγάλη σημασία η εκφώνηση να εξηγεί 100% πως θέλει ολίσθηση και με ποιον ακριβώς τρόπο ... για παράδειγμα , "" στιλ ολίσθησης "" είναι και να αδειάζω μόνο μία θέση για να βάλω το στοιχείο μου (και όχι να τα πηγαίνω όλα στην αρχή), ""στιλ ολίσθησης"" και αν κάθε φορά που βγαίνει κάτι τα πηγαίνω όλα μία θέση πίσω ... όλα αυτά στα μάτια ενός μαθητή που δεν έχει δει ολίσθηση στο βιβλίο και δε γνωρίζει από πολυπλοκότητα κτλ, είναι αποδεκτές υλοποιήσεις, μαθητές μου πχ το έχουν λύσει έτσι σε διερευνητική άσκηση για να δώ τι θα κάνουν (στα μάτια του μαθητή τονίζω, δε λέω αν είναι αποδεκτά 100% από θέμα ορισμού, πολυπλοκότητας, βιβλιογραφίας κτλ) ... αναφέρομαι σε εκφώνηση (μακριά από εμάς :angel: >:D :laugh: ) του στιλ "κάνε ολίσθηση" δίχως να περιγράφει τι ακριβώς θέλει (ταπεινή μου άποψη όλα αυτά)
Κατά την άποψή μου θα ήταν τραγικό αν για πρώτη φορά στα χρονικά μπει άσκηση με ουρά και σε ένα αντικείμενο που είναι εντελώς πρόσφατο στη νέα ύλη όπως άλλαξε τα 2 τελευταία χρόνια, να ζητηθεί ολίσθηση. Έχει τόσα και τόσα θέματα όπου θα μπορούσε να εξετασθεί η υλοποίηση της κλασικής ουράς νομίζω.
Αν η διατύπωση είναι άρτια ΔΕΝ υπάρχει θέμα ...
Εμμμ ολίσθηση, αν εξηγεί ξεκάθαρα το πως θα γίνει δεν υπάρχει θέμα όντως. Αλλά τι εξετάζει ακριβώς αυτό ως άσκηση;
Αν ως άσκηση λεν οι συνάδελφοι θέμα Γ ή Δ, συμφωνώ πως είναι λίγο κακή στιγμή.
Αλλά δε νομίζω να πειράξει κανέναν να μπει σε τύπου Β συμπλήρωση κενών φέρει πειν.
Θέλω να πω, το μάθημα δε διδάσκεται παπαγαλία και κονσερβοποιημένο. Διδάσκεται με ανάπτυξη αναλυτικής και σύνθετης σκέψης. Οπότε δε βρίσκω το λόγο να έχουμε θέμα ακόμα και σε Γ να υπάρξει πρόβλημα, απλά το ερώτημα είναι το εξής τότε: Γιατί σε Γ; Τι θα εξετάσει; Μη ξεχνάμε, υπάρχούν MONO 100 μονάδες για ΟΛΗ την ύλη. Δεν είναι εύκολο να μπει αυτό σε άσκηση 20 μονάδων...
Ποιος μίλησε για ΘΕΜΑ Γ ;
Επίσης να γίνεται ρητή αναφορά για σειριακή ολίσθηση (Βλέπε ΒΙΒΛΙΟ #5) και όχι κυκλική !