Γενικό Λύκειο > Β΄ Λυκείου

Μάθημα Β Λυκείου

<< < (3/8) > >>

P.Tsiotakis:
Ο συγκεκριμένος/η μαθητής/τρια δεν γνωρίζει ούτε το χρώμα του εξώφυλλου του σχολικού βιβλίου. Πιθανώς, η έλλειψη κατανόησης της έννοιας του αλγορίθμου, δεν είναι το κύριο πρόβλημά του/της.

Δεν σφυρίζω φάουλ!!
Απλά, η περιγραφή των οδηγιών εξέτασης δεν είναι ανοικτή και οι οδηγίες που είχαμε από πέρσι για το μάθημα από τον ΣΣ, ήταν στο πλαίσιο ότι δεν εξετάζουμε ορισμούς.

ilias_s:
Ειδικά στο 2ο θέμα οι οδηγίες αναφέρουν:

"... Με τις ερωτήσεις μπορεί να ζητηθεί από τους μαθητές να αναπτύξουν την απάντησή τους ή να απαντήσουν σε ένα ερώτημα κλειστού τύπου και να αιτιολογήσουν την απάντησή τους."

Δυστυχώς πολλές φορές στην πράξη, αναγκαζόμαστε να ζητάμε ορισμούς γιατί ξέρουμε πως αν δε το κάνουμε ορισμένοι δεν έχουν την παραμικρή ελπίδα να γράψουν το παραμικρό. Άσχετα με το τι λένε οι οδηγίες και ο κάθε ΣΣ στην θεωρία... Στην πράξη και κατ' ιδίαν όλοι σου λένε να βοηθήσεις όσο μπορείς να μη μένουν στο λύκειο!

Για το συγκεκρίμενο παράδειγμα του μαθητή που έδωσε ο συνάδελφος... Πόσους τέτοιους βλέπουμε κάθε χρονιά? Σε περιοχές με συγκεκριμένα κοινωνικοοικονομικά χαρακτηριστικά τέτοιου είδους γραπτά είναι αρκετά συχνό φαινόμενο.

stam12:
Απλά μου έκανε εντύπωση η ασχετοσύνη μερικών παιδιών. Λες και βρίσκονται σε άλλους κόσμους, δικούς τους! Όλο το χρόνο μιλάμε για αλγόριθμους στο μάθημα και κάνουν σα να μην έχουν ξανασυναντήσει την έννοια. Τέλος πάντων, υπήρξαν σίγουρα και οι περιπτώσεις των άριστων μαθητών.

Ανάγκη πάντως, ν' αναβαθμιστεί το μάθημα και γενικότερα η Πληροφορική στο σχολείο, γιατί είναι άδικο για τα παιδιά που έχουν δυνατότητες να αριστεύσουν και οι περιορισμοί του μαθήματος τα δυσκολεύουν. Αλλά και για εμάς είναι άδικο, γιατί έτσι όπως πάμε θα γίνουμε "φιλόλογοι" απ' τις επιτηρήσεις στα φιλολογικά. Ο αλγόριθμος όμως τότε,  θα παγιωθεί ως "ιός" κι η ασχετοσύνη στην Πληροφορική θα πάρει διαστάσεις επιδημίας, αν δεν το 'χει ήδη κάνει.

ilias_s:
Όπως έγραψα και πιο πάνω, ένα 1ώρο μάθημα είναι από μόνο του ένας καλός λόγος να μη δώσει σημασία ένας μαθητής.

Κατά τα άλλα, το ότι το μάθημα διδάσκεται σε μαθητές της Β' λυκείου εκ των οποιων αρκετοί δεν ενδιαφέρονται καν για τις θετικές επιστήμες (γιατί επέλεξαν τη θεωρητική) είναι λάθος από πολλές απόψεις.

stam12:
Παραθέτω παρακάτω ένα διάγραμμα με την επίδοση 21 μαθητών ενός τμήματος της Β' στις πρόσφατες γραπτές εξετάσεις του μαθήματος. Στο διάγραμμα αυτό φαίνονται τα εξής:

* 13 στους 21 μαθητές (62%), είχαν επίδοση: "λίαν ανεπαρκή εως στοιχειώδη" ( Βαθμ. 1-9, Μ.Ο. 5.5 )
* 6 στους 21 μαθητές (29%), είχαν επίδοση: "στοιχειώδη εως μέτρια" ( Βαθμ. 9-14, Μ.Ο. 11.7 )
* και μόνο 2 στους 21 μαθητές (9%), είχαν επίδοση: "καλή εως πολύ καλή" ( Βαθμ. 14-18, Μ.Ο. 16.8 )
* κανείς δεν αρίστευσε (0%)Παρόμοια ήταν και η επίδοση σε άλλα τμήματα. Θεωρώ ως κακή την παραπάνω επίδοση, επιφυλάσσομαι βέβαια να παραθέσω δείγματα των θεμάτων πάνω στα οποία εξετάστηκαν. Οι λόγοι γι' αυτή την κακή επίδοση, πέραν του ότι εγώ θα μπορούσα να είμαι ένας "κακός" καθηγητής που δε ξέρει να κάνει το μάθημά του καλά, είναι πολλοί πιστεύω και μπορούν να συζητηθούν.

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση