Θέμα Β

Ξεκίνησε από gpapargi, 27 Μαΐου 2016, 09:47:50 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: tsak στις 27 Μαΐου 2016, 03:16:20 ΜΜ
Αν η ζωγραφιά είναι ειρωνεία να προσέχουμε λίγο  ..
Η εκφωνηση λέει "αμέσως μετά το 1ο, 2ο.. κλπ"
Άρα μετά το 5ο λεπτό δεν υπάρχει ο 2. Απλό είναι .


Συνάδελφε στο σχήμα η ένδειξη 5 στον άξονα είναι όταν τελειώνει το 5ο λεπτό. Επομένως δεξιότερα, δηλαδή "μετά το 5ο" θα υπάρχει και ο 2. Η απάντηση είναι σωστή και συμπίπτει με αυτή που έδωσαν στις ενδεικτικές για τους φυσικούς αδυνάτους. Νομίζω το εξαντλήσαμε!

tsak

Εγώ θεώρησα ότι η συνολική παραμονή του πελάτη είναι 3 λεπτά .. άρα το παίρνω πίσω..θα εξυπηρετηθει ο 2 και στο 5ο λεπτό. Πως την πατάμε καμιά φορά.. Συγγνώμη

tsak

Το θέμα είναι τραγικό πάντως ως προς τη σχέση του με το μάθημα

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: SPY στις 27 Μαΐου 2016, 02:10:34 ΜΜ
Συνάδελφε συμφωνώ μαζί σου ότι το συγκεκριμένο θέμα είναι απαράδεκτο από την άποψη της αξιολόγησης γνώσεων ΑΕΠΠ.
Όμως ειναι τραγική ειρωνεία ένας υποψήφιος μετά από 13 χρόνια εκπαίδευσης να μην μπορεί να κατανοήσει ένα σύντομο γραπτό κείμενο και εν τέλει να λάβει τη βέλτιστη απόφαση.........

Γενικά έχεις δίκιο και συμφωνώ. Όμως ειδικά για τη συγκεκριμένη περίπτωση, απ' ό,τι το αποτέλεσμα δείχνει ανάμεσα σε εμάς τους συναδέλφους, το κείμενο δεν ήταν κατάλληλο για τους μαθητές...

bugman

Ωραίο και εύκολο θέμα! Δεν έχει πράξεις, και οι κανόνες είναι απλοί. Το μπέρδεμα είναι με την αρχική τιμή. Δηλαδή εδώ στον χρόνο 0 (και όχι στο 1 λεπτό) είναι ο πρώτος, άρα ο πρώτος θα μείνει στο 1, 2, 3 λεπτό, επειδή όμως ζητάει το ζήτημα "μετά το 1ο" σημαίνει ότι η τιμή για το 1 θα είναι αυτή του 2.
π.χ. στο 3ο λεπτό θα είναι ο 1 στο γκισέ και ο 2 θα περιμένει. Μετά το 3ο (στο 4ο) θα είναι ο 2 μόνος του. Άρα στο 3 γράφουμε το 2 και όχι το 1,2

Όλη η πονηριά είναι στο "μετά το" που δηλώνει όριο (σύνορο)
Στο προγραμματισμό το λάθος του +1 είναι καθημερινό. https://en.wikipedia.org/wiki/Off-by-one_error
σε 10 θέσεις έχουμε 10+1 όρια/σύνορα/χωρίσματα. Το "μετά το" ουσιαστικά λέει για το όριο όχι την θέση! Το 0 χρόνος είναι το αρχικό όριο, όχι η θέση (που εδώ εμφανίζεται ως χρονική διάρκεια ενός λεπτού)!



epsilonXi

Για τη νέα ύλη:

Καλό το Β1, άμα έχεις μπει στη λογική του μαθήματος βγαίνει μια χαρά...
επίσης καλό που τα ονόματα των μεταβλητών ήταν self-explanatory


Το Β2 θα προτιμούσα να μην το είχα δει μπροστά μου ποτέ, αλλά αφού το είδα θα προτιμούσα να είχανε παρουσιάσει οι ίδιοι με παραδείγματα τα πρώτα πχ 5 λεπτά, και μετά να σού ζητούσανε τα επόμενα 5... Πιστεύω ότι θα κάψει κόσμο, άδικα και για τον κόσμο, άδικα και για το ερώτημα
Κατά τα άλλα, συμφωνώ με τη ζωγραφιά που παρουσιάζεται σε προηγούμενη σελίδα

epsilonXi

Για την ύλη των αποφοίτων:

Β1.
μια χαρά, ανώδυνο, και να δούνε κι αυτοί μία φορά τη δυαδική, πριν αφήσουν τη δευτεροβάθμια...!

Β2.
Έτσι περίπου θα έπρεπε να έδειχνε τη συγχώνευση το βιβλίο-τετράδιο, όχι με τον χάλια τρόπο που τη δείχνει
Καλό θεματάκι, εγώ θα είχα αφήσει κι άλλα κενά

karaberis

Επειδή διαβάζω 5 σελίδες μηνυμάτων και δυσκολεύομαι να καταλάβω τη σωστή λύση και τη λογική της μάλλον θα πρέπει να πάω να με εξετάσει κανένας γιατρός.

Ειλικρινά πιστεύω ότι το συγκεκριμένο ερώτημα (όπως διατυπώθηκε και χωρίς να περιγράφει με σαφήνεια τι πρέπει να κάνουν οι μαθητές) είναι απαράδεκτο. Πως το αντιμετωπίσατε όσοι είστε στα βαθμολογικά κέντρα? Και δεν μιλάω για τους ΦΑ αλλά για τους κανονικούς. Πως θα βαθμολογήσετε για να δώσετε τις 10 μονάδες? Ή θα αυτοσχεδιάσετε πάλι? Άλλα το ένα ΒΚ και άλλα το άλλο?

karaberis

Επίσης, από την εκφώνηση προκύπτει ότι, αφού ο ταμίας εξυπηρετεί πάντα τον πρώτο πελάτη στην ουρά, οι πελάτες θα πρέπει να προχωράνε και να γεμίζουν τις θέσεις όσων εξυπηρετούνται. Αυτό όμως έρχεται σε αντίθεση με την απλοϊκή περιγραφή της ουράς του βιβλίου, όπου δεν γίνεται αναφορά αν προχωράνε τα στοιχεία της ουράς (τιμή του front = 1 πάντα).

Συνεπώς, τίθεται το ερώτημα ΠΩΣ θα σχεδιάσουν οι μαθητές την ουρά κάθε λεπτού, με παύλες ή χωρίς, δηλαδή

1                      t=0
1                      t=1
1 2                   t=2
- 2                    t=3
- 2 3                 t=4
- 2 3                 t=5
- - 3 4              t=6
ή

1                        t=0
1                        t=1
1 2                     t=2
2                        t=3
2 3                     t=4
2 3                     t=5
3 4                     t=6

Από τις προηγούμενες απαντήσεις, βλέπω οι περισσότεροι να επιλέγουν τον 1ο τρόπο. Τι θα γίνει αποδεκτό κατά την διόρθωση? Και τι θα πάρει κάποιος που θα δώσει την 2η απάντηση?

petrosp13

Η εκφώνηση δεν μιλάει για υλοποίηση με πίνακα, δεν μιλάει για τίποτα προγραμματιστικό (εκεί είναι το foul)
Δεν θεωρώ ότι η πρώτη λύση είναι πλήρως σωστή γιατί είναι δεδομένο ότι ο επόμενος πελάτης προχωρά και εξυπηρετείται
Δεν μένουν κενά, γενικά δεν μιλάμε για πίνακα
Το ερώτημα δεν ζητάει σε ποιες θέσεις είναι οι τιμές, ζητάει απλά ποιοι αριθμοί προτεραιότητας είναι στην ουρά
Δεν θα έκοβα καμία μονάδα ωστόσο στην πρώτη λύση, αφού το παιδί απέδειξε ότι ασχολήθηκε με την υλοποίηση ουράς στο μάθημα της ΑΕΠΠ και όχι σε κάποιο βιβλίο με γρίφους
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Laertis

Όντως ο Πέτρος έχει δίκιο. Και τα δύο θα βαθμολογηθούν ως σωστά. Απλά η εκφώνηση δε ζητά υλοποίηση σε πίνακα, ούτε καν αναφορά σε δεικτες front & rear, παρά μόνο τους αριθμούς προτεραιότητας που πέρνει κάθε πελάτης σε χαρτάκι απο το μηχάνημα.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Καρκαμάνης Γεώργιος

Έχουν περάσει αρκετές ώρες από τη λήξη των εξετάσεων και ακόμα παρατηρώ ότι ασχολούμαστε με ένα θέμα , το οποίο  ήδη έχει απαντηθεί σωστά και εδώ και στο διαδίκτυο. Πραγματικά δεν καταλαβαίνω γιατί συνεχίζουμε να ασχολούμαστε με αυτό.

Εάν αυτό ερώτημα δεν συγκαταλέγονταν στα θέματα του συγκεκριμένου μαθήματος και δίνονταν ως άσκηση σε έναν μαθητή Γυμνασίου, αυτό που θα έκανε ο μαθητής θα ήταν να γράψει  10 αριθμούς σε 6 διαφορετικές σειρές.

Αυτή λοιπόν είναι και η απάντηση που πρέπει να δώσουν οι μαθητές. Η εκφώνηση δεν αναφέρει ούτε να σχεδιαστεί ουρά, ούτε να αναφέρουμε τις τιμές των δεικτών , ούτε να σχεδιαστεί πίνακας, ούτε να μετακινούνται σε πίνακα οι πελάτες.

Κανείς βαθμολογητής δεν θα αυτοσχεδιάσει  , ούτε  θα βγάλει από το μυαλό του τον τρόπο βαθμολόγησης. Τα πράγματα είναι απλά.
Όπως και να αποδώσουν οι μαθητές τη λύση, (είτε με ουρά, είτε με πίνακα, είτε χωρίς πίνακα) θα πρέπει να υπάρχουν σε 6 διαδοχικές γραμμές με τα σωστά νούμερα, όπου κάνε αριθμός αντιστοιχεί σε μία μονάδα του θέματος.


karaberis

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις.

Εύχομαι να ισχύσει ότι αναφέρετε σχετικά με τη διόρθωση των γραπτών για την ισότιμη μεταχείριση των μαθητών.

mardom1

#73
Στο Β2 εβαλα τους αριθμους σε 6 ουρες(μια για καθε λεπτο) και εδειχνα τον πρωτο πελατη με τον δειχτη front στα δεξιο μερος της ουρας και τον rear στο αριστερο.Τα νουμερα ηταν ολοσοστα. Θα μου κοψουν;; ΑΠΑΝΤΗΣΤΕ ΜΟΥ ΓΙΑΤΙ ΚΡΙΝΕΤΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΟΥ!!

fof

Αν σε ενα τετοιο θεμα μπερδευομαστε εμείς , φανταστείτε τα παιδια. Το θέμα δεν ηταν δύσκολο, ήταν όμως πολύ πολύ κακογραμμένο (και αυτο οφειλε να το προσέξει η επιτροπη)