Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2012-2013 από το Στέκι

Ξεκίνησε από odysseas, 19 Απρ 2013, 02:36:54 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Κανένας

#75
το θεμα Γ είναι πρωτότυπο, καλλιεργεί αλγοριθμική σκέψη, κρύβει έξυπνη απλότητα.
Νικηφόρος Μανδηλαράς
ΓΕΛ Νάξου "Μανώλης Γλέζος"
https://blogs.sch.gr/nobody/

γιωργος.μετ.

Μαθητής τρίτης λυκείου είμαι και μου είπε ο καθηγητής μου να λύσω το 3ο θέμα, αλλά δεν ξέρω πότε θα ξανακάνω μάθημα και ανυπομονώ να δω αν είναι σωστό. Υπάρχει η δυνατότητα να το στείλω σε κάποιον από τους υπεύθυνους του site και να του ρίξει μια ματιά?
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

odysseas

Παράθεση από: γιωργος.μετ. στις 03 Μαΐου 2013, 02:57:21 ΜΜ
Μαθητής τρίτης λυκείου είμαι και μου είπε ο καθηγητής μου να λύσω το 3ο θέμα, αλλά δεν ξέρω πότε θα ξανακάνω μάθημα και ανυπομονώ να δω αν είναι σωστό. Υπάρχει η δυνατότητα να το στείλω σε κάποιον από τους υπεύθυνους του site και να του ρίξει μια ματιά?

:)

Μόνο το τρίτο θέμα σου είπε ο καθηγητής σου να λύσεις; Θα αναρτήσουμε τις λύσεις σε δύο-τρεις ημέρες, αν δεν κρατιέσαι θα βρούμε μια λύση.

γιωργος.μετ.

Μου είπε μόνο το τρίτο επειδή του ζητούσα να μου δώσει μια δύσκολη και μη τυποποιημένη άσκηση! Όταν φτάσει η ώρα της τελικής επανάληψης και για το ΑΕΠΠ θα δω και τα υπόλοιπα θέματα που μου φάνηκαν άκρως ενδιαφέροντα. Ευχαριστώ πολύ.

itt

To 4CT στο Α ίσως ήταν αρκετά σκανδαλιστικό,αφού δεν είναι ευρέως αποδέκτον να αποδίδεται το  status της απόδειξης   στη "λύση" του Guthrie.Επί της ουσίας αρκέτα πιο ενδιαφέρον απο τα κλασσικά μηχανογραφικα/λογιστικά κλισέ,το Γ.

odysseas

Παράθεση από: itt στις 03 Μαΐου 2013, 04:50:42 ΜΜ
To 4CT στο Α ίσως ήταν αρκετά σκανδαλιστικό,αφού δεν είναι ευρέως αποδέκτον να αποδίδεται το  status της απόδειξης   στη "λύση" του Guthrie.

O Guthrie διατύπωσε το πρόβλημα, δεν το έλυσε. Είναι αλήθεια βέβαια οτι και οι πρώτες "αποδείξεις" με υπολογιστή (που περιγράφει η εκφώνηση) ήταν αμφιλεγόμενες, εφόσον ως προσέγγιση ήταν πολύ διαφορετικές από τις κλασικές μαθηματικές αποδείξεις.

itt

Ναι δεν ήταν σαφές,εννοούσα στη λύση του  4CT του Gunthrie.

mokasa

Συγχαρητήρια κι απο μένα για τα θέματα, νομίζω οτι είναι πολύ καλά και δίνουν έναυσμα για περισσότερη σκέψη στους μαθητές. Επίσης πιστεύω οτι με λίγο "χτένισμα" θα μπορούσαν να είναι και θέματα εξετάσεων. Να ευχαριστήσω την ομάδα διαγωνισμάτων για την πολλή και καλή δουλειά της και φέτος.

Δυό μικρές και επουσιώδεις ίσως παρατηρήσεις θα ήθελα να κάνω :
Στο θέμα Α3.2 να αλλάξουν οι μονάδες από 8 σε 9 (ή ίσως 6) για λόγους βαθμολόγησης, καθώς υπάρχουν 3 υποερωτήματα.
Στο θέμα Δ2 να αλλαχθεί η λέξη "διαδικασία" καθώς είναι δεσμευμένη λέξη της ΓΛΩΣΣΑΣ και μπορεί να μπερδέψει τους μαθητές. Εκτός αν ζητείται διαδικασία παρακάτω και δεν το κατάλαβα εγώ.

Πάντως θα έχουμε αρκετά θέματα ακόμα να συζητήσουμε όταν βγάλετε τις προτεινόμενες λύσεις.

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: itt στις 03 Μαΐου 2013, 04:50:42 ΜΜ
To 4CT στο Α ίσως ήταν αρκετά σκανδαλιστικό,αφού δεν είναι ευρέως αποδέκτον να αποδίδεται το  status της απόδειξης   στη "λύση" του Guthrie.

Δεν νομίζω ότι είναι αρκετά σκανδαλιστικό! Αν σε ενδιαφέρει, διάβασε το βιβλίο "Οι μεταμορφώσεις του λογισμού (Ζυλ Ντοβέκ, Εκδόσεις Εκκρεμές)". https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2803.msg50799#msg50799

"Θεμελιακή έννοια της μαθηματικής μεθόδου, ήδη από την ελληνική αρχαιότητα, η έννοια της απόδειξης υπέστη έναν βαθύ μετασχηματισμό από τις αρχές της δεκαετίας του '70.

Πολλές σημαντικές μαθηματικές ανακαλύψεις, όχι πάντα συνδεδεμένες μεταξύ τους, θέτουν σταδιακά σε αμφισβήτηση την κυριαρχία του συλλογισμού πάνω στον υπολογισμό και μας προτείνουν μια πιο ισορροπημένη αντιμετώπιση, κατά την οποία συλλογισμοί και υπολογισμοί διαδραματίζουν συμπληρωματικούς ρόλους.

Αυτή η αληθινή επανάσταση μας οδηγεί στο να ξανασκεφτούμε το διάλογο των μαθηματικών και των φυσικών επιστημών. Φωτίζει με νέο φως ορισμένες φιλοσοφικές έννοιες, όπως αυτή της αναλυτικής και συνθετικής κρίσης. Μας οδηγεί επίσης στο να αναρωτηθούμε για τους δεσμούς των μαθηματικών με την πληροφορική καθώς και για την ιδιαιτερότητα των μαθηματικών με την πληροφορική καθώς και για την ιδιαιτερότητα των μαθηματικών που παρέμενε η μόνη επιστήμη που δεν χρησιμοποιούσε όργανα.

Τέλος -και σίγουρα αυτό είναι το πιο ενδιαφέρον- μας αφήνει να δούμε νέους τρόπους επίλυσης των μαθηματικών προβλημάτων, που λυτρώνονται από τα αυθαίρετα δεσμά που είχε επιβάλει η παλιά τεχνολογία ως προς το μέγεθος των αποδείξεων: ενδεχομένως τα μαθηματικά να προετοιμάζονται για την κατάκτηση νέων κόσμων που μέχρι πρόσφατα ήταν απρόσιτοι."


Καλή ανάσταση!


itt

#84
Eπειδή δυστηχώς έχω ασχοληθεί με το ζήτημα σου αντιπροτείνω αυτά τα δύο :

Wittgenstein and the Turning Point in the Philosophy of Mathematics

Concepts of Modern Mathematics

Θα προτιμούσα να μην συνεχίσουμε σε αυτό το θέμα( in toto φιλοσοφικό) καθώς ξεφεύγει απο τα όρια της συζήτης αυτού του νήματος.Ευχαρίστως να το αναλύαμε σε άλλη ενότητα/νήμα.

odysseas

Παράθεση από: Lorien στις 04 Μαΐου 2013, 12:41:15 ΜΜ
Στο θέμα Α3.2 να αλλάξουν οι μονάδες από 8 σε 9 (ή ίσως 6) για λόγους βαθμολόγησης, καθώς υπάρχουν 3 υποερωτήματα.

Όταν ασχολούμασταν με το θέμα αυτό είχαμε συμφωνήσει οτι το α. θα έπρεπε να πιάνει 2 μονάδες, ως αρκετά ευκολότερο, και τα β και γ από 3. Αλλά σίγουρα έχεις δίκιο ότι αυτό θα έπρεπε με κάποιο τρόπο να αναφέρεται ρητά.

Παράθεση από: Lorien στις 04 Μαΐου 2013, 12:41:15 ΜΜ
Στο θέμα Δ2 να αλλαχθεί η λέξη "διαδικασία" καθώς είναι δεσμευμένη λέξη της ΓΛΩΣΣΑΣ και μπορεί να μπερδέψει τους μαθητές. Εκτός αν ζητείται διαδικασία παρακάτω και δεν το κατάλαβα εγώ.

Εννοείται ότι η παρατήρηση σημειώνεται και θα συζητηθεί, αλλά θα μπορούσε στ' αλήθεια ένας μαθητής να μπερδευτεί μόνο και μόνο με την αναφορά της λέξης "διαδικασία"; Δε θα έπρεπε κάπου να γράφει "Να αναπτύξετε διαδικασία..." ή κάτι τέτοιο;

Παράθεση από: Lorien στις 04 Μαΐου 2013, 12:41:15 ΜΜ
Συγχαρητήρια κι απο μένα για τα θέματα, νομίζω οτι είναι πολύ καλά και δίνουν έναυσμα για περισσότερη σκέψη στους μαθητές.

Αυτό είναι κάτι που ειλικρινά με χαροποιεί πολύ ως παρατήρηση. Έχει τεράστια σημασία να συνειδητοποιήσει ο κόσμος γύρω μας (και φυσικά πρωτίστως οι μαθητές) τον τεράστιο πλούτο εννοιών και εφαρμογών που συνδέονται με την Πληροφορική. Θα πρέπει να εκμεταλλευόμαστε κάθε αφορμή, ακόμα κι ένα διαγώνισμα, για να τους το δείχνουμε. Ειδικά καθώς διαφαίνεται η εξάλειψη του αντικειμένου μας από τα σχολεία.

odysseas

Στο αρχικό μήνυμα αυτού του νήματος αναρτήθηκαν και οι ενδεικτικές λύσεις.

dpa2006

Ευχαριστούμε τόσο για τα θέματα όσο και τις απαντήσεις!
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

theosotir

Φέτος τα θέματα ήταν πολύ έξυπνα και δυσκόλεψαν ευχάριστα τους (καλούς) μαθητές...
Ευχαριστούμε και για τις λύσεις.
Το ΣΚ θα τις συγκρίνω να δω πόσο μέσα έπεσα...αν και με μια γρήγορη ματιά στο 4ο έχουμε διαφορές!
Ευχαριστώ και πάλι...καλή συνέχεια!! 

chew

Έστω και με καθυστέρηση  :-[ πολύ ωραία θέματα, όπως και κάθε χρόνο. Συγχαρητήρια στην συγγραφική ομάδα!