Θέμα Β

Ξεκίνησε από gpapargi, 27 Μαΐου 2016, 09:47:50 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

gthal

Παράθεση από: Άρης Κεσογλίδης στις 29 Μαΐου 2016, 02:52:50 ΜΜ
Όχι Γιώργο, δεν έχουμε άλλη άσκηση μπροστά μας...
Τότε γιατί δεν εξετάζει εισαγωγή-εξαγωγή; Θέλεις να μου το εξηγήσεις όσο πιο καθαρά μπορείς;
Δεν θέλω να σε κουράζω, θέλω να σε καταλάβω. Γιατί μπροστά στα δικά μου μάτια δεν το βλέπω καθόλου αυτό που λες, όσο κι αν προσπαθώ.

Παράθεση από: Άρης Κεσογλίδης στις 29 Μαΐου 2016, 02:52:50 ΜΜ
Σαλιγκάρι και Νούφαρο λοιπόν από του χρόνου. Αυτά.
Λυπάμαι, δεν μπορώ να πω τίποτα άλλο.
Τώρα, φοβάμαι ότι χρησιμοποιείς στρεβλά την απάντηση που μου ζήτησες να σου δώσω. Με ρώτησες αν θα τα δίδασκα, αν θα τα έκανα στην τάξη ως ασκήσεις. Και είπα ότι κάποια ναι. Δεν είπα ότι τα προτείνω και για πανελλήνιες. Άλλο το τι κάνουμε στην τάξη και άλλο οι πανελλήνιες. Άλλο τα "γυμνάσματα" όπως τα είπα. Και μάλιστα είπα ότι κάποια δεν θα τα έκανα. Όπως το νούφαρο και το σαλιγκάρι. Αυτά είναι τρολ. Θα μπορούσαμε να τα λύσουμε εκτός μαθήματος για χαβαλέ, οκ. Αυτά βρήκες να διαλέξεις ότι τα εγκρίνω για πανελλήνιες;
Η άλλη όμως με το παιδί και τις μπάλες, και εκείνη με τη στοίβα πιάτα τι το κακό έχουν;
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

gthal

Παράθεση από: pvs στις 29 Μαΐου 2016, 06:38:23 ΜΜ
...  στη λογική να βάλουμε κάτι που τα παιδιά δεν θα έχουν διδαχθεί.
Πριν με ρώτησε κάποιος τι δίδαξα για να αντεπεξέλθουν σ' αυτή την άσκηση.
Τώρα θέλω να ρωτήσω εγώ: τι θα έπρεπε να έχουν διδαχθεί τα παιδιά για να ανταποκριθούν στο Β2 ;
Θα ήθελα απάντηση, πραγματικά.

Αρχίζω όμως να υποψιάζομαι μια κρυμμένη κάπου βαθειά και ανομολόγητη απάντηση (ίσως και την αιτία της μη συνεννόησής μας).
Μήπως... αυτή η κρυμμένη απάντηση θα μπορούσε να είναι 'θα έπρεπε να έχουν διδαχθεί αυτή, την ίδια την άσκηση ;;;' ή 'κάποια ίδια άσκηση;;;'  Αυτό εννοείτε ;
Μήπως γι' αυτό κι ο Άρης παραπάνω συγχέει αυτό που θα δίδασκα με αυτό που θα πέσει στις εξετάσεις;

Δεν είμαι πάντως αυτής της φιλοσοφίας. Δεν προετοιμάζουμε τα παιδιά για να "ξέρουν" την άσκηση που θα τους πέσει. Τα προετοιμάζουμε για να μπορούν να αντιμετωπίσουν όποια άσκηση τους δοθεί.

ΥΓ. Είναι εντυπωσιακό πάντως πώς τα παιδιά περιμένουν να τους έχεις διδάξει αυτό που θα πέσει. Κι αυτό είναι μεγάλη πίεση σ' εμένα και σ' όλους φαντάζομαι. Δεν ξέρω πώς το παίρνουν όταν τους λέω "δεν θα σας έχω διδάξει τις ασκήσεις που θα πέσουν - θα ξέρετε να τις λύνετε αλλά μην περιμένετε ότι θα τις έχουμε κάνει". Τα περιμένουν όλα έτοιμα, μαθημένοι από χρόνια φροντιστηριακής "φροντίδας" και χρόνια εξετάσεων όπου χαριστικά τους πέφτουν μόνο τα "SOS", και ελάχιστοι διανοούνται ότι θα πρέπει και να δημιουργήσουν ίσως μια δικιά τους λύση. Και είναι εντυπωσιακό πόσο συχνά (κυρίως τα παιδιά που δυσκολεύονται στο μάθημα) χρησιμοποιούν την έκφραση "ξέρω την άσκηση". Αν βάλω μια άσκηση που δεν μπορεί να τη λύσει, δε λέει "δε μπορώ να τη λύσω" αλλά "δεν την ξέρω την άσκηση" - Μα δε σου την έβαλα για να την "ξέρεις", για να βρεις τη λύση σου την έβαλα. Αλλά βέβαια εκεί καταλαβαίνω ότι ακούσια, η γλώσσα προδίδει το πώς λειτουργεί το κεφάλι του: αυτές που λύνονται έτσι, αυτές που λύνονται αλλιώς κι αυτές που δεν ξέρω πώς λύνονται (και δεν υπάρχει περίπτωση να προσπαθήσω να βρω πώς)
- αυτό το σχόλιο, γενικότερο και φιλοσοφικότερο με αφορμή όλα αυτά.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

bausdrum

Από τη σκοπιά του εξεταζόμενου, έχω να δηλώσω ότι το Β2 ήταν πραγματικό δώρο! Το μόνο αρνητικό ήταν ότι αφού το έλυσα ξόδεψα ένα ικανό χρονικό διάστημα για να το ξανασκεφτώ και να το ξαναξανασκεφτώ, γιατί, δεν μπορεί, έλεγα, κάτι πιο περίπλοκο θα ζητάει η επιτροπή, και όχι 10 νούμερα που μπορεί να υπολογίσει και ένας μαθητής της τετάρτης δημοτικού!

pvs

Παράθεση από: gthal στις 29 Μαΐου 2016, 07:57:23 ΜΜ
Πριν με ρώτησε κάποιος τι δίδαξα για να αντεπεξέλθουν σ' αυτή την άσκηση.
Τώρα θέλω να ρωτήσω εγώ: τι θα έπρεπε να έχουν διδαχθεί τα παιδιά για να ανταποκριθούν στο Β2 ;
Θα ήθελα απάντηση, πραγματικά.

Αρχίζω όμως να υποψιάζομαι μια κρυμμένη κάπου βαθειά και ανομολόγητη απάντηση (ίσως και την αιτία της μη συνεννόησής μας).
Μήπως... αυτή η κρυμμένη απάντηση θα μπορούσε να είναι 'θα έπρεπε να έχουν διδαχθεί αυτή, την ίδια την άσκηση ;;;' ή 'κάποια ίδια άσκηση;;;'  Αυτό εννοείτε ;
Μήπως γι' αυτό κι ο Άρης παραπάνω συγχέει αυτό που θα δίδασκα με αυτό που θα πέσει στις εξετάσεις;

Δεν είμαι πάντως αυτής της φιλοσοφίας. Δεν προετοιμάζουμε τα παιδιά για να "ξέρουν" την άσκηση που θα τους πέσει. Τα προετοιμάζουμε για να μπορούν να αντιμετωπίσουν όποια άσκηση τους δοθεί.

ΥΓ. Είναι εντυπωσιακό πάντως πώς τα παιδιά περιμένουν να τους έχεις διδάξει αυτό που θα πέσει. Κι αυτό είναι μεγάλη πίεση σ' εμένα και σ' όλους φαντάζομαι. Δεν ξέρω πώς το παίρνουν όταν τους λέω "δεν θα σας έχω διδάξει τις ασκήσεις που θα πέσουν - θα ξέρετε να τις λύνετε αλλά μην περιμένετε ότι θα τις έχουμε κάνει". Τα περιμένουν όλα έτοιμα, μαθημένοι από χρόνια φροντιστηριακής "φροντίδας" και χρόνια εξετάσεων όπου χαριστικά τους πέφτουν μόνο τα "SOS", και ελάχιστοι διανοούνται ότι θα πρέπει και να δημιουργήσουν ίσως μια δικιά τους λύση. Και είναι εντυπωσιακό πόσο συχνά (κυρίως τα παιδιά που δυσκολεύονται στο μάθημα) χρησιμοποιούν την έκφραση "ξέρω την άσκηση". Αν βάλω μια άσκηση που δεν μπορεί να τη λύσει, δε λέει "δε μπορώ να τη λύσω" αλλά "δεν την ξέρω την άσκηση" - Μα δε σου την έβαλα για να την "ξέρεις", για να βρεις τη λύση σου την έβαλα. Αλλά βέβαια εκεί καταλαβαίνω ότι ακούσια, η γλώσσα προδίδει το πώς λειτουργεί το κεφάλι του: αυτές που λύνονται έτσι, αυτές που λύνονται αλλιώς κι αυτές που δεν ξέρω πώς λύνονται (και δεν υπάρχει περίπτωση να προσπαθήσω να βρω πώς)
- αυτό το σχόλιο, γενικότερο και φιλοσοφικότερο με αφορμή όλα αυτά.
Αναφέρομαι στη λογική του ερωτήματος. Πίστεψε με κάθε χρόνο κάνω αγώνα να πείσω τα παιδιά ότι δεν τους κάνω μάθημα στη λογική να πετύχω τα θέματα αλλά στο να μάθουν να γράφουν κώδικα και να αντιμετωπίζουν όσο γίνεται καλύτερα μια άσκηση.  Προσωπική ιστορία-εμπειρία για να ελαφρύνουμε και λίγο την κατάσταση-στην αρχή της περσινής χρονιάς έρχεται ένας μαθητής και μου λέει ο ταδε πάει εκεί γιατί ο Χ καθηγητής πετυχαίνει τα θέματα, στην ερωτήση μου ο φίλος σου θα παρακολουθήσει τα μαθήματα όλη τη χρονιά ή ένα δύο μήνες ο μαθητής μου απαντάει φυσικά κύριε όλη τη χρονιά γιατί με ρωτάτε? Όταν λοιπόν του είπα αφού ο Χ καθηγητής όπως προμοτάρετε από το φροντιστήριο πετυχαίνει τα θέματα γιατί ο φίλος σου δεν κάνει πχ ένα μήνα ή έστω δύο μήνες μόνο τα θέματα που θα πέσουν και ταλαιπωρείται όλη τη χρονιά? Φυσικά ο μαθητής δεν ήξερε τι να μου πει. Συνάδελφε δεν έχω κανένα πρόβλημα να πέσει κάτι που θα έχει στόχο να ξεχωρίσει ο μαθητής που θα έχει κατανοήσει σωστά μια δομή δεδομένων έναν αλγόριθμο κτλ και ας μην το έχω πει ποτέ αλλά το να βάζουν κάτι που κατά την προσωπική μου άποψη δεν προσφέρει ΤΙΠΟΤΑ είναι τεράστιο λάθος.     

gthal

Παράθεση από: bausdrum στις 29 Μαΐου 2016, 08:35:34 ΜΜ
Από τη σκοπιά του εξεταζόμενου, έχω να δηλώσω ότι το Β2 ήταν πραγματικό δώρο! Το μόνο αρνητικό ήταν ότι αφού το έλυσα ξόδεψα ένα ικανό χρονικό διάστημα για να το ξανασκεφτώ και να το ξαναξανασκεφτώ, γιατί, δεν μπορεί, έλεγα, κάτι πιο περίπλοκο θα ζητάει η επιτροπή, και όχι 10 νούμερα που μπορεί να υπολογίσει και ένας μαθητής της τετάρτης δημοτικού!
Σ' ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σου στη συζήτηση, και καλά σου αποτελέσματα. Η δική σας γνώμη νομίζω μετράει περισσότερο από όσα λέμε εμείς. Αυτό που λες είναι μια άποψη που την καταλαβαίνω. Όμως, αν το δούμε έτσι, όλες οι θεωρητικές ασκήσεις του στυλ κάνουμε διάφορες ωθήσεις και απωθήσεις και μας ρωτάνε στο τέλος ποια είναι τα περιεχόμενα της στοίβας και ο δείκτης της είναι το ίδιο απλές, κι αν θες, το Β2 ήταν λίγο δυσκολότερο από αυτές.

Όπως επίσης κατανοώ και το επιχείρημα που δόθηκε νωρίτερα:
Παράθεση από: PavlosD στις 29 Μαΐου 2016, 06:39:49 ΜΜ
... άτομα που δεν είχαν καταλάβει την ουρά έπαιρναν κάπου 5/10 πετυχαίνοντας τιμές στην τύχη (μιας και ήταν όλες κοντινές 1-4), και αντίστοιχα άτομα που κατάλαβαν 100% τι είναι ουρά, πολλοί πάλι 5/10
Αυτό δημιουργεί μια αδικία όντως, δυστυχώς, όσο όμως και τα Σ-Λ και η συμπλήρωση κενών σαν τη φετινή που και λίγο τζόκερ να το έπαιζες τον άσσο, το τεσσάρι, το Σ και ίσως και το -1 θα τα πετύχαινες.
Και λέγοντας αυτό βέβαια δεν προσπαθώ να δικαιολογήσω την ύπαρξη θεμάτων σαν το Β2. Το ότι υπαρχουν χειρότερα δεν δικαιολογεί τα λιγότερο κακά. Η τοποθέτησή μου έχει να κάνει ως προς τις απόψεις που λένε ότι το Β2 ήταν εκτός ύλης και εκείνες που λένε να ακυρωθεί.

@pvs
Ωραία η απάντησή σου σ' αυτό το μαθητή!  ;D
Κι ίσως να χεις δίκιο ότι το ερώτημα αυτό δεν προσφέρει τίποτα αλλά θα σου απαντήσω και πάλι με τις ασκήσεις των εισαγωγών και διαγραφών σε στοίβα και ουρά. Αν έμπαινε μια τέτοια, τέτοιας απλότητας, θα λέγαμε ότι πρόσφερε κάτι ; και γιατί;
Ξαναλέω όπως είπα και πολύ αρχικά, ότι το Β2 ήταν προβληματικό από πολλές απόψεις. Αντιτίθεμαι όμως (αν και δεν έχω κανένα λόγο, χάριν της συζήτησης απλώς) στις απόψεις που λένε ότι ήταν εκτός υλης κι ότι πρέπει να ακυρωθεί.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

xristos_ts

Παράθεση από: gthal στις 29 Μαΐου 2016, 07:57:23 ΜΜ
Πριν με ρώτησε κάποιος τι δίδαξα για να αντεπεξέλθουν σ' αυτή την άσκηση.

...και ακόμη περιμένω συγκεκριμένη απάντηση.
Ας θέσω διαφορετικά το ερώτημα. Αν δε διδάσκονταν κάποιος μαθητής το κεφάλαιο των δομών δεδομένων, ποια γνώση θα του έλειπε, για την απάντηση αυτού του ερωτήματος, έτσι όπως ήταν διατυπωμένο;

ΥΓ: Το ερώτημα με το νούφαρο, υπήρχε παλαιότερα, σε βοηθήματα με ψυχοτεχνικά τεστ, για την εισαγωγή σε στρατιωτικές σχολές.

gthal

Παράθεση από: xristos_ts στις 29 Μαΐου 2016, 11:43:30 ΜΜ
...και ακόμη περιμένω συγκεκριμένη απάντηση.
Σου απάντησα παραπάνω και με παράθεση.
Πιο συγκεκριμένο δε γίνεται.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

Άρης Κεσογλίδης

Παράθεση από: pvs στις 29 Μαΐου 2016, 06:38:23 ΜΜ
Αυτό που αναφέρεις για τα φροντιστήρια δεν έχει καμία σχέση με το ζήτημα που συζητάμε. Αν εσύ θεωρείς ότι αυτό το ερώτημα όπως τέθηκε αξιολογεί το κατά πόσο ένας μαθητής έχει κατανοήσει τη λειτουργία της ουράς τότε έχουμε διαφορετική αντίληψη του μαθήματος. Η συγκεκριμένη άσκηση αν την ζητούσαν να αναπαρασταθεί με πίνακα και τους δύο δείκτες το πως μεταβάλλονται κάθε χρονική στιγμή ναι θα τη δεχόμουν ως κανονική άσκηση και μόνο τότε θα μπορούσε να κριθεί ένας μαθητής τι έχει καταλάβει από τη δομή. Έτσι όπως τέθηκε είναι μια χαζομάρα, στη λογική να βάλουμε κάτι που τα παιδιά δεν θα έχουν διδαχθεί. Το ζήτημα όμως δεν είναι αν κάποιος το δίδαξε στο φροντιστήριο, προσωπικά αν και ως θέμα κάνοντας τον απολογισμό με συμφέρει καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των "δικών μου μαθητών" ανταποκρίθηκε στο ερώτημα ωστόσο εξακολουθώ και με ειλικρίνεια το μετέφερα στους μαθητές μου ότι το θεωρώ ως μία άκυρη άσκηση χωρίς κανένα εκπαιδευτικό στόχο που αδικεί την πλειοψηφία των μαθητών.

+1
Συμφωνώ απόλυτα.
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

Άρης Κεσογλίδης

Παράθεση από: gthal στις 29 Μαΐου 2016, 07:25:44 ΜΜ
Τότε γιατί δεν εξετάζει εισαγωγή-εξαγωγή; Θέλεις να μου το εξηγήσεις όσο πιο καθαρά μπορείς;
Δεν θέλω να σε κουράζω, θέλω να σε καταλάβω. Γιατί μπροστά στα δικά μου μάτια δεν το βλέπω καθόλου αυτό που λες, όσο κι αν προσπαθώ.

Στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών Σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, τα θέματα που τίθενται είναι 2 ειδών :
1) ή σχετικά με τη θεωρία και τα όσα αναφέρονται στο βιβλίο
2) ή υπάρχει κάποιο ΑΣΧΕΤΟ σενάριο (όπως σε κάθε Πρόγραμμα) στο οποίο πρέπει να αποτυπώσεις τη λύση με Εντολές σε Πρόγραμμα.
(Αν υπάρχει και 3ο είδος ενημερώστε με)

Το θέμα Β2 , έχει ένα ΑΣΧΕΤΟ σενάριο και ΔΕΝ αναφέρεται στη θεωρία του βιβλίου!
Άρα καταλήγει να είναι ένα απλό πρόβλημα λογικής, που μπορεί να το λύσει οποιοσδήποτε που δεν έχει καμία σχέση με το μάθημα!

Είναι τώρα αρκετά ξεκάθαρο;

(θα αναφερθώ και στα υπόλοιπα λίγο αργότερα που θα έχω χρόνο)
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

evry

βλέπω ότι υπάρχει αρκετός εκνευρισμός από κάποιους χρήστες και μάλιστα κάποιοι είναι επιθετικοί και ειρωνικοί απέναντι σε συναδέλφους που έχουν διαφορετική γνώμη, χωρίς αυτοί να τους προκαλέσουν.
Δεν καταλαβαίνω γιατί αυτή η επιμονή με το συγκεκριμένο θέμα. οκ ήταν μη αναμενόμενο, δεν το περίμενε κανένας και όπως πολύ εύστοχα είπε ο Γιώργος δεν το "δίδαξε" κανένας.
Να σας κάνω όμως μια ερώτηση; Αν αντί για την περιγραφή του αλγορίθμου με ελεύθερο κείμενο έδιναν την αντίστοιχη περιγραφή σε ψευδογλώσσα και ζητούσαν ακριβώς τα ίδια δεν θα μιλάγαμε για μια άσκηση εκτέλεσης αλγορίθμου με πίνακα τιμών?
Αντί λοιπόν να δώσουν τον αλγόριθμο σε ψευδογλώσσα τον έδωσαν σε ελεύθερο κείμενο. Έτσι οι μαθητές αναγκάστηκαν να κάνουν μια απλή ανάλυση ώστε να φτιάξουν στο μυαλό τους τον αλγόριθμο και τις μεταβλητές.
Αυτή είναι η διαφορά, ότι έπρεπε να σκεφτούν λίγο παραπάνω.
Δεν ξέρω, λέω κάτι παράλογο?

Η μόνη δική μου ένσταση είναι ότι επειδή η εκφώνηση είναι λίγο δύσκολη στην κατανόηση θα έπρεπε να δώσουν και ένα παράδειγμα για τους πρώτους που μπαίνουν και βγαίνουν, κυρίως για τα παιδιά που εξετάζονταν προφορικά. Από εκεί και πέρα δε νομίζω ότι υπάρχει θέμα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Λαμπράκης Μανώλης

Συνάδελφοι καλησπέρα

να αναφέρω τρία πράγματα αν μου επιτρέπετε

1) όλοι συμφωνούμε πως συμφωνούμε ότι το θέμα β2 προφανώς δεν ήταν καλή επιλογή
2) ας συμφωνήσουμε πως διαφωνούμε για το πόσο κακή επιλογή ήταν και για το πόσο εξετάζει κάτι ή όχι, πόσο ήταν "εντός ύλης " ή όχι, πόσο είχαμε προετοιμάσει τους μαθητές για τέτοιο θέμα ή όχι, αλλά αυτό είναι προσωπική αίσθηση του καθένα από εμάς, δεν καταλαβαίνω γιατί τόση συζήτηση
3) ας συμφωνήσουμε όλοι πως δεν είναι ωραία εικόνα και ειδικά "προς τους έξω" οι αιχμηρές αντιπαρεθέσεις σε προσωπικό επίπεδο, μας διαβάζουν και μαθητές και συνάδελφοι από άλλους χώρους .. μήπως να κάνουμε όλοι ένα βήμα πίσω στα πιστεύω μας για το κοινό καλό ??

ευχαριστώ

Sergio

Τελικά νομίζω πως, αν και η εκφώνηση δεν καθοδηγούσε τον τρόπο που έπρεπε να σκεφτεί ο μαθητής, όσοι μαθητές:
1. αντιλαμβανόντουσαν την καταλληλότητα της ουράς για το συγκεκριμένο πρόβλημα
2. αντιλαμβανόντουσαν τη χρονική αλληλουχία των ενεργειών εισαγωγής - εξαγωγης
3. δημιουργούσαν την σειρά αυτών των ενεργειών
4. εφάρμοζαν τις ενέργειες αυτές σε μια ουρά
(όπως η μαθήτρια στην οποία αναφέρθηκα σε προηγούμενο post)
Παράθεση από: Sergio στις 29 Μαΐου 2016, 10:05:22 ΠΜ
Μια μαθήτρια (καλή, με δυσκολία στην απομνημόνευση αλλά που είχε κατανοήσει τις λειτουργίες σε ουρά και στοίβα) μου περιέγραψε τη λύση που έδωσε, ως εξής:
Αφού, ξεκινώντας από τη χρονική στιγμή 0, στην ουρά εισάγεται ένας πελάτης (αριθμός προτεραιότητας) κάθε 3 δευτερόλεπτα και εξάγεται ένας κάθε 2 δευτερόλεπτα, οι ενέργειες που θα γίνουν στην ουρά είναι, ανά χρονική στιγμή:

0.   Εισαγωγή(1)
1.   –
2.   Εισαγωγή(2)
3.   Εξαγωγή
4.   Εισαγωγή(3)
5.   –
6.   Εξαγωγή, Εισαγωγή(4)

Η εκτέλεση των λειτουργιών αυτών δίνει, ως περιεχόμενα της ουράς, αντίστοιχα:

0.   1
1.   1
2.   1, 2
3.   2
4.   2, 3
5.   2, 3
6.   3, 4

θα κατέληγαν με ασφάλεια στο σωστό αποτέλεσμα, ξεφεύγοντας από τις όποιες δυσκολίες/κινδύνους έκρυβε η προσπάθεια αντιμετώπισης της ερώτησης ως "γρίφου".  Σίγουρα δε διδάξαμε τέτοιες ασκήσεις στους μαθητές (εγώ και πολλοί άλλοι συνάδελφοι απ'ότι καταλαβαίνω) όμως όλοι, φαντάζομαι διδάξαμε αρκετά για να μπορεί ο μαθητής να κάνει αυτό το συλλογισμό.  Μη αναμενόμενο το ερώτημα και πιθανά αδίδακτο από σχολείο - φροντιστήριο όμως δε θα το χαρακτήριζα εκτός στόχων μαθήματος, πόσο μάλλον εκτός ύλης.

Και ενώ θα συμφωνήσω με όσους είπαν πως, ως γρίφο θα μπορούσε να το αντιμετωπίσει και κάποιος έξυπνος (ίσως και πολύ νεαρότερος) που δεν είχε διδαχθεί ΑΕΠΠ, τείνω να καταλήξω στο συμπέρασμα πως.. το συλλογισμό που ανέφερα παραπάνω - και ο οποίος οδηγεί μεθοδικά στην απάντηση - τους τον διδάξαμε εμείς στην αντίστοιχη ενότητα του μαθήματος, δίνοντας τη δυνατότητα και σε λιγότερο "έξυπνους" μαθητές να το απαντήσουν μέσα από μεθοδική ανάλυση και εφαρμογή των ιδιοτήτων / ενεργειών της ουράς.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

evry

Μιχάλη συγχαρητήρια για το μήνυμά σου. Ο σκοπός εδώ είναι να συζητάμε. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να δημιουργούμε άσχημο κλίμα ανάμεσά μας.
Τώρα σχετικά με αυτό που λες, ειλικρινά όταν είδα το θέμα πρώτη φορά, πραγματικά σκέφτηκα και εγώ έτσι, πόσο άκυρο είναι , τι σχέση έχει με το μάθημα. Ωστόσο όσο το σκέφτομαι δεν μου φαίνεται τόσο κακή επιλογή. Μη σου πω ότι μου φαίνεται και καλό θέμα.
Αν θες διάβασε το σκεπτικό μου στο προηγούμενο μήνυμα και πες μου τη γνώμη σου πάνω σε αυτό.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Άρης Κεσογλίδης

Παράθεση από: evry στις 30 Μαΐου 2016, 01:28:10 ΜΜ
βλέπω ότι υπάρχει αρκετός εκνευρισμός από κάποιους χρήστες και μάλιστα κάποιοι είναι επιθετικοί και ειρωνικοί απέναντι σε συναδέλφους που έχουν διαφορετική γνώμη, χωρίς αυτοί να τους προκαλέσουν.

@Evry, λογικά εννοείς εμένα με αυτό το σχόλιο, αλλά δεν έχω καμία πρόθεση και σε καμία περίπτωση δεν επιτέθηκα ή ειρωνεύτηκα τον Γιώργο τον Θαλασσινό, ή κάποιον άλλον.
Είμαι όμως πολύ εκνευρισμένος με το θέμα Β2 και με οποιοδήποτε θέμα είναι τόσο άστοχο, όταν κρίνεται το μέλλον των παιδιών! Και μπορεί τα παιδιά να μην λένε τίποτα, ή να μην γίνεται τόσος ντόρος γενικά, και να απορείτε με κάποιους από μας που το λέμε τόσο πολύ, αλλά το κάνουμε (εγώ σίγουρα, φαντάζομαι και οι άλλοι συνάδελφοι) για να προλάβουμε κιόλας επόμενα χειρότερα ή/και πιο δύσκολα άστοχα θέματα.
Άρα, και προς τον Μανώλη αναφερόμενος, δεν πρόκειται για προσωπικές βολές, αλλά στόχος είναι το Θέμα και η Επιτροπή.

Όπως έγραψα και πριν:
Παράθεση από: Άρης Κεσογλίδης στις 30 Μαΐου 2016, 12:37:09 ΜΜ
Στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών Σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, τα θέματα που τίθενται είναι 2 ειδών :
1) ή σχετικά με τη θεωρία και τα όσα αναφέρονται στο βιβλίο
2) ή υπάρχει κάποιο ΑΣΧΕΤΟ σενάριο (όπως σε κάθε Πρόγραμμα) στο οποίο πρέπει να αποτυπώσεις τη λύση με Εντολές σε Πρόγραμμα.
(Αν υπάρχει και 3ο είδος ενημερώστε με)

Το θέμα Β2 , έχει ένα ΑΣΧΕΤΟ σενάριο και ΔΕΝ αναφέρεται στη θεωρία του βιβλίου!
Άρα καταλήγει να είναι ένα απλό πρόβλημα λογικής, που μπορεί να το λύσει οποιοσδήποτε που δεν έχει καμία σχέση με το μάθημα!

Δεν μπορώ να δεχτώ αυτό που λέτε για το ΑΝ ζητούσαν κώδικα ή το ότι ζητούν να γραφεί σε ελεύθερο κείμενο και τέτοια.
ΑΝ ζητούσαν κώδικα, ναι, όλα καλά (για στοίβα όπως έλεγαν οι οδηγίες).
Αλλά αν δεχτούμε αυτό, σημαίνει όπως λέω ότι μπορεί να μπει και οποιοδήποτε πρόβλημα δεν ακουμπάει καθόλου στη Θεωρία και έχει άσχετο σενάριο και να έχουμε θέματα λογικής.

Δηλαδή, να μπει θέμα:
>>Δίνονται 2 αριθμοί, 45 και 19.
Να διπλασιάσετε τον 1ο και να κάνετε ακέραια διαίρεση στον 2ο, κρατώντας κάθε φορά τον 1ο σε ένα άθροισμα, αν ο 2ος είναι περιττός.
Να κάνετε πίνακα τιμών μέχρι ο 2ος να γίνει 0.

(ίσως να βάζαμε και πόσο χρόνο διαρκεί ο πολ/σμός και πόσο η ακέραια διαίρεση...)

Ε, όχι, δεν είναι αυτό θέμα για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις της ΑΕΠΠ!
(Όπως και το παράδειγμα με τη Στοίβα και με το Μέγιστο που έγραψα παραπάνω)

Αν είναι, να ονομαστεί το Μάθημα της Β' λυκείου "Αλγοριθμική" (χωρίς εντολές, ψευδογλώσσες και Γλώσσες), να τα βάλουμε εκεί αυτά, και να ετοιμάζουμε το μυαλό των παιδιών σε τέτοια αλγοριθμική σκέψη.
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

gthal

Παράθεση από: Άρης Κεσογλίδης στις 30 Μαΐου 2016, 03:58:43 ΜΜ
@Evry, λογικά εννοείς εμένα με αυτό το σχόλιο, αλλά δεν έχω καμία πρόθεση και σε καμία περίπτωση δεν επιτέθηκα ή ειρωνεύτηκα τον Γιώργο τον Θαλασσινό, ή κάποιον άλλον.
Σίγουρα δεν εννοεί εσένα Άρη !
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός