Επαναληπτικό Διαγώνισμα συνεργασίας Μανώλη Λαμπράκη & Νίκου Καλύβα

Ξεκίνησε από NIKOS_KALYVAS, 05 Μαΐου 2023, 10:35:44 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

NIKOS_KALYVAS

Καλημέρα ή καλησπέρα!!
Τώρα που πλησιάζουν οι εξετάσεις όλοι θέλουμε να δούμε διαγωνίσματα που θα μοιραστούμε με τους μαθητές μας.
Σε αυτό το πλαίσιο ετοιμάσαμε με τον αγαπητό συνάδελφο Μανώλη Λαμπράκη ένα διαγώνισμα εφ' όλης της ύλης. Ευχαριστούμε επίσης τον αξιόλογο συνάδελφο Πολύκαρπο Καραμαούνα για τις πολύ χρήσιμες επισημάνσεις του.
Το διαγώνισμα δίνεται σε επεξεργάσιμη μορφή ώστε να μπορεί να τροποποιηθεί από οποιονδήποτε συνάδελφο – συναδέλφισσα ανάλογα  με τις ανάγκες διδασκαλίας – εξέτασης των μαθητών.
Οποιαδήποτε σχόλια και παρατηρήσεις είναι καλοδεχούμενα.
----------------
Με εκτίμηση
ΝΙΚΟΣ ΚΑΛΥΒΑΣ
ΝΙΚΟΣ ΚΑΛΥΒΑΣ
Καθηγητής Πληροφορικής (ΠΕ86)

NIKOS_KALYVAS

Οι απαντήσεις των θεμάτων Γ και Δ σε ΓΛΩΣΣΑ.
ΝΙΚΟΣ ΚΑΛΥΒΑΣ
Καθηγητής Πληροφορικής (ΠΕ86)

thgrig

Εξαιρετικό , με μια γρηγορη ματιά κι ευχαριστούμε που το μοιράζεστε.
Για να γίνει άψογο : 
1) Στο Α2 , το εικονιζόμενο δέντρο πρέπει να έχει βελάκια κι όχι απλές γραμμές στις ακμές του
2) Στο Β1 , θα πρέπει να διευκρινήσετε αν πρόκειται για απλά συνδεδεμένη ή διπλά συνδεδεμένη λίστα, γιατί επηρεάζει κατά πολύ τις απαντήσεις των μετέπειτα υποερωτημάτων

NIKOS_KALYVAS

Ευχαριστούμε για τις επισημάνσεις. Οι τροποποιήσεις έγιναν.
ΝΙΚΟΣ ΚΑΛΥΒΑΣ
Καθηγητής Πληροφορικής (ΠΕ86)

amavidis

Συγχαρητήρια για την προσπάθεια και για την κοινοποίηση. Έχω την εξής απορία, στο ερώτημα Β2.ΙΙ από που προκύπτει το μειονέκτημα της μεθόδου; σε ποιο σημείο της θεωρίας/ασκήσεων θα βασιστεί ο μαθητής για να απαντήσει;

NIKOS_KALYVAS

Παράθεση από: amavidis στις 05 Μαΐου 2023, 11:44:48 ΜΜΣυγχαρητήρια για την προσπάθεια και για την κοινοποίηση. Έχω την εξής απορία, στο ερώτημα Β2.ΙΙ από που προκύπτει το μειονέκτημα της μεθόδου; σε ποιο σημείο της θεωρίας/ασκήσεων θα βασιστεί ο μαθητής για να απαντήσει;
Σε ευχαριστούμε για την ερωτηση. Στο πράσινο βιβλίο σελ. 78 κάτω από τη 2η μέθοδο αναφέρει:
"Επομένως είναι φανερό ότι η ανάλυση κάθε προβλήματος είναι απαραίτητη, έτσι ώστε να αναζητηθεί η πλέον κατάλληλη μέθοδος που να παρέχει τη ζητούμενη λύση, όσο γίνεται ταχύτερα και με το λιγότερο δυνατό κόστος σε υπολογιστικούς πόρους."
Εκει βασίζεται το ερώτημα.
ΝΙΚΟΣ ΚΑΛΥΒΑΣ
Καθηγητής Πληροφορικής (ΠΕ86)

Λαμπράκης Μανώλης

Παράθεση από: amavidis στις 05 Μαΐου 2023, 11:44:48 ΜΜΣυγχαρητήρια για την προσπάθεια και για την κοινοποίηση. Έχω την εξής απορία, στο ερώτημα Β2.ΙΙ από που προκύπτει το μειονέκτημα της μεθόδου; σε ποιο σημείο της θεωρίας/ασκήσεων θα βασιστεί ο μαθητής για να απαντήσει;

Καλημέρα σε όλους 

Συναδελφε   ευχαριστούμε για την παρατήρηση

Το ερώτημα μπήκε πιο πολύ για να γίνει κατά τη λύση στην τάξη  και μια γενικότερη συζήτηση και αναφορά, σχετικά με το γεγονός πως μπορεί εν τέλει μια λύση να παράγει " καλυτερο αποτελέσματα " αλλά ίσως υπάρχει το μειονέκτημα πως μπορεί να "θυσιαστούν" περισσότεροι πόροι

Γενικής φύσης ερώτημα σχετικά με το κεφάλαιο 4 στο οποίο γίνεται η αντίστοιχη αναφορά , όχι κάτι για να "αγχώσει " το μαθητή 




nksbks

Καλημέρα και ευχαριστώ πολύ που το μοιραστήκατε,

Να προτείνω μία μικρή διόρθωση στην εκφώνηση του Β3 στο σημείο:
"π.χ. Οι γνήσιοι διαιρέτες του 60 βγάζουν 30+20+15+12+10+6+5+4+2+1 = 105"

Ξέφυγε το τρία:
"Οι γνήσιοι διαιρέτες του 60 βγάζουν 30+20+15+12+10+6+5+4+3+2+1 = 108"

NIKOS_KALYVAS

Παράθεση από: nksbks στις 11 Μαΐου 2023, 10:18:46 ΠΜΚαλημέρα και ευχαριστώ πολύ που το μοιραστήκατε,

Να προτείνω μία μικρή διόρθωση στην εκφώνηση του Β3 στο σημείο:
"π.χ. Οι γνήσιοι διαιρέτες του 60 βγάζουν 30+20+15+12+10+6+5+4+2+1 = 105"

Ξέφυγε το τρία:
"Οι γνήσιοι διαιρέτες του 60 βγάζουν 30+20+15+12+10+6+5+4+3+2+1 = 108"
Σε ευχαριστούμε πολύ για την επισήμανση. Το παράδειγμα διορθώθηκε.
ΝΙΚΟΣ ΚΑΛΥΒΑΣ
Καθηγητής Πληροφορικής (ΠΕ86)

Akis73

Το 4 ΣΛ που αναφέρεται στον πολυμορφισμό του τελεστή + πιστεύω ότι είναι λιγάκι αμφιλεγόμενο καθώς δεν διευκρινίζεται αν αφορά την ΓΛΩΣΣΑ ή γενικά τις γλώσσες προγραμματισμού.

Λαμπράκης Μανώλης

#10
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ

ΝΑΙ ΙΣΩΣ ΧΡΕΙΑΖΟΤΑΝ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΤΙ ΤΟΥ ΣΤΙΛ "ΣΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ..... " ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ ΠΙΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ

EDIT: ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΙ ΙΔΙΕΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ  ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΕΔΩ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΩΣ ΘΑ ΤΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ, ΟΠΩΣ ΑΥΤΟ ΚΑΛΗ ΩΡΑ

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ


NIKOS_KALYVAS

Παράθεση από: Akis73 στις 18 Μαΐου 2023, 10:58:06 ΠΜΤο 4 ΣΛ που αναφέρεται στον πολυμορφισμό του τελεστή + πιστεύω ότι είναι λιγάκι αμφιλεγόμενο καθώς δεν διευκρινίζεται αν αφορά την ΓΛΩΣΣΑ ή γενικά τις γλώσσες προγραμματισμού.
Για τη συζήτηση: Ακόμη και στη ΓΛΩΣΣΑ λειτουργεί. Δείτε τη φωτογραφία στην επισύναψη
ΝΙΚΟΣ ΚΑΛΥΒΑΣ
Καθηγητής Πληροφορικής (ΠΕ86)

Akis73

Μάλλον έχεις απενεργοποιήσει την ασάφεια που αφορά το συγκεκριμένο θέμα

evry

Το ερώτημα αυτό είναι σαφώς εκτός ύλης διότι στο πρόσθετο υλικό μας λέει στον ορισμό του πολυμορφισμού:
Πολυμορφισμός (polymorphism) είναι μια ιδιότητα του αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού με την οποία μια λειτουργία μπορεί να υλοποιείται με πολλούς διαφορετικούς τρόπους

Δηλαδή συνδέει τον πολυμορφισμό αποκλειστικά με τον αντικειμενοστρεφή (και όχι αντικειμενοστραφή που είναι λάθος). Πιο πριν λέει κάποια πράγματα για αλλαγή συμπεριφοράς με βάση το περιρρέον πλαίσιο αλλά νομίζω ότι θα πρέπει να σταθούμε στον ορισμό.
Επίσης δεν ξέρω αν ο τελεστής + σε αλφαριθμητικά αναφέρεται κάπου στο διδακτικό πακετό ότι λειτουργεί. Δεν το έχω ψάξει αλλά από την άλλη δεν το έχω δει και πουθενά.

Επίσης πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα του πολυμορφισμού κατά τη γνώμη μου είναι το παρακάτω:

ΚΑΛΕΣΕ Ανάζητηση( Πίνακας_Ακεραίων, 34, Βρέθηκε)
ΚΑΛΕΣΕ Ανάζητηση( Πίνακας_Πραγματικών, 34.0, Βρέθηκε) 
ΚΑΛΕΣΕ Αναζήτηση( Πίνακας_Χαρακτήρων, "ΓΛΩΣΣΑ", Βρέθηκε)
Φυσικά όλα αυτά θα μπορούσαμε να τα παρουσιάσουμε στα παιδιά αν τους διδάσκαμε κανονικό προγραμματισμό/αλγοριθμική και όχι προγραμματισμό στα ελληνικά με ένα κατάλοιπο γλωσσών της δεκαετίας του 80' (τώρα που το σκέφτομαι έχουν περάσει 40 χρόνια., φοβερό ε?)



What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

akalest0s

Όπως ήδη ειπώθηκε, με την προσθήκη της φράσης "σε ορισμένες γλώσσες προγραμματισμού", το συγκεκριμένο Σ-Λ μπαίνει στη θέση του.
Κατά τα άλλα, η συνένωση αλφαριθμητικών δεν ορίζεται πουθενά στο διδακτικό πακέτο, παρά μόνο υπάρχει μια "υπόνοια" σε κάποια αράδα του βιβλίου καθηγητή, που μάλλον ξέφυγε από την αρχική συγγραφική ομάδα, παρά αξίζει προσοχής.
(Για όποιον έχει όρεξη, υπάρχουν συζητήσεις επί του θέματος στο στέκι, όπως αυτή, και ειδικά αυτό το μήνυμα)

Συνεπώς, στο συμπληρωματικό βιβλίο «Πληροφορική», η σχετική αναφορά στην πολυμορφική συμπεριφορά του τελεστή + (σελ. 106) δεν συνδέεται άμεσα με την Γλώσσα. Παρότι οι συγγραφείς το αναφέρουν αυτό, θα ήταν φρόνιμο να τονίζεται περισσότερο, γιατί το εν λόγω παράδειγμα δημιουργεί εύκολα την ψευδή εντύπωση ότι αναφέρεται σε λειτουργία της Γλώσσας. Η παρουσίαση των 3 συναρτήσεων Πρόσθεση, με (περίπου) συντακτικό Γλώσσας, μάλλον επιτείνει τη σύγχυση.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK