Ύλη πανελλαδικών εξετάσεων 2022

Ξεκίνησε από nikosx, 20 Ιουλ 2021, 09:33:44 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

nikosx

Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

petrosp13

Τα ίδια Παντελάκη μου

Παράθεση από: petrosp13 στις 23 Ιαν 2020, 01:31:54 ΜΜ
Είναι φανερό ότι η αύξηση της ύλης έγινε πρόχειρα σε διάφορα σημεία και καλό θα είναι να εξορθολογιστούν, για να μην χρειάζεται οι μαθητές να μπερδεύονται μέσα σε αυτό το χάος κι εμείς να μην έχουμε πρόβλημα να εξηγούμε ότι δεν είμαστε ελέφαντες

Για πλάκα μπορούν και πρέπει να γίνουν οι εξής αλλαγές από την επόμενη χρονιά. Αφορούν "διπλοεγγραφές ύλης" που δεν έχει κανένα νόημα να καλύπτονται σε δυο διαφορετικά σημεία, με διαφορετικούς ορισμούς και λεπτομέρειες:

1. Αφαίρεση παραγράφου τμηματικού προγραμματισμού από το Κεφάλαιο 6. Καλύπτεται πλήρως στο Κεφάλαιο 10 των υποπρογραμμάτων και δεν προσφέρει ΤΙΠΟΤΑ
2. Αφαίρεση παραγράφου αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού από το Κεφάλαιο 6. Καλύπτεται πλήρως στο νέο Κεφάλαιο του Αντικειμενοστραφούς Προγραμματισμού και δεν προσφέρει ΤΙΠΟΤΑ
3. Αφαίρεση παραγράφων που αφορούν τα λάθη από το Κεφάλαιο 6. Καλύπτεται πλήρως και πιο αναλυτικά στο νέο Κεφάλαιο της Εκσφαλμάτωσης
4. Αφαίρεση της παραγράφου 3.1. για τα Δεδομένα και τις Πληροφορίες γιατί είναι πολύ άσχημα γραμμένη και καλύπτεται πλήρως από το Κεφάλαιο 1.
5. Αφαίρεση παραγράφων Στοίβας-Ουράς από το Κεφάλαιο 3. Καλύπτονται από το αντίστοιχο κεφάλαιο του νέου βιβλίου.

Από εκεί και πέρα, υπάρχουν και σημεία που πραγματικά δεν προσφέρουν τίποτα στην ύλη ενός μαθήματος Πληροφορικής για διάφορους λόγους:

1. Το Κεφάλαιο 1. Καλύπτεται σχετικά στο βιβλίο της Β.
2. Το Κεφάλαιο 4. Αναφέρονται τόσο λίγα πράγματα και τόσο θεωρητικά που δεν προσφέρουν τίποτα. Η Δυαδική αναζήτηση έχει ήδη διδαχθεί, οπότε η λογική του "Διαίρει και Βασίλευε" δεν προσφέρει κάτι νέο.
3. Η παράγραφος 6.1. που αφορά το αντικείμενο του προγραμματισμού. Είναι ξεκομμένη από το υπόλοιπο κεφάλαιο και δεν προσφέρει τίποτα στον μαθητή.

Κατανοούμε ότι λόγω αύξησης ωρών, έπρεπε να αυξηθεί και η ύλη, ΑΛΛΑ αυτό δεν σημαίνει ότι έπρεπε να προστεθούν κεφάλαια 2-3 διδακτικών ωρών, να προστεθούν παράγραφοι που διπλο-παρουσιάζονται, ή ανούσια θεωρητικά τμήματα.
Η εισαγωγή "μεγάλων" κεφαλαίων όπως ο Αντικειμενοστραφής, η Εκσφαλμάτωση και οι Δομές Δεδομένων έχει περισσότερο νόημα, παρά την δυσκολία τους.
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

τα καινουρια παιδια ερχονται εντελως απροετοιμαστα απο την Β λυκειου.
δεν επρεπε να μπουν λιστες, αντικειμενα κλπ.
οσο για το:
Παράθεση από: petrosp13 στις 20 Ιουλ 2021, 11:11:58 ΠΜ
Τα ίδια Παντελάκη μου

και ολα τα υπολοιπα που εχουν γραφτει Πετρο (και να πω οτι έχουμε συμφωνησει παλαιοτερα με οσα γραφεις), ειναι πλεον προφανες ότι δεν λαμβάνεται υπ οψιν η γνώμη των διδασκόντων...
ασε μαθητες και καθηγητες να τρεχουν...

pvs

ελπίζω και εύχομαι αρχές Σεπτέμβρη να καταλάβουν τι λάθος (να το γράψω κομψά) έχουν κάνει.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

Παράθεση από: pvs στις 20 Ιουλ 2021, 02:18:47 ΜΜ
ελπίζω και εύχομαι αρχές Σεπτέμβρη να καταλάβουν τι λάθος (να το γράψω κομψά) έχουν κάνει.
Και εγώ το εύχομαι αλλά δεν το ελπίζω...
Θα πρέπει να σεβαστούν καθηγητές και μαθητές που έρχονται από μία δύσκολη και κουραστική χρονιά. τα παιδιά της Β Λυκείου είναι απροετοίμαστα. η ύλη είναι ήδη μεγάλη και μπορεί με την ίδια ύλη με τη φετινή να ξεχωρίσει το στάρι από το κριθάρι. Δεν χρειαζόταν να μπουν επιπλέον πράγματα. πρέπει να εισακουστούμε οπωσδήποτε. Δυστυχώς όμως δεν το νομιζω να γινει.

tsak

Δεν έχει κανένας διάθεση να ασχοληθεί με το μάθημα σοβαρά και με τη διδακτέα ύλη γενικότερα. Απλά τα πράγματα. Τα υπουργεία και οι συμβουλοί τους χιλιόμετρα μακριά από τις αίθουσες, το μαθητή και τον καθηγητή. Κρίμα..

George Eco

#6
Καλησπέρα συνάδελφοι. Να ξεκαθαρίσουμε κάτι. Πέρσι τέτοια εποχή, ίδια ύλη δήλωναν. Αν μπούμε πάλι καραντίνα, βλέπω να χαιρετάμε αντικειμενοστραφή πάλι κι ίσως και λίστες, δέντρα, γράφους, όπως γίνεται τα τελευταία δύο χρόνια.

Καρμπόν οι απορίες του Πέτρου από πέρσι παραμένουν, να προσθέσω κι εγώ πως η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών ΔΕΝ έχει προετοιμαστεί από τη Β Λυκείου και πολλά παιδιά ουσιαστικά μέσω webex ΔΕΝ έκαναν μάθημα. Θα μου πείτε, οκ ο Καθηγητής τους ήταν εκεί, έγραφε το βιβλίο ύλης, έπαιρνε παρουσίες, έκανε μάθημα, τα παιδιά τα έπαιρνε ο ύπνος σπίτι στα κρεβάτια τους, δικό τους πρόβλημα.
Υπήρχαν όμως προβλήματα με ακάλυπτες θέσεις αναπληρωτών.
Υπήρχαν προβλήματα συνδεσιμότητας στο μέσο.
Υπήρχαν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.
Υπήρχαν παιδιά που δε καταλάβαιναν το μάθημα για τους Χ, Ψ λόγους που όμως αυτά δεν έφταιγαν.

Η ερχόμενη χρονιά θα είναι δύσκολη, εκτός κι αν ο Καθηγητής στο Λύκειο βοήθησε τα παιδιά της Β Λυκείου να προετοιμαστούν σωστά, γεγονός σπάνιο όμως από την εμπειρία μου. Δε βοήθησαν οι συνθήκες βλέπετε.
Πραγματικά εγώ έχω έτοιμο το υλικό μου, έτσι νομίζω δηλαδή και ξέρω πως θα πάει αυτή τη χρονιά το μάθημά μου, ξέρω με ποια σειρά θα διδάξω και τι, αλλά ειλικρινά, αν δεν έχουμε τουλάχιστο τη κανονικότητα των δια ζώσης μαθημάτων, θα έχουμε και φέτος τεράστιο πρόβλημα.

Να μη μιλήσω για παιδιά που δε ξέρουν να διαιρούν, να μη μιλήσω πως ρωτάω τι πράξη κάνουμε για να βρούμε διαφορά και λένε διαίρεση. Ύπάρχουν μεγάλα προβλήματα τόσο στη κατανόηση κειμένου, όσο και κενά στα Μαθηματικά. Και πάλι καλά λέω που εντοπίζω κενά και κακήν κακώς εξηγώ και καλύπτω. Αλλά για να διδάξω Πληροφορική πρέπει να κάνω το ζογκλέρ. Πρέπει να κάνω λίγα Μαθηματικά και λίγα Φιλολογικά. Υπάρχουν μεγάλα θέματα. Νομίζω πως πρέπει να αλλάξει το Πρόγραμμα Σπουδών, γιατί κάπου, κάπως, εκτροχιάζεται για κάποιο λόγο η μάθηση κι αυτό δε περιορίζεται μόνο στο δικό μας μάθημα βέβαια, αλλά έχει μεγάλο αντίκτυπο.
Παράδειγμα:
Όταν στο Γυμνάσιο διδάσκονται ποσοστά (αν τα διδαχθούν, γιατί πολλά παιδιά ΔΕ τα διδάσκονται για το χ,ψ λόγο) και μετά μέχρι τη Γ Λυκείου δε ξαναζητηθούν ποτέ... μέχρι που φτάνουν να κάνουν ΑΟΘ - Πληροφορική, τότε ναι, έχουμε θέμα δε νομίζετε; Αν αναρωτιέστε γιατί αναγκαζόμαστε να διδάξουμε ποσοστά για να μας καταλάβουν, να το γιατί.

Και καλά, εγώ διδάσκω σε φροντιστήρια, σε ολιγομελή τμήματα και τραβάω τα μαλλιά μου από μέσα μου. ΦΑΝΤΑΣΟΥ το συνάδελφο που έχει 20 - 28 παιδιά σε κάθε Τμήμα. Τι θα κάνει αυτός; Πώς θα βοηθήσει τόσα πολλά παιδιά, με τόσα πολλά κενά; Εγώ σε όποιον τα καταφέρνει στο Δημόσιο υποκλίνομαι.

ΔΕ κατηγορώ συναδέλφους. Ίσως πρέπει, ίσως όχι, δε το μελετώ αυτό και δε μπαίνω σε τέτοιες διαδικασίες. Παρατηρώ κι εκφράζω ένα φαινόμενο. Νομίζω πως ΟΛΟΙ οι Δάσκαλοι και Καθηγητές, θα εκτιμούσαν πολύ ένα νέο, μοντέρνο, καλοσχεδιασμένο Πρόγραμμα Σπουδών.

Δείτε την ύλη μας.
Πρέπει να τη διδάσκουμε σε παιδιά που έρχονται με κενά.
ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ.
Κι όχι μόνο αυτό, πρέπει να διδάξουμε σε θεωρητικό επίπεδο και τον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό. Δίχως αντικειμενοστραφή γλώσσα.

ManiacGr

Πολλή ή λίγη ύλη... το ίδιο πράγμα κάνει! Όπως και εύκολα ή δύσκολα θέματα... πάλι το ίδιο κάνει! Οι φετινοί καλοί μαθητές μου, πάλι θα γράφανε και με την έξτρα ύλη! Οι μέτριοι με τηλε-εκπαίδευση πάλι θα χάνανε την μπάλα και οι τουρίστες... ουδέν σχόλιο!

Διαγωνισμός είναι! Ο καλύτερος παίρνει τη θέση! Δε χρειάζεται να είναι άριστος, ούτε να περάσει τη βάση! Απλά πρέπει να είναι καλύτερος από τον διπλανό του! Αυτό που δε λέει να γίνει και είναι απορίας άξιο, είναι το ότι δεν αλλάζει το μάθημα σαν μάθημα! Στο ΕΠΑΛ έγινε! Γιατί όχι στο γενικό; Γιατί να διδάσκεται ένα βιβλίο 20+ ετών που είναι σα να διδάσκουμε φυσική 200+ ετών ή μαθηματικά του μεσαίωνα;

Ναι, ο αντικειμενοστραφής με αυτή τη μορφή είναι χάλια! Να μη μιλήσω για στοίβες και ουρές με τη χρήση πίνακα!!! Ας μην πάρει η μπάλα και αυτή την ΕΠΙΛΕΞΕ που μου έχει κάτσει στο λαιμό! Αλλά όλα αυτά, από ταξινόμηση σε δυσδιάστατο όλων των στηλών, είναι πιο απλά και ίσως βοηθήσουν τους μέτριους!

Εγώ έχω μια άλλη απορία που θα την απευθύνω σε όλους εδώ μέσα και κυρίως στους συναδέλφους των δημόσιων σχολείων. Έχει γίνει καμιά στοχευμένη, ομαδοποιημένη και οργανωμένη προσπάθεια επικοινωνίας με το υπουργείο; Υπάρχει τρόπος να ενημερωθεί και ακούσει τους προβληματισμούς του υπουργείο, ή το μόνο που υπάρχει είναι οι ατομικές εκθέσεις των εκπαιδευτικών που εν τέλει (όπως φαίνεται) τις χρησιμοποιούν σαν χαρτί τουαλέτας στο υπουργείο;

Μπορούμε να βγάλουμε μια ομαδική πρόταση, την οποία να την υπογράψουμε όλοι μαζί και να την στείλουμε επίσημα στο υπουργείο;

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

Παράθεση από: ManiacGr στις 22 Ιουλ 2021, 02:12:39 ΠΜ
Πολλή ή λίγη ύλη... το ίδιο πράγμα κάνει! Όπως και εύκολα ή δύσκολα θέματα... πάλι το ίδιο κάνει! Οι φετινοί καλοί μαθητές μου, πάλι θα γράφανε και με την έξτρα ύλη! Οι μέτριοι με τηλε-εκπαίδευση πάλι θα χάνανε την μπάλα και οι τουρίστες... ουδέν σχόλιο!

Διαγωνισμός είναι! Ο καλύτερος παίρνει τη θέση! Δε χρειάζεται να είναι άριστος, ούτε να περάσει τη βάση! Απλά πρέπει να είναι καλύτερος από τον διπλανό του! Αυτό που δε λέει να γίνει και είναι απορίας άξιο, είναι το ότι δεν αλλάζει το μάθημα σαν μάθημα! Στο ΕΠΑΛ έγινε! Γιατί όχι στο γενικό; Γιατί να διδάσκεται ένα βιβλίο 20+ ετών που είναι σα να διδάσκουμε φυσική 200+ ετών ή μαθηματικά του μεσαίωνα;

Ναι, ο αντικειμενοστραφής με αυτή τη μορφή είναι χάλια! Να μη μιλήσω για στοίβες και ουρές με τη χρήση πίνακα!!! Ας μην πάρει η μπάλα και αυτή την ΕΠΙΛΕΞΕ που μου έχει κάτσει στο λαιμό! Αλλά όλα αυτά, από ταξινόμηση σε δυσδιάστατο όλων των στηλών, είναι πιο απλά και ίσως βοηθήσουν τους μέτριους!

Εγώ έχω μια άλλη απορία που θα την απευθύνω σε όλους εδώ μέσα και κυρίως στους συναδέλφους των δημόσιων σχολείων. Έχει γίνει καμιά στοχευμένη, ομαδοποιημένη και οργανωμένη προσπάθεια επικοινωνίας με το υπουργείο; Υπάρχει τρόπος να ενημερωθεί και ακούσει τους προβληματισμούς του υπουργείο, ή το μόνο που υπάρχει είναι οι ατομικές εκθέσεις των εκπαιδευτικών που εν τέλει (όπως φαίνεται) τις χρησιμοποιούν σαν χαρτί τουαλέτας στο υπουργείο;

Μπορούμε να βγάλουμε μια ομαδική πρόταση, την οποία να την υπογράψουμε όλοι μαζί και να την στείλουμε επίσημα στο υπουργείο;
Αγαπητε maniac, συμφωνω με ολα τα υπολοιπα που γραφεις εκτος από
Παράθεση από: ManiacGr στις 22 Ιουλ 2021, 02:12:39 ΠΜ
Πολλή ή λίγη ύλη... το ίδιο πράγμα κάνει!
διότι παραπάνω ύλη, χρειάζεται παραπάνω ώρες δουλειας και δεν θα προλαβεις να διδαξεις το μαθημα επαρκώς ούτε στους καλούς μαθητές. η ύλη είναι ήδη μεγάλη για ενα μαθημα που η συντριπτικη πλειοψηφία των μαθητων το ξεκινάει φέτος απο το μηδεν.
κατα τα άλλα, και η δικη μου γνώμη ειναι έτσι όπως τα λες  και τα γραφεις.

tsak

Παράθεση από: ManiacGr στις 22 Ιουλ 2021, 02:12:39 ΠΜ
Μπορούμε να βγάλουμε μια ομαδική πρόταση, την οποία να την υπογράψουμε όλοι μαζί και να την στείλουμε επίσημα στο υπουργείο;

Η προσπάθεια αυτή έγινε συντονισμένα πριν 2 χρόνια αν θυμάμαι καλά και στείλαμε συγκεκριμένες προτάσεις. Δυστυχώς δεν ιδρώνει κανένα αυτί..Δεν τους ενδιαφέρει νομίζω. Τα επιδόματα συμβούλων να παίρνουμε μόνο και τι μας νοιάζει...Αυτό αντιλαμβάνομαι.

dpa2006

Ακόμα και στα Πανεπιστήμια σε ένα έτος (2 Εξάμηνα) δεν υπάρχει τόση ύλη...
Μην ξεχνάμε πως λίστα,ουρά,στοίβα κλπ είναι Δομές Δεδομένων και αποτελεί ξεχωριστό μάθημα...
η ύλη να σπάσει σε δύο μαθήματα στην ίδια ή σε διαφορετικές τάξεις...
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

petrosp13

Εντάξει ρε παιδιά, πώς κάνετε έτσι;
Επειδή τους δίνουμε μια γεύση από τα μισά μαθήματα των σχολών πληροφορικής;
Προτείνω να προστεθούν κεφάλαια που να αφορούν:
-Υλικό υπολογιστή
-Δίκτυα
-Τεχνητή νοημοσύνη
-Λειτουργικά συστήματα
Μισές δουλειές θα κάνουμε;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

ManiacGr

Παιδιά να μην τα παραλέμε! Το βασικό πρόβλημα των παιδιών είναι ότι δεν ξέρουν να διαβάζουν. Έχω πολλούς μαθητές κάθε χρόνο που δεν έχουν ανοίξει βιβλίο στη ζωή τους και ξαφνικά στην Γ Λυκείου θυμούνται ότι υπάρχουν οι πανελλήνιες! Πέφτουν μα τα μούτρα και μαθαίνουν να γράφουν προγράμματα... αλλά από θεωρία να μη το σχολιάσω! οπότε και δε μπορούν να πάνε πάνω από 14-15 γιατί στο τέλος της χρονιάς, όσο και να έχω επιμείνει, δεν θυμούνται ούτε τελεστής, ούτε δομή δεδομένων ή αλγοριθμική δομή τι είναι. Επίσης έχω και μαθητές που δεν τραβάνε και πολύ, αλλά ξέρουν να διαβάζουν και η ύλη τους φαίνεται φισιολογική! Και αυτοί στο 14-15 είναι γιατί ενώ τα θυμούνται όλα, απλά δεν τραβάνε!
Με τους πρώτους η ύλη είναι βουνό! Με τους δεύτερους όλα είναι μια χαρά! Ναι, το 20άρι είναι απαιτητικό και θέλει πολύ πολύ δουλειά, αλλά δείτε τα στατιστικά ακόμη και φέτος! διψήφιο και μάλιστα υψηλό είναι το ποσοστό με καθαρό 20άρι! Άρα πολλοί μαθητές το βρήκαν μια χαρά το μάθημα από πλευράς ύλης! Από 10 μέχρι 19 είναι που επικρατείτο χάος!
Γιατί; Γιατί δεν ξέρουν να διαβάζουν! Γιατί τους λες "έχω ένα ρούχο που κάνει 80€ και έχει 30% έκπτωση... πόσο είναι η τελική τιμή του;" και δε μπορούν να σου απαντήσουν! Και ας το συναντάνε κάθε μέρα στη ζωή τους!
Επίσης αν οι φιλόλογοι έκαναν σωστά τη δουλειά τους, θα είχαμε πολύ μα πολύ λιγότερα προβλήματα στο μάθημα! Επίσης... 2021 και σε 18χρονα παιδιά, που θα έπρεπε οτισήποτε τεχνολογικό να το παίζουν στα δάχτηλα, πρέπει να δείχνω πως φτιάχνουν φακέλους και πως αποθηκεύουν αρχεία για να τα ανοίξουν!!! Για την εγκατάσταση του διερμηνευτή... κανείς τους δε μπορεί να διαβάσει τις οδηγίες του site!!
Προσπαθώ να τους μάθω να σκέφτονται!!! Όσοι το καταφέρουν, πηγαίνουν πανεπιστήμιο και τους φαίνονται όλα φυσιολογικά. Οι άλλοι έρχονται μετά και ζητάνε βοήθεια για να περάσουν μαθήματα γιατί ξαγνικά πρέπει να διαβάσουν μόνοι τους και δεν ξέρουν πως!!!
Ούφ!!! έχω πιεί και μερικές μπύρες βραδυάτικα... συγνώμη αν κούρασα!! Εγώ απλά νομίζω ότι ο όγκος της ύλής για τον όγκο ωρών του μαθήματος ότι είναι μια χαρά... Η ποιότητα δεν είναι σωστή και το είδος!

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

Καλά έκανες και ηπιες τις μπυρες γιατι τα εγραψες πολύ καλα. Εχεις γραψει πολλές αλήθειες. όμως εν τέλει, δεδομένων όλων αυτών των ιδιαιτεροτήτων που χαρακτηρίζουν την πλειοψηφία της κατευθυνσης, η ύλη είναι μεγάλη, διότι πρέπει να λαμβάνουμε υπόψιν που απευθύνεται. και γενικά νομιζω ειναι πολλά για μια τάξη, ποσο μάλλον με απροετοίμαστους μαθητές... Καλή συνέχεια σε όλους.

dpa2006

Το ότι πολλοί μαθητές στη Γ άσχετα προσανατολισμού (ειδικότερα στον δικό μας που μας ενδιαφέρει...) δεν γνωρίζουν τα βασικά, είναι όμως στη Γ Λυκείου, αποτελεί ένα είδος θαύματος...
Αυτά είναι γνωστά...
Το θέμα ότι είχαμε ένα βιβλίο Μαθητή και ένα Τετράδιο Μαθητή και πλέον έχουμε αρκετά περισσότερα.
Δεν είναι δυνατόν να συμμαζευτούν σε λιγότερα βιβλία...???
Αυτό είναι πρόβλημα για εμένα και η παλαιότητα του βιβλίου,το οποίο ξεπέρασε τα 20 χρόνια ζωής (έπαψε να είναι έφηβος...)
Συν κάποια άλλα θέματα που δεν είναι της παρούσης να αναπτύξω.
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science