Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικά => Γενικά Παιδαγωγικά, Επιστημονικά και Τεχνικά Θέματα => Παιδαγωγικά Θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: Loukritia στις 12 Μαρ 2010, 07:39:19 ΜΜ

Τίτλος: SCRATCH
Αποστολή από: Loukritia στις 12 Μαρ 2010, 07:39:19 ΜΜ
Έδειξα στα παιδιά της Α' Λυκείου το SCRATCH, αλλά δεν συμμερίστηκαν τον ενθουσιασμό μου όλα  :( Τα περισσότερα προτίμησαν να κάνουν παρουσιάσεις και 2-3 παιδιά κατέληξαν να κάνουν μόνο scratch. Μήπως έπρεπε να κάνω περισσότερη διαφήμιση; (Σε μερικούς φάνηκε παιδικό και σε κάποιους άλλους δεν ήθελαν να το κάνουν γιατί δεν θα το χρειαστούν). Πάντως εμένα μου αρέσει και του χρόνου θα το αρχίσω νωρίτερα (αν υπάρχει ανταπόκριση) ώστε να συνδεθεί με την LOGO.
Τίτλος: Απ: SCRATCH
Αποστολή από: pgrontas στις 12 Μαρ 2010, 08:29:39 ΜΜ
Και εγώ έκανα το Scratch από το Β' τετράμηνο, μεχρι τώρα, και στην επιλογή της Α και στην επιλογή της Β.
Ενώ στην διάρκεια των μαθημάτων τα παιδιά έδειξαν πολύ ενδιαφέρον, τώρα που ήρθε η ώρα των εργασιών Β' τετραμήνου μόνο 1 στους 45 το διάλεξε...  :'(
Τίτλος: Απ: SCRATCH
Αποστολή από: Loukritia στις 12 Μαρ 2010, 08:47:01 ΜΜ
Όπως μου φάνηκε εμένα, το SCRATCH έχει ή φανατικούς φίλους ή φανατικούς εχθρούς. Και το Microworlds το χουν βαρεθεί στο Γυμνάσιο, ενώ στην αρχή τους άρεσε.
Τίτλος: Απ: SCRATCH
Αποστολή από: za√‘ag στις 12 Μαρ 2010, 11:23:52 ΜΜ
Εγώ το επέλεξα στη Γ' Γυμνασίου αντί της Logo αλλά η δυσκολία μου είναι στο στυλ των θεμάτων που θα βάλω τον Ιούνιο, λόγω των γραφικών στις εντολές και το ότι στις φωτοτυπίες τα χρώματα τους δεν φαίνονται.

Πάντως όταν τους έδειξα τη Logo από το βιβλίο οι περισσότεροι προτίμησαν το scratch γιατί "συνθέτουν" το πρόγραμμα με τις έτοιμες εντολές και δεν τις πληκτρολογούν. Επίσης δεν υπάρχει περίπτωση να "ξεχάσουν" να βάλουν το ΤΕΛΟΣ σε μια επανάληψη ή σε μια ΑΝ
Τίτλος: Απ: SCRATCH
Αποστολή από: Antigonh στις 13 Μαρ 2010, 12:40:37 ΜΜ
Παράθεση από: k.p. στις 12 Μαρ 2010, 08:47:01 ΜΜ
Όπως μου φάνηκε εμένα, το SCRATCH έχει ή φανατικούς φίλους ή φανατικούς εχθρούς. Και το Microworlds το χουν βαρεθεί στο Γυμνάσιο, ενώ στην αρχή τους άρεσε.

Αντίθέτως οι δικοί μου μαθητές, ενώ στην αρχή είχαν μεγάλες δυσκολίες με το Microworlds όταν φτάσαμε στο σημείο που συνδυάζεις γραφικά με κώδικα αναζωπυρώθηκε το ενδιαφέρον τους και κάποιοι μάλιστα "πωρώθηκαν" με το εν λόγω λογισμικό και έφτιαξαν και δικές τους ασκήσεις. Το λογισμικό έχει λοιπόν πολλές δυνατότητες.
Εδώ θα ήθελα να επισημάνω δυο πράγματα:

1ο  Κακώς, πολύ κακώς, δεν έχουν τη δυνατότητα οι μαθητές να αποκτήσουν, νόμιμα και δωρεάν, το λογισμικό για να δουλεύουν και στο σπίτι. ΤΕΡΑΣΤΙΑ "αστοχία" από πλευράς υπουργείου η οποία δείχνει για άλλη μια φορά την ασυγχώρητη προχειρότητα και εκπληκτική ασχετοσύνη και αδιαφορία των κατεξοχήν αρμόδιων για τη λειτουργία της εκπαίδευσης.

2ο  Κακώς, πολύ κακώς, δεν εκτίμησα νωρίτερα το υλικό  για το Microworlds που υπάρχει στο Διαδίκτυο δημιουργημένο από διάφορους συναδέλφους και μάλιστα σε μια δυο περιπτώσεις βιάστηκα να το απορρίψω. Με μια δεύτερη ματιά είδα ότι όχι μόνο είναι πραγματικά αξιόλογο και φτιαγμένο με μεράκι αλλά και εμπλουτίζεται συνεχώς. Έγραψα προσωπικά στους συναδέλφους συγχαίρωντας και ευχαριστώντας τους. Mea culpa παιδιά.
Τίτλος: Απ: SCRATCH
Αποστολή από: Loukritia στις 13 Μαρ 2010, 06:15:49 ΜΜ
Παράθεση από: Antigonh στις 13 Μαρ 2010, 12:40:37 ΜΜ
Αντίθέτως οι δικοί μου μαθητές, ενώ στην αρχή είχαν μεγάλες δυσκολίες με το Microworlds όταν φτάσαμε στο σημείο που συνδυάζεις γραφικά με κώδικα αναζωπυρώθηκε το ενδιαφέρον τους και κάποιοι μάλιστα "πωρώθηκαν" με το εν λόγω λογισμικό και έφτιαξαν και δικές τους ασκήσεις. Το λογισμικό έχει λοιπόν πολλές δυνατότητες.
Εδώ θα ήθελα να επισημάνω δυο πράγματα:

1ο  Κακώς, πολύ κακώς, δεν έχουν τη δυνατότητα οι μαθητές να αποκτήσουν, νόμιμα και δωρεάν, το λογισμικό για να δουλεύουν και στο σπίτι. ΤΕΡΑΣΤΙΑ "αστοχία" από πλευράς υπουργείου η οποία δείχνει για άλλη μια φορά την ασυγχώρητη προχειρότητα και εκπληκτική ασχετοσύνη και αδιαφορία των κατεξοχήν αρμόδιων για τη λειτουργία της εκπαίδευσης.

Γι αυτό κι εγώ προσανατολίζομαι στο να κάνω του χρόνου (αν κάνω Γ γυμνασίου) KTurtle, αφού με την εξαίρετη δουλειά των συναδέλφων (σημειώσεις 2ο κεφάλαιο), μας λύνονται τα χέρια όσον αφορά τις σημειώσεις. Έχει πολλές δυνατότητες το πρόγραμμα, αλλά δεν επαρκεί ο χρόνος να δούν ούτε τα μισά. Εγώ ακόμα στις μεταβλητές φτάνω!!
Τίτλος: Απ: SCRATCH
Αποστολή από: poursali στις 13 Μαρ 2010, 09:14:48 ΜΜ
αν και
Παράθεση από: Antigonh στις 13 Μαρ 2010, 12:40:37 ΜΜ
Αντίθέτως οι δικοί μου μαθητές, ενώ στην αρχή είχαν μεγάλες δυσκολίες με το Microworlds όταν φτάσαμε στο σημείο που συνδυάζεις γραφικά με κώδικα αναζωπυρώθηκε το ενδιαφέρον τους και κάποιοι μάλιστα "πωρώθηκαν" με το εν λόγω λογισμικό και έφτιαξαν και δικές τους ασκήσεις. Το λογισμικό έχει λοιπόν πολλές δυνατότητες.

για αυτο το λογο το πρωτο πραγμα που κανω στο microworlds ειναι ενα τετραγωνο ωστε να δουν αμεσα καποιο αποτελεσμα.. και μετα το διαγωνισμα β' τριμηνου αφιερωνω 3 μαθηματα στην ασκηση με τη σκακιερα
Τίτλος: Απ: SCRATCH
Αποστολή από: Loukritia στις 14 Μαρ 2010, 07:20:52 ΜΜ
Κι εγώ περισσότερο ασκήσεις με γραφικά επιδιώκω να κάνω. Τα βρίσκουν πιο ενδιαφέροντα. Θέλω να τους δείξω την δυνατότητα σύνθεσης μουσικής, αλλά είμαι τελείως άμουση!!!
Τίτλος: Απ: SCRATCH
Αποστολή από: Ανδρέας Φαρμακόρης στις 23 Μαρ 2010, 07:13:13 ΜΜ
Χρησιμοποιώ και εγώ το Scratch στα παιδιά της Α' Λυκείου, και είμαι ενθουσιασμένος απο το αποτέλεσμα.  Τα παιδιά αυτή τη στιγμή φτιάχνουν παιχνίδια με θέματα όπως Pacman, shooting games, box!, arcanoid, φιδάκι, λαβύρινθοι κ.α.  Στο τέλος της χρονιάς θα προσπαθήσω να τα αναρτήσω στο διαδίκτυο.  Δουλεύουν πολύ (αρκετά από τα παιδιά και στο σπιτι).  Ειλικρινά όταν το ξεκίνησα το Νοέμβρη δεν περίμενα τέτοια αποτελέσματα.  Το μόνο κακό είναι πως χάνω τα διαλείματα μου, πριν και μετά την ώρα του μαθήματος.   :)