Τράπεζα Θεμάτων

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 09 Νοε 2014, 08:50:54 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

eara

@Vangelis
Παράθεση από: Vangelis στις 16 Δεκ 2014, 10:13:51 ΠΜ
Για να καταλάβω υποστηρίζουμε ότι αν γραφεί αντί για "Αλγόριθμος" ή έκφραση "Υπολογιστική διαδικασία" θα είναι περισσότερο κατανοήτη ή άσκηση στους  μαθητές;
θέτεις ένα άλλο θέμα από αυτό που ξεκινήσαμε (δεν λέω κακώς ή καλός, απλώς είναι άλλο ένα ζήτημα αυτό).

Παράθεση από: Vangelis στις 16 Δεκ 2014, 10:13:51 ΠΜ
και για  να το προχωρήσω λίγο
Αν σε μια άσκηση που ζητάμε την ανάπτυξη ενός  αλγορίθμου ο μαθητής κάνει ένα λάθος και κάποιος  βρόχος δεν τερματίζει, σύμφωνα με τη λογική της συζήτησης θα πρέπει να "κόψουμε " όλη την άσκηση γιατί αυτό που έγραψε δεν είναι αλγόριθμος!. 
Διατυπώνεις μια δική σου ερμηνεία περί της λογικής της συζήτησης την οποία δεν διατύπωσα προσωπικά στην συζήτηση και δεν βλέπω να την διατυπώνει και κάποιος άλλος μέχρι στιγμής.  Για να το κάνεις θα έχεις τους λόγους σου, σεβαστό απλώς μην μας βάζεις λόγια που δεν είπαμε. Αντίθετα έχω αναφέρει σε προηγούμενη σελίδα, πως αν εντοπιστεί κάποιο λάθος υπάρχει και ο χρόνος και η ευκαιρία να διορθωθεί.
Στο θέμα που έθιξες τώρα περί βαθμολόγησης θεωρώ την απάντηση αυτονόητη, εξ ου και ο επιμερισμός ενός θέματος σε υποερωτήματα με συγκεκριμένες μονάδες έτσι ώστε να αποφεύγονται και τέτοια φαινόμενα. Επίσης οι συζητήσεις εδώ (όχι απαραίτητα στο συγκεκριμένο topic) βοηθούν αρκετούς να δουν με μια 2η ματιά πράγματα τα οποία δεν είχαν πέσει στην αντίληψη τους.


Αθανάσιος Πέρδος

Καταρχήν θεωρώ ότι όλα τα σχόλια που γίνονται για την τράπεζα θεμάτων γίνονται καλοπροαίρετα με σκοπό τη βελτίωση της ώστε να βοηθηθούν τόσο οι μαθητές όσο και καθηγητές που διδάσκουν το μάθημα. Έτσι όπως έχουν τα πράγματα τα θέματα της τράπεζας συνδιαμορφώνουν τον τρόπο διδασκαλίας σε όλα τα μαθήματα. Σε ένα νέο μάθημα όπως είναι το δικό μας εύλογα γίνεται σε μεγαλύτερο βαθμό.

Τώρα σε ότι αφορά το συγκεκριμένο θέμα έγραψα και προηγουμένως ότι δεν το θεωρώ και μείζον να διορθωθεί αφού είναι πολύ εύκολο να δει κάποιος μαθητής ότι ο πρώτος "αλγόριθμος" δεν εκτελείται ενώ ο δεύτερος εκτελείται άπειρες φορές. Άλλωστε αυτό νομίζω ότι θέλει να εξετάσει η άσκηση.
Από την στιγμή όμως που έγινε όλη η συζήτηση για τον αν μπορεί να είναι αλγόριθμος ή όχι κάτι που δεν τερματίζεται και πως μπορεί να αντιμετωπιστεί αυτό από μαθητές που τυχόν θα έχουν μια διαφορετική οπτική από τη μεγάλη μάζα, θα επαναδιατύπωνα την εκφώνηση ως εξής:

Να εκτελέσετε τα δύο παρακάτω τμήματα αλγορίθμου και να αιτιολογήσετε συνοπτικά αν διαθέτουν ή όχι το χαρακτηριστικό της περατότητας;

Θεωρώ ότι έτσι η εκφώνηση είναι εναρμονισμένη με το σχολικό εγχειρίδιο και ζητάει ακριβώς τα ίδια πράγματα με την προηγούμενη.
Δηλαδή οι μαθητές πρέπει να εκτελέσουν και τις δύο επαναλήψεις και να διαπιστώσουν ότι στο δεύτερο βρόχο υπάρχει πρόβλημα στη συνθήκη αφού εκτελείται άπειρες φορές. 

eara

#197
Η εν λόγο άσκηση παρουσιάζεται σε αρκετά διαγωνίσματα της τράπεζας θεμάτων πάντα με μικρές παραλλαγές. Μία περίπτωση έχει την συνθήκη στην αρχή μια στο τέλος, μια εκτελείται  μια όχι και πέσαμε τώρα στην (αναμενόμενη) περίπτωση που έχουμε άπειρες εκτελέσεις της δομής επανάληψης.

Για να αποφύγουμε λοιπόν τα παρατράγουδα ίσως είναι καλό στην εν λόγο περίπτωση (αν όχι σε όλες για λόγους ομοιογένειας) να αποφευχθεί η αναφορά σε "αλγόριθμο", ή "τμήμα αλγορίθμου" και να γίνει απλώς αναφορά στις "παρακάτω εντολές", ή "περίπτωση 1 και 2", ή "ακολουθία εντολών" ή "σειρά εντολών" και στην "δομή επανάληψης". 

Έτσι μπορεί κάποιος να δικαιολογήσει την απάντηση "άπειρες φορές" και να αποφύγει το μπλέξιμο με τον ορισμό του αλγορίθμου και την περατότητα.

eara

Άλλο ένα (μηδενικής σημασίας)

Διαγώνισμα: ΓΗ_Β_ΕΗΥ_0_19376 - 214227227D11
url: http://exams-repo.cti.gr/downloads/GENIKO_LYKEIO_IMERISIO/V__TAXI/EISAGOGI_STIS_ARCHES_TIS_EPISTIMIS_TON_H_Y/GI_V_EIY_0_19376.pdf
Ημ/νία: 08 Δεκεμβρίου 2014
ΘΕΜΑ: Δ
Υποερώτημα: Δ3

Η εκφώνηση αναφέρει

ΠαράθεσηΔ3. Να εμφανίζει το συνολικό κόστος των επιβατών και του οχήματος

Η διατύπωση αυτή δεν είναι 100% ξεκάθαρο ποιο συνολικό κόστος ζητάει (είναι κάπου στο 93,7%)

Α. Γράψε ΣυνολικόΚόστοςΕπιβατών + ΚόστοςΟχήματος
Β. Γράψε ΣυνολικόΚόστοςΕπιβατών, ΚόστοςΟχήματος

Αλλά το "πρόβλημα" εδώ της εκφώνησης θεωρείτε ασήμαντο μιας και όποια απάντηση και να επιλέξει ο λύτης θεωρώ πως μπορεί να βαθμολογηθεί ως σωστή.



eara

#199
Άλλο ένα (μικρής σημασίας)

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ: ΓΗ_Β_ΕΗΥ_0_20621 - 011227228D26
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 08 Δεκεμβρίου 2014
URL : http://exams-repo.cti.gr/downloads/GENIKO_LYKEIO_IMERISIO/V__TAXI/EISAGOGI_STIS_ARCHES_TIS_EPISTIMIS_TON_H_Y/GI_V_EIY_0_20621.pdf
ΘΕΜΑ: Δ

ΠαράθεσηΣε ένα πίνακα έχουν καταχωρισθεί από τους κριτές τα επίθετα 30 αθλητών,  για αποδοτικότερη επεξεργασία των στοιχείων τους. Να αναπτύξετε αλγόριθμο ο οποίος:
∆1. Να εμφανίζει τα επίθετα των αθλητών.
Μονάδες 5
∆2. Να βρίσκει και να εμφανίζει το πλήθος των αθλητών με επίθετο "∆ΗΜΟΥ". 
Μονάδες 10
∆3. Να εμφανίζει τα ονόματα των αθλητών που βρίσκονται καταχωρισμένα στις πέντε τελευταίες θέσεις του πίνακα.
Μονάδες 10
1. Χρήζει διόρθωσης στο Δ3: το "ονόματα" να γίνει "επίθετα", ή αντίστροφα τα "επίθετα" να γίνουν "ονόματα" ... (μυρίζει σαν να είχαν ταξινόμηση και την ξήλωσαν)

2. Επίσης γεννάται το εξής υποθετικό ζήτημα ρητορικό ερώτημα: τι θα απαντήσουμε σε μαθητή που παραπονιέται ότι η απάντηση του Δ3 περιλαμβάνεται στην απάντηση (του) στο Δ1;

eara

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ: ΓΗ_Β_ΕΗΥ_0_20632 - 334227227D36
URL: http://exams-repo.cti.gr/downloads/GENIKO_LYKEIO_IMERISIO/V__TAXI/EISAGOGI_STIS_ARCHES_TIS_EPISTIMIS_TON_H_Y/GI_V_EIY_0_20632.pdf
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 08 Δεκεμβρίου 2014

ΠαράθεσηΈνα ηλεκτρονικό σύστημα καταγράφει τα αποτελέσματα 100  αγώνων
του σχολικού πρωταθλήματος σκακιού.
Πιο συγκεκριμένα εισάγεται το 'Ν'  αν έληξε με Νίκη, 'Ι'  για Ισοπαλία και 'Η'  για την ήττα.
Να γράψετε αλγόριθμο ο οποίος:
∆1.  Να διαβάζει το αποτέλεσμα κάθε αγώνα (δηλαδή Ν, Ι ή Η).
Μονάδες 5
∆2.  Να εμφανίζει το πλήθος των αγώνων που έληξαν ισόπαλοι.
Μονάδες 10
∆3.  Στο τέλος να ελέγχει αν οι Νίκες ήταν περισσότερες από τις
Ήττες και θα εμφανίζει κατάλληλο μήνυμα.
Μονάδες 10

Τι 'ν τούτο πάλι;  ??? πείτε και σε μένα που δεν κατέχει από πρωτάθλημα...

itt

Παράθεση από: eara στις 21 Δεκ 2014, 05:18:42 ΠΜ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ: ΓΗ_Β_ΕΗΥ_0_20632 - 334227227D36
URL: http://exams-repo.cti.gr/downloads/GENIKO_LYKEIO_IMERISIO/V__TAXI/EISAGOGI_STIS_ARCHES_TIS_EPISTIMIS_TON_H_Y/GI_V_EIY_0_20632.pdf
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 08 Δεκεμβρίου 2014

Τι 'ν τούτο πάλι;  ??? πείτε και σε μένα που δεν κατέχει από πρωτάθλημα...

Τι ακριβώς σε προβληματίζει;  (Υποθέτω πώς υπάρχει κάτι βαθύτερο από το "ποιο είναι το μήνυμα"; )

eara

Δεν ξέρω για βαθύτερο, απλώς ρώτησα μπας και μου διαφεύγει κάτι που έπρεπε να το γνωρίζω... και αναφέρομαι  στο "κατάλληλο μήνυμα".

dski

Η διατύπωση είναι πράγματι προβληματική γιατί σε οποιοδήποτε πρωτάθλημα (όχι μόνο σκακιστικό) ο αριθμός των νικών είναι πάντα ίσως με τον αριθμό των ηττών (ο ένας αντίπαλος κερδίζει  άρα ο άλλος χάνει). Πιο ορθή θα ήταν η διατύπωση αν το σύστημα κατέγραφε τα αποτελέσματα για τα λευκά κομμάτια (δηλ. κατέγραφε το αποτέλεσμα από τη μεριά όσων έπαιξαν με τα λευκά σε κάθε παρτίδα). Τότε η καταμέτρηση έχει νόημα. Θα υπήρχε επίσης νόημα αν αυτές οι 100 παρτίδες αφορούσαν έναν συγκεκριμένο σκακιστή αλλά προσωπικά δε γνωρίζω τουρνουά που κάθε συμμετέχοντας παίζει 100 παρτίδες ενώ αυτό δε διαφαίνεται και από την εκφώνηση. Το θέμα χρειάζεται αναδιατύπωση για να μη μπερδευτούν οι μαθητές.

eara

Κατανοώ τι λες για τις Νίκες και της Ήττες, οπότε πιθανότατα εννοεί αυτό που λες για τα λευκά, απλώς το προσπέρασα μιας και κι έτσι όπως το λέει μπορείς να βγάλεις άκρη με την λύση κι ας μην ξέρεις σκάκι. Απλώς το Δ3 μου κάθετε κάπως περίεργο, ως προς το τι ακριβώς ζητάει με το "κατάλληλο μήνυμα", καθώς και σε ποιες περιπτώσεις ζητάει από ένα "κατάλληλο μήνυμα"...

eara

Δείτε και αυτό

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ: ΓΗ_Β_ΕΗΥ_0_20639 - 231227228D44
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 08 Δεκεμβρίου 2014
URL: http://exams-repo.cti.gr/downloads/GENIKO_LYKEIO_IMERISIO/V__TAXI/EISAGOGI_STIS_ARCHES_TIS_EPISTIMIS_TON_H_Y/GI_V_EIY_0_20639.pdf

ΠαράθεσηΘΕΜΑ Δ
Εξήντα (60)  μαθητές Λυκείου ψήφισαν,  μία από δύο υποψήφιες τοποθεσίες για την πολυήμερη εκδρομή τους. Οι επιλογές 1,2  αντίστοιχα και μηδέν (0)  για όποιον δεν ήθελε εκδρομή έχουν καταχωρισθεί σε μονοδιάστατο πίνακα Ε.
Ζητείται η ανάπτυξη αλγόριθμου ο οποίος:
∆1. Να εμφανίζει όλες τις τιμές του πίνακα.
Μονάδες 5
∆2. Να εμφανίζει το πλήθος των μαθητών που δεν ήθελαν εκδρομή.
Μονάδες 10
∆2. Να εμφανίζει την τοποθεσία (1 ή 2) που προτίμησε η πλειοψηφία των μαθητών.
Μονάδες 10

Κάτι δεν μου κάθετε καλά εδώ...

eara

#206
Για το "Κάτι δεν μου κάθετε καλά εδώ...":

1. Τι γίνεται με τις ισοψηφίες;

Η εκφώνηση αναφέρει "ψήφισαν, μία από δύο υποψήφιες τοποθεσίες" καθώς και στο 2ο Δ2 "Να εμφανίζει την τοποθεσία (1 ή 2) που προτίμησε η πλειοψηφία"

Δηλ. Η εκφώνηση διατυπώνει ρητά ότι έχουμε πλειοψηφία σε ένα από τα 1 ή 2 και πρέπει απλώς να βρούμε ποιο από τα δύο (άρα αυτοί που δεν θέλαν εκδρομή αποτελούν μειοψηφία και δεν ασχολούμαστε με αυτούς).

Εσείς τι λέτε συμφωνείτε με αυτό;

2. (μικρότερης ίσος σημασίας) Θεωρούμε ότι οι ΠλήθοςΠουΕπιλέξαν1 + ΠλήθοςΠουΕπιλέξαν2 + ΠλήθοςΠουΕπιλέξαν0 = ΣύνολοΜαθητώνΤάξης; Ρωτάω απλώς για να ξέρω τελικά πως ψήφισαν οι μαθητές...

3. Μονοδιάστατος πίνακας Ε. Το Ε χρησιμοποιείται και για την Ε() οπότε  μπορεί κάποιος να πει είναι δεσμευμένη λέξη, άλλος να πει είναι "built-in function", άλλος να πει αλγόριθμος είναι δε βαριέσε.... τελος πάντων το αναφέρω κι αυτό (ως λεπτομέρεια).

Σπύρος Δουκάκης

Δες το παράδειγμα 2.40 του βιβλίου.

Παράθεση από: eara στις 21 Δεκ 2014, 04:13:15 ΜΜ
Δεν ξέρω για βαθύτερο, απλώς ρώτησα μπας και μου διαφεύγει κάτι που έπρεπε να το γνωρίζω... και αναφέρομαι  στο "κατάλληλο μήνυμα".

Σπύρος Δουκάκης

Είναι ελληνικό ή λατινικό Ε;

Παράθεση από: eara στις 21 Δεκ 2014, 06:25:28 ΜΜ

3. Μονοδιάστατος πίνακας Ε. Το Ε χρησιμοποιείται και για την Ε() οπότε  μπορεί κάποιος να πει είναι δεσμευμένη λέξη, άλλος να πει είναι "built-in function", άλλος να πει αλγόριθμος είναι δε βαριέσε.... τελος πάντων το αναφέρω κι αυτό (ως λεπτομέρεια).

eara

@Σπύρος Δουκάκης

Για το Ε έχεις δίκιο οπότε το γειώνουμε (αν και τελικά και στις δύο περιπτώσεις ήταν το 3f).

Στην σελ. 69 στο παράδειγμα 2.40 η εκφώνηση  ζητάει να εμφανιστεί με "κατάλληλο μήνυμα"  τα συνολικά έσοδα του σταθμού και το ποσοστό των μηνυμάτων με χρονική διάρκεια άνω των 30 δευτερολέπτων.

Στην Δ3 του  ΓΗ_Β_ΕΗΥ_0_20632 - 334227227D36 δεν ζητάει τι ακριβώς θέλει πέρα του "κατάλληλου μηνύματος". Και για να το ξεδιαλύνουμε τι από τα παρακάτω θεωρείς σωστό και τί όχι;

α)
Αν ΠλήθοςΝικών > ΠλήθοςΗττών τότε
  Γράψε "ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΜΥΝΗΜΑ 1"
Αλλιώς
  Γράψε "ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΜΥΝΗΜΑ 2"
Τέλος_αν


β)
Αν ΠλήθοςΝικών > ΠλήθοςΗττών τότε
  Γράψε "ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΜΥΝΗΜΑ 1"
Τέλος_αν


γ)
Αν ΠλήθοςΝικών > ΠλήθοςΗττών τότε
  Γράψε "Έχουμε περισσότερες νίκες από ήττες"
Αλλιώς_αν ΠλήθοςΝικών < ΠλήθοςΗττών τότε
  Γράψε "Έχουμε λιγότερες νίκες από ήττες"
Τέλος_αν


δ)
Αν ΠλήθοςΝικών > ΠλήθοςΗττών τότε
  Γράψε "Έχουμε περισσότερες νίκες από ήττες"
Τέλος_αν


κ.ο.κ.

Εγώ θα τα θεωρούσα όλα σωστά, απλώς το 10 μονάδες με έβαλε σε έναν κάποιο προβληματισμό...