ΕΝΤΟΛΗ ΕΠΙΛΕΞΕ (Ερωτήσεις προς απάντηση)

Ξεκίνησε από Γιώργος, 06 Νοε 2005, 09:03:18 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

P.Tsiotakis



Σέργιο, ξέρεις οτι συμφωνούμε και θεωρώ και σωστούς τους αλγορίθμους που παρουσιάζεις.
Απλά, δεν επιτρέπω σε μαθητές μου να σκεφτούν την δομή Επίλεξε προς αυτήν την κατεύθυνση, sorry  :)

Με εκτίμηση,

Sergio

Παναγιώτη, συμμερίζομαι απόλυτα την ανησυχία, τόσο τη δική σου όσο και των άλλων συναδέλφων σχετικά όχι μόνο με την επίλεξε αλλά και τόσα άλλα σημεία τα οποία μας βάζουν συχνά σε σκέψεις και σε συζητήσεις.

Και θα πρέπει εδώ να επισημάνουμε ότι]δεν είναι λίγοι οι συνάδελφοι οι οποίοι ενώ προτίθενται να θεωρήσουν κάτι σωστό όταν το δουν σε γραπτό, εν τούτοις προτείνουν στους μαθητές τους να το αποφεύγουν για το ... φόβο της «ασάφειας».  Προσωπικά το κάνω σε κάποια σημεία επειδή και εγώ, όπως οι περισσότεροι, συχνά προβληματίζομαι για το κατά πόσο υπάρχει κοινή αντίληψη για κάποια θέματα στο σώμα των βαθμολογητών.

Εν τούτοις πιστεύω ότι θα πρέπει ταυτόχρονα να μένουμε πάντα στο πνεύμα του μαθήματος και να ετοιμάζουμε τους μαθητές μας για ... παν ενδεχόμενο μέσα σε αυτά τα πλαίσια.  Επί του προκειμένου, δε νομίζω ότι είναι απόλυτα ασφαλές να αποκλείουμε κάποιους τρόπους έκφρασης σε ένα μάθημα που προτείνει ποικιλία εκφραστικών προσεγγίσεων.  Και θα γίνω πιο συγκεκριμένος.  Όλοι μας γνωρίζουμε ότι σε αρκετά από τα θέματα των προηγούμενων ετών έχει ζητηθεί η μετατροπή μία επαναληπτικής δομής από ένα «σχήμα» σε άλλο.  Δε θα πρέπει επομένως να μας εκπλήξει αν κάποια στιγμή δούμε να ζητείται μετατροπή μία δομής επιλογής από ένα «σχήμα» σε ένα άλλο.  Αν, επομένως, οι μαθητές μας «αναγκαστούν» να χρησιμοποιήσουν την επίλεξε (η και οποιοδήποτε άλλο «σχήμα» επιλογής) σε κάποιο θέμα ... πώς θα πρέπει να λειτουργήσουν;   Δε θα πρέπει να είναι ασφαλείς ακολουθώντας τις οδηγίες του βιβλίου;  Εμείς δε θα πρέπει να τους έχουμε ετοιμάσει για τέτοιες ερωτήσεις;  

Και με την ευκαιρία να τονίσω ότι πραγματικά πιστεύω πως ο τρόπος με τον οποίο χειριζόμαστε τέτοια θέματα θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικός με τους μαθητές γιατί υπάρχει πάντα ο κίνδυνος να τους δημιουργήσουμε ανασφάλεια (μεταφέροντας ουσιαστικά τη δική μας).  Οι μαθητές χρειάζονται άποψη, σταθερή θέση για να στηρίξουν του συλλογισμούς τους.  Και βέβαια δεν αναφέρομαι τόσο σε θέματα αυστηρότητας στη σύνταξη αλλά σε σαφή, από την πλευρά μας, παρουσίαση των μηχανισμών ώστε να ξέρουν πώς να δουλέψουν.

Είναι επομένως ιδιαίτερα σημαντικό από τη μεριά μας, με περισσή προσοχή, να τους βοηθούμε να οικοδομούν το νοητικό πλαίσιο μέσα στο οποίο θα μπορούν να λειτουργούν στο μάθημα.  Πρόκειται για μάθημα Λυκείου όπως και τα υπόλοιπα στα οποία ετοιμάζονται.  

Η σωστή αναγνώριση των στόχων του και η εναρμόνιση με αυτούς της διδασκαλίας από τους διδάσκοντες είναι ίσως ο ασφαλέστερος τρόπος οικοδόμησης αυτού του πλαισίου για τους μαθητές
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Sergio

ΠαράθεσηΜπορεί κάποιος να μετασχηματίσει το παρακάτω κομμάτι με την Επίλεξε
ΑΝ Χ<5 ΤΟΤΕ
   ...
ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ Υ<10 ΤΟΤΕ
   ...
ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ Ζ<20 ΤΟΤΕ
(πάντως μαθητής το κατάφερε και έτριβα τα μάτια μου)

Άντε Φανή... ας το πάρει το ποτάμι ;)
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)