Ημερήσια 2010

Ξεκίνησε από Γιαννούλης Γιώργος, 28 Μαΐου 2010, 08:49:31 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Πιστεύετε ότι η λύση με πίνακες στο Θέμα Γ  :

Είναι λάθος - να κοπούν 3-5 μονάδες
30 (8.7%)
Είναι λάθος - να κοπούν 1-2 μονάδες
23 (6.7%)
Είναι σωστή αλλά όχι ιδανική - να κοπούν 1-2 μονάδες
29 (8.5%)
Είναι σωστή αλλά όχι ιδανική - να μην κοπούν μονάδες
108 (31.5%)
Είναι σωστή - να μην κοπούν μονάδες
153 (44.6%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 341

oneoxoritis

Καλημέρα. Νομίζω ότι καλές οι συζητήσεις για το αν λύνεται με πίνακα ή χωρίς πίνακα, αλλά το θέμα είναι το υποργείο τι οδηγίες θα δώσει στους εξεταστές! Γιατί διαφορετικά ο κάθε εξεταστής ανάλογα με το τι θα νομίζει σωστό στην εν λόγω άσκηση θα βαθμολογεί!
Οι υπερμαχοι των πινάκων θα το βαθμολογούν σωστά και κάποιοι άλλοι θα κόβουν έστω και λίγες μονάδες. Αυτο πιστευω ότι είναι αδικία για τους μαθητες.

Eri

Δηλαδη ρε παιδια αν κάποιος μαθητης ... το Δ4 το απαντησει 'δημιουγώντας' 3 πίνακες, θα του κόψουν όλο το υποερώτημα;; Δε νομίζω... Μαθητες είναι τα παιδια όχι προγραμματιστες...
Νομιζω ότι είναι υπερβολικο να λέμε ότι θα κόψουν μοναδες αν απαντηθει το θ3 με πίνακα!!!

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: Σούλας Βασίλης στις 28 Μαΐου 2010, 12:16:03 ΜΜ
Λύσεις.

Στο θέμα Γ:

- βρίσκεις max αντί για min
- το 50 είναι σε εκατοστά...

methenitis

Κάθε απάντηση επιστημονικά τεκμηριωμένη είναι αποδεκτή

Αυτό υπάρχει στις οδηγίες.
Αρα να κόψουν βαθμούς στο 90% των μαθητών το κόβω απίθανο.

Γιάννης Σ.

Καλά βρε παιδιά, μην τρελαθούμε κιόλας! Εγώ έλεγα στα παιδιά ότι όταν ο αριθμός των επαναλήψεων διαβάζεται από το πληκτρολόγιο, είναι άγνωστος, δε γίνεται πίνακας. Άυτό νομίζω είναι είναι βασική αρχή! Και όπως είπα, η άσκηση χωρίς πίνακα είναι πολύ πιο δύσκολη...

Σούλας Βασίλης

Πιστεύω δεν τίθεται καν θέμα για το Γ. Η χρήση πινάκων είναι σωστή. 
Σούλας Βασίλης
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Δ.Π.Θ.
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19
http://users.sch.gr/vasisoulas
http://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=%D4-52

Laertis

Είναι λάθος για μένα που αφέθηκε απο την επιτροπή να αποφασίσει ο βαθμολογητής αν πρέπει ή όχι να χρησιμοποιηθεί πίνακας. Έπρεπε να ζητείται σαφώς ή χρήση ή η μη χρήση πίνακα.
Φαντάζομαι τι θα γίνει πάλι στα βαθμολογικά ......

Άποψή μου είναι ότι η λύση με πίνακα είναι σωστή αν θεωρήσουμε το Ν έως ένα μέγιστο όριο -μιλάμε για αγώνες σχολικού πρωταθλήματος, ε πόσοι μπορεί να είναι οι συμμετέχοντες ;- το οποίο θα δηλώναμε (π.χ.10000) αν γράφαμε σε ΓΛΩΣΣΑ. Το βιβλίο λύνει πολλούς αλγορίθμους με πίνακες θεωρώντας Ν το πλήθος των στοιχείων .
Γιατί εμείς να το πάρουμε ως λάθος ;
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Γιάννης Σ.

Ναι αλλά οι πίνακες καταλαμβάνουν μνήμη λέει στο 9ο...

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: aktorion στις 28 Μαΐου 2010, 12:41:29 ΜΜ
Πως υπάρχει άνω όριο αφού δεν μας λέει τιποτα? Μόνο και μόνο που λέμε πόσοι να είναι πάει να πεί οτι δεν υπάρχει άνω όριο, οπως και δεν υπάρχει χειρότερη επίδοση (μόνο με αυθαιρεσία...)

Σε ένα σχολικό πρωτάθλημα το πλήθος των αθλητών δεν μπορεί να είναι συνεχώς όσο μεγάλο θέλουμε... Σίγουρα θα υπάρχει ένα όριο που μπορεί κάποιος να το εκτιμήσει...

Δεν είναι το ίδιο με το να λέμε ότι "διαβάζουμε ένα π και μετά διαβάζουμε π αριθμούς" (γενικώς και αορίστως), οπότε το π μπορεί να είναι απεριόριστα μεγάλο, τόσο που να μην αρκεί ούτε καν η μνήμη RAM για  την αποθήκευση των σχετικών πινάκων... Εδώ ξέρουμε για τι μιλάμε: σχολικό πρωτάθλημα!

Σούλας Βασίλης

ΠαράθεσηΣτο θέμα Γ:

- βρίσκεις max αντί για min
- το 50 είναι σε εκατοστά...

Μολίς το διόρθωσα. Ευχαριστώ.  :)

Σούλας Βασίλης
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Δ.Π.Θ.
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19
http://users.sch.gr/vasisoulas
http://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=%D4-52

clevercitizen

Για το πρώτο θέμα αρχικά να πώ ότι χάρηκα που δεν μπήκε ερώτηση ανάπτυξης, με άφησε αδιάφορο η έλλειψη Σ=Λ, θεωρώ υπερβολικές τις  2 ερωτήσεις συμπλήρωσης κενών και μου άρεσε αρκετά η Α5.

Θέμα Β ανούσιο και οι 20 μονάδες του είναι υπερβολικές. Θα μπορούσαν κάλλιστα να βάλουν και κάτι άλλο (έστω καμιά μετατροπή σε διάγραμμα ροής).

Για το Γ θέμα πιστεύω και εγώ ότι δεν επιτρέπεται η χρήση πινάκων. Αλλά το μεγαλύτερο μέρος των μαθητών(και οι δικοί μου) το έλυσε με πίνακες, 1ον γιατί δεν κατάλαβαν ότι δεν έπρεπε να χρησιμοποιήσουν πίνακες και 2ον γιατί τα ερωτήματα έβγαιναν πιο εύκολα με χρήση πινάκων. Εδώ λοιπόν είναι θέμα των οδηγιών που θα δοθούν στα βαθμολογικά κέντρα για το αν ειναι σωστή η λύση(που προγραμματιστικά ΔΕΝ είναι) αν θα κόψουν κάποιες λίγες μονάδες(το πιο πιθανό) ή ολόκληρο το θέμα.


Τέλος, το Δ θέμα ήταν "για περάστε....χαρίζουμε μονάδεςςς" με εξαίρεση το Δ4.

Κλιμάκωση στα θέματα δεν είδα (στα υπόλοιπα μαθήματα τα θέματα ήταν αυξανούμενης δυσκολίας) ούτε και Υποπρογράμματα/ΓΛΩΣΣΑ, που θα τα ήθελα. 'Αραγε τη μείωση στην ύλη των μαθημάτων που "λέγεται" την ξεκίνησαν από φέτος?

ΘΕΛΩ
                ΑΛΛΑΓΗ
                ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
                ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

Νίκος Αδαμόπουλος


Laertis

Παράθεση από: Greendaz στις 28 Μαΐου 2010, 12:57:15 ΜΜ
Ναι αλλά οι πίνακες καταλαμβάνουν μνήμη λέει στο 9ο...


...... αλλά εδώ δεν οδηγεί σε αδυναμία εκτέλεσης του προγράμματος. Πόσο μεγάλοι θα είναι αυτοί οι πίνακες ;

Θυμίζω ότι τα παιδιά εξετάζονται στο μάθημα αυτό ως πρός την αλγοριθμική σκέψη και αποτύπωση και όχι στον προγραμματισμό.
Απο τη στιγμή που έτσι δόθηκαν τα θέματα χωρίς διευκρινίσεις οφείλουμε να δεχτούμε τη λύση των πινάκων.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Γιάννης Σ.

Μα είναι και εντελώς απαράδεκτοι στο υπουργείο. Σε μας παιδί ζήτησε διευκρίνιση για αυτό το θέμα, στάλθηκε ερώτημα στο υπουργείο αλλά όσο είδατε εσείς διευκρίνιση αλλό τόσο είδαμε και μεις...

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: nef στις 28 Μαΐου 2010, 11:09:59 ΠΜ
Πολύ καλά θέματα. η ουσία της αλγοριθμικής.

Επισυνάπτω πρόχειρες λύσεις.

Δες λίγο στο Θέμα Δ :

ΓΙΑ κ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 35
   Σχ[κ]<-ΧΡ[κ]*Δ[κ]
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
..........


Επίσης στον πίνακα του Θέματος Β η εκφώνηση αναφέρει ότι η γραμμή 3 δεν χρειάζεται να ανατυπωθεί