ΓΕΛ: Η επόμενη μέρα

Ξεκίνησε από Γιάννης Αναγνωστάκης, 11 Σεπ 2013, 12:34:22 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ΣΧΟΙΝΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

Οι γονεις δεν γνωριζουν θα τα δουν στην πορεια τωρα ενδιαφερονται για να πληρωσουν καποια δοση στην τραπεζα (δανειο καρτα ) που καιρος για τη παιδεια ασε την στον αυτοματο
Καθηγητής πληροφορικής ΠΕ20

dski

Παρά το αποκαρδιωτικό αποτέλεσμα, την απαξίωση αλλά και το θυμό που αισθανόμαστε όλοι, νομίζω ότι πρέπει να κρατάμε σαν θετικό ότι ο κλάδος άρχισε να αποκτά συνείδηση και ότι είναι μάλλον η πρώτη φορά που υπήρξε σημαντική αντίδραση από τη μεριά μας. ΟΚ, δεν κινητοποιήθηκαν όλοι, ίσως μόνο μια μικρή μερίδα αλλά νομίζω ότι πάντα κάπως έτσι γίνεται. Δε νομίζω δηλ. ότι άλλοι εκπαιδευτικοί κλάδοι έχουν πολύ μεγαλύτερη συσπείρωση ή μαζικότερη κινητοποίηση, ίσως μόνο περισσότερη εμπειρία και καλύτερες προσβάσεις. Θεωρώ δε ότι, παρά τις εντελώς απαράδεκτες από κάθε άποψη ανακοινώσεις της ΕΕΧ, δεν ήταν αυτός ο καταλυτικός παράγοντας. Η απόφαση για απαλοιφή της Πληροφορικής από το Λύκειο ήταν προειλημμένη και απλά στη διαδρομή συνέβη να βρεθούμε απέναντι από τους χημικούς κάτι που πιθανώς να βόλευε και την κυβέρνηση προκειμένου να τρωγόμαστε μεταξύ μας αντί αν βάλλουμε εναντίον της.

Είχα γράψει πριν λίγο καιρό πως κατά την άποψή μου το πρόβλημα είναι κυρίως αριθμητικό. Δε φτάνουν οι υπάρχοντες πληροφορικοί και για τις τρεις βαθμίδες. Για το δημοτικό υπήρχε η δέσμευση των μετατάξεων έναντι της τρόικας έτσι από που θα βρεθούν οι απαιτούμενοι καθηγητές; Από το Λύκειο... Στη θεωρία βέβαια, με τα μαθήματα πληροφορικής γενικής παιδείας και στις τρεις τάξεις, υπάρχουν ανάγκες για πληροφορικούς στο λύκειο, όμως όπως ήδη αναλύθηκε από ορισμένους συναδέλφους στην πράξη η κατάσταση μπορεί εύκολα να είναι διαφορετική.

Αν και γενικά δε μου αρέσουν οι θεωρίες συνωμοσίας, μια πιθανή απάντηση για το τι είναι αυτό που ο Κεδίκογλου δε μπορούσε να εξηγήσει χθες στη Βουλή είναι πως παρά τις μετατάξεις που ήδη έγιναν δε συμπληρώθηκε ο απαιτούμενος αριθμός μεταταγόμενων και πιθανότατα θα χρειαστούν και άλλες μετατάξεις πληροφορικών ("εθελοντικές" ή υποχρεωτικές). Ήδη αυτό το σενάριο ακούγεται σαν απάντηση στο γιατί δεν έγιναν αποσπάσεις στις ειδικότητες που μετατάχθηκαν στα δημοτικά (εκτός από εμάς μιλάμε για γυμναστές, μουσικούς και καλλιτεχνικών). Σε αυτό το σενάριο ένα πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα πληροφορικής δε χωράει γιατί ένα τέτοιο μάθημα θα κατοχύρωνε σε μεγάλο βαθμό της θέση της πληροφορικής (και συνεπώς και των πληροφορικών) στο λύκειο κάτι ασύμβατο με το σενάριο των μετατάξεων στην πρωτοβάθμια. Ίσως όταν κάποια στιγμή καταλαγιάσει η σκόνη από τις υποχρεωτικές μετακινήσεις το υπουργείο να προβεί τελικά στην εισαγωγή της ΑΕΠΠ στις πανελλήνιες (ώστε να τους έχει όλους ικανοποιημένους) αλλά κι αυτό πάλι μόνο μια εικασία είναι...

Σε κάθε περίπτωση πάντως, και παρά την απογοήτευση και την εσωστρέφεια που διαβλέπω, δεν πρέπει να χάσουμε αυτό που κερδίσαμε τώρα: ότι ένας σημαντικός αριθμός ικανών ατόμων δραστηριοποιήθηκε με αρκετή επιτυχία (παρά το αρνητικό τελικό αποτέλεσμα). Και όπως ήδη ειπώθηκε, μπορεί ίσως οι σχολιαστές τις τελευταίες μέρες να μην ήταν πολλοί, όμως αυτοί που παρακολουθούσαν ήταν σίγουρα αρκετοί και νομίζω ότι περισσότεροι άνθρωποι από όσοι γράφουν εδώ μέσα κινήθηκαν δραστήρια (στα πλαίσια των δυνατοτήτων του καθένα). Εμείς πρέπει να συνεχίσουμε να πιέζουμε. Άλλωστε τα δύο χρόνια που απομένουν μέχρι την κατάργηση της ΑΕΠΠ είναι, με βάση τα σημερινά δεδομένα, πάρα πολύς (πολιτικός) χρόνος όπου τα πάντα μπορούν να συμβούν...

ΣΧΟΙΝΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

Απολυτα σωστα αυτα που λεει ο συναδελφος. Σκοπος μας ειναι να κλειδωσουμε με αγωνες  να υπαρχει η πληροφορικη σε ολες τις ταξεις του  Λυκειου δεν πρεπει να γινει καμοια αλλαγη μεχρι το 2016 μετα θα δουμε γενικα πως. Θα ειναι τα πραγματα
Καθηγητής πληροφορικής ΠΕ20

lkt

Παράθεση από: dski στις 11 Σεπ 2013, 07:20:26 ΜΜ
Είχα γράψει πριν λίγο καιρό πως κατά την άποψή μου το πρόβλημα είναι κυρίως αριθμητικό. Δε φτάνουν οι υπάρχοντες πληροφορικοί και για τις τρεις βαθμίδες.
Οκ, να δεχτώ πως δεν φτάνουν, αλλά αυτό ισχύει μόνο για μας; Οι συνταξιοδοτήσεις στους ΠΕ02, ΠΕ03 και ΠΕ04, είναι πολλές κάθε χρόνο, πάνω από χίλιες. Εκεί τι θα κάνει; Μ'αυτούς δεν υπάρχει αριθμητικό πρόβλημα;

P.Tsiotakis

Σχετικά με τη μία ένωση με ακαδημαϊκή συμμετοχή και το ανοικτό καταστατικό
ξεχνάτε όλοι ότι υπάρχει αυτή η ένωση και είναι η παλιότερη στο χώρο μας

είναι η ΕΠΥ, πληρεί όλα τα κριτήρια που έχω διαβάσει πρωτύτερα και απλά με την εγγραφή μας ξεκινάμε
να μην ξεχνάμε διοργανώνει και τον ΠΔΠ


http://www.epy.gr

thrace

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 11 Σεπ 2013, 07:45:51 ΜΜ
Σχετικά με τη μία ένωση με ακαδημαϊκή συμμετοχή και το ανοικτό καταστατικό
ξεχνάτε όλοι ότι υπάρχει αυτή η ένωση και είναι η παλιότερη στο χώρο μας

είναι η ΕΠΥ, πληρεί όλα τα κριτήρια που έχω διαβάσει πρωτύτερα και απλά με την εγγραφή μας ξεκινάμε
να μην ξεχνάμε διοργανώνει και τον ΠΔΠ


http://www.epy.gr

Ας συσπειρωθούμε επομένως όλοι γύρω της, να την ανανεώσουμε και να της δώσουμε μεγαλύτερη δυναμική!
Να μη μείνουμε στα λόγια. Συγκεκριμένη δράση και πρωτοβουλίες από όλους!

dski

Παράθεση από: lkt στις 11 Σεπ 2013, 07:30:27 ΜΜ
Οκ, να δεχτώ πως δεν φτάνουν, αλλά αυτό ισχύει μόνο για μας; Οι συνταξιοδοτήσεις στους ΠΕ02, ΠΕ03 και ΠΕ04, είναι πολλές κάθε χρόνο, πάνω από χίλιες. Εκεί τι θα κάνει; Μ'αυτούς δεν υπάρχει αριθμητικό πρόβλημα;

Πιθανώς μετά από μερικά χρόνια, αν συνεχιστούν οι συνταξιοδοτήσεις με τον ίδιο ρυθμό, να υπάρξουν ελλείψεις σε αυτές τις ειδικότητες, θυμήσου όμως ότι για καμία από αυτές τις ειδικότητες  δεν υπήρχε άμεση απαίτηση για μετάταξη στα δημοτικά (και μάλιστα σε τόσο μεγάλο ποσοστό σε σχέση με τον απόλυτο αριθμό καθηγητών μιας ειδικότητας σαν τη δική μας) και ότι μιλάς για τις πιο πολυπληθείς ειδικότητες της δευτεροβάθμιας.

lkt

Παράθεση από: dski στις 11 Σεπ 2013, 07:57:13 ΜΜ
Πιθανώς μετά από μερικά χρόνια, αν συνεχιστούν οι συνταξιοδοτήσεις με τον ίδιο ρυθμό, να υπάρξουν ελλείψεις σε αυτές τις ειδικότητες, θυμήσου όμως ότι για καμία από αυτές τις ειδικότητες  δεν υπήρχε άμεση απαίτηση για μετάταξη στα δημοτικά (και μάλιστα σε τόσο μεγάλο ποσοστό σε σχέση με τον απόλυτο αριθμό καθηγητών μιας ειδικότητας σαν τη δική μας) και ότι μιλάς για τις πιο πολυπληθείς ειδικότητες της δευτεροβάθμιας.
Ήδη υπάρχουν ελλείψεις! Φέτος τις κουκούλωσαν κάπως με την αύξηση του ωραρίου. Με περσινά στοιχεία, οι ΠΕ03 είναι κάτω από 9000, οι ΠΕ04 γύρω στους 9500 και οι ΠΕ19-20 γύρω στους 7000. Αν εξαιρέσεις τους φιλολόγους, οι υπόλοιποι δεν απέχουν και τόσο πολύ από μας. Έχουν όμως πολλαπλάσια δύναμη!

http://www.kathigitis.org/3666-i-ipiretountes-sta-scholia-theologo/

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 11 Σεπ 2013, 07:45:51 ΜΜ
Σχετικά με τη μία ένωση με ακαδημαϊκή συμμετοχή και το ανοικτό καταστατικό
ξεχνάτε όλοι ότι υπάρχει αυτή η ένωση και είναι η παλιότερη στο χώρο μας

είναι η ΕΠΥ, πληρεί όλα τα κριτήρια που έχω διαβάσει πρωτύτερα και απλά με την εγγραφή μας ξεκινάμε
να μην ξεχνάμε διοργανώνει και τον ΠΔΠ


http://www.epy.gr
Παναγιώτη σύμφωνοι.. Ρωτάω απλά για να ξέρω, είναι ενεργή αυτή  η ένωση;

KB

Πολύ καλή η πρόταση του Τσιωτάκη.
Κόκκαλης Βασίλειος
Πληροφορικός

NiColas1957

Παράθεση από: thrace στις 11 Σεπ 2013, 06:36:17 ΜΜ
Καλησπέρα συνάδελφοι.
.......
Δεν κατάφεραν σε πρώτη φάση να καταργήσουν την πληροφορική από το λύκειο, αλλά ο τρόπος με τον οποίο θα διδαχθεί (Α' λυκείου επιλογής, Β' λυκείου μονόωρο, Γ' λυκείου αλγοριθμική σε αδιάφορους μαθητές) είναι σίγουρο ότι θα την αποδυναμώσει ως μάθημα, θα εξασθενήσει και θα καταργηθεί νομοτελειακά!

  Καλησπέρα και από εμένα

Σήμερα αυτά έχουμε στο Λύκειο.

Α Λυκείου       Εφαρμογές Πληροφορικής, δύο (2) ωρών                                   ΕΠΙΛΟΓΗ
Β Λυκείου       Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ, μία (1) ώρα.      ΓΕΝΙΚΗΣ   ΠΑΙΔΕΙΑΣ 
Γ Λυκείου       Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ, δύο (2) ωρών.   ΓΕΝΙΚΗΣ   ΠΑΙΔΕΙΑΣ 

Λένε κάποιοι συνάδελφοι ότι κάνοντας τις 2 ώρες γενικής στην Γ και μάλιστα σε όλους τους μαθητές, παιδιά που δεν ενδιαφέρονται θα δυσανασχετήσουν και το αποτέλεσμα θα είναι να ζητήσουν να φύγει το μάθημα από το ΠΣ.
Το υπουργείο θα πιαστεί από την δυσαρέσκεια των παιδιών και θα «ξηλώσει» το μάθημα, αρχικά από την Β και πιθανά σε δεύτερη φάση και από την Γ

Δεν ξέρω τι ακριβώς θα προβλέπει το πρόγραμμα, ποια θα είναι η ύλη τόσο στην Β όσο και στην Γ. 
Όμως σκέπτομαι, αν τόσο στην Β όσο και στην Γ, απαγορευτούν δια ροπάλου τα FB  και  το  Surfing, και γίνει μια προσπάθεια να διδαχτεί Πληροφορική και Προγραμματισμός όπως διδάσκαμε την ΑΕΠΠ και με μια νοοτροπία από μεριάς μας σαν να προετοιμάζαμε μαθητές για να εξεταστούν και πανελλαδικά, και μάλιστα όλοι ανασκουμπωνόμασταν να κάνουμε το μάθημα όσο πιο ενδιαφέρον γίνεται.

Τότε σκέπτομαι, πέρα από αυτούς που Δεν ενδιαφέρονται για προγραμματισμό και που θα ζητήσουν να απαλλαχτούν από αυτό το μάθημα (να σταματήσουν να το διδάσκονται), μήπως θα υπάρξουν και μαθητές που θα πουν, δεν θέλουμε να το διδασκόμαστε ως γενικής παιδείας αλλά θα θέλαμε να το διδασκόμαστε ως μάθημα κατεύθυνσης μόνο όσοι πραγματικά ενδιαφερόμαστε χωρίς να «ταλαιπωρούμε» τους υπόλοιπους αλλά και γιατί πιστεύουμε ότι έτσι θα γίνεται σωστότερη δουλειά!

Το θεωρείται απίθανο σαν σενάριο?   
Δεν έχω την εμπειρία του Λυκείου, φροντιστής είμαι.
Θα με ενδιέφερε να ακούσω την άποψη των συναδέλφων του δημοσίου.

Δηλαδή οι ίδιοι οι μαθητές, αν βοηθήσουμε και εμείς με την δουλειά μας, δεν θα μπορούσαν να λειτουργήσουν σαν μοχλός πίεσης για μάθημα κατεύθυνσης?  Μόνο για να εξοστρακιστεί η πληροφορική θα φωνάξουν?

Πιστεύω ότι το μάθημα πρέπει να στηριχτεί και μέσα από το πώς θα το διδάξουμε τα επόμενα χρόνια.

Είμαι εντελώς στον κόσμο μου ή όχι ??

Νίκος


lkt

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 11 Σεπ 2013, 07:45:51 ΜΜ
Σχετικά με τη μία ένωση με ακαδημαϊκή συμμετοχή και το ανοικτό καταστατικό
ξεχνάτε όλοι ότι υπάρχει αυτή η ένωση και είναι η παλιότερη στο χώρο μας

είναι η ΕΠΥ, πληρεί όλα τα κριτήρια που έχω διαβάσει πρωτύτερα και απλά με την εγγραφή μας ξεκινάμε
να μην ξεχνάμε διοργανώνει και τον ΠΔΠ


http://www.epy.gr
ΕΠΥ; Γιατί όχι; Καλό θα ήταν όμως κι αυτοί να κάνουν πρώτα έναν απολογισμό των ενεργειών τους σχετικά με το νομοσχέδιο, να μάθουμε κι εμείς τι πραγματικά συνέβη. 

Katsadouros_Dhm

Παράθεση από: NiColas1957 στις 11 Σεπ 2013, 08:57:41 ΜΜ
...
Λένε κάποιοι συνάδελφοι ότι κάνοντας τις 2 ώρες γενικής στην Γ και μάλιστα σε όλους τους μαθητές, παιδιά που δεν ενδιαφέρονται θα δυσανασχετήσουν και το αποτέλεσμα θα είναι να ζητήσουν να φύγει το μάθημα από το ΠΣ.
Το υπουργείο θα πιαστεί από την δυσαρέσκεια των παιδιών και θα «ξηλώσει» το μάθημα, αρχικά από την Β και πιθανά σε δεύτερη φάση και από την Γ
...
Δεν νομίζω ότι στέκει το παραπάνω. Υπάρχουν άλλα μαθήματα τα οποία προκαλούν πολύ μεγαλύτερη δυσαρέσκεια στους μαθητές αλλά ζουν και βασιλεύουν! Δε νομίζω ότι δουλεύει με τέτοια κριτήρια το Υπουργείο. Αν γινόταν αυτό τώρα θα έπρεπε να είχαμε πανελλαδικό μάθημα με τις περισσότερες ώρες!

Παράθεση από: NiColas1957 στις 11 Σεπ 2013, 08:57:41 ΜΜ
  ...
Δηλαδή οι ίδιοι οι μαθητές, αν βοηθήσουμε και εμείς με την δουλειά μας, δεν θα μπορούσαν να λειτουργήσουν σαν μοχλός πίεσης για μάθημα κατεύθυνσης?  Μόνο για να εξοστρακιστεί η πληροφορική θα φωνάξουν?
Πιστεύω ότι το μάθημα πρέπει να στηριχτεί και μέσα από το πώς θα το διδάξουμε τα επόμενα χρόνια.
Είμαι εντελώς στον κόσμο μου ή όχι ??
Νίκος
Είναι και αυτός ένας τρόπος πίεσης, συμφωνώ και πρέπει φυσικά να γίνει έτσι. Αλλά και πάλι δε θα πρέπει να είναι ο μοναδικός τρόπος πίεσης, δε θα κάνουμε τίποτα μόνο με αυτό.
Νίκο, στον ίδιο κόσμο είμαστε!!

* Όσον αφορά την ΕΠΥ δεν έχω καμιά αντίρρηση και εγώ - αν και με την ΠΕΚΑΠ, το έχω ξαναπεί, δεν έχω κανένα θέμα -  αρκεί να υπάρχει συντεταγμένη πορεία.

Γιάννης Αναγνωστάκης

Όσο περνάει οι μέρες αρχίζω και πιστεύω έντονα ότι ο λόγος που δεν μπήκαμε στις πανελλαδικές είναι να για να μπείτε (εγώ είμαι φροντιστής) στο επόμενο κύμα μετατάξεων.

θυμάμαι χαρακτηριστικά συνάδελφος είχε αναφέρει συνομιλία του με δήμαρχο που του έλεγε ότι τους πληροφορικούς θα τους πάνε στη δημόσια διοίκηση και στους ΟΤΑ

Ένα 2ωρο μάθημα γενικής παιδείας είναι εύκολο να καταργηθεί με μία υπουργική απόφαση (αφήστε που το μάθημα αυτό μπήκε με συνέπεια την αύξηση του ωραρίου των παιδιών), ενώ ένα μάθημα πανελλαδικά εξεταζόμενο είναι θέμα..

Το τσουνάμι έρχεται, και το 2-1-2 θα γίνει γρήγορα μόνο 2(και αυτό επιλογής) αν δεν υπάρξει αντίδραση...




G.S.

Οπότε πρέπει να οργανωθούμε γύρω απο την ΕΠΥ και να ξεκινησουμε εναν μαζικο αγώνα καλα οργανωμενο με μπροσταρηδες τους πανεπιστημιακους. Πιστευω οτι εχουν πιο πολλες δυνατοτητες απο τους υπολοιπους. Μπορουν να θεσουν βετο για την εισαγωγη των φοιτητων. Αυτο πρεπει να προωθησουν και να το στηριξουμε ολοι με κοινά και ισχυρα επιχειρηματα. Χρειαζόμαστε και συμπαρασταση ολων των τμηματων που στο προγραμμα σπουδων τους εχουν πληροφορικη και οχι χημεια, ειναι πολυ σημαντικο. Γιαυτο χρειαζομαστε την ΕΠΥ και καποιους ακομη.
Σιαφάκας Γιώργος
ΠΕ19