Ασάφειες και λάθη του σχολικού βιβλίου της Β' Λυκείου

Ξεκίνησε από Άρης Κεσογλίδης, 07 Νοε 2020, 06:51:33 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Άρης Κεσογλίδης

Καλησπέρα.

Έψαξα να βρω αλλά δεν βρήκα θέμα αντίστοιχο. Αν υπάρχει διορθώστε με για να γράψω εκεί.

Δεν δίδασκα Β' λυκείου και δεν είχα δει καλά το Σχολικό Βιβλίο...
Και τώρα που άρχισα να το βλέπω καλύτερα... εκτός από το ότι δεν έχει αρχή , μέση και τέλος, βρίσκω ασάφειες ή αντικρουόμενα πράγματα σε σχέση με την ύλη της Γ' λυκείου.

Να τα γράψουμε εδώ;
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

George Eco

#1
Ξεκινάμε με τα βασικά. Ως Μαθηματικός, νιώθεις την ανάγκη να μην υπάρχουν ασάφειες και λάθη σε μάθημα Πληροφορικής, και πολύ καλά κάνεις. Πίστεψέ με συνάδελφε, σε καταλαβαίνω απόλυτα. Κι έχεις δίκιο. Αλλά αν πας και δεις τι γίνεται στην ύλη της Γ Λυκείου, θα αγχωθείς χειρότερα από της Β.  ;D

Προσθήκη:
Διαφορετικοί οι διδακτικοί στόχοι της Β από τη Γ και δεν έχει πολλή συνάφεια.
Το κακό ξεκινάει από την αρχή και φτάνει μέχρι το τέλος.
Ως εκ τούτου πολλοί διδάσκοντες στα σχολεία διδάσκουν προγράμματα σε ΓΛΩΣΣΑ στη Β, ενώ σε φροντιστήρια, από Β Λυκείου κάνουν το ίδιο. Προετοιμασία για Πληροφορική Γ Λυκείου, αντί για το μάθημα βάσει του βιβλίου.

Γνώμη μου είναι πως είναι πυκνογραμμένο. Φέρει πειν, για να διδάξω σε ένα ανίψι μου δύο σελίδες τίγκα στην ορολογία και ορισμούς, μου πήρε δύο ώρες. Δεν έχω ασχοληθεί πολύ αλλά αν τα Χριστούγεννα βρω χρόνο θα κάτωσω να δω αντιφάσεις κι άλλα και θα τα παραθέσω, ωστόσο λίγη σημασία έχουν γιατί πολύ απλά είναι Β Λυκείου και δε φέρει την ευθύνη των Πανελληνίων.
ΥΓ: Παιδιά στη Β Λυκείου δε κάνουν Πληροφορική, γιατί δεν έχουν εκπαιδευευτικό ή κάνουν από Φεβρουάριο και πέρα, έχω ακούσει τρελές ιστορίες. Ήταν μονόωρο, αν δε κάνω λάθος, έγινε δίωρο και άντε να διδάξεις σωστά κάτι με δύο ώρες τη βδομάδα. Είναι πολλά, πάρα πολλά που πρέπει να διορθωθούν.

Άρης Κεσογλίδης

Με την ύλη της Γ' και τις ασάφειές της ασχολούμαι εδώ και 16 χρόνια, που το διδάσκω το μάθημα!

Με την Β' απλώς δεν είχα ασχοληθεί από τότε που μπήκε το μάθημα, γι' αυτό το είπα...  :)

Π.χ. ένα σημείο ασάφειας/αντίφασης είναι στον ορισμό της "ΣΥΝΘΗΚΗΣ" (σελ. 34-35) που γράφει :
"Ως συνθήκη εννοείται μια λογική έκφραση στην οποίαυπάρχει τουλάχιστον ένας σχεσιακός τελεστής (δηλαδή η συνθήκη δεν μπορεί να απαρτίζεται από μόνο μια μεταβλητή ή μια σταθερά ή μια αριθμητική παράσταση). "

Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τα όσα λέμε στην Γ' λυκείου, όπου και μία μόνο λογική σταθερά ή μία μόνο λογική μεταβλητή μπορούν να αποτελούν μία Συνθήκη...
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

George Eco

Πολύ σωστό σε βρίσκω.
Έχω μια υποψία συνάδελφε (κι ελπίδα) πως τα βιβλία σύντομα θα αλλάξουν. Ωστόσο, μέχρι να γίνει αυτό, έτσι για να δω κι εγώ, λέω να το ψάξω και τι συμβαίνει με τη Β. Που να πάρει με μπρίζωσες. Χρόνο να βρω και θα επανέλθω σε αυτό το thread!

andreas_p

"Ως συνθήκη εννοείται μια λογική έκφραση στην οποίαυπάρχει τουλάχιστον ένας σχεσιακός τελεστής"

Είναι τα εισαγωγικά της Β' . Δεν αποκλείει και ως συνθήκη την λογική σταθερά (π.χ  ΑΛΗΘΉΣ) ή μια λογική μεταβλητή.

ApoAntonis

Στα βιβλία, στο συγκεκριμένο ζήτημα δεν υπάρχει αντίφαση.

Παράθεση από: Άρης Κεσογλίδης στις 25 Νοε 2020, 12:34:07 ΠΜ
Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τα όσα λέμε στην Γ' λυκείου, όπου και μία μόνο λογική σταθερά ή μία μόνο λογική μεταβλητή μπορούν να αποτελούν μία Συνθήκη...

Το λέμε μεν, το καταλαβαίνουμε αλλά το βιβλίο δεν γράφει αυτό.

Οι συνθήκες είναι λογικές εκφράσεις και στις λογικές εκφράσεις από την παρ. 8.1 γίνεται σύγκριση με συγκριτικό τελεστή.