Τελευταία μηνύματα

#31
Γ΄ Λυκείου / Απ: Ενθυλάκωση
Τελευταίο μήνυμα από pgrontas - 13 Απρ 2024, 07:44:55 ΜΜ
Επειδή δεν μπορούμε να γράφουμε κατεβατά θα κάνω μια αρχή και ό,τι θες ρωτάς. Υποθέτω ότι είσαι μαθητής.

Ενθυλάκωση είναι η ομαδοποίηση δεδομένων και εντολών μέσα σε αντικειμένα ώστε να μπορείς να τις χρησιμοποιείς χωρίς να γνωρίζεις ή να σε ενδιαφέρουν οι λεπτομέρειες για το πώς λειτουργούν.
Για παράδειγμα, όταν οδηγείς ένα αυτοκίνητο σε ενδιαφέρει να μπορείς να πας από το μέρος Α στο Β.
Μαθαίνεις λοιπόν να χρησιμοποιείς τιμόνι, ταχύτητα και πεντάλ και να βλέπεις το ταμπλό. Αυτό στην πληροφορική το λέμε διεπαφή (interface) του αντικειμένου,
Δεν σε ενδιαφέρουν πώς δουλεύει ό,τι βρίσκεται μέσα στο καπό, πώς λειτουργεί ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, τα υδραυλικά ή η μπαταρία. Τα παραπάνω συστατικά λοιπόν είναι ενθυλακωμένα (κρυμμένα) μέσα στο καπό και εσύ απλά τα χρησιμοποιείς μεσω της διεπαφής.
Έτσι σε ένα αντικείμενο τα δεδομένα του και ο τρόπος λειτουργίας των μεθόδων είναι κρυμμένα και σου δίνεται μια διεπαφή με την οποία μπορείς να τα αξιοποιήσεις για να κάνεις τη δουλειά σου.

Ή ένα παράδειγμα που αξιοποιεί τις προηγούμενες γνώσεις που πιθανώς έχεις.
Στη στοίβα ίσως έχεις μάθει ότι απαγορεύεται να πειράξεις οποιοδήποτε στοιχείο του πίνακα εκτός από αυτό δείχνει η κορυφή. Δηλαδή αν κορυφή = 5 απαγορεύεται να προσπελάσεις το Α[1].
Όμως στην υλοποίηση που έχει το βιβλίο μπορείς να το κάνεις.
Αν η στοίβα ήταν κλάση, τότε ο πίνακας θα ήταν ενθυλακωμένος (κρυμμένος δηλαδή) και δεν θα τον έβλεπες ώστε να κάνεις τυχαία προσπέλαση. Η πρόσβαση στην στοίβα θα ήταν μέσω των μεθόδων ώθηση, απώθηση (η διεπαφή για τη στοίβα). Και μάλιστα, δεν θα ήξερες αν η στοίβα ήταν εσωτερικά πίνακας (θα μπορούσε κάλλιστα να είχε λίστα).
#32
Γ΄ Λυκείου / Ενθυλάκωση
Τελευταίο μήνυμα από turn_on - 13 Απρ 2024, 01:00:35 ΜΜ
Καλημέρα, σας παρακαλώ μπορεί να μου πει κανείς λίγα πράγματα παραπάνω από το βιβλίο για την ενθυλάκωση στον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό; 

Ευχαριστώ πολύ :)
#33
Linux / Απ: Δράση 1821 - ELECFREAKS mi...
Τελευταίο μήνυμα από aspd - 12 Απρ 2024, 05:18:17 ΜΜ
Θα το δοκιμάσω από Δευτέρα.
Ευχαριστούμε
#34
Linux / Απ: Δράση 1821 - ELECFREAKS mi...
Τελευταίο μήνυμα από vgt - 12 Απρ 2024, 12:43:48 ΜΜ
Βρήκα μια λύση η οποία φαίνεται να δουλεύει καλά προς το παρόν. Ελπίζω να μη διαψευσθώ στην πορεία. Χρησιμοποίησα το αρχείο ρυθμίσεων ltsp.conf. Μέσα στο αρχείο έβαλα τις εντολές:

sudo usermod -a -G plugdev <χρήστης-1>
sudo usermod -a -G plugdev <χρήστης-2>
....
....
sudo usermod -a -G plugdev <χρήστης-n>

sudo udevadm control --reload-rules   

Με αυτόν το τρόπο κάθε φορά που γίνεται επανεκκίνηση των client φορτώνονται εκ νέου οι ρυθμίσεις. Το μειονέκτημα είναι ότι κάθε client φορτώνει ρυθμίσεις για όλους τους χρήστες και όχι μόνο για αυτούς που συνδέονται σε αυτόν.  Αν κάποιος βρει μια πιο απλή λύση  ευπρόσδεκτη...
#35
Θεωρία / Απ: Ατνικειμενοστραφής προγραμ...
Τελευταίο μήνυμα από Λαμπράκης Μανώλης - 11 Απρ 2024, 11:40:37 ΜΜ
Καλησπέρα σε όλους
Αν δεν είναι κάποια σύμπτωση,  η άσκηση είναι από το επαναληπτικό διαγώνισμα που ανεβάσαμε με τον συνάδελφο Νίκο Καλύβα εδώ:

https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=9496.0

Την έχουμε συζητήσει ξανά, ειναι λίγο θολό το τοπίο εδώ, αλλά με βάση τον σχολικό που την φτιάξαμε, είναι συνεργασία σε κλάση στην οποία μπορούν να συνεργαστούν 2 αντικείμενα της για παράδειγμα
#36
Γ΄ Λυκείου / Απ: Κληρονομικότητα και Πολυμ...
Τελευταίο μήνυμα από Λαμπράκης Μανώλης - 11 Απρ 2024, 11:25:29 ΜΜ
Λαθοοοςςς

Χεχεχε

Σε άλλο θέμα πήγαινε με παρόμοιο όνομα

Σορυ αν μπέρδεψα

#37
Θεωρία / Απ: Ατνικειμενοστραφής προγραμ...
Τελευταίο μήνυμα από dimitrios67 - 11 Απρ 2024, 10:14:13 ΜΜ
Εγώ  θα έλεγα ότι είναι μέθοδος. Κατά τη γνώμη μου, η έννοια «διαγραμματική αναπαράσταση κλάσεων» είναι λίγο προβληματική έννοια διότι δεν έχει «στάνταρ» κανόνες με τους οποίους περιγραφεται και παραπέμπει περισσότερο σε ER diagram ή σε Interface σε OOP γλώσσες.
Σ' αυτό που θα πρέπει να επικεντρωθούμε είναι, πιστεύω, το διάγραμμα ιεραρχίας κλάσεων.
 
Άρα, το «συνεργαζεται_με_καθηγητες()», είναι μέθοδος της κλάσης «καθηγητής», η οποία βέβαια χρειάζεται και ένα όρισμα, το με ποιόν (ή ποιούς) καθηγητές συνεργάζεται.

#38
Θεωρία / Απ: Ατνικειμενοστραφής προγραμ...
Τελευταίο μήνυμα από lala - 11 Απρ 2024, 01:55:30 ΜΜ
Κατά τη γνώμη μου είναι σχέση και όχι μέθοδος. στη διαγραμματική αναπαράσταση δηλαδή θα είναι μια γραμμή που ξεκινάει από την κλάση καθηγητής και καταλήγει στην κλάση καθηγητής με όνομα συνεργάζεται
#39
Θεωρία / Ατνικειμενοστραφής προγραμματι...
Τελευταίο μήνυμα από Μπαρτόλομι - 10 Απρ 2024, 06:59:19 ΜΜ
 Ένας καθηγητής χαρακτηρίζεται από τα ακόλουθα: όνομα, επώνυμο, ΑΦΜ,
ειδικότητα. Επίσης εκτελεί τα ακόλουθα: παραδίδει μάθημα και διορθώνει ασκήσει και
αναλαμβάνει υπηρεσία στο σχολείο του. Ένας μαθητής χαρακτηρίζεται από τα
ακόλουθα: όνομα, επώνυμο, τάξη, κατεύθυνση. Επίσης εκτελεί τα ακόλουθα:
παρακολουθεί μάθημα, διαβάζει, λύνει ασκήσεις και εγγράφεται στο σχολείο του. Ένα
σχολείο χαρακτηρίζεται από τα ακόλουθα: όνομα, διεύθυνση, αριθμός καθηγητών,
αριθμός μαθητών. Επίσης εκτελεί τα ακόλουθα: εγγράφει τους μαθητές και
προσλαμβάνει τους καθηγητές. Ένας καθηγητής διδάσκει ένα μαθητή, συνεργάζεται με
άλλους καθηγητές και εργάζεται σε ένα σχολείο. Ένας μαθητής φοιτά σε ένα σχολείο.
Με βάση την παραπάνω περιγραφή να δημιουργήσετε την κατάλληλη διαγραμματική
αναπαράσταση κλάσεων.



Η συνεργασία του καθηγητή με άλλους καθηγητές θεωρείται μέθοδος του καθηγητή;
#40
Θεωρία / Απ: Αντικειμενοστραφης Προγραμ...
Τελευταίο μήνυμα από Μπαρτόλομι - 10 Απρ 2024, 06:57:16 ΜΜ
.