Διευκρινήσεις και παρατηρήσεις για τη νέα ύλη

Ξεκίνησε από tsak, 15 Φεβ 2020, 01:20:03 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Γιάννης Αναγνωστάκης

Εαν σου είναι εύκολο βάλτε σε ένα νέο θέμα, με τίτλο, Διευκρινήσεις & Παρατηρήσεις για τη νέα ύλη (λέω τώρα εγώ...)

tsak

Για το ερώτημα που έκανα στο Υπουργείο σχετικά με την Ε6 άσκηση της ουράς, μου στείλανε αριθμούς πρωτοκόλλου οπότε αν έχω κάποια απάντηση θα ενημερώσω.
Τώρα λοιπόν που έγινε μια αρχή καλό είναι να επισπευθει από μέρους μας η συγκέντρωση σε ένα έγγραφο αυτών που συζητάμε και να σταλεί.

pgrontas

Δύο ερωτήσεις στα δένδρα:
1. Στον ορισμό του δένδρου, μήπως η τρίτη συνθήκη (μοναδικό μονοπάτι από τη ρίζα) είναι περιττή;  Νομίζω ότι αν ισχύουν τα δύο πρώτα συνεπάγεται το τρίτο. Δεν μπορώ να σκεφτώ κάποιο αντιπαράδειγμα.
2. Επίσης γιατί τα (απλά) δυαδικά δένδρα είναι διατεταγμένα; Νόμιζα ότι δυαδικά είναι αυτά που έχουν απλώς βαθμό δύο.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

tsak

Παράθεση από: pgrontas στις 17 Φεβ 2020, 05:04:19 ΜΜ
Δύο ερωτήσεις στα δένδρα:
1. Στον ορισμό του δένδρου, μήπως η τρίτη συνθήκη (μοναδικό μονοπάτι από τη ρίζα) είναι περιττή;  Νομίζω ότι αν ισχύουν τα δύο πρώτα συνεπάγεται το τρίτο. Δεν μπορώ να σκεφτώ κάποιο αντιπαράδειγμα.
2. Επίσης γιατί τα (απλά) δυαδικά δένδρα είναι διατεταγμένα; Νόμιζα ότι δυαδικά είναι αυτά που έχουν απλώς βαθμό δύο.

Ειδικά για το πρώτο αναρωτιομουν κι εγώ...ας μπει στη λίστα κι αυτό.
Και το δεύτερο βέβαια προς διερεύνηση..

alkisg

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 17 Φεβ 2020, 02:23:32 ΜΜ
Εαν σου είναι εύκολο βάλτε σε ένα νέο θέμα, με τίτλο, Διευκρινήσεις & Παρατηρήσεις για τη νέα ύλη (λέω τώρα εγώ...)

Έτοιμο· tsak αν θες μπορείς να επεξεργαστείς το αρχικό μήνυμα ώστε να αποτελεί εισαγωγή στο παρόν θέμα, κι αν θες μπορείς να συμπεριλάβεις και την τρέχουσα λίστα με τις διευκρινίσεις.

Γιάννης Αναγνωστάκης

Καλό θα ήταν, οι συνάδελφοι, που θέλουν να προτείνουν κάποια διόρθωση, να μου στείλουν , κατά προτίμηση με τη μορφή doc, docx ένα κείμενο με τα στοιχεία τους και τις παρατηρήσεις τους στο johnanagno at gmail dot com . Αυτά θα συγκεντρωθούν για να σταλούν μαζικά. Μην περιμένετε να κάθομαι να κάνω copy paste τα posts σας στα διάφορα threads. Μαζέψτε τις παρατηρήσεις σε ένα έγγραφο και στείλτε τις

akalest0s

Συμπληρωματικό βιβλίο μαθητή, σελίδα 78, Παράδειγμα 3:
Είναι αφελές να λέει στο πλαίσιο "Ανάλυση", ότι η Επίλεξε είναι προτιμότερη λόγω πιο συμπαγούς δομής της. Το αμέσως μετά παράδειγμα 4, αποδεικνύει ότι σε μερικές περιπτώσεις, κανένα όφελος δεν προκύπτει από τη χρήση της: κάνει μετατροπή σε Αν του ίδιου κώδικα. Ο κώδικας που προκύπτει είναι το ίδιο συμπαγής και απλός. Οπότε να αφαιρεθεί η γραμμή
"Είναι καλύτερα να χρησιμοποιηθεί η εντολή ΕΠΙΛΕΞΕ αντί της ΑΝ... ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ... λόγω της συμπαγούς δομής της στον προγραμματισμό"
και
ή προαιρετικά να μπει το ανάποδο: "μερικές φορές, όπως φαίνεται στο παράδειγμα 4, δεν προκύπτει ιδιαίτερο όφελος από την χρήση της μίας ή της άλλης δομής"
ή να μην μπει καμμία τέτοια επεξήγηση.
Φαντάζομαι αυτό προέκυψε από απρόσεχτο copy-paste, των προηγούμενων "Αναλύσεων". Εννοείται ότι στα προηγούμενα παραδείγματα, καλά κάνουν και το αναφέρουν, εκεί ταιριάζει.

Γιάννη, θα σου το στείλω όπως το ζήτησες. Μαζεύω και άλλες παρατηρήσεις για να στις στείλω μαζεμένες. Ωστόσο βάζω και εδώ, είτε για περισσότερη συζήτηση, είτε γιατί δεν είμαι σίγουρος ότι θα βρω το χρόνο..
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

akalest0s

Συμπληρωματικό βιβλίο μαθητή, σελίδα 75, θεωρία:
Η φράση "ή η πράξη, που υπολογίζει την τιμή της.", σε μένα δεν βγάζει κανένα νόημα. Νομίζω είναι λάθος και πρέπει να αφαιρεθεί. Τι λέτε;
Μάλιστα έχει υπογραμμισμένο ΚΑΙ με bold το διαζευκτικό ή... τι στο καλό δεν πιάνω εδώ;  ???

Επίσης, από κάτω που λέει μεταβλητή, πρέπει να γράφει "Μεταβλητή ή σταθερά"

Επίσης, αντί για αριθμητική και συγκριτική πράξη, θα έπρεπε να λέει αριθμητική και συγκριτική έκφραση.

Τέλος, θα ήταν πολύ βολικό και εύκολο από τη μεριά τους, να παρέθεταν σε αυτό το σημείο όλες τις πιθανές περιπτώσεις για τη <λίστα_τιμών_Ν> (ίσως και για την <έκφραση>). Με ένα μικρό πινακάκι θα είχε τελειώσει όλο το μπέρδεμα και οι σελίδες σελίδων που έχουν γραφεί στο στέκι...
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

tsak

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 18 Φεβ 2020, 10:51:17 ΠΜ
Καλό θα ήταν, οι συνάδελφοι, που θέλουν να προτείνουν κάποια διόρθωση, να μου στείλουν , κατά προτίμηση με τη μορφή doc, docx ένα κείμενο με τα στοιχεία τους και τις παρατηρήσεις τους στο johnanagno at gmail dot com . Αυτά θα συγκεντρωθούν για να σταλούν μαζικά. Μην περιμένετε να κάθομαι να κάνω copy paste τα posts σας στα διάφορα threads. Μαζέψτε τις παρατηρήσεις σε ένα έγγραφο και στείλτε τις

Σωστός...
Να βάλουμε ένα χρονοδιάγραμμα μέχρι την Κυριακή 23 Φεβρουαρίου, να συγκεντρωθούν οι παρατηρήσεις;

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: tsak στις 18 Φεβ 2020, 07:40:02 ΜΜ
Σωστός...
Να βάλουμε ένα χρονοδιάγραμμα μέχρι την Κυριακή 23 Φεβρουαρίου, να συγκεντρωθούν οι παρατηρήσεις;

Εγώ θα έλεγα μέχρι τέλη Φλεβάρη

pgrontas

#25
Έχει δοκιμάσει κάποιος να κάνει το γράφο για τις γέφυρες του Konigsberg στους μαθητές? (Αν όχι φαίνεται στο https://en.wikipedia.org/wiki/Seven_Bridges_of_K%C3%B6nigsberg)

Προκύπτει αυτό που στη βιβλιογραφία λέγεται multigraph (https://en.wikipedia.org/wiki/Multigraph), όπου μεταξύ δύο κορυφών μπορεί να υπάρχουν περισσότερες από μία (μη κατευθυνόμενες) ακμές. Αν και αυτοι οι γράφοι, έχουν εφαρμογές, δεν είναι οι τυπικοί γράφοι, που όλοι έχουμε συναντήσει και που υπονοεί το βιβλίο.

Ωραίο ιστορικό παράδειγμα δε λέω, αλλά οδηγεί σε αρκετά ειδική περίπτωση γράφου.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

ολγα

Αν συμφωνείτε (δεν ξέρω αν έχει αναφερθεί αλλού):

Συμπληρωματικό βιβλίο μαθητή, σελίδα 72
η γραμμή

43      ΑΝ προσ > 7 Η αρχη_ > τελος ΤΟΤΕ

πρέπει να γίνει

43      ΑΝ  αρχη_ > τελος ΤΟΤΕ

γιατί ο μέγιστος αριθμός επαναλήψεων/συγκρίσεων/προσπαθειών για 100 στοιχεία είναι [log2(100)+1]=7, άρα δεν είναι δυνατόν προσ>7.

akalest0s

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 19 Φεβ 2020, 12:12:34 ΠΜ
Εγώ θα έλεγα μέχρι τέλη Φλεβάρη
Γιάννη έκανες κάτι με αυτό; Να έχω το νου μου ή πάει το τραίνο έφυγε;
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

tsak

Αν γίνει κάποια κίνηση μέσα στην εβδομάδα, παρακαλώ να ανακοινωθεί στο παρόν θέμα, ειδάλλως εγώ θα στείλω τα δικά μου ερωτήματα όπως έχω στείλει ήδη ένα από σύνδεσμο του Υπουργείου (πήρα πάντως πρωτόκολλο και απάντηση ότι προωθήθηκε στην αρμόδια επιτροπή για επεξεργασία).

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: akalest0s στις 04 Μαρ 2020, 01:35:04 ΠΜ
Γιάννη έκανες κάτι με αυτό; Να έχω το νου μου ή πάει το τραίνο έφυγε;

Καλησπέρα. Αυτη την εβδομάδα θα το στείλω

@tsak... Μπορείς να μου στείλεις τις παρατηρήσεις σου να τις συμπεριλάβω