Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Γ΄ Λυκείου => Δομή ακολουθίας => Μήνυμα ξεκίνησε από: ΧΑΤΖΗΓΙΑΝΝΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ στις 30 Μαρ 2004, 04:27:06 ΜΜ

Τίτλος: Σχόλια-επεξηγήσεις σε αλγόριθμο/πρόγραμμα
Αποστολή από: ΧΑΤΖΗΓΙΑΝΝΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ στις 30 Μαρ 2004, 04:27:06 ΜΜ
Στα θέματα στα οποία ζητηται αλγλγόριθμος ή πρόγραμμα συνήθως οι μαθητές απαντάνε με ενα σκέτο κώδικα σε ψευδογλώσσα ή γλώσσα χωρίς καθόλου να αναφέρονται στο σκεπτικό της λύσης που δίνουν. Η ερώτη ση μου είναι αν θα πρέπει πρίν να δώσουν τη λύση να αναφέρουν σύντομα το σκεπτικό τους, να ενσωματώσουν το σκεπτικό σαν σχόλια στον κώδικα ή τιποτα από τα δύο.

Εγω αν ήμουν διορθωτής θα προτιμούσα το πρώτο

Τίτλος: Re: Σχόλια-επεξηγήσεις σε αλγόριθμο/πρόγραμμα
Αποστολή από: Laertis στις 30 Μαρ 2004, 10:29:03 ΜΜ
Φίλε Νίκο,
μη το παραχοντρίνουμε το πράγμα ... :-/
Δε βλέπω τι το κακό έχει ο σκέτος κώδικας μιας και το "σκεπτικό" κάθε μαθητή "αποτυπώνεται" σε αυτόν.
Ένας καθηγητής μπορεί εύκολα να βρεί μέσα στον κώδικα το σκεπτικό κάθε μαθητή.
Εξ' άλλου αυτός δεν είναι ο σκοπός του μαθήματος ; Να μάθουν τα παιδιά να αναπαριστούν το σκεπτικό τους με ψευδοκώδικα ή πρόγραμμα ;
Διαφορετικά θα τους βάζαμε να γράφουν έκθεση ή να το πω καλύτερα ελεύθερο κείμενο ή φυσική γλώσσα σε βήματα, οι οποίοι τρόποι (ώς γνωστόν) ενέχουν προβλήματα (αποτελεσματικότητα, καθοριστηκότητα κλπ) ως προς την ορθή υλοποίηση σε Η/Υ.
Ερώτηση :  Τι θα έκανες σα βαθμολόγητης αν κάποιος σου περιέγραφε σωστά με σχόλια το σκεπτικό του αλλά με κώδικα έκανε πολλά λάθη ;
Άποψη μου είναι ότι οι αλγόριθμοι και τα προγράμματα που ζητούνται είναι απλής σχετικά μορφής και σύντομης περιγραφής ώστε να είναι εύκολα στη διόρθωση και να μη χρειάζεται τεκμηρίωση.   :)

Καλή δύναμη
Τίτλος: Re: Σχόλια-επεξηγήσεις σε αλγόριθμο/πρόγραμμα
Αποστολή από: P.Tsiotakis στις 31 Μαρ 2004, 12:28:42 ΜΜ
Αγαπητοί φίλοι,

προσωπικά παροτρύνω τους μαθητές να σχολιάζουν και να περιγράφουν τη λύση και στην περίπτωση αλγορίθμου να περιγράφουν τι ρόλο εξυπηρετεί κάθε μεταβλητή και πως χρησιμοποιείται (ειδικά στις ασκήσεις πινάκων είναι πολύ ωφέλιμο)

Αν ήμουν βαθμολογητής και κάποιος μαθητής περιέγραφε τη λύση, θα έπαιρνε κάποια μόρια ακόμη κι αν είχε λάθη.

Η περιγραφή μεταβλητών και ειδικά των χρησιμοποιούμενων πινάκων άκόμη κι αν αυτό δεν ζητείται δεν θα βλάψει αλλά θα ωφελήσει τον μαθητή να παρουσιάσει τη σκέψη του

Ελπίζω το μάθημα να δίνεται στις πανελλήνιες και μετά την επόμενη χρονιά...

Με εκτίμηση,

Με εκτίμηση

Όταν είμασταν μαθητές και δίναμε εξετάσεις, η μεθοδολογία έπιανε μόρια ακόμη και αν το τελικό αποτέλεσμα (αριθμητικά) ήταν λανθασμένο