Ημερήσια 2010

Ξεκίνησε από Γιαννούλης Γιώργος, 28 Μαΐου 2010, 08:49:31 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Πιστεύετε ότι η λύση με πίνακες στο Θέμα Γ  :

Είναι λάθος - να κοπούν 3-5 μονάδες
30 (8.7%)
Είναι λάθος - να κοπούν 1-2 μονάδες
23 (6.7%)
Είναι σωστή αλλά όχι ιδανική - να κοπούν 1-2 μονάδες
29 (8.5%)
Είναι σωστή αλλά όχι ιδανική - να μην κοπούν μονάδες
108 (31.5%)
Είναι σωστή - να μην κοπούν μονάδες
153 (44.6%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 341

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: noname στις 29 Μαΐου 2010, 03:25:35 ΠΜ
Το πρόβλημα που διατυπώνεις απέχει κατά πολύ από το Θέμα Γ. Στο Θέμα Γ δεν αναφέρεται καμία συνθήκη τερματισμού του αλγόριθμου και επιπλέον το πλήθος των αγωνιζομένων έχει -λόγω της φύσεως του προβλήματος- ένα συγκεκριμένο εύρος.

Επομένως αν στον δικό σου αλγόριθμο έλεγες:
Nα γραφεί αλγόριθμος ο οποίος θα διαβάζει το πλήθος των μαθητών ενός σχολείου και τους βαθμούς τους, μέχρι να δοθεί είσοδος η τιμή 0, και θα εμφανίζει το μέγιστο εξ αυτών' θα ήταν (κατά 90%) αποδεκτό (όχι όμως βέλτιστο) κατά τη γνώμη μου το εξής:

Διάβασε Ν
Διάβασε x
Για i από 1 μέχρι Ν
  Διάβασε A[ι]
Tέλος_επανάληψης
max<--A[1]
Για i απο 2 μεχρι N
....
Τέλος_επανάληψης


Δεν απέχει καθόλου...Η συνθήκη τερματισμού δεν έχει να κάνει κάτι με τον πίνακα,
και όσο συγκεκριμένο είναι το δικό σου Ν, είναι και το δικό μου κ..Έχει κάποια τιμή !!

batos

Συνάδελφοι καλησπέρα.
Θέτω αμέσως τα εξής ζητήματα:
α) Πρέπει τα θέματα να προέρχονται από το σύνολο της εξεταζόμενης ύλης;
ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΑΠΟΨΗ : ΝΑΙ όσο αυτό είναι δυνατό.
ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2010 :
Δεν έπεσε τίποτα από υποπρογράμματα.
(άρα δεν μας ενδιαφέρει ο προσανατολισμός "ανάλυση σε υποπροβλήματα,..., ιεραρχ.σχεδίαση, τμημ.προγρ". κτλ;)
Δεν έπεσε κάτι ενδιαφέρον σε πίνακες δισδιάστατους.
(άρα δεν μας ενδιαφέρει να ελέγξουμε αν ο μαθητής έχει αντίληψη του χειρισμού δεδομένων σε δισδιάστατο πίνακα;
Δεν έπεσε τίποτα από τα κεφάλαια 1 και 6.
(Αν δεν μας ενδιαφέρει πια τίποτα από εκεί, τότε γιατί τα διδάσκουμε ακόμα; Πολλά είναι παντελώς άσχετα.)
Δεν έπεσε τίποτα απο διαγράμματα ροής.
(μας είχαν ζαλίσει τόσα χρόνια)

Σούλας Βασίλης

#842
Μία ερώτηση θα θέσω στους υπέρμαχους της μη χρήσης πινάκων και αν μου απαντήσουν προσχωρώ στην άποψη τους.

Σε εμάς που λέμε ότι λύνεται και με πίνακες μας λένε ότι δεν πάει με πίνακες γιατί είναι άγνωστο το πλήθος των μαθητών που το διαβάζουμε φυσικά πρίν άρα άγνωστο το μέγεθος των πινάκων (φυσικά στους Αλγορίθμους δεν δηλώνουμε μέγεθος πινάκων). Άρα η μεταβλητή πλήθος άγνωστη για μας. Εσείς που το λύνετε με μεταβλητές πως βάζετε την άγνωστη μεταβλητή πλήθος στην Για πού χρησιμοποιήται;;;; Σε σας αυτομάτως μετατράπηκε σε γνωστή;;;;; Η Για δεν χρησιμοποιήται όταν είναι γνωστός ο αριθμός των επαναλήψεων;;;;; Αυτό δεν λέτε στους μαθητές σας;;;;;

Ευχαριστώ πολύ
Μια απάντηση από τους υποστηρικτές της μοναδικής λύσης και έρχομαι μαζί σας.
Σούλας Βασίλης
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Δ.Π.Θ.
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19
http://users.sch.gr/vasisoulas
http://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=%D4-52

skallonis

Παράθεση από: janag79 στις 29 Μαΐου 2010, 03:27:49 ΠΜ
Θα τρελαθούμε τελείως .. Αν ο μαθητής σου γράψει λύση σε javascript στις πανελλαδικές , δεν υπάρχει κανένα λάθος..Αλλά ο μαθητής σου απάντησε σε αλγόριθμο με βάση τους κανόνες της γλώσσας!!
Μάλλον έχεις μπερδευτεί!!
Πρώτη φορά ακούω αλγόριθμο με βάση τους κανόνες της ΓΛΩΣΣΑΣ!!!
Επαναλαμβάνω
Σύμφωνα με το βιβλίο (σελίδα 28) ένας αλγόριθμος μπορεί να αναπαρασταθεί
με κωδικοποίηση (coding) δηλαδή με ένα πρόγραμμα γραμμένο είτε σε μια ψευδογλώσσα είτε σε κάποια γλώσσα προγραμματισμού ....

Και επίσης δεν μιλάω εκ μέρους κάποιου συγκεκριμένου μαθητή μιλάω εκ μέρους των μαθητών μου που έχουν φάει τόσο άγχος για μια ασάφεια του θέματος.


lampros.mousselimis

Παράθεση από: janag79 στις 29 Μαΐου 2010, 03:26:18 ΠΜ
H έννοια του αλγοριίθμου είναι ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗ! Ένας αλγόριθμος μπορεί να αναπαρασταθεί όπως γνωρίζεις με διάφορους τρόπους...Ψευδοκώδικας, Διάγραμμα ροής, Πρόγραμμα κτλ.. Οι κανόνες είναι οι ίδιοι, η σύνταξη αλλάζει..άρα επιμένω, όταν ζητάν αλγόριθμο, οι κανόνες είναι κοινοί!!!

Η διατύπωση 'να γραφεί αλγόριθμο' δεν αποκλείει την δυνατότητα να κάνεις πρόγραμμα.. Η διατύπωση 'να γραφεί αλγόριθμος με την μορφή ψευδοκώδικα'  αποκλείει την λύση του προγράμματος (το οποίο βέβαια είναι μεγάλη κουβέντα)

Την λύση που έγραψα παραπάνω θα την έδειχνες στους  μαθητές σου ή όχι ?

k<--0
Διάβασε x
Όσο χ<>0 επανάλαβε
  κ<--κ+1
  Α[k]<--x
  Διάβασε x
Tέλος_επανάληψης
Aν κ>0 τότε
max<--A[1]
Για ι απο 2 μεχρι κ
....
Τέλος_αν

Φυσικά και θα την έδινα, λέγοντάς τους όμως στην μετατροπή σε ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ, να μην χρησιμοποιήσουν πίνακα, διότι είναι στατική δομή δεδομένων και το μέγεθός του ορίζεται κατά την στιγμή του Προγραμματισμού και όχι κατά την στιγμή της εκτέλεσης.

Αυτό με την προϋπόθεση οτι δεν τους μιλούσα για μια Γλώσσα Προγραμματισμού, που εμπεριέχει την έννοια της Δυναμικής Δομής Δεδομένων.....

Ελπίζω να σε κάλυψα.

sebkom

Δεν είμαι υποψήφιος αλλά θέλω να πω ένα πράγμα και συγχωρέστε με που μπαίνω απότομα στην "παρέα" σας:

Όλοι όσοι μπαίνουν και γράφουν για να πουλήσουν δήθεν ανωτερότητα και δήθεν εξυπνάδα είναι απλά θλιβεροί και για λύπηση.

Γράφει ο άλλος για Pascal και C και C++. Σιγά μην γράψει αλγόριθμο και σε Assembly ο οποιοσδήποτε υποψήφιος ρε φίλε!

Ξεκολλάτε λίγο, το μάθημα το εξετάζονται όλοι της τεχνολογικής και όχι μόνο όσοι θεωρούν ότι σε 5-10 χρόνια θα 'ναι στο MIT ή στο Berkeley.

Τί σημαίνει "στην κρίση των εξεταστών το ΠΟΣΟ θα κόψουν"; Μετά αναρωτιέστε γιατί πάμε έξω σε μέτρια πανεπιστημία κάποιοι...

skallonis

Παράθεση από: skallonis στις 29 Μαΐου 2010, 03:33:51 ΠΜ
Μάλλον έχεις μπερδευτεί!!
Πρώτη φορά ακούω αλγόριθμο με βάση τους κανόνες της ΓΛΩΣΣΑΣ!!!
Επαναλαμβάνω
Σύμφωνα με το βιβλίο (σελίδα 28) ένας αλγόριθμος μπορεί να αναπαρασταθεί
με κωδικοποίηση (coding) δηλαδή με ένα πρόγραμμα γραμμένο είτε σε μια ψευδογλώσσα είτε σε κάποια γλώσσα προγραμματισμού ....

Οι μαθητές μου μπορούν επομένως να απαντήσουν σε μια ψευδογλώσσα βασισμένη σε Javascript!!!

Και επίσης δεν μιλάω εκ μέρους κάποιου συγκεκριμένου μαθητή μιλάω εκ μέρους των μαθητών μου στο σχολείο που έχουν φάει τόσο άγχος για μια ασάφεια του θέματος.

noname

Παράθεση από: janag79 στις 29 Μαΐου 2010, 03:29:38 ΠΜ
Δεν απέχει καθόλου...Η συνθήκη τερματισμού δεν έχει να κάνει κάτι με τον πίνακα,
και όσο συγκεκριμένο είναι το δικό σου Ν, είναι και το δικό μου κ..Έχει κάποια τιμή !!

Το πρόβλημα που διατύπωσες δεν έχει κανένα κοινό στοιχείο με το θέμα Γ εκτός του μεγίστου. Είναι άστοχο το παράδειγμά σου.

Παρόλα αυτά, συμφωνώ ότι η άρτια και πλήρης λύση του Θέματος Γ είναι αυτή χωρίς πίνακες. Όμως διαφωνώ με την τακτική και την ανακοίνωση του Υπουργείου. Κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να κοπούν το πολύ 10% (2 μονάδες) από όσους μαθητές έκαναν χρήση πινάκων και έλυσαν σωστά την άσκηση.
Αν το μάθημα ήταν εργαστηριακό θα έπρεπε να κοπεί ολόκληρη η άσκηση. Αλλά δεν είναι.

Γιάννης Αναγνωστάκης

Η δομή επανάληψης Για i απο 1 μέχρι N, αν το N είναι N<1 δεν εκτελείται καμιά φορά. Η εκτέλεση της Για  δεν απαιτεί την δεσμεύση  μνήμης όπως γίνεται στις στις στατικές δομές δεδομένων, που γίνεται δέσμευση μνήμης πρίν από την εκτέλεση του προγράμματος. Άρα που είναι το πρόβλημα;

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: noname στις 29 Μαΐου 2010, 03:38:49 ΠΜ
Το πρόβλημα που διατύπωσες δεν έχει κανένα κοινό στοιχείο με το θέμα Γ εκτός του μεγίστου. Είναι άστοχο το παράδειγμά σου.

Παρόλα αυτά, συμφωνώ ότι η άρτια και πλήρης λύση του Θέματος Γ είναι αυτή χωρίς πίνακες. Όμως διαφωνώ με την τακτική και την ανακοίνωση του Υπουργείου. Κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να κοπούν το πολύ 10% (2 μονάδες) από όσους μαθητές έκαναν χρήση πινάκων και έλυσαν σωστά την άσκηση.
Αν το μάθημα ήταν εργαστηριακό θα έπρεπε να κοπεί ολόκληρη η άσκηση. Αλλά δεν είναι.


Έχει το εξής σημαντικό κοινό στοιχείο.. Όπως η μεταβλητή Ν του δικού σου παραδείγματος δεν έχει τιμή πριν την εκτέλεση του αλγορίθμου, έτσι και η κ δεν έχει τιμή. Αποκτούν και οι δυο τιμή, κατά την διάρκεια της εκτέλεσης του..Άρα που είναι η διαφορά ?????

skallonis

Παράθεση από: sebkom στις 29 Μαΐου 2010, 03:37:05 ΠΜ
Δεν είμαι υποψήφιος αλλά θέλω να πω ένα πράγμα και συγχωρέστε με που μπαίνω απότομα στην "παρέα" σας:

Όλοι όσοι μπαίνουν και γράφουν για να πουλήσουν δήθεν ανωτερότητα και δήθεν εξυπνάδα είναι απλά θλιβεροί και για λύπηση.

Γράφει ο άλλος για Pascal και C και C++. Σιγά μην γράψει αλγόριθμο και σε Assembly ο οποιοσδήποτε υποψήφιος ρε φίλε!

Ξεκολλάτε λίγο, το μάθημα το εξετάζονται όλοι της τεχνολογικής και όχι μόνο όσοι θεωρούν ότι σε 5-10 χρόνια θα 'ναι στο MIT ή στο Berkeley.

Τί σημαίνει "στην κρίση των εξεταστών το ΠΟΣΟ θα κόψουν"; Μετά αναρωτιέστε γιατί πάμε έξω σε μέτρια πανεπιστημία κάποιοι...

Δεν είναι θέμα εξυπνάδας (δεν θα ασχοληθώ με τα περί θλιβεροί και για λύπηση) απλά να ξέρουμε τι είναι σωστό και τι λάθος.
Εγώ δεν μπορώ να κόψω βαθμούς σε μαθητή για κάτι που είναι σωστό.

batos

ΣΥΝΕΧΙΖΩ...

ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΣΤΕΙΛΩ ΜΕΓΑΛΟ ΜΗΝΥΜΑ, ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΒΑΛΑ ΣΕ ΣΥΝ.ΑΡΧΕΙΟ.

sebkom

Παράθεση από: skallonis στις 29 Μαΐου 2010, 03:42:20 ΠΜ
Δεν είναι θέμα εξυπνάδας (δεν θα ασχοληθώ με τα περί θλιβεροί και για λύπηση) απλά να ξέρουμε τι είναι σωστό και τι λάθος.
Εγώ δεν μπορώ να κόψω βαθμούς σε μαθητή για κάτι που είναι σωστό.

ΑΛΛΟ η κουβέντα για το τι είναι σωστό/καλύτερο από άποψης προγραμματισμού και ΑΛΛΟ αυτή για το πως θα γίνει η βαθμολόγηση.

Αν εδώ γίνεται συζήτηση για το πρώτο, πάω πάσσο και απολογούμαι για το ύφος του post.

batos

Τα αρνητικά σημεία των θεμάτων κατά την άποψή μου:
(α) τα θέματα άφησαν έξω, μεγάλο κομμάτι ύλης.
(β) έπρεπε να υπάρχει ένα υποθέμα 4 μονάδων με 4 Σ/Λ
    και ένα υποθέμα 4 μονάδων με αναφορά 2-3 κριτηρίων ή κατι τέτοιο (για ψυχολογικούς λόγους).
(γ) Το Θέμα Β, έπρεπε να έχει και δεύτερο κομμάτι. ΠΧ να γίνει το αντίστοιχο διάγραμμα ροής.
    Έτσι οι μονάδες θα έσπαγαν και δεν θα κινδύνευε κάποιος να χάσει το μισό θέμα αν δεν έκανε τη 2η
    επανάληψη.
(δ) Το υποερώτημα Γ5, έπρεπε να είναι πιο βατό-τυποποιημένο, ώστε να υπάρχει κλιμάκωση προς το θέμα Δ.
(ε) Το Δ4 έπρεπε να σπάσει σε δύο υποερωτήματα και ζητηθεί ως μια διαδικασία οι νικητές των κατηγοριών.

(*) Πιστεύω ότι τα θέματα Α,Β και Γ, έπρεπε να ανασύρονται από μια μεγάλη δεξαμενή θεμάτων γνωστή σε όλους
που θα ανανεώνεται κάθε χρόνο.

***Σχετικά με την βαθμολόγηση του Γ.
Προφανώς είναι λάθος η λύση με χρήση πινάκων. (Συνάδελφοι μην επιχειρηματολογείτε άσκοπα.
Ο αλγόριθμος οδηγεί σε πρόγραμμα. Άρα δεν έχει διαφορά. Απλά μερικοί μαθητές,
θα το αντιλαμβάνονταν αν η ΚΕΕ ζήταγε πρόγραμμα, γιατι τότε θα αναγκάζονταν να δηλώσουν τους πίνακες.
Και μην ακούω για Java, C++ και τέτοια εδώ. Είπαμε.... Εδώ έχουμε μόνο ΓΛΩΣΣΑ και ψευδοΓΛΩΣΣΑ.)
Νομίζω όμως ότι 3-4 μονάδες είναι αρκετή ποινή για όσους έκαναν χρήση πινάκων.
Και αυτό για να ισοσταθμιστεί η αδικία
με όσους (χωρίς χρήση πινάκων) κόλλησαν στο Γ4-Γ5 (και πιθανόν δεν τα έλυσαν) ή τα έλυσαν τελικά.
Όσοι θα είναι διορθωτές και θα βρίσκουν ολόσωστες λύσεις με πίνακες,
ε... βάλτε καμιά μονάδα παραπάνω στο σύνολο.
Αφού εμεις καταλαβαίνουμε, πότε ο μαθητής ξέρει τι γράφει...

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: skallonis στις 29 Μαΐου 2010, 03:38:07 ΠΜ
Μάλλον έχεις μπερδευτεί!!
Πρώτη φορά ακούω αλγόριθμο με βάση τους κανόνες της ΓΛΩΣΣΑΣ!!!
Επαναλαμβάνω
Σύμφωνα με το βιβλίο (σελίδα 28) ένας αλγόριθμος μπορεί να αναπαρασταθεί
με κωδικοποίηση (coding) δηλαδή με ένα πρόγραμμα γραμμένο είτε σε μια ψευδογλώσσα είτε σε κάποια γλώσσα προγραμματισμού ....

Οι μαθητές μου μπορούν επομένως να απαντήσουν σε μια ψευδογλώσσα βασισμένη σε Javascript!!!

Και επίσης δεν μιλάω εκ μέρους κάποιου συγκεκριμένου μαθητή μιλάω εκ μέρους των μαθητών μου στο σχολείο που έχουν φάει τόσο άγχος για μια ασάφεια του θέματος.

Οπότε λοιπόν, δεν έχει καμία σημασία πως θα γράψω τον αλγόριθμο μου? και ποιος έχει ορίσει την σύνταξη της ψευδογλώσσας σε Javascript? Γενικά και αόριστα?
Άρα μπορώ και γω λοιπόν να παρουσιάσω σαν λύση στα παιδιά, μία λύση σε ψευδοκώδικα της php, στην οποία μπορείς άνετα να μετατρέψεις μία αριθμητική μεταβλήτη σε αλφαριθμητική και το ανάποδο χωρίς να μου κόψουν μόρια...Η ακόμα καλύτερα, να λύσω το θεμα Γ με ελεύθερο κείμενο...

Μάλλον άλλος έχει μπερδευτεί