Η Πληροφορική στο Γενικό Λύκειο v.2

Ξεκίνησε από Λαμπράκης Μανώλης, 09 Ιουν 2013, 12:00:40 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Γιάννης Αναγνωστάκης

Προσπαθώ να συγκεντρώσω όλο το υλικό (άρθρα, δημοσιεύσεις , προτάσεις) σε ένα κοινό τόπο

Υπάρχουν 70+ σελίδες πλέον σε αυτο το thread και σε λίγο θα χάσουμε ότι έχουμε συζητήσει

Όποιος ενδιαφέρεται για να συμμετάσχει στη προσπάθεια για συγκέντρωση υλικού παρακαλώ να στείλει ένα mail στο johnanagno@gmail.com

Θα φτιάξω ένα tag με το όνομα Προτάσεις Δράσης και θέλω να κρεμάσω εκεί τις προτάσεις που έχετε κάνει

Το blog είναι http://savegreekinformatics.blogspot.gr/



Katsadouros_Dhm

Παιδιά, διαβάζω προσεκτικά ό,τι γράφεται στο Στέκι και νομίζω ότι είμαστε στο σωστό δρόμο πίεσης.
Τα γραφόμενα του Παναγιώτη Τσιωτάκη, ειδικά για το γενικό Λύκειο, πρέπει να τα ξαναδιαβάσουμε όλοι, είναι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ η κόκκινη γραμμή και πρέπει να το έχουμε όλοι στο μυαλό μας.
Εμένα με βρίσκει 100% σύμφωνο και ικανοποιημένο.
Ειδικά η ρύθμιση για τα τουλάχιστον 4 πανελλαδικά μαθήματα, μπορεί να αποτελέσει τη διέξοδο από το πρόβλημα. Επίσης φαίνεται παράλογο, να μην πω απάνθρωπο, να δεσμεύεται ο μαθητής μετά από τόση προσπάθεια προετοιμασίας σε ένα μόνο πεδίο. Είναι σίγουρο ότι τελικά οι επιλογές θα "ἁνοίξουν". Άρα πρέπει να ανοίξουν και οι επιλογές στα μαθήματα.

Νομίζω ότι και η ΠΕΚΑΠ αυτά που γράφει ο Παναγιώτης θα ζητήσει, υπενθυμίζω τις κοινές θέσεις των ενώσεων για το Λύκειο: (Δεν ξέρω αν επικαιροποιήθηκαν, λόγω των εξελίξεων):
http://didefth.gr/mathimata/wp-content/uploads/Koino-Ypomnima-Geniko.pdf

Πρέπει οι συναντήσεις με το Υπουργείο εκ μέρους της ΠΕΚΑΠ να μη σταματήσουν αύριο. Η λύση βρίσκεται μέσα στα γραφεία του Υπουργείου. Μπορεί να πηγαίνει κάθε μέρα που λέει ο λόγος;

seibei

Παράθεση από: alfabit στις 11 Αυγ 2013, 08:46:09 ΜΜ
http://www.dictyo.gr/-a-/41242-l-3-1-r-.html

Φοβερό άρθρο!!
Που είναι οι ΠΡΟΕΔΡΟΙ όλων αυτών των τμημάτων;;;
Να πούν, "δεν θέλουμε οι υποψήφιοι φοιτητές μας να εξετάζονται στην Χημεία
αλλά στην Επιστήμη των Υπολογιστών, στον Προγραμματισμό".

Το λέω και το ξαναλέω: Εχουν ΧΡΕΟΣ και ΚΑΘΗΚΟΝ να δράσουν, να αντιδράσουν και να κερδίσουν το αυτονόητο.

PE19

Παράθεση από: janag79 στις 11 Αυγ 2013, 09:10:29 ΜΜ
Προσπαθώ να συγκεντρώσω όλο το υλικό (άρθρα, δημοσιεύσεις , προτάσεις) σε ένα κοινό τόπο

Υπάρχουν 70+ σελίδες πλέον σε αυτο το thread και σε λίγο θα χάσουμε ότι έχουμε συζητήσει

Όποιος ενδιαφέρεται για να συμμετάσχει στη προσπάθεια για συγκέντρωση υλικού παρακαλώ να στείλει ένα mail στο johnanagno@gmail.com

Θα φτιάξω ένα tag με το όνομα Προτάσεις Δράσης και θέλω να κρεμάσω εκεί τις προτάσεις που έχετε κάνει

Το blog είναι http://savegreekinformatics.blogspot.gr/




Το έχεις υπόψη σου;  https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=3337.0

sarakiniotis

Παράθεση από: janag79 στις 11 Αυγ 2013, 09:10:29 ΜΜ
Προσπαθώ να συγκεντρώσω όλο το υλικό (άρθρα, δημοσιεύσεις , προτάσεις) σε ένα κοινό τόπο

Υπάρχουν 70+ σελίδες πλέον σε αυτο το thread και σε λίγο θα χάσουμε ότι έχουμε συζητήσει

Όποιος ενδιαφέρεται για να συμμετάσχει στη προσπάθεια για συγκέντρωση υλικού παρακαλώ να στείλει ένα mail στο johnanagno@gmail.com

Θα φτιάξω ένα tag με το όνομα Προτάσεις Δράσης και θέλω να κρεμάσω εκεί τις προτάσεις που έχετε κάνει

Το blog είναι http://savegreekinformatics.blogspot.gr/




αν θελεις βάλε και μια σελίδα που ειχε ολες τις δηλωσεις-ερωτησεις βουλευτων , επιστ. ενωσεων κ.α , οταν ειχε δημιουργηθει αντιστοιχος θορυβος επι Διαμαντοπουυλου.

αυτο ακριβως  https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=3337.0

PE19

Παράθεση από: seibei στις 11 Αυγ 2013, 10:30:32 ΜΜ
Που είναι οι ΠΡΟΕΔΡΟΙ όλων αυτών των τμημάτων;;;
Να πούν, "δεν θέλουμε οι υποψήφιοι φοιτητές μας να εξετάζονται στην Χημεία
αλλά στην Επιστήμη των Υπολογιστών, στον Προγραμματισμό".

Το λέω και το ξαναλέω: Εχουν ΧΡΕΟΣ και ΚΑΘΗΚΟΝ να δράσουν, να αντιδράσουν και να κερδίσουν το αυτονόητο.




Πρόταση: Να σταλεί σύντομο κειμενο με mail σε όλους τους Προέδρους των Τμημάτων Πληροφορικής και Συναφών τμημάτων (π.χ. ηλεκτρονικής, αυτοματισμού κλπ) ΑΕΙ και ΑΤΕΙ το οποίο:
α) θα ενημερώνει για την απουσία της πληροφορικής από το "Νεό Λύκειο"
β) θα έχει σύντομη περιγραφή  της πρότασής μας (π.χ.  πρόταση Τσιωτάκη) την οποία και θα ζητάμε να συνυπογράψουν (με απαντητικό mail) και στη συνέχεια να την αναρτήσουμε στη διαβούλευση (με τα ονόματά τους και την ιδιότητά τους!

Υ.Γ. είναι εύκολο να φτιάξουμε μια λίστα με τα mail τους. Αρκεί μία απίσκεψη στο επίσημο site του κάθε τμήματος. (Οι σύνδεσμοι των Τμημάτων δουλεύουν και από εδώ: http://www.dictyo.gr/-a-/41242-l-3-1-r-.html.

ftsak

Παράθεση από: bill_net στις 11 Αυγ 2013, 04:47:05 ΜΜ
Μάθε φίλε μου καθηγητή του δημοσίου ό,τι έχοντας προϋπηρεσία 6 χρόνια ως αναπληρωτής καθηγητής Πληροφορικής στη δημόσια εκπαίδευση να γνωρίζω πολύ καλά τις ηλιθιότητες που κάνανε κάποιοι συνάδελφοι. Κανονικά θα έπρεπε να κράζω επώνυμα κάποιους «συναδέλφους» αλλά δεν θα μπω καν σε αυτόν τον κόπο.
εντάξει κατάλαβα, είσαι κλασική περίπτωση, είσαι ο μέγας επιστήμονας και οι άλλοι είναι άσχετοι.

Παράθεση
Α... ξέχασα να σου πω ότι ο σύμβουλος Πληροφορικής στην Περιοχή που υπηρέτησα, γνωρίζοντας και παρακολουθώντας το έργο μου, με όριζε κάθε χρόνο εισηγητή σε ημερίδες επιμόρφωσης των συναδέλφων μου.
έλα σοβαρά??, σε ξεχώρισε ο σύμβουλος? πρέπει να είσαι πολύ μεγάλος καθηγηταράς ή να ανήκεις στην ίδια κομματική παράταξη με τον σχολικό σύμβουλο, τι να ισχύει άραγε?

άκου "με ξεχώρισε ο σύμβουλος", ΧΑΧΑΧΑ   ;D ;D ;D
(δεν πιστεύω να εννοείς τίποτα επιμορφώσεις για joomla γιατί τότε ξέρω και ποιος είσαι  :D)

Παράθεση
Οι σημειώσεις μου κυκλοφορούσαν σε ΟΛΑ τα σχολεία της περιοχής και χρησιμοποιήθηκαν από αρκετούς Συναδέλφους καθηγητές πληροφορικής του δημοσίου, κατά τη διδασκαλία τους.
ναι ε? γιατί δεν τις ανεβάζεις και εδώ να γελάσουμε και εμείς?

Παράθεση
«Πάταξη παραπαιδείας ... » ξέρεις πως θα γίνει;

Όταν μπεις στην τάξη και κάνεις το αυτονόητο ... ΜΑΘΗΜΑ. Όταν κάτσεις στα διαλείμματα που κάνεις και λύνεις τις ερωτήσεις των παιδιών. Κτλ.
και που ξέρεις ότι δεν το κάνω? με ξέρεις προσωπικά? ή θεωρείς ότι είσαι ο μόνος σοβαρό καθηγητής σε ακτίνα 100 km ?

Παράθεση
Να πω ξανά ένα μεγάλο ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ στους συναδέλφους καθηγητές Πληροφορικής του δημοσίου που άνοιγαν τα σχολεία κάθε Σάββατο και Κυριακή και έκαναν ΔΩΡΕΑΝ μάθημα στους μαθητές τους και τους προετοίμαζαν για της εξετάσεις τους.     
Ευχαριστώ

Παράθεση
Δεν κατάφερα να διοριστώ, όπως εσύ φίλε καθηγητή Πληροφορικής του δημοσίου. Είχα όμως τα κότσια ... για να μην το πω αλλιώς, να γίνω φροντιστής και να δουλεύω ΝΟΜΙΜΑ χωρίς να φοβάμαι μην με πιάσουν που θα κάνω ΠΑΡΑΝΟΜΑ φροντιστήρια μετά το σχολείο. Και εδώ λοιπόν θα έπρεπε να κράζω επώνυμα κάποιους «συναδέλφους» αλλά δεν θα μπω καν σε αυτόν τον κόπο.
δηλαδή ξέρεις κάποιους που κάνουν ιδιαίτερα? να πας στον εισαγγελέα, αλλιώς η λασπολογία σου δεν διαφέρει σε τίποτα από αυτή της Καθημερινής του mega ή του skai.

tomgeri

παρακαλώ όχι προσωπικές αντιπαραθέσεις στην συζήτηση.
Η μονιμότητα των ΔΥ στις πραγματοπαγείς θέσεις προστατεύεται συνταγματικά, στις προσωποπαγείς μόνο νομικά.
Και ο νόμος αλλάζει πολύ εύκολα, από την μια στιγμή στην άλλη.

tomgeri

#1103
Καταρχήν πρέπει να διαχωρίσουμε την πληροφορική στο λύκειο, από το μάθημα που αυτή την στιγμή διδάσκεται. Ναι λοιπόν στην πληροφορική σε όλες τις τάξεις του λυκείου, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το μάθημα των πανελληνίων δεν πρέπει να βελτιωθεί και να εκσυγχρονιστεί.

Παράθεση από: seibei στις 11 Αυγ 2013, 10:30:32 ΜΜ
Που είναι οι ΠΡΟΕΔΡΟΙ όλων αυτών των τμημάτων;;;
Να πούν, "δεν θέλουμε οι υποψήφιοι φοιτητές μας να εξετάζονται στην Χημεία
αλλά στην Επιστήμη των Υπολογιστών, στον Προγραμματισμό".

Το λέω και το ξαναλέω: Εχουν ΧΡΕΟΣ και ΚΑΘΗΚΟΝ να δράσουν, να αντιδράσουν και να κερδίσουν το αυτονόητο.

Έχω την υποψία ότι αρκετοι πανεπιστημιακοί δεν θέλουν να ανέβει το επίπεδο στο Λύκειο, γιατί τυγχάνει να είναι άσχετοι στην επιστήμη μας και πολλοί από αυτούς είναι χειρότεροι από εμάς, όπως και πολλοί από εμάς είμαστε χειρότεροι από τους μαθητές μας. Αυτό είναι ένα από τα χαρακτηριστικά της επιστήμης μας που δεν συμβαίνει σε άλλες επιστήμες, κάποιοι μαθητές να είναι καλύτεροι από τους δάσκαλους. Πολλοί δεν πανεπιστημιακοί έχουν πάρει την έδρα τους με την γνωστή μέθοδο του γλυψίματος , και όχι με αξιοκρατικές διαδικασίες.

Γιαυτό και πολλοί πανεπιστημιακοί του τομέα μας κοιτάνε με καλό μάτι αυτό το χαμήλωμα του επιπέδου στο λύκειο. Καταλαβαίνουν ότι αν εμείς , οι ικανοί καθηγητές πληροφορικής του λυκείου, διδάξουμε την επιστήμη με το σωστό τρόπο (που δεν είναι απαραίτητα το σημερινό μάθημα πανελληνίων) στα παιδιά (τα οποία σαν σφουγγάρια ρουφάνε ότι τους δώσουμε) τότε όταν αυτά τα παιδιά φτάσουν στο πανεπιστήμιο και καταλάβουν την γνωστική ανεπάρκεια των πανεπιστημιακών δασκάλων, θα τους κράξουν.

Τρέμουν πολλοί πανεπιστημιακοί πληροφορικής αυτό το ενδεχόμενο να φανεί η επιστημονική ανεπάρκειά τους, γιαυτό και χαμογελούν κάτω από τα μουστάκια τους για την υποβάθμιση της πληροφορικής στο Λύκειο.
Η μονιμότητα των ΔΥ στις πραγματοπαγείς θέσεις προστατεύεται συνταγματικά, στις προσωποπαγείς μόνο νομικά.
Και ο νόμος αλλάζει πολύ εύκολα, από την μια στιγμή στην άλλη.

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: ftsak στις 11 Αυγ 2013, 02:43:17 ΜΜ
ωχ, κοίτα να δεις κάτι μου θυμίζουν τα παρακάτω.
Αλήθεια πόσους λογαριασμούς έχεις στο στέκι?


Τώρα το κατάλαβες;  8)

tomgeri

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 11 Αυγ 2013, 11:21:05 ΜΜ
Τώρα το κατάλαβες;  8)

Μιλάς για τον εαυτό σου; Γιατί είναι προφανές ότι πολλοί ανώνυμοι εδώ μέσα είναι διαχειριστές μεταμφιεσμένοι.

Παρακαλώ όχι προσωπικές αντιπαραθέσεις στην συζήτηση. Ας κρατήσουμε ένα επίπεδο, και ας επικεντρωθούμε στο πρόβλημα.
Η μονιμότητα των ΔΥ στις πραγματοπαγείς θέσεις προστατεύεται συνταγματικά, στις προσωποπαγείς μόνο νομικά.
Και ο νόμος αλλάζει πολύ εύκολα, από την μια στιγμή στην άλλη.

Νίκος Αδαμόπουλος

#1106
Παράθεση από: petrosp13 στις 11 Αυγ 2013, 04:00:31 ΜΜ
... πρέπει να περάσει από τα στάδια:
1. Γυμνάσιο
2. Μετάταξη στην πρωτοβάθμια
3. Μετάταξη σε άλλη θέση στο δημόσιο

Δεν νομίζω καθόλου ότι είναι έτσι! Αν πει ότι πρέπει να φύγουν 1000, δεν θα μετρήσουν ούτε οι οργανικές ούτε σε τι σχολείο κάνεις μάθημα. Θα βγάλει μια βαθμολογία για τον καθένα (ποιος ξέρει με τι κριτήρια...) και αυτοί με την μικρότερη είναι την επόμενη μέρα έξω! Επομένως κανείς δεν πρέπει να θεωρεί ότι είναι ασφαλής!

PE19

 Θέλω να αναφέρω κάτι που για την ώρα μπορεί να φανεί σταγόνα στον ωκεανό, θα το πω όμως:
Πολλοί μαθητές μου (στο Γυμνάσιο) προέρχονται από Δημοτικά που δεν έκαναν ουτε μία ώρα Πληροφορική, στο Γυμνάσιο έκαναν μόνο μία την εβδομάδα (που όλοι ξέρουμε τι σημαινει αυτό) και τα παιδιά της εφετινής Α΄Λυκείου θα κάνουν δύο ώρες την εβδομάδα  (εφόσον επιλέξουν  το μάθημα), τις τελευταίες στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Άρα η γενιά του 1998 θα έχει διδαχθεί λιγότερες ώρες πληροφορική ακόμα και από τους μαθητές των πειραματικών σχολείων της δεκαετίας του '80.
Φταίνε σε κάτι τα παιδιά;

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 11 Αυγ 2013, 05:10:11 ΜΜ
μερικά σχόλια για το Σχέδιο Νόμου για την Αναδιάρθρωση (καλό...) της Δευτεροβάθμιας ... μπλα μπλα

Γενικό σχόλιο: ο αγώνας δε γίνεται για τους καθηγητές του Λυκείου ή αυτούς που είναι σε διάθεση. Αυτοί που θα μπουν σε διαθεσιμότητα ή σε κινητικότητα ή όπως λέγεται επιλεγούν με άλλον αλγόριθμο (και μόρια). ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ και ούτε έχει ΟΡΓΑΝΙΚΗ. Οι όποιες ανακατατάξεις θα είναι οριζόντια όχι σε κάποια κατηγορία.

Στη συνέχεια:

1. εκτός από τα ΕΠΑΛ υπάρχει και ΙΕΚ με τον σχετικό μας τομέα. Υπάρχουν επαγγέλματα και στον τομέα Ηλεκτρονικής (Δίκτυα και αυτοματισμού). Γενικά φαίνεται να έχει δοθεί έμφαση στον τομέα αυτό (και στα σχετικά επαγγέλματα), όπως αρμόζει.
Δεν πρέπει να μας ξεγελάει το πλήθος των ωρών (υπό διερεύνηση) καθώς θα υπάρξει μείωση των ΕΠΑΛ αργά ή γρήγορα και για το πλήθος των ΙΕΚ δεν έχουμε εικόνα.
άρα εδώ είμαστε ΟΚ

2. Για το Γυμνάσιο το 2ωρο δεν είναι σίγουρο. Το σπάσιμο του τμήματος δε μπορει να γίνει με 2ωρο. Σίγουρα υπάρχουν κάποιοι που θα προτιμούσαν 1 ώρα το μάθημα και το τμήμα να σπάει.
Επαναλμβάνω οτι πρέπει να επιμείνουμε στο νέο ΠΣ Γυμνασίου με το 2ωρο και το 2ο καθηγητή με επιχείρημα την πιστοποίηση. Διαφορετικά ναρκοθετείται η πιστοποίηση.
Αν θέλουν να πετύχει η πιστοποίηση (ΥΠΑΙΘ-ΙΤΥΕ) πρέπει να μας στηρίξουν.

3. Αντικατάσταση του ΠΣ Πληροφορικής στα ΕΑΕΠ με το νέο πιλοτικό ΠΣ Δημοτικού. Εξασφάλιση οτι διδάσκει καθηγητής Πληροφορικής ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ σε όλα τα ΕΑΕΠ στις τάξεις Δ, Ε, ΣΤ για την πιστοποίηση (επίλυση προβλημάτων, υπολογιστικά φύλλα, προγραμματισμός, πολυμέσα). 5 έτσι υπηρετούμε τους μαθητές. 6 έτη (Δ, Ε, ΣΤ, Αγυμ, Βγυμ, Γγυμ) γεμάτα προγραμματισμό, επίλυση προβλημάτων, λογισμικά γενικής χρήσης, διαδίκτυο, project με κατάληξη την πιστοποίηση.

Οι σποσπάσεις στην Πρωτοβάθμια να γίνουν σε λογικό αριθμό πληροφορικών και του χρόνου η δεύτερη φάση.

4. ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ: η βιτρίνα (κακά τα ψέμματα) της εκπαίδευσης.
Η Πληροφορική είναι επιστήμη όπως οι άλλες θετικές επιστήμες. Θα εκροσωπηθεί όπως η Χημεία. Ούτε η Χημεία ούτε η φυσική είναι σημαντικότερες από την Πληροφορική (Επιστήμη Υπολογιστών. Συνεπώς:

Μάθημα 2ώρες Επιλογής στην Α (και το επιλογής είναι υποχώρηση)
Μάθημα 2ώρες Γενικής Παιδείας στη Β, όπως η Χημεία (χωράει)
Μάθημα 6ώρες Κατεύθυνσης στη Γ, όπως η Χημεία

ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΙΝΑΙ Η ΚΟΚΚΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ. Αν δε γίνουν όλα αυτά δεν είμαστε ευχαριστημένοι και αυτό σημαίνει δράση....
Θα καταλάβουν ορισμένοι ότι δεν παίζουμε άλλο με τη λογική.

Προαιρετικά:
ας αφήσουν κάποιον μαθητή να δίνει και Χημεία και Επιστήμη Υπολογιστών και να χτυπάει όλες τις σχολές
ή να δίνει και Ιστορία και Αρχές Φυσικών Επιστημών
ΑΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΔΩΣΕΙ 5 ΜΑΘΗΜΑΤΑ, γιατί όχι ρε παιδιά;;; Ποιο είναι το πρόβλημα;; 4 μαθήματα κατ'ελάχιστον αν κάποιος θέλει άλλο ένα! Μα πόσο στενοκέφαλοι είναι;;

Παναγιώτης Τσιωτάκης

+++

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: Javert στις 11 Αυγ 2013, 05:28:11 ΜΜ
Μια εναλλακτική πρόταση και με προϋπόθεση της ύπαρξης μαθημάτων πληροφορικής σε Β και Γ, θα ήταν να παραιτούμασταν της απαλλαγής για τα εργαστήρια.

Αυτό πιθανώς να είναι ήδη παρελθόν με το νόμο αύξησης των ωρών διδασκαλίας...