To θέμα Β2 ήταν εκτός ύλης;

Ξεκίνησε από Rathaniel, 28 Μαΐου 2016, 09:37:29 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

To θέμα Β2 ήταν εκτός ύλης;

NAI
9 (30%)
OXI
21 (70%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 30

Η ψηφοφορία έληξε: 12 Ιουν 2016, 09:37:29 ΠΜ

Rathaniel

Το γνωστό πλέον θέμα Β2.Επειδή είδα κάτι στα threads εδώ, ας κάνουμε ένα poll. Απάντησα ότι όχι δεν είναι εκτός. Μπορεί να είναι "μάπα το καρπούζι", αλλά είναι φρούτο.
Χρηστίδης Αλέξανδρος,
Μηχανικός Επ/κών και Πλη/κών Συστημάτων,
Msc Στα Προηγμένα Συστήματα Πληροφορικής

gthal

Για μένα δεν τίθεται καν θέμα.
Ήθελε πολλή περισσότερη προσοχή στη διατύπωση αλλά δεν ήταν εκτός, ειδικά όταν έχουν προειδοποιήσει ότι στοίβα και ουρά φέτος είναι εντός και για ασκήσεις.
Εξ' άλλου οι περισσότεροι μαθητές το κατάλαβαν τελικά - και αυτοί που κάναν λάθη ήταν αυτοί που δυσκολεύονται γενικά να αναλύσουν ένα πρόβλημα ή να καταλάβουν  τις τους ζητείται και απαντούν παπαγαλιστί (πολλοί έδωσαν στο τέλος μια ουρά με έξι 'κελιά', το καθένα με τα περιεχόμενα της ουράς κάθε λεπτο)
Δεν ακυρώνεται έτσι ένα θέμα πιστεύω. Πολύ εύκολα λέγεται. Νομίζω ότι η άποψη που υποστηρίζει αυτό είναι ακραία και υπερβολική, και η έντασή της αδικαιολόγητη κι επικίνδυνη αυτή τη στιγμή.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

PavlosD

Ήταν εντός ύλης, και εκτός λογικής.
Απλά απαράδεκτο θέμα. Όχι δύσκολο απαραίτητα... αλλά απαράδεκτο.

SPY

Παράθεση από: gthal στις 28 Μαΐου 2016, 12:50:47 ΜΜ
....
Εξ' άλλου οι περισσότεροι μαθητές το κατάλαβαν τελικά - και αυτοί που κάναν λάθη ήταν αυτοί που δυσκολεύονται γενικά να αναλύσουν ένα πρόβλημα ή να καταλάβουν  τις τους ζητείται και απαντούν παπαγαλιστί ........
παπαγαλιστί  = Ωραίο επίρρημα!!!

Πέτρος Κ.

Σε παλαιότερες εξετάσεις είχε ζητηθεί από τους μαθητές να δώσουν ένα παράδειγμα στοίβας από την καθημερινή ζωή, καλώντας τους στην ουσία να γράψουν το παράδειγμα του βιβλίου για τα πιάτα.

Αντίστοιχα φέτος τους ζητάει να περιγράψουν μία ουρά από την καθημερινή ζωή, και μάλιστα με πολύ καλύτερο τρόπο:
δεν τους λέει να παπαγαλίσουν το βιβλίο αλλά με βάση κάποιες συνθήκες να αποτυπώσουν τα στιγμιότυπα της δομής στην πάροδο του χρόνου.

Σε καμία περίπτωση δεν ήταν εκτός ύλης.

michaeljohn

Διαφωνώ με όλους όσους αντιδρούν για το θέμα Β2. Θα μπορούσαν άνετα να ζητήσουν να γίνει αλγόριθμός που ένα εμφανίζει τα ζητούμενα χωρίς τη γνώση δομών ουράς και πινάκων. Σκεφτείτε λίγο συνάδελφοι την ομορφιά της απλοϊκής  αλγοριθμικής  λύσης :
  Α <- 1
  Τ <- 1
  Για κ Από 1 Μέχρι 6
    ΑΝ κ mod 2 = 0 τότε  Τ <- Τ + 1
    ΑΝ κ mod 3 = 0 τότε  Α <- Α + 1
    Για λ Από Α Μέχρι Τ
      ΓΡΑΨΕ λ
    Τέλος_επανάληψης
  Τέλος_επανάληψης

Δεν βλέπω   κάτι εκτός ύλης...

xristos_ts

Παράθεση από: gthal στις 28 Μαΐου 2016, 12:50:47 ΜΜ

Εξ' άλλου οι περισσότεροι μαθητές το κατάλαβαν τελικά - και αυτοί που κάναν λάθη ήταν αυτοί που δυσκολεύονται γενικά να αναλύσουν ένα πρόβλημα ή να καταλάβουν  τις τους ζητείται και απαντούν παπαγαλιστί
Εντυπωσιακή η βεβαιότητά σου συνάδελφε. Να υποθέσω ότι, γνωρίζεις όλους τους μαθητές που έκαναν λάθος στο συγκεκριμένο ερώτημα!
Προσωπικά, γνωρίζω μόνο έναν, ο οποίος έλυσε αβίαστα και σχετικά εύκολα, όλα τα θέματα  πανελλαδικών, επαναληπτικών πανελλαδικών, ΟΕΦΕ, και πολλά άλλα θέματα, στα οποία πολλοί καθηγητές δεν θα μπορούσαν να ανταποκριθούν.
Θεωρώ ότι, είναι ένα αλγοριθμικό πρόβλημα, που μπορεί να κληθεί να αντιμετωπίσει ένας προγραμματιστής, αλλά να τεθεί με αυτόν τον τρόπο και αυτά τα ζητούμενα σε πανελλαδικές, είναι κωμικό!
Ποιες γνώσεις από αυτές που διδάχθηκε ένας μαθητής στο μάθημά μας έπρεπε να αποτυπώσει στο γραπτό του;
Ποιος είναι ο λόγος που ζητήθηκε απάντηση σε ένα θέμα, στο οποίο θα μπορούσε να ανταποκριθεί κι ένας μαθητής, που δεν είχε ανοίξει ποτέ βιβλίο ή ακόμη χειρότερα, ένας τυχαίος θαμώνας ενός καφενείου, όπως είπε άλλος συνάδελφος;

xristos_ts

Παράθεση από: michaeljohn στις 28 Μαΐου 2016, 06:23:59 ΜΜ
Διαφωνώ με όλους όσους αντιδρούν για το θέμα Β2. Θα μπορούσαν άνετα να ζητήσουν να γίνει αλγόριθμός που ένα εμφανίζει τα ζητούμενα χωρίς τη γνώση δομών ουράς και πινάκων. Σκεφτείτε λίγο συνάδελφοι την ομορφιά της απλοϊκής  αλγοριθμικής  λύσης :
  Α <- 1
  Τ <- 1
  Για κ Από 1 Μέχρι 6
    ΑΝ κ mod 2 = 0 τότε  Τ <- Τ + 1
    ΑΝ κ mod 3 = 0 τότε  Α <- Α + 1
    Για λ Από Α Μέχρι Τ
      ΓΡΑΨΕ λ
    Τέλος_επανάληψης
  Τέλος_επανάληψης

Δεν βλέπω   κάτι εκτός ύλης...


Ναι! Θα μπορούσαν!
Μήπως ξέρεις γιατί δεν το έκαναν;

gthal

Παράθεση από: xristos_ts στις 28 Μαΐου 2016, 08:10:26 ΜΜ
Εντυπωσιακή η βεβαιότητά σου συνάδελφε. Να υποθέσω ότι, γνωρίζεις όλους τους μαθητές που έκαναν λάθος στο συγκεκριμένο ερώτημα!
Όχι, δεν γνωρίζω καν όλους τους υποψηφίους  !!!
Ας μπω λοιπόν στον κόπο να σου διευκρινίσω κάτι που θεώρησα αυτονόητο: μιλάω με βάση το δείγμα των μαθητών μου, με τους οποίους ήρθα σε επαφή για να δούμε τα αποτελέσματά τους. Οι οποίοι δεν ξεπερνούν τους 15 - δεν είναι πολλοί αλλά είναι ένα δείγμα πάντως.
Λοιπόν, από αυτούς έχουμε περίπου (και λίγο λιγότερους από) τους μισούς που το έλυσαν ολόσωστα και τους υπόλοιπους που έχασαν από λίγες ως πολλές τιμές (όπως ο φίλος που έγραψε εδώ και είπε ότι δεν έγραφε το πρώτο στοιχείο της ουράς)
Ξέρεις ποιο είναι το σημαντικό όμως; Κανένας - μα ΚΑΝΕΝΑΣ όμως !!! - δεν μίλησε για εκτός ύλης.
Και μιλάνε οι καθηγητές;
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

Άρης Κεσογλίδης

Δεν είναι απλά ΤΡΑΓΙΚΟ.
Δεν είναι απλά ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ...Είναι ΕΚΤΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ !!!  >:(

Το θέμα πρέπει να ΑΚΥΡΩΘΕΙ και η Επιτροπή που έβγαλε τα θέματα να λογοδοτήσει / τιμωρηθεί!...

Δηλαδή καθόμαστε και ασχολούμαστε με κάτι που δεν έχει ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΣΧΕΣΗ με τα όσα έχουν διδαχθεί τα παιδιά και ψάχνουμε να βρούμε λύση, ενώ θα έπρεπε να γίνει μία συντονισμένη προσπάθεια για την ΑΚΥΡΩΣΗ του θέματος.

Ούτε για δομές δεδομένων σου μιλάει, ούτε για δείκτες, ούτε για δεδομένα, ούτε για βασικές λειτουργίες (ώθηση, απώθηση, εισαγωγή, εξαγωγή), και ούτε εφαρμογή αυτών σε ΓΛΩΣΣΑ!

Απορώ πώς κάποιοι συνάδελφοι κάνουν εντελώς άστοχους παραλληλισμούς και δεν βλέπουν αυτά τα πράγματα...
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

Άρης Κεσογλίδης

Για όσους λένε ότι το θέμα είναι εντός ύλης και είναι και εύκολο και όλα καλά, θέλω να τους ρωτήσω τι θα διδάξουν από του χρόνου...... και για να τους βοηθήσω, να τους δώσω μερικές ασκήσεις - θέματα:
-------------------------------------------------
Θέμα 1  (Στοίβα)
Μία νοικοκυρά πλένει πιάτα. Πλένει 1 πιάτο κάθε 30 δευτερόλεπτα, ενώ η υπόλοιπη οικογένεια που τρώει ακόμα της φέρνει από 1 πιάτο κάθε 20 δευτερόλεπτα και τα βάζουν το ένα πάνω στο άλλο.
Να ζωγραφίσετε τα πιάτα μετά τα 10 δευτερόλεπτα, μετά τα 20 δευτερόλεπτα, μετά τα 30 δευτερόλεπτα, μετά τα 40 δευτερόλεπτα, μετά τα 50 δευτερόλεπτα, μετά τα 60 δευτερόλεπτα.
Υπόδειξη: τα πιάτα γράφουν επάνω το όνομα κάθε μέλους της οικογένειας.

Θέμα 2  (Μέγιστο στοιχείο)
Δύο παιδιά παίζουν με μπαλάκια του τέννις. Το παιδί Α πετάει αριθμημένα μπαλάκια στο παιδί Β. Το παιδί Β πιάνει όλα τα μπαλάκια ένα- ένα με το δεξί του χέρι και κρατάει κάθε φορά το μπαλάκι με τον μεγαλύτερο αριθμό στο αριστερό του χέρι. Να γράψετε τι μπαλάκι κρατάει σε κάθε χέρι το παιδί Β, αν το Α του πετάξει με τη σειρά τα μπαλάκια  7, 2, 9, 4, 12, 3.

Θέμα 3  (Δισδιάστατος πίνακας – Ουρά – Στοίβα – Στομάχι)
Ένας παππούς πάει να αγοράσει μπύρες. Έχει ένα άδειο τελάρο που έχει 4 γραμμές και 6 στήλες και αρχίζει να το γεμίζει από τα ράφια της κάβας, βάζοντας σε κάθε θέση μπουκάλι με διαφορετική περιεκτικότητα σε ml μπύρας.
Να σχεδιάσετε το τελάρο μετά την εισαγωγή της 1ης, της 2ης, της 3ης και της 4ης γραμμής.
Να βρείτε τη συνολική ποσότητα μπύρας που έχει κάθε στήλη του τελάρου.
Αν πίνει 300 ml κάθε 5 λεπτά, και κάθε 17 λεπτά πηγαίνει στην τουαλέτα όπου "αφήνει" 200 ml μπύρας, να γράψετε πόσα ml μπύρας έχει στο στομάχι του μετά τα 10 λεπτά, μετά τα 20 λεπτά, μετά τα 30 λεπτά, μετά τα 40 λεπτά, μετά τα 50 λεπτά.

Θέμα 4  (Μονοδιάστατος πίνακας)
Πελαργοί πετούσανε, τι πολλοί που ήτανε.... Σε κάποια φάση όμως κατέβηκαν και μπήκαν σε κάποια άδεια καφάσια που ήταν ενωμένα στη σειρά.
Ένας είχε έναν πίσω, ένας είχε έναν μπρος, κι ένας γέρος πελαργός έναν πίσω κι έναν μπρος. Πόσοι ήταν οι πελαργοί;

Θέμα 5  (Πρόσθεση α λα Σαλιγκαρίσια)
Ένα σαλιγκάρι βρίσκεται στον πάτο ενός άδειου πηγαδιού, το οποίο έχει βάθος 10 μέτρα. Το σαλιγκάρι κάθε μέρα ανεβαίνει 2 μέτρα και τη νύχτα που κοιμάται γλιστράει 1 μέτρο κάτω. Να βρείτε σε πόσες μέρες το σαλιγκάρι θα βγει από το πηγάδι.
Υπόδειξη: Όταν λέμε " σε πόσες μέρες", εννοούμε και τις νύχτες μαζί, δηλαδή 24ωρα.

* Μπόνους - Θέμα Μαθηματικών Κατεύθυνσης  (Εξέταση στις Ακολουθίες)
Ένα νούφαρο μέσα σε μια λίμνη διπλασιάζεται κάθε μέρα και σε 15 μέρες έχει καλύψει την μισή λίμνη. Να βρείτε σε πόσες μέρες θα καλύψει ολόκληρη τη λίμνη.

>:( :(
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

Πέτρος Κ.

Παράθεση από: Άρης Κεσογλίδης στις 29 Μαΐου 2016, 02:55:35 ΠΜ
* Μπόνους - Θέμα Μαθηματικών Κατεύθυνσης  (Εξέταση στις Ακολουθίες)
Ένα νούφαρο μέσα σε μια λίμνη διπλασιάζεται κάθε μέρα και σε 15 μέρες έχει καλύψει την μισή λίμνη. Να βρείτε σε πόσες μέρες θα καλύψει ολόκληρη τη λίμνη.
>:( :(

Δεν είναι ακολουθία  :o . Είναι γεωμετρική πρόοδος!  :)

xristos_ts

#12
Παράθεση από: gthal στις 29 Μαΐου 2016, 02:35:46 ΠΜ
Όχι, δεν γνωρίζω καν όλους τους υποψηφίους  !!!
Ας μπω λοιπόν στον κόπο να σου διευκρινίσω κάτι που θεώρησα αυτονόητο: μιλάω με βάση το δείγμα των μαθητών μου, με τους οποίους ήρθα σε επαφή για να δούμε τα αποτελέσματά τους. Οι οποίοι δεν ξεπερνούν τους 15 - δεν είναι πολλοί αλλά είναι ένα δείγμα πάντως.
Λοιπόν, από αυτούς έχουμε περίπου (και λίγο λιγότερους από) τους μισούς που το έλυσαν ολόσωστα και τους υπόλοιπους που έχασαν από λίγες ως πολλές τιμές (όπως ο φίλος που έγραψε εδώ και είπε ότι δεν έγραφε το πρώτο στοιχείο της ουράς)
Ξέρεις ποιο είναι το σημαντικό όμως; Κανένας - μα ΚΑΝΕΝΑΣ όμως !!! - δεν μίλησε για εκτός ύλης.
Και μιλάνε οι καθηγητές;

Σε ευχαριστώ που "μπήκες στον κόπο" να μου απαντήσεις και να διορθώσεις το προηγούμενο εκφραστικό σου λάθος.
Σχετικά με το αυτονόητο, καλό είναι, τα επιχειρήματα και ο λόγος μας να διατυπώνονται με ακρίβεια, για να μη δημιουργούνται παρερμηνείες.     "...Σωστή διατύπωση εκ μέρους του δημιουργού....", όπως λέει και η "βίβλος" μας.

Σχετικά με τους συναδέλφους που τολμούν και μιλάνε, συγχώρεσε τους. :police: Ίσως, δε γνώριζαν την άποψη των μαθητών σου για το θέμα.

ΥΓ: Δε θεωρώ εκτός ύλης και εκτός μαθήματος (με την ευρεία έννοια της αλγοριθμικής) το ερώτημα, αλλά απαράδεκτο ως θέμα πανελλαδικών.

gthal

Ευτυχώς που στο υστερόγραφο απαντάς κι επί της ουσίας αλλιώς θα έμενα με 4 γραμμές ειρωνίας.
Άλλη συζήτηση μαζί σου δεν θα κάνω. Καλή συνέχεια
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

soc_h

Δεν είναι θέμα για το μάθημα ΑΕΠΠ. Δεν εξετάζει τη γνώση της λειτουργίας της ουράς.
Έχω μεγάλη απορία πως το επέλεξαν. Και μάλιστα με τόσες μονάδες. Και με τόσο κακή διατύπωση.
Θα το χαρακτήριζα ως "εκτός λογικής" Και μάλλον ναι, εκτός ύλης.
Σωκράτης

Άρης Κεσογλίδης

Παράθεση από: Πέτρος Κ. στις 29 Μαΐου 2016, 09:58:04 ΠΜ
Δεν είναι ακολουθία  :o . Είναι γεωμετρική πρόοδος!  :)

Η Γεωμετρική Πρόοδος είναι μία ειδική κατηγορία Ακολουθίας!.. ;)
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

Άρης Κεσογλίδης

Όπως έγραψα και πριν:     (στη Συζήτηση με όνομα "Θέμα Β")
-----------------------------------------
Στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών Σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, τα θέματα που τίθενται είναι 2 ειδών :
1) ή σχετικά με τη ΘΕΩΡΙΑ και τα όσα αναφέρονται στο βιβλίο
2) ή υπάρχει κάποιο ΑΣΧΕΤΟ σενάριο (όπως σε κάθε Πρόγραμμα) στο οποίο πρέπει να αποτυπώσεις τη λύση με Εντολές σε Πρόγραμμα. Και γενικά με ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ .
(Αν υπάρχει και 3ο είδος ενημερώστε με)

Το θέμα Β2 , έχει ένα ΑΣΧΕΤΟ σενάριο και ΔΕΝ αναφέρεται στη θεωρία του βιβλίου!
Άρα καταλήγει να είναι ένα απλό πρόβλημα λογικής, που μπορεί να το λύσει οποιοσδήποτε που δεν έχει καμία σχέση με το μάθημα!

Δεν μπορώ να δεχτώ αυτό που λέτε για το ΑΝ ζητούσαν κώδικα.
ΑΝ ζητούσαν κώδικα, ναι, όλα καλά (για στοίβα όπως έλεγαν οι οδηγίες).
Αλλά αν δεχτούμε αυτό, σημαίνει όπως λέω ότι μπορεί να μπει και οποιοδήποτε πρόβλημα δεν ακουμπάει καθόλου στη Θεωρία και έχει άσχετο σενάριο και να έχουμε θέματα λογικής.

Δηλαδή, να μπει θέμα:
>>Δίνονται 2 αριθμοί, 45 και 19.
Να διπλασιάσετε τον 1ο και να κάνετε ακέραια διαίρεση στον 2ο, κρατώντας κάθε φορά τον 1ο σε ένα άθροισμα, αν ο 2ος είναι περιττός.
Να κάνετε πίνακα τιμών μέχρι ο 2ος να γίνει 0.

(ίσως να βάζαμε και πόσο χρόνο διαρκεί ο πολ/σμός και πόσο η ακέραια διαίρεση...)

Ε, όχι, δεν είναι αυτό θέμα για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις της ΑΕΠΠ!
(Όπως και το παράδειγμα με τη Στοίβα και με το Μέγιστο που έγραψα παραπάνω)

Αν είναι, να ονομαστεί το Μάθημα της Β' λυκείου "Αλγοριθμική" (χωρίς εντολές, ψευδογλώσσες και Γλώσσες), να τα βάλουμε εκεί αυτά, και να ετοιμάζουμε το μυαλό των παιδιών σε τέτοια αλγοριθμική σκέψη.
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

Λάμπρος Παπαδόπουλος

Δύσκολο να πεις ότι είναι εκτός ύλης. Ως παράδειγμα όταν φτάνουμε στην ουρά κάτι παρόμοιο δεν δίνουμε;
Από την άλλη όμως δύσκολο είναι να πεις και τι εξέτασε το συγκεκριμένο θέμα. Ίσως να το έβαλαν για να γράψουν κάτι
και αυτοί που δεν είχαν μελετήσει αρκετά ( ή καθόλου) και ως ποσοστό ήταν περισσότεροι φέτος.