Σχολιασμός Θεμάτων 2023

Ξεκίνησε από evry, 07 Ιουν 2023, 09:04:38 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Γιάννης Αναγνωστάκης

Δεν νομίζω ότι γινόμαστε το εύκολο μάθημα της κατεύθυνσης αν στα τελευταια 13 χρόνια έχουν βάλει 2 φορές πιο εύκολα θέματα απο την Οικονομία. Πρέπει να βλέπουμε τον μέσο όρο των βαθμών των τελευταίων ετών και όχι μεμονωμένα 1-2 χρονιές. Κάτι παρόμοιο έχει γίνει και στο παρελθούν με την Φυσική και τη Χημεία.

Γενικά τα θέματα των πανελλαδικών στα πιο πολλά μαθήματα ήταν πιο εύκολα

Έχω διορθώσει 60 γραπτά και τα 17 είναι απο 90 και πάνω (ποσόστο 28,3%). Το δείγμα μου είναι πολύ μικρό αλλά πιστεύω - κάνω την πρόβλεψη -  ότι τα γραπτά απο 90 και πάνω θα είναι απο 20% ως και 25% , εν αντιθέσει με το 15% των προηγούμενων ετών. Το 25% μου φαίνεται δύσκολο , αλλά το 20%+ το πιστεύω. Ο λόγος είναι ότι αυτός που έγραφε γύρω στο 80, φέτος μπορούσε να πιάσει το 90 + 

Τέλος 16/60 είναι κάτω απο την βάση.  

Το Σαββατοκύριακό θα έχουμε μία πολύ καθαρή εικόνα.




Λαμπράκης Μανώλης

Φίλε Γιάννη το εύχομαι αυτό μακάρι να ειναι έτσι που τα  λες, γιατί αν υπάρχουν πολλοί αριστούχοι και μάλιστα περισσότεροι από οικονομία,  αντε να εξηγήσεις σε γονείς και μαθητές γιατί δυσκολευονται τα παιδιά να κατανοήσουν τις έννοιες του μαθήματος, σύνηθες φαινόμενο αν κάποιος από εμάς προσπαθεί να διδάξει και τις  συνθέτες ασκήσεις και μεθοδολογιες ώστε να είναι σωστά προετοιμασμενα ... ελπίζω να μη συνεχιστεί το ίδιο μοτίβο...

evry

Πράγματι σε όλα σχεδόν τα μαθήματα μπήκαν λίγο πιο εύκολα θέματα από πέρυσι.
Το πρόβλημα είναι ότι το δικό μας το μάθημα ήταν ήδη αρκετά εύκολο και έγινε ακόμα πιο εύκολο.
Επίσης ναι μεν μιλάμε για 2 χρόνια, αλλά τα 2 αυτά χρόνια δεν είναι τυχαία μέσα στα 13 αλλά συνεχόμενα back2back το οποίο κάτι σημαίνει. Βλέπετε για τους θεματοδότες είναι εύκολο να βάλουν ένα κλικ πιο εύκολα αλλά μεγαλύτερη πρόκληση να βάλουν ένα κλικ πιο δύσκολα. 
Πάντως τα τελευταία χρόνια παρατηρώ στο στέκι το εξής:
Αν μπουν εύκολα θέματα, τότε οι συζητήσεις είναι ελάχιστες, και η κουβέντα τελειώνει σε 1-2 μέρες. Άντε να γκρινιάξουμε ότι έβαλαν πολύ εύκολα και δεν θα ξεχωρίσουν οι πολύ καλοί (όπως κάνω εγώ τώρα).
Αν όμως μπουν απαιτητικά θέματα, άρα θέματα τα οποία έχουν κάτι πρωτότυπο, το οποίο θα γράψουν οι μαθητές που έχουν κάποια βαθύτερη κατανόηση, τότε αρκετοί μπαίνουν στο στέκι και προσπαθούν να το βγάλουν εκτός ύλης ή λάθος και απαιτούν οι βαθμολογητές να δεχθούν όλες τις απαντήσεις σωστές, γιατί οι μαθητές τους δεν το έγραψαν ή αυτοί δεν το είχαν διδάξει.

ΥΓ. Μανώλη και Γιάννη προφανώς δεν αναφέρομαι σε σας.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 13 Ιουν 2023, 06:51:39 ΠΜαντε να εξηγήσεις σε γονείς και μαθητές γιατί δυσκολευονται τα παιδιά να κατανοήσουν τις έννοιες του μαθήματος, σύνηθες φαινόμενο αν κάποιος από εμάς προσπαθεί να διδάξει και τις  συνθέτες ασκήσεις και μεθοδολογιες ώστε να είναι σωστά προετοιμασμενα ...
Και γιατι απαιτούνται επιπλέον ώρες...
Το 4ο θέμα των φετινών το έλυνε και κάποιος καλός μαθητής εφόσον είχε γίνει απλά το πρώτο πέρασμα του μαθήματος, χωρίς να κάνουμε τα έξτρα στην επανάληψη (τα οποία πρέπει να γίνονται για να είμαστε σωστοί απέναντι στα παιδιά και την ολοκληρωμένη προετοιμασία τους). Οπότε με τη μισή δουλειά...
Έτσι δεν εγινε διαχωρισμός του μαθητή που ειχε δει κάποια πράγματα παραπάνω, και τα οποία τα κάναμε χωρίς να είμαστε υπερβολικοί βέβαια αλλά υπεύθυνοι, γιατί έχουν ερωτηθεί κατά καιρούς.
Πολύ θετικό βέβαια ότι υπήρχε σαφήνεια, αλλά έπρεπε να υπήρχε ένα δ5 με 5-6 μονάδες , να διαχωρίζει τον πολύ δυνατό από τον δυνατό και αυτόν που έκανε παραπάνω δουλειά...

akalest0s

Παράθεση από: evry στις 13 Ιουν 2023, 08:39:03 ΠΜΠάντως τα τελευταία χρόνια παρατηρώ στο στέκι το εξής:
Αν μπουν εύκολα θέματα, τότε οι συζητήσεις είναι ελάχιστες, και η κουβέντα τελειώνει σε 1-2 μέρες. Άντε να γκρινιάξουμε ότι έβαλαν πολύ εύκολα και δεν θα ξεχωρίσουν οι πολύ καλοί (όπως κάνω εγώ τώρα).
Αν όμως μπουν απαιτητικά θέματα,(...)
Υπάρχει και το πρόβλημα της ασάφειας και γενικά των κακών εκφωνήσεων. Και αυτό επηρεάζει μοιραία την κουβέντα και τις διαμάχες.
Φέτος, νομίζω εκφράστηκε πολλές φορές ανησυχία και ενόχληση για την ευκολία των θεμάτων, από πολλούς. Προσωπικά νομίζω ότι ακόμη και ένα μόνο δύσκολο ερώτημα στο Δ θέμα, δεν αρκούσε, για τον λόγο που είπε ο Laertis, (Α1, Α2, Β1, Β2, Β4). Έπρεπε και εκεί να υπάρχει κάτι πιο δύσκολο.
Να τονίσω ξανά, ότι το θέμα με το δένδρο είναι ηλίου φαεινότερο πόσο φοβισμένο είναι, (φαντάζομαι μετά το περσινό Α2...)

Παρεμπιπτόντως, Φυσικός μου είπε ότι τα θέματά τους δεν ήταν δύσκολα, αλλά πάρα πολλά. Δεν καταλαβαίνω τι προσπαθούν να πετύχουν με τον υπερβολικό όγκο θεμάτων. Έτσι εξετάζεις τον διαβασμένο;!
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

Aaron V

Παράθεση από: evry στις 13 Ιουν 2023, 08:39:03 ΠΜΠάντως τα τελευταία χρόνια παρατηρώ στο στέκι το εξής:
Αν μπουν εύκολα θέματα, τότε οι συζητήσεις είναι ελάχιστες, και η κουβέντα τελειώνει σε 1-2 μέρες. Άντε να γκρινιάξουμε ότι έβαλαν πολύ εύκολα και δεν θα ξεχωρίσουν οι πολύ καλοί (όπως κάνω εγώ τώρα).
Αν όμως μπουν απαιτητικά θέματα, άρα θέματα τα οποία έχουν κάτι πρωτότυπο, το οποίο θα γράψουν οι μαθητές που έχουν κάποια βαθύτερη κατανόηση, τότε αρκετοί μπαίνουν στο στέκι και προσπαθούν να το βγάλουν εκτός ύλης ή λάθος και απαιτούν οι βαθμολογητές να δεχθούν όλες τις απαντήσεις σωστές, γιατί οι μαθητές τους δεν το έγραψαν ή αυτοί δεν το είχαν διδάξει.

ΥΓ. Μανώλη και Γιάννη προφανώς δεν αναφέρομαι σε σας.
Μπορείς να μας πεις evry ένα παράδειγμα απαιτητικού και πρωτότυπου θέματος, άρα ενός ωραίου θέματος που απαιτεί βαθύτερη κατανόηση από τους μαθητές, των τελευταίων χρόνων, που αρκετοί καθηγητές που διδάσκουν το μάθημα προσπάθησαν να το βγάλουν εκτός ύλης ή λάθος κ.τ.λ.;

Γιατί εγώ βλέπω ότι οι μεγάλες συζητήσεις, που πιάνουν και πολλές σελίδες σε ένα θέμα γίνονται πάντα όταν πρόκειται για ασαφείς ή ελλιπείς εκφωνήσεις που αφήνουν περιθώρια διαφορετικού τρόπου σκέψης και λύσης από αυτόν που προτείνει η επιτροπή.
Ή γίνονται για λάθος αλγορίθμους ή για λάθος διατυπώσεις των θεμάτων.

Π.χ.
Τα περσινά Α1.5. , Α2. β), Α4, Β1 με τις πολλές διαφορετικές λύσεις  - 20 σελίδες
Το 2020 για το Β2 όπου γράφτηκαν 7 σελίδες, όπου ο αλγόριθμος με τον πρώτο αριθμό,
με τη λύση της επιτροπής αρχικά, έδινε λάθος όταν Ν = 2.
Το τραγικό Β2 του 2018 με το αδόμητο διάγραμμα που δεν είχε λύση σε ΓΛΩΣΣΑ με βάση την εκφώνηση και λυνόταν μόνο με GOTO - 13 σελίδες συζητήσεων κ.α.

Κι εσύ ακόμα φέτος πρότεινες ν' ακυρωθεί το Α1.4.

Από την άλλη προσβάλλεις καθηγητές συναδέλφους που διδάσκουν το μάθημα και μπαίνουν να γράψουν τις αντιρρήσεις τους, λέγοντας ότι το κάνουν για  το προσωπικό συμφέρον των μαθητών τους ή των ίδιων.

Αν ξέρεις σίγουρα ότι κάποιος το κάνει με αυτόν τον δόλο και σ' ενοχλεί θα έπρεπε να του απευθυνθείς προσωπικά κι ιδιαιτέρως, όχι δημοσίως να εξαιρείς δυο άτομα αφήνοντας προσβλητικά υπονοούμενα για όλους τους υπόλοιπους, που συχνά ή αραιά ή κάποια στιγμή γράψαμε στο στέκι ενθαρρύνοντας τον διάλογο μεταξύ συναδέλφων.

petrosp13

Εγώ προσωπικά δεν συμφωνώ με τα πρωτότυπα θέματα και το έχω ξαναγράψει
Το ότι εμείς ασχολούμαστε πλέον πάνω από 20 χρόνια με το μάθημα και έχουμε βαρεθεί τα ίδια και τα ίδια, δεν συμβαίνει το ίδιο και με παιδιά που παίζουν το μέλλον τους, ενώ κάποια από αυτά έχουν ασχοληθεί απλά κάποιους μήνες

Κλιμάκωση μονάδων ναι, ερωτήματα που να καλύπτουν σχεδόν όλα τα κεφάλαια ναι
Από εκεί και πέρα, η πρωτοτυπία των θεμάτων μοιραία επιφέρει σχεδόν σίγουρα και την κατακόρυφη αύξηση της δυσκολίας, αφού πλέον μιλάμε για 23 χρόνια εξετάσεων σε ενιαία, εσπερινά και επαναληπτικές και η πρωτοτυπία είναι εξαιρετικά δύσκολο να επιτευχθεί

Ας μην φορτώνουμε τα δικά μας συναισθήματα για τα θέματα στην πλάτη των παιδιών που παίζουν τους κόπους τους και το μέλλον τους

Τα θέματα πρέπει να ξεχωρίζουν σε επίπεδα τους μαθητές. Αυτή είναι η αποστολή τους
Τα υπόλοιπα είναι δικές μας απόψεις

Αυτή είναι η άποψη μου
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Λαμπράκης Μανώλης

#52
Πέτρο ( καθαρά προσωπική μου άποψη εννοείται) θα ήθελα κάτι στο ενδιάμεσο...δηλαδή κάτι "πρωτότυπο " με την έννοια να μην μπει και του χρόνου ξανά "το ίδιο " θέμα Δ, του οποία τα περισσότερα ερωτήματα έχουν εξεταστεί ξανά και ξανά ακριβώς τα ίδια ... εντάξει για το Δ4 , τι να πω, εγώ προσωπικά δεν μπορώ να το βλέπω άλλο .. να μην μπουν ξανά τα κριτήρια του αλγόριθμου.. η αριθμός επαναλήψεων...το θέμα Γ πχ μια χαρά "πρωτότυπο " ήταν, αλλά σα να έλλειπε ένα ακόμη ερώτημα .. εγώ  θα ξαναπώ πως με ένα ακόμη ερώτημα στο Γ και σίγουρα  ένα στο Δ σχετικά σύνθετο για να ξεχωρίσουν και οι "καλά προετοιμασμένοι" μαθητές, θα μιλούσαμε διαφορετικά σήμερα..κατανοώ τις αντικειμενικές δυσκολίες του να βγάλει κάποιος θέματα,  δεν το "παίζω έξυπνος",  απλά θεωρώ πως υπάρχουν και άλλα πράγματα να εξεταστούν.. .έτσι κουβέντα να γίνεται

evry

Παράθεση από: Aaron V στις 13 Ιουν 2023, 04:42:53 ΜΜΜπορείς να μας πεις evry ένα παράδειγμα απαιτητικού και πρωτότυπου θέματος, άρα ενός ωραίου θέματος που απαιτεί βαθύτερη κατανόηση από τους μαθητές, των τελευταίων χρόνων, που αρκετοί καθηγητές που διδάσκουν το μάθημα προσπάθησαν να το βγάλουν εκτός ύλης ή λάθος κ.τ.λ.;
Τι θα έλεγες για το θέμα Β με την ουρά στην τράπεζα (δεν θυμάμαι την χρονιά) που αρκετοί έλεγαν ότι ήταν εκτός ύλης και δεν έπρεπε να μπει; Το θυμάσαι;

Επίσης ακόμα και φέτος δεν υπήρξαν καθηγητές που έλεγαν ότι στο ερώτημα που ζήταγε συνθήκη αν κάποιος έδινε τμήμα κώδικα με την συνθήκη έπρεπε να πάρει όλες τις μονάδες;
Δεν έχουμε κάθε χρόνο φαινόμενα όπου καθηγητές ζητάνε να μην κοπούν μονάδες για διάφορα λάθη με αφορμή την (κατά τη γνώμη τους) ασάφεια στην εκφώνηση?

Πάντως αν θεωρείς ότι προσέβαλλα κάποιον το παίρνω πίσω. Είχα άδικο.
Όσοι μπαίνουν εδώ, τους ενδιαφέρει μόνο το καλό του μαθήματος, δεν μπαίνουν από προσωπικό συμφέρον, ακόμα και αν χάσουν μονάδες οι μαθητές τους.
Για αυτό άλλωστε για τα θέματα των επαναληπτικών που είναι πιο δύσκολα και έχουν περισσότερες ασάφειες, γράφονται σελίδες επί σελίδων. Σωστά;

ΥΓ. Επίσης δεν είπα ότι εξαιρώ μόνο δυο άτομα, αλλά το ανέφερα επειδή πριν από το μήνυμά μου είχαν γράψει οι δυο συνάδελφοι και απαντούσα ουσιαστικά σε αυτούς.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ApoAntonis

Τι εννοεί ο καθένας "εύκολα" ή "δύσκολα";
Να μειωθεί το 40% που ήταν κάτω από την βάση; Να γεμίσει η κατανομή εκεί κοντά στο 11-11.5 (που είναι περίπου ο περσινός μέσος όρος στο μάθημα); Να μειωθούν οι αριστούχοι; Δεν νομίζω ότι θα έχουμε συμφωνία.

Στα Μαθηματικά/Φυσική/Χημεία οι κατανονομές των βαθμολογιών, ας πούμε πάνω από το 16 που ξεκινάνε οι καλοί, είναι παραπλήσιες. Δεν έχουν πλήρη ταύτιση αλλά παρατηρείται σχετικότητα.

Δεν νομίζω ότι μπορεί να το πεί κανείς αυτό στον προσανατολισμό Ο.Π.
Μια παράμετρος, δεν ξέρω πόσο σημαντική, είναι τα θέματα. Φυσικά δεν είναι η μόνη παρόλλα αυτά δεν μπορώ να μην σκεφτώ ότι αν στα θέματα της Οικονομίας και της Πληροφορικής έλειπαν οι "εύκολες" μονάδες κλειστού τύπου, οι βαθμολογίες θα πλησιάζαν πολύ περισσότερο αυτές των Μαθηματικών.

Δεν συμμερίζομαι την ανάγκη να υπάρχει κάτι ιδιαίτερο και ξεχωριστό στο θέμα Δ. Αυτό μπορεί να συμβεί οπουδήποτε μέσα στο διαγώνισμα, δεν είναι υποχρεωμένος κανείς να λύσει με την σειρά τα θέματα.
Επιπρόσθετα γιατί αυτό το παραπάνω που θα ξεχωρίσει τον καλό να μην είναι ζήτημα αμιγώς θεωρητικό; Όυτε αυτό το αντιλαμβάνομαι με ποιά λογική διατυπώνεται.

evry

Σχετικά με τα πρωτότυπα θέματα.
Τα θέματα αυτά θα δείξουν ποιος σκέφτεται και έχει κατανοήσει τις βασικές έννοιες και δομές του μαθήματος. Τα  γνωστά θέματα που υπακούουν σε μαγικές μεθοδολογίες και τυφλοσούρτες απλά μας δείχνουν ποιοι πήγαιναν καλό φροντιστήριο.
Δεν μιλάω για διαστημικά θέματα ούτε για θέματα εκτός ύλης αλλά για ένα πρόβλημα που θέλει σκέψη-ανάλυση και όχι απευθείας κωδικοποίηση, όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια.
Ένα τέτοιο θέμα ήταν το θέμα Δ του 2011 για παράδειγμα. Χωρίς να είναι δύσκολο δεν ήταν κάτι που είχε πέσει ποτέ σαν μοντέλο προβλήματος.
Το ίδιο και το θέμα Δ του 2004 με την διπλή ταξινόμηση.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Aaron V

Παράθεση από: evry στις 13 Ιουν 2023, 06:11:20 ΜΜΤι θα έλεγες για το θέμα Β με την ουρά στην τράπεζα (δεν θυμάμαι την χρονιά) που αρκετοί έλεγαν ότι ήταν εκτός ύλης και δεν έπρεπε να μπει; Το θυμάσαι;


Μάλλον εννοείς το φοβερό θέμα Β2 του 2016 που ζητούσε πόσοι θα βρίσκονται στην ουρά
μετά το 1ο, 2ο, κ.τ.λ. λεπτό.
Πώς δεν το θυμάμαι, αξέχαστο μου έχει μείνει.
Το έλυσαν σωστά όλοι οι μαθητές μου, ακόμα κι οι πιο άσχετοι κι αδιάβαστοι.
Το θέμα που δεν εξέταζε τίποτα από το μάθημα και που μπορούσε να λύσει ένας μαθητής χωρίς να έχει διαβάσει τίποτα από την ύλη.
Αν εσύ αυτό το θεωρείς ποιοτικό θέμα, ε τότε, τι να πώ;
Η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά.

evry

#57
Παράθεση από: Aaron V στις 13 Ιουν 2023, 06:51:22 ΜΜΤο έλυσαν σωστά όλοι οι μαθητές μου, ακόμα κι οι πιο άσχετοι κι αδιάβαστοι.
Το να χαρακτηρίζεις άσχετους τους μαθητές σου, δεν θα έλεγα ότι είναι και το καλύτερο για έναν εκπαιδευτικό!

Επίσης δεν χαρακτήρισα το θέμα ποιοτικό αλλά πρωτότυπο. Δεν είναι το ίδιο.
Το ερώτημα εδώ είναι γιατί υπήρξαν τόσες πολλές διαμαρτυρίες για αυτό το θέμα τότε αφού ήταν τόσο απλό?
Μα προφανώς γιατί δεν είχε διδαχθεί πουθενά. Οι μαθητές έχουν πλέον μάθει και έχουν την απαίτηση να πέφτουν θέματα που έχουν διδαχθεί/λύσει. Αν μπει κάτι που δεν έχουν ξαναδεί θα ζητήσουν εξηγήσεις από τον καθηγητή γιατί δεν τους το έκανε.
Δυστυχώς εδώ έχουμε φτάσει.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Λαμπράκης Μανώλης

Παράθεση από: ApoAntonis στις 13 Ιουν 2023, 06:12:27 ΜΜΤι εννοεί ο καθένας "εύκολα" ή "δύσκολα";
Να μειωθεί το 40% που ήταν κάτω από την βάση; Να γεμίσει η κατανομή εκεί κοντά στο 11-11.5 (που είναι περίπου ο περσινός μέσος όρος στο μάθημα); Να μειωθούν οι αριστούχοι; Δεν νομίζω ότι θα έχουμε συμφωνία.

Στα Μαθηματικά/Φυσική/Χημεία οι κατανονομές των βαθμολογιών, ας πούμε πάνω από το 16 που ξεκινάνε οι καλοί, είναι παραπλήσιες. Δεν έχουν πλήρη ταύτιση αλλά παρατηρείται σχετικότητα.

Δεν νομίζω ότι μπορεί να το πεί κανείς αυτό στον προσανατολισμό Ο.Π.
Μια παράμετρος, δεν ξέρω πόσο σημαντική, είναι τα θέματα. Φυσικά δεν είναι η μόνη παρόλλα αυτά δεν μπορώ να μην σκεφτώ ότι αν στα θέματα της Οικονομίας και της Πληροφορικής έλειπαν οι "εύκολες" μονάδες κλειστού τύπου, οι βαθμολογίες θα πλησιάζαν πολύ περισσότερο αυτές των Μαθηματικών.

Δεν συμμερίζομαι την ανάγκη να υπάρχει κάτι ιδιαίτερο και ξεχωριστό στο θέμα Δ. Αυτό μπορεί να συμβεί οπουδήποτε μέσα στο διαγώνισμα, δεν 
Παράθεση από: ApoAntonis στις 13 Ιουν 2023, 06:12:27 ΜΜΔεν συμμερίζομαι την ανάγκη να υπάρχει κάτι ιδιαίτερο και ξεχωριστό στο θέμα Δ. Αυτό μπορεί να συμβεί οπουδήποτε μέσα στο διαγώνισμα, δεν είναι υποχρεωμένος κανείς να λύσει με την σειρά τα θέματα.
Επιπρόσθετα γιατί αυτό το παραπάνω που θα ξεχωρίσει τον καλό να μην είναι ζήτημα αμιγώς θεωρητικό; Όυτε αυτό το αντιλαμβάνομαι με ποιά λογική διατυπώνεται.

Επιπρόσθετα γιατί αυτό το παραπάνω που θα ξεχωρίσει τον καλό να μην είναι ζήτημα αμιγώς θεωρητικό; Όυτε αυτό το αντιλαμβάνομαι με ποιά λογική διατυπώνεται.
Αντώνη ( υποθέτω από το όνομα χρήστη σωστά??  :D :laugh: ) εγώ ανέφερα σαν παράδειγμα το θέμα Δ επειδή ήταν αρκετά εύκολα και τυποποιημένο ... ας υπάρχουν κάποια ερωτήματα διαβαθμισμένης δυσκολίας που λέμε και ας μπουν όπου ταιριάζουν καλύτερα...τώρα αν είναι θεωρητικό τύπου "παπαγαλίας", εγώ δεν είμαι σούπερ φαν, αλλά προφανώς μπορεί να γίνει και εδώ ( ένα ωραίο θέμα πχ επαναληπτικές 2015 στο οποίο οι μαθητές κλήθηκαν να βάλουν στη σειρά βήματα ανάλυσης, σχεδιασμού, μεταγλώττισης, κτλ - λίγο γενικό αλλά ωραίο και απαιτούσε συνδυαστική σκέψη) 

Aaron V

#59
Παράθεση από: evry στις 13 Ιουν 2023, 06:11:20 ΜΜΕπίσης ακόμα και φέτος δεν υπήρξαν καθηγητές που έλεγαν ότι στο ερώτημα που ζήταγε συνθήκη αν κάποιος έδινε τμήμα κώδικα με την συνθήκη έπρεπε να πάρει όλες τις μονάδες;
Δεν έχουμε κάθε χρόνο φαινόμενα όπου καθηγητές ζητάνε να μην κοπούν μονάδες για διάφορα λάθη με αφορμή την (κατά τη γνώμη τους) ασάφεια στην εκφώνηση?

Πάντως αν θεωρείς ότι προσέβαλλα κάποιον το παίρνω πίσω. Είχα άδικο.
Όσοι μπαίνουν εδώ, τους ενδιαφέρει μόνο το καλό του μαθήματος, δεν μπαίνουν από προσωπικό συμφέρον, ακόμα και αν χάσουν μονάδες οι μαθητές τους.
Για αυτό άλλωστε για τα θέματα των επαναληπτικών που είναι πιο δύσκολα και έχουν περισσότερες ασάφειες, γράφονται σελίδες επί σελίδων. Σωστά;

ΥΓ. Επίσης δεν είπα ότι εξαιρώ μόνο δυο άτομα, αλλά το ανέφερα επειδή πριν από το μήνυμά μου είχαν γράψει οι δυο συνάδελφοι και απαντούσα ουσιαστικά σε αυτούς.
Αυτό με τη συνθήκη ναι, είναι λάθος να μπει κώδικας.
Αλλά είναι θέμα του καθηγητή που διορθώνει να εκτιμήσει κατά πόσο είναι ουσιώδες να μπει ένα ΑΝ μπροστά από τη συνθήκη και κατά πόσο δεν είναι, με την προϋπόθεση ότι η συνθήκη είναι γραμμένη σωστά.
Με τόση θεωρία που έχουμε φορτώσει τα παιδιά στο μάθημα, εννοώ τα πολλά κεφάλαια αποστήθισης, αυτό δε το λαμβάνω υπόψη, μπορεί να μπερδευτεί ένα παιδί με την ορολογία.
Το ουσιώδες είναι να έχει γράψει σωστά τη συνθήκη για μένα.
Αν ο καθηγητής που διορθώνει θέλει να το κόψει δικαίωμά του.

Για να κατηγορήσεις κάποιον ότι μπαίνει στο στέκι με σκοπό το προσωπικό συμφέρον θα πρέπει να το ξέρεις σίγουρα.
Τη στιγμή που δε μπορείς να το αποδείξεις ναι, είναι προσβλητικό αυτό που λες.
Πώς δηλαδή μπορείς εσύ να διαχωρίσεις ποιος έχει συμφέρον και ποιος όχι;
Αλλά και να μπορείς, και να το ξέρεις σίγουρα, αυτό πρέπει να του το πεις προσωπικά.
Γιατί στο τέλος, άνθρωποι που δε σκέφτονται έτσι, θα σταματήσουν να γράφουν άμα τους προσβάλλεις.

Το ότι δεν ασχολούνται οι καθηγητές και πολύ με τα θέματα των επαναληπτικών είναι εντελώς λογικό. Είναι μια εποχή που οι περισσότεροι έχουμε να κάνουμε πολλή δουλειά.
Δεν έχω εντοπίσει πάντως τις φοβερά πολλές ασάφειες στα επαναληπτικά.