ΕΚΤΥΠΩΣΕ - ΓΡΑΨΕ

Ξεκίνησε από ΝΑΤΑΣΑ ΤΣΑΜΠΑΖΗ, 02 Δεκ 2005, 09:00:20 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ΝΑΤΑΣΑ ΤΣΑΜΠΑΖΗ

Να ζητήσω μια διευκρίνηση σχετικά με τις εντολές ΕΚΤΥΠΩΣΕ και ΓΡΑΨΕ.

Στο 8ο κεφάλαιο χρησιμοποιείται η εντολή ΓΡΑΨΕ, ενώ στο 2ο κεφάλαιο για τον ίδιο σκοπό υπάρχει η εντολή ΕΚΤΥΠΩΣΕ. Γιατί συμβαίνει αυτό; Τελικά ποια εντολή πρέπει να μάθουν τα παιδιά;

π.χ. αν τους δωθεί ένα διάγραμμα ροής και τους ζητηθεί να φτιάξουν τον αντίστοιχο αλγόριθμο, ποια από τις δύο εντολές θα χρησιμοποιήσουν; Είναι λάθος αν χρησιμοποιούν παντού την εντολή ΓΡΑΨΕ;  :-/

nekis

Στο δευτερο κεφάλαιο υπάρχει μια σχετική "ελευθερία" ως προς τη γραμματική του αλγόριθμου.
Για παράδειγμα στα σχολικά εγχειρίδια αναφέρονται:
Τετραγωνική_Ρίζα() αντί του πιο αυστηρού Τ_Ρ() ή
[] αντί για Α_Μ()΄
ή ακόμα ακόμα α<->β για την αντιμετάθεση θα μπορούσε να είναι αποδεκτό.
Προσωπικά τους πρώτους μήνες αποδέχομαι τα ΕΜΦΑΝΙΣΕ , ΕΚΤΥΠΩΣΕ, ΓΡΑΨΕ.
Από τη στιγμή όμως που θα μπούμε στη ΓΛΩΣΣΑ πιστεύω ότι είναι αποδεκτό μόνο το ΓΡΑΨΕ
Ν.Κυριακου

chaos

Καλημέρα,

Στο 7ο κεφάλαιο αυτό που δίνεται είναι η αυστηρή δομή μιας (εκπαιδευτικής) γλώσσας προγραμματισμού. Στο πλαίσιο αυτό όταν θα γράψει ένας μαθητής
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ θα πρέπει όλες οι διεργασίες να γίνονται με τις εντολές που
περιγράφονται. Έτσι νομίζω ότι μαθαίνει και ο μαθητής ότι η περιγραφή ενός αλγορίθμου με τη χρήση ψευδοκώδικα είναι αρκετά ελεύθερη, αλλά αν επιθυμεί να "προγραμματίσει" τον αλγόριθμό του θα πρέπει να ακολουθεί τις αυστηρές οδηγίες που του δίνονται από τη "γραμματική" της γλώσσας.

Ευχαριστώ,
Σωτήρης

EleniK

Προσωπικά περιορίζω τη χρήση του Εκτύπωσε και Εμφάνισε στους αλγορίθμους (2ο και 3ο), ενώ το Γράψε είναι η μόνη εντολή εξόδου στα προγράμματα. Με αυτόν τον κανόνα δεν έχουν κάθε φορά τρεις επιλογές, αλλά ξέρουν τι ισχύει που. Έτσι μπερδεύονται λιγότερο.

Ελένη
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

P.Tsiotakis

Νατάσα, η αρχική σου ερώτηση δεν είναι σε σωστή βάση.
ΑΛΛΑ πράγματα παρουσιάζονται στο κεφάλαιο 2 και ΑΛΛΑ στο 7.
 
Γι΄αυτό και έχει ΑΛΛΕΣ εντολές.
 
Η εντολή ΓΡΑΨΕ (της ΓΛΩΣΣΑΣ) πάντως αντιστοιχεί στην Εμφάνισε (της ψευδογλώσσας) καθώς λέει στο βιβλίο πως θεωρούμε οτι στέλνονται τα αποτελέσματα στην οθόνη
 
Το α<->β δεν είναι αντιμετάθεση. Παραβιάζει το κριτήριο της αποτελεσματικότητας (είναι απλή εντολή ή περιέχει επιμέρους βήματα; )
 
Με εκτίμηση,

nekis

Αγαπητέ Παναγιώτη
Σχετικά με το α<--> β έχεις απόλυτο δίκιο.
Το ανέφερα, σαν ένα ακραίο παράδειγμα.
Εγώ το αποδέχομαι πάντως στην τάξη στα πλαίσια της ... ταχύτητας, εφόσον όμως γνωρίζουν τον σωστό αλγοριθμικό τρόπο και με τη βεβαιότητα ότι δεν θα εμφανιστεί σε κάθε είδους εξετάσεις
ΝΚυριακου

prapasl

Επειδή έχω αποκτήσει μια εμπειρία στη διόρθωση γραπτών πανελληνίων και μάλιστα σε παραπάνω από ένα εξεταστικά κέντρα (διαφορετικών νομών) τα τελευταία 6 χρόνια, σας λέω κατηγορηματικά ότι δεν έχει καμμία απολύτως βαθμολογική σημασία αν ο μαθητής χρησιμοποιήσει την εντολή ΕΜΦΑΝΙΣΕ ή την ΕΚΤΥΠΩΣΕ ή την ΓΡΑΨΕ ή ακόμη και την ΤΥΠΩΣΕ (έχει δοθεί σε αλγόριθμο 2ου θέματος) σε οποιαδήποτε μορφή κι αν απαντάει (ψευδογλώσσα ή ΓΛΩΣΣΑ). Μην αναλώνεστε σε τέτοιου είδους διλήμματα και εισάγετε περιορισμούς ανευ ουσίας στους μαθητές.
Εξάλλου σήμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών του μαθήματος, σκοπός είναι οι μαθητές να αποδεικνύουν ότι μπορούν να αντιμετωπίσουν αλγοριθμικά διάφορα προβλήματα που τους τίθενται χωρίς να πέφτουν σε διλήμματα σχετικά με το ποιά από τις εντολές που το βιβλίο χρησιμοποιεί με ακριβώς την ίδια σύνταξη και σημασία να χρησιμοποιήσουν.

Ευχαριστώ
Λεωνίδας Πράπας
Καθηγητής ΠΕ19, MSc Πληροφορικής