ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑΣ - ΑΠΟΡΙΑ

Ξεκίνησε από demy8, 05 Οκτ 2009, 01:48:48 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

demy8

γεια σας,
διδασκω για πρωτη φορα το μαθημα σε φροντιστηριο και η αληθεια ειναι οτι ολα οσα λεγονται για το βιβλιο ειναι αληθεια...
εχω διαβασει αρκετα στο forum και μπορω να πω οτι βοηθαει πολυ.
εχω μια απορια δε ξερω αν καπου αναφερεται και δεν το προσεξα (αν ναι ζητω συγνωμη).

λοιπον στον ψευδοκωδικα στο μοναδικο παραδειγμα του βιβλιου ξεκιναει με το
Αρχη
Διαβασε τα δεδομενα:......
δεν αναφερει πουθενα για μεταβλητες.

στην πρωτη ασκηση του βιβλιου ομως λεει οτι δινονται τα ονοματα των μαθητων μιας ταξης, οι βαθμολογιες και θελουμε το μεσο ορο.

Η λυση που μπορω να σκεφτω ειναι να ζηταμε απο το χρηστη των αριθμο των μαθητων και σε μια δομη επαναληψης να ζηταμε ονοματεπωνυμο και βαθμολογια οποτε θελουμε μια μεταβλητη για ονομα κ μια για βαθμολογια.
μπορω να γραψω στην αρχη μεταβλητες και να τις δηλωσω οπως στην pascal?

υπαρχει καποιος αλλος τροπος λυσης?

Καρκαμάνης Γεώργιος

Δεν χρειάζεται να δηλώσεις τις μεταβλητές. Δεν είναι απαραίτητο. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις την εξής απλή δομή :
Αλγόριθμος όνομα
...εντολές

Τέλος όνομα

demy8

μιλαω για το μαθημα του δομημενου προγραμματισμου.
εκει δεν γραφουμε καν τι λεξη αλγοριθμος αλλα αρχη. τελος παντων γενικως εχω μπερδευτει λιγο με το μαθημα γιατι αλλα γραφει στον πινακα με τις εντολες του ψευδοκωδικα και αλλα εχει στο παραδειγμα.
θα μπορουσε καποιος να ανεβασει μια λυμενη ασκηση του βιβλιου για να δω πως λειτουργει?

Καρκαμάνης Γεώργιος

Είτε Αλγόριθμος βάλεις είτι ΑΡΧΗ είναι το ίδιο.
Πολλοί χρησιμοποιούν και τα δύο
Αλγόριθμος...
Αρχή


Τέλος

demy8

σε ευχαριστω πολυ για τις απαντησεις σου , θα μπορουσες σε παρακαλω να ανεβασεις την ασκηση 1 του βιβλιου στη σελιδα 34?
Γιατι δεν εχω καταλαβει...δεν πρεπει να δηλωνω οτι μεταβλητη χρησιμοποιω στο προγραμμα?
γραφω τον τροπο που σκεφτηκα:

αρχη
  διαβασε αριθμο_μαθητων
  ν=1
  αθροισμα=0
  επαναλαβε εφοσον ν<= αριθμο_μαθητων
   αρχη
     ν=ν+1
     διαβασε ονοματεπωνυμο
     διαβασε βαθμολογια
     αθροισμα = αθροισμα +βαθμολογια
   τελος
μεσος_ορος=αθροισμα/αριθμο_μαθητων
εμφανισε μεσος_ορος
τελος

ειναι σωστο?

iliasthes

Στους αλγόριθμους δεν δηλώνουμε μεταβλητές. Ανεβάζω τις λύσεις που είχα από πέρσι για τις 6 πρώτες ασκήσεις του βιβλίου στο Κεφ. 4 (σε ψευδοκώδικα. Επειδή δεν έχω χρόνο να τις ελέγξω πάλι, αν υπάρχει κάποιο λαθάκι, παρακαλώ πολύ να με ενημερώσετε.Υπάρχει πολύ υλικό (ασκήσεις, λύσεις κλπ), από πέρσι στο παρακάτω θέμα:
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=1559.45

demy8

Ευχαριστω παρα πολυ.
Στη λυση σου στην ασκηση 1 δεν καταλαβανω τον τερματισμο ="Ν". Γιατι δε διαβαζεις απο το χρηστη το πληθος των μαθητων?

iliasthes

Την άσκηση την λύσαμε στην τάξη για γνωστό και για άγνωστο αριθμό μαθητών για λόγους εξάσκησης με τις δομές επανάληψης, αλλά τεμπέλιασα να γράψω και τις δύο λύσεις. Σε άλλες ασκήσεις τους δίνω την λύση με μια εντολή επανάληψης και μετά τους ζητάω να την αντικαταστήσουν με άλλη.

df

Γεια σας παιδιά!
Διδασκω για πρωτη φορα το μαθημα σε Επα.λ και διαπιστώνω και εγώ, όπως όλοι, πόσο τραγικό είναι το βιβλίο.
Θέλω να ρωτήσω σχετικά με πίνακες τιμών. Τους κάνουμε όπως στο βιβλίο στην ενότητα της Pascal; Ή υπάρχει ελευθερία κινήσεων  :) ;
(Δεν ξέρω αν έπρεπε να θέσω το ερώτημά μου σε άλλη ενότητα. Σόρρυ αν έκανα λάθος.)
Ευχαριστώ εκ των προτέρων

stratosg

Εγώ τους κάνω μαζί με τον ψευδοκώδικα, ώστε τα παιδιά να είναι "έτοιμα" όταν μπαίνουμε στο εργαστήριο.

Βασικά είμαστε λίγο off-topic
Να φοβάσαι εκείνον που δεν έχει να χάσει τίποτα.

gdrados

Καλησπέρα,
διδάσκω κι εγώ πρώτη φορά το συγκεκριμένο μάθημα σε φροντιστήριο και ομολογώ οτι έχω μείνει άφωνος με την "εξαιρετική" ποιότητα του σχολικού βιβλίου....
Θέλω να συγχαρώ όλους τους συναδέλφους για την εξαιρετική σας δουλειά στο φόρουμ και να διατυπώσω με τη σειρά μου ορισμένες απορίες σχετικά με τον ψευδοκώδικα

1.Με ποια μορφή θα γραφονται οι αλγόριθμοι;
       α)Αλγόριθμος                           β)Αλγοριθμος Ταδε                   γ)Αρχη
            Αρχη                                          εντολη1                                     εντολη1
             εντολη1                                    εντολη2                                     εντολη2                             
             εντολη2                                          .                                                .
                  .                                                  .                                                . 
                  .                                            εντολην                                     εντολην
             εντολην                                  Τελος Ταδε                               Τελος
            Τελος

Ειδικά οι συνάδελφοι που δουλεύουνε στα σχολεία έχουνε φέτος κάποια διευκρινιστική οδηγία από το υπουργείο σχετικά μ αυτό το θέμα;

2. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το ^ για να υψώσουμε σε κάποια δύναμη σε ψευδοκώδικα;
    Αν όχι ποιο σύμβολο πρέπει να χρησιμοποιήσουμε;

3. Απ' ο,τι εχω παρακολουθήσει στο φόρουμ πέρισυ υπήρχε εγκύκλιος σύμφωνα με την οποία οι μαθητές μπορούσαν να προσεγγίσουν τα θέματα είτε με ψευδοκώδικα ή με Pascal, ισχύει και για φέτος κάτι τέτοιο ή έχει αλλάξει κάτι;

Ευχαριστώ εκ των προτέρων             
Μην προσπαθείς να μάθεις σ' ένα γουρούνι να τραγουδάει, χάνεις τον καιρό σου....κι ενοχλείς και το γουρούνι !!

stratosg

Στο ερώτημα 1 εγώ ακολουθώ την εξής σύνταξη :

Ψευδοκώδικας
ΑΡΧΗ
  εντολη
  εντολη
  ΔΟΜΗ (Επιλογής ή επανάληψης)
       εντολη
       εντολη
       ΔΟΜΗ (πιθανή εμφώλευση)
            εντολη
            εντολη
       εντολη
       εντολη
   εντολη
   εντολη
ΤΕΛΟΣ
Δεν υπάρχει μέχρι σήμερα κάποια διευκρινιστική...

Ερώτηση 2 : Ναι χρησιμοποιούμε το ^ αλλιώς α*α*α... κλπ.
Ερώτηση 3 : Ίδωμεν...
Να φοβάσαι εκείνον που δεν έχει να χάσει τίποτα.

Καρκαμάνης Γεώργιος

Φίλε gdrados
Νομίζω πως όλες οι μορφές που παρουσιάζεις είναι αποδεκτές αν και το βιβλίο αναφέρει την τελευταία που έχεις γράψει.
Για τους τελεστές μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε όλους αυτούς

xryka

Σύμφωνα με το βιβλίο του Δομημένου προγραμματισμου η αποδεκτή σύνταξη είναι η γ).
καλύτερα να χρησιμοποιείς για εκχώρηση τιμής το :=, γιατί το = δεν το αναφέρει το βιβλίο ως εντολή ψευδοκώδικα, ενώ το := το δανειζόμαστε απο την PAscal, αφου σύμφωνα με περσυνη οδηγία για ψευδοκώδικα μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι εντολές ψευδοκώδικα του πίνακα του βιβλίου, λογικό διάγραμμα , Pascal ή συνδιασμός αυτών. το τελευταίο μπήκε για να καλύψει το κενό που υπάρχει στο βιβλίο αναφορικά με σύμβολα, πράξεις κ.ά. Π.χ δεν αναφέρονται στον ψευδοκώδικα οι λογικές πράξεις, μόνο οι αριθμητικές, μπορούμε όμως να χρησιμοποιήσουμε τις and , or ..... της Pαscal.

Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση από: xryka στις 12 Οκτ 2009, 07:51:10 ΜΜ
Σύμφωνα με το βιβλίο του Δομημένου προγραμματισμου η αποδεκτή σύνταξη είναι η γ).
καλύτερα να χρησιμοποιείς για εκχώρηση τιμής το :=, γιατί το = δεν το αναφέρει το βιβλίο ως εντολή ψευδοκώδικα, ενώ το := το δανειζόμαστε απο την PAscal, αφου σύμφωνα με περσυνη οδηγία για ψευδοκώδικα μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι εντολές ψευδοκώδικα του πίνακα του βιβλίου, λογικό διάγραμμα , Pascal ή συνδιασμός αυτών. το τελευταίο μπήκε για να καλύψει το κενό που υπάρχει στο βιβλίο αναφορικά με σύμβολα, πράξεις κ.ά. Π.χ δεν αναφέρονται στον ψευδοκώδικα οι λογικές πράξεις, μόνο οι αριθμητικές, μπορούμε όμως να χρησιμοποιήσουμε τις and , or ..... της Pαscal.

Στα θέματα των εξετάσεων εμφανίστηκε και το βελάκι της ΑΕΠΠ ως εκχώρηση τιμής στο διάγραμμα ροής που δόθηκε.
Επίσης στο λογικό διάγραμμα της σελιδας 27 υπάρχει και το Φόρος=καθαρές αποδοχές *....
Μήπως μπορεί να χρησιμοποιηθεί και το Αντικατάστασε ή Βάλε που εμφανίζεται στον πινακα της σελίδας 25;

iliasthes

Το αντικατέστησε ή Βάλε αν και δνε δίνονται σε παράδειγμα, από τη στιγμή που δίνονται στον πίνακα ως εντολές εκχώρησης, νομίζω μπορούμε να το χρησιμοποιούμε. Εγώ το κάνω πάντως. Επίσης σωστά επισήμανες το 2ο παράδειγμα του βιβλίου που χρησιμοποιεί το = ως εντολή εκχώρησης.

Καρκαμάνης Γεώργιος

Θεωρώ πως όλα τα παραπάνω που αναφέρθηκαν στην εκχώρηση είναι σωστά και μπορούμε να τα χρησιμοποιούμε άνετα, επίσης δεν υπάρχει και τόση αυστηρότητα στον τρόπο γραφής στον ψευδοκώδικα

iliasthes

Σωστά, μα ο ψευδοκώδικας κανονικά δεν έχει αυστηρή γραμματική. Εντάξει πρέπει να υπάρχει μια τυποποίηση, ώστε να είναι κατανοητός από όλους, αλλά είναι σχολαστικισμός, για μένα το αν θα χρησιμοποιηθεί το <-- το = ή το :=

xryka

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 13 Οκτ 2009, 12:24:57 ΠΜ
Παράθεση από: xryka στις 12 Οκτ 2009, 07:51:10 ΜΜ
Σύμφωνα με το βιβλίο του Δομημένου προγραμματισμου η αποδεκτή σύνταξη είναι η γ).
καλύτερα να χρησιμοποιείς για εκχώρηση τιμής το :=, γιατί το = δεν το αναφέρει το βιβλίο ως εντολή ψευδοκώδικα, ενώ το := το δανειζόμαστε απο την PAscal, αφου σύμφωνα με περσυνη οδηγία για ψευδοκώδικα μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι εντολές ψευδοκώδικα του πίνακα του βιβλίου, λογικό διάγραμμα , Pascal ή συνδιασμός αυτών. το τελευταίο μπήκε για να καλύψει το κενό που υπάρχει στο βιβλίο αναφορικά με σύμβολα, πράξεις κ.ά. Π.χ δεν αναφέρονται στον ψευδοκώδικα οι λογικές πράξεις, μόνο οι αριθμητικές, μπορούμε όμως να χρησιμοποιήσουμε τις and , or ..... της Pαscal.

Στα θέματα των εξετάσεων εμφανίστηκε και το βελάκι της ΑΕΠΠ ως εκχώρηση τιμής στο διάγραμμα ροής που δόθηκε.
Επίσης στο λογικό διάγραμμα της σελιδας 27 υπάρχει και το Φόρος=καθαρές αποδοχές *....
Μήπως μπορεί να χρησιμοποιηθεί και το Αντικατάστασε ή Βάλε που εμφανίζεται στον πινακα της σελίδας 25;

Το αρχείο που επισυνάπτεται είχε σταλεί πέρυσι.

xryka

Παράθεση από: iliasthes στις 16 Οκτ 2009, 09:12:07 ΜΜ
Σωστά, μα ο ψευδοκώδικας κανονικά δεν έχει αυστηρή γραμματική. Εντάξει πρέπει να υπάρχει μια τυποποίηση, ώστε να είναι κατανοητός από όλους, αλλά είναι σχολαστικισμός, για μένα το αν θα χρησιμοποιηθεί το <-- το = ή το :=

Συμφωνώ και γω με αυτό. Αναρωτιέμαι όμως αν όντως θα ληφθεί ως σωστός στις εξετάσεις οποισδήποτε συμβολισμος.

Καρκαμάνης Γεώργιος

Η διευκρίνηση δεν λέει και τίποτα ουσιώδες τελικά αλλά μου άρεσε το σημείο που λέει :

Σε ασκήσεις ή προβλήματα όπου για την επίλυσή τους απαιτείται αναπαράσταση αλγορίθμου μπορεί να γίνει:
α)Με ψευδοκώδικα, χρησιμοποιώντας τις εντολές που αναφέρονται στον πίνακα της παραγράφου 4.2. του βιβλίου (Προγραμματισμός Υπολογιστών των Αλ. Σιδερίδη κ.ά.) είτε με στοιχεία της γνώσσας Pascal ή με συνδυασμό αυτών.




xryka

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 20 Οκτ 2009, 12:34:25 ΠΜ
Η διευκρίνηση δεν λέει και τίποτα ουσιώδες τελικά αλλά μου άρεσε το σημείο που λέει :

Σε ασκήσεις ή προβλήματα όπου για την επίλυσή τους απαιτείται αναπαράσταση αλγορίθμου μπορεί να γίνει:
α)Με ψευδοκώδικα, χρησιμοποιώντας τις εντολές που αναφέρονται στον πίνακα της παραγράφου 4.2. του βιβλίου (Προγραμματισμός Υπολογιστών των Αλ. Σιδερίδη κ.ά.) είτε με στοιχεία της γνώσσας Pascal ή με συνδυασμό αυτών.

Εστειλαν το έγγραφο έπειτα απο πολλές δικές μας ενοχλήσεις προς τους συμβούλους για να καλύψουν τα κενά του βιβλίου σχετικά με τις εντολές του ψευδοκώδικα πίνακας $ 4.2. Δεν αναφέρει πουθενά το βιβλίο λογικές πράξεις στον ψευδοκώδικα (δεν μπορούμε να τις χρησιμοποιήσουμε;;;), τις πράξεις div , mod , = κ.ά οπότε για να καλυφθούν ανέφεραν τα στοιχεία της pascal και τον συνδυασμό αυτών......
Έτσι τουλάχιστον νομίζω εγώ......

Καρκαμάνης Γεώργιος

ΠαράθεσηΔεν αναφέρει πουθενά το βιβλίο λογικές πράξεις στον ψευδοκώδικα (δεν μπορούμε να τις χρησιμοποιήσουμε;;;), τις πράξεις div , mod , = κ.ά οπότε για να καλυφθούν ανέφεραν τα στοιχεία της pascal και τον συνδυασμό αυτών......
Έτσι τουλάχιστον νομίζω εγώ......

Συμφωνώ με αυτά που γράφεις. Στηριζόμενοι σε αυτά μπορούμε να πούμε ότι πράγματα που χρησιμοποιούνται  στην Pascal(πχ Τελεστές μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στην ψευδογλωσσα

karinakis

την εντολή case της pascal στον ψευδοκώδικα τη λέμε ως ΕΠΙΛΕΞΕ - ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ της γλώσσας;;;

Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεσητην εντολή case της pascal στον ψευδοκώδικα τη λέμε ως ΕΠΙΛΕΞΕ - ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ της γλώσσας;;;

Δυστυχώς τέτοια εντολής δεν υπάρχει στο πίνακα εντολών 4.2 ψευδογλώσσας. Η μόνη εντολή πολλαπλής επιλογής είναι αυτή που αναφέρεται στην σελιδα 30 στο μπλε πλαίσιο

eri_eri

Geia sas, didaskw prwth fora to mathima kai ta exw paixei entelws!!! to biblio den exei kamia odhgies gia ton sedokwdika pou tha prepei na diskoume sta paidia kai dystyxws den mporoume na xrhsimopoihsoume anaptyxh!!! :D

tha hthela na sas rwthsw gia thn entolh ekxwrhshs tha prepei na xrhsimopoihsoume to = h to := apo thn pascal kai epishs gia thn isothta xrhsimopoiw to = . Ta paidia de tha berdeytoyn an xrhsimopoioume to idio symbolo(to = dhladh) kai gia ekxwrhsh kai gia isothta??

eyxaristw polu

Καρκαμάνης Γεώργιος

Φίλε eri_eri  σε καλωσορίζουμε στην παρέα μας

Θα ήθελα να σε παρακαλέσω να μην γράφεις με λατινικούς χαρακτήρες καθώς κουράζουν τον αναγνώστη.

Μην πελαγώνεις για την διδασκαλία του μαθήματος. Όλοι το ίδιο είμαστε.
Όπως αναφέρθηκε πιο πάνω μπορείς για εντολή εκχώρησης να χρησιμοποιήσεις το βελάκι, το := της PASCAL και την ΕΝΤΟΛΗ βάλε.
Το ίσον καλύτερα να το χρησιμοποιησέις για την ισότητα παρά για εκχώρηση



annag

Χρησιμοποιώ Ubuntu και Firefox με τελευταία έκδοση flash player.
Ευχαριστώ για τη γρήγορη απάντηση.

annag

Καλημέρα. Θα ήθελα να ρωτήσω σχετικά με την άσκηση του βιβλίου με τις ψήφους για 15μελές στο κεφάλαιο των αλγορίθμων (δε θυμάμαι τον αριθμό της). Πρέπει να κάνουμε την παραδοχή ότι μας δίνεται ο αριθμός των υποψηφίων? Αλλιώς πώς θα ξέρουμε πόσες μεταβλητές να κρατήσουμε για τις ψήφους του καθένα, ώστε να υπολογισθεί η αντιστοιχία του (=ψήφοι_υποψηφίου/σύνολο_ψήφων) μετά την επανάληψη που θα έχουμε το σύνολο_ψήφων?


evry


  Δεν ξέρω ποια ακριβώς λες, αλλά γενικά το τετράδιο μαθητή έχει πολλές ελλείψεις στις εκφωνήσεις των ασκήσεων οπότε σε πολλές περιπτώσεις πρέπει εσύ να θεωρήσεις κάποια πράγματα, όπως για παράδειγμα το μέγεθος ενός πίνακα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

iliasthes

Η εκφώνηση της άσκησης είναι άθλια. Πρέπει να κάνεις πολλές υποθέσεις. Πρώτα από όλα ποιο ποσοστό να υπολογίσεις; Στην πράξη κάθε μαθητής ψηφίζει περισσότερους από έναν υποψήφιους. Επομένως προσθέτοντας τις ψήφους, δεν βρίσκεις το σύνολο των ατόμων που ψηφίσαν, αλλα'των σταυρών που μπήκαν. Άρα δεν έχει νόημα να υπολογίσεις αυτό το ποσοστό.

Λογικά δεν θα κρατάς μεταβλητή για κάθε υποψήφιο. Έτσι όπως το σκέφτηκα εγώ, δίνεις από το πληκτρολόγιο δύο αριθμούς έναν το πλήθος των ψήφων και μετά το πλήθος των υποψηφίων.

Για Ν φορές (όπου Ν το πλήθος των υποψηφίων) ο αλγόριθμος θα διαβάζει τον αριθμό των ψήφων του υποψηφίου. Για να είναι πιο ρεαλιστικό ας διαβάζει και το όνομα του κάθε υποψηφίου.  Στη συνέχεια διαιρεί τον αριθμό των ψήφων με το σύνολο των ψήφων το πολλαπλασιάζει με το 100 και βγάζει το ποσοστό. Δηλαδή συνολικά αν μέτρησα σωστά 5 μεταβλητές:
Σύνολο Ψήφων
Πλήθος Υποψηφίων (Ν)
Όνομα
Ψήφοι
Ποσοστό


annag

Όντως έτσι όπως τα λες είναι τα πράγματα για το βιβλίο. Δε μπορούμε να βγάλουμε άκρη ούτε με τη θεωρία ούτε με τις ασκήσεις. Thanks για την απάντηση!

Ιωάννης Γκίνης

Προσπάθησα την άσκηση 8 σελ. 35 του βιβλίου (το οχηματαγωγό πλοίο) και θα ήθελα τη γνώμη σας. Προσωπικά νιώθω μια "ανασφάλεια" με τη συγκεκριμένη άσκηση.
Είναι η άσκηση 14 εδώ http://users.att.sch.gr/jginis/?pg=sp#pseudo14

Ευχαριστώ.

df

Καλησπέρα!!
Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις έτοιμες συναρτήσεις της Pascal σε ασκήσεις με ψευδοκώδικα, όπως την ABS(x);

Ιωάννης Γκίνης

ΠαράθεσηΣε ασκήσεις ή προβλήματα για την επίλυση των οποίων απαιτείται αναπαράσταση αλγορίθμου, αυτή μπορεί να γίνει: α) Με ψευδοκώδικα, χρησιμοποιώντας τις εντολές που αναφέρονται στον πίνακα της παραγράφου 4.2. του βιβλίου (Προγραμματισμός Υπολογιστών των Αλ. Σιδερίδη κ.ά.) είτε με στοιχεία της γλώσσας Pascal ή με συνδυασμό αυτών, β) με λογικό διάγραμμα όπως περιγράφεται στις παραγράφους 4.3 και 4.4 (4.4.1, 4.4.2 και 4.4.3) του βιβλίου, γ) με τη γλώσσα προγραμματισμού Pascal.

Νομίζω ότι αυτό εδώ απαντά στην ερώτησή σου. Ναι μπορούμε!

Καρκαμάνης Γεώργιος

Εννοείται πως μπορούμε και όχι μόνο αυτές αλλά και τους τελεστές(λογικούς κτλ)

Ιωάννης Γκίνης

Επίσης να προσθέσω πως πρέπει να βαδίζουμε «by the book». Αυτό σημαίνει ότι καλό θα είναι λογικοί τελεστές όπως οι  Ή, ΚΑΙ κ.λπ., που χρσιμοποιούνται αλλού, να τους αποφεύγουμε καθώς δεν αναφέρονται πουθενά στο βιβλίο. Διορθώστε με αν τυχόν κάνω λάθος.

xryka

Παράθεση από: jginis στις 27 Νοε 2009, 11:10:00 ΜΜ
ΠαράθεσηΣε ασκήσεις ή προβλήματα για την επίλυση των οποίων απαιτείται αναπαράσταση αλγορίθμου, αυτή μπορεί να γίνει: α) Με ψευδοκώδικα, χρησιμοποιώντας τις εντολές που αναφέρονται στον πίνακα της παραγράφου 4.2. του βιβλίου (Προγραμματισμός Υπολογιστών των Αλ. Σιδερίδη κ.ά.) είτε με στοιχεία της γλώσσας Pascal ή με συνδυασμό αυτών, β) με λογικό διάγραμμα όπως περιγράφεται στις παραγράφους 4.3 και 4.4 (4.4.1, 4.4.2 και 4.4.3) του βιβλίου, γ) με τη γλώσσα προγραμματισμού Pascal.

Νομίζω ότι αυτό εδώ απαντά στην ερώτησή σου. Ναι μπορούμε!
Όμως οι συναρτήσεις της PAscal αναφέρονται στο παράρτημα του βιβλίου...που δεν ξέρω αν είναι στην ύλη.....μήπως το χει διευκρινήσει κάποιος;;