ΤΡΟΠΟΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Ξεκίνησε από taouk, 07 Φεβ 2007, 12:42:22 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

taouk

Δεν έχω υπάρξει βαθμολογητής στις πανελλαδικές και θα ήθελα να ξέρω ποιες είναι οι οδηγίες του υπουργείου σε κάποια πράγματα. Θα ήθελα να ξεκινήσει ένας διάλογος, με απορίες που έχει ο καθένας μας ως προς την τακτική που θα πρέπει να έχουν οι μαθητές.

π.χ. Όταν η άσκηση αναφέρει αλγόριθμο και ο μαθητής γράψει πρόγραμμα (χρησιμοποιήσει το εργαλείο ΓΛΩΣΣΑ), ποια είναι η αντιμετώπιση; (Δυσκολεύομαι να κατανοήσω την ύπαρξη ανάγκης για δύο διαφορετικές ομάδες ορολογιών)

evry


   Και το πρόγραμμα αλγόριθμος είναι οπότε δεν υπάρχει πρόβλημα. Απλά αυξάνεται η πιθανότητα να κάνει κάποιο λάθος στη δηλώση των μεταβλητών αφού αυτή δεν υπάρχει στην ψευδογλώσσα. Από εκεί και πέρα είναι στην ευχέρεια του βαθμολογητή. Γενικά πιστεύω ότι τα θέματα είναι τέτοια που δεν σηκώνουν και πολύ κουβέντα για το τι είναι σωστό και τι είναι λάθος. Πάντα θα υπάρχουν φυσικά εξαιρέσεις. Απλά αυτό που έχω παρατηρήσει (δεν είμαι ιδιαίτερα έμπειρος στη βαθμολόγηση πανελληνιών) είναι ότι αρκετοί βαθμολογητές κάνουν του κεφαλιού τους και αυτό είναι το κακό.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Laertis

Κι εγώ που είμαι έμπειρος το ίδιο έχω παρατήρησει...
Η πολυπολιτισμικότητα του κλάδου είναι γεγονός εδώ και χρόνια και η ομογενοποίηση του μαθήματος αργεί ή είναι ανέφικτη.

Φίλε taouk από την ύλη του  Υπουργείου για το μάθημα :

Οι μαθητές θα μπορούν να διατυπώνουν τις λύσεις των ασκήσεων των εξετάσεων είτε σε οποιαδήποτε μορφή παράστασης αλγορίθμου είτε σε «ΓΛΩΣΣΑ», όπως αυτή ορίζεται και χρησιμοποιείται στο διδακτικό εγχειρίδιο.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Vangelis

Αγαπητέ taouk
Το έχουμε ξανασυζητήσει αυτό το πρόβλημα και ιδιαίτερα σε εποχή εξετάσεων.   Γενικά είμαστε "χαλαροί " και δεν  κόβουμε μονάδες για τέτοια θέματα που αναφέρεις.  Το πρόβλημα συντονισμού των βαθμολογητών είναι υπαρκτό και γίνονται προσπάθειες να βελτιωθεί η κατάσταση.  Μια τέτοια προσπάθεια ξεκίνησε πέρυσι μεσα από το "στέκι".  Αν προσέξεις υπάρχει πάνω πάνω στα θέματα ένα με τίτλο "Εξετάσεις 2006" και ακριβώς απο κάτω αναφέρει "περιοχή για μέλη".  Μέσα απο εκεί λοιπόν έγινε μια προσπάθεια να συντονιστούν τα διάφορα εξετάστικα κέντρα ώστε να υπάρχει ομοιόμορφη βαθμολογηση.  Τα αποτελέσματα είναι ενθαρυντικά αλλά χρειάζομαστε ακόμα αρκετή προσπάθεια για να είμαστε ικανοποιημένοι.

blackadder

Δηλαδή, θα μπορούσε να γίνει το μάθημα του ΑΕΠΠ, μόνο με την χρήση της ΓΛΩΣΣΑΣ έτσι; Να μην χρησιμοποιηθεί καθόλου η 'ψευδογλωσσική' προσέγγιση.

Προσωπικά, θα προτιμούσα αυτό, γιατί δεν είμαι σίγουρος για την αναγκαιότητα εκμάθησης της ψευδογλώσσας, μιας και η λύση ασκήσεων σε ΓΛΩΣΣΑ, μου φαίνεται πιο πλήρης ως μέθοδος.

lsourtzo

Παράθεση από: blackadder στις 07 Φεβ 2007, 11:24:30 ΜΜ
Προσωπικά, θα προτιμούσα αυτό, γιατί δεν είμαι σίγουρος για την αναγκαιότητα εκμάθησης της ψευδογλώσσας, μιας και η λύση ασκήσεων σε ΓΛΩΣΣΑ, μου φαίνεται πιο πλήρης ως μέθοδος.
Αυτό είναι ένα τεράστιο θέμα και να είσαι σίγουρος ότι το έχουμε όλοι στο μυαλό μας.
και εγώ αμφιβάλλω για την αναγκαιότητα διδασκαλίας και των 2 μεθόδων... αλλά ...
πρέπει να μάθεις να περπατάς πριν αρχίσεις να τρέχεις ... έτσι χωρίς ψευδοκώδικα ο προγραμματισμός θα φαινόταν πολύ απόκοσμος σε πολλά παιδιά ..
από την άλλη όμως η γλώσσα είναι αυτή που μας δίνει την υλοποίηση ... επομένως και αυτή θα έπρεπε να υπάρχει.
το θέμα εδώ είναι το εξής ...
τι ύφος θέλουμε να δώσουμε στο μάθημα ...
πολλή είναι η επικριτές του μαθήματος ... που αμφιβάλλουν για την χρησιμότητα του ...
αλήθεια ποια είναι η χρησιμότητα του ...
είναι μάθημα που σκοπεύει να μάθει τους μαθητές να επιλύουν προβλήματα με δομημένη σκέψη άρα ψευδογλώσσα (πράγμα που πιστεύω και εγώ) ή είναι μάθημα που θέλει να μάθει προγραμματισμό σε παιδιά που το 90% από αυτά δεν θα τον χρειαστούν ποτέ ξανά άρα "γλώσσα".
όπως είναι τα πράγματα νομίζω ότι και τα 2 χρειάζονται και παίζουν τον ρόλο τους ...
αρκεί να γίνονται σε ισορροπία ...  να το πω απλά … χωρίς ψευδογλώσσα το μάθημα χάνει την ουσία του … χωρίς τα προγράμματα χάνει τον βαθμό δυσκολίας του. Άρα μικρά περιθώρια για αλλαγές βλέπω.

ps.Αν και ο moderator πιστεύει ότι βγήκαμε off topic ας το σπάσει σε νέο θέμα.
Ευχαριστώ.


chicane

Καλησπέρα κι από μενα. Πιστεύω πάντως ότι με τη νέα μέθοδο βαθμολόγησης θα πηγαν αρκετά γραπτά στον τρίτο βαθμολογητή, ειδικά στο μάθημά μας. Εχω ακούσει πάντως αρκετά παιδιά που μου λένε ότι στο σχολείο οι καθηγητές τους θεωρούν λάθος την υλοποίηση ενός αλγορίθμου σε Γλώσσα. Είναι δίκοπο μαχαίρι αυτή η περίπτωση...

andreas_p

Μην πιστεύεις ό,τι ακούς ! Διασταύρωσέ το ...

Καρκαμάνης Γεώργιος

Η αναβαθμολόγηση ήταν μέσα στο όριο του 3-4% επί των γραπτών. Ενα ποσοστό που παρατηρείται  κάθε χρόνο

lykos

Βαθμολογικό Λάρισας: 1400 γραπτά ΑΕΠΠ, 14 με αναβαθμολόγηση.