Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2012-2013 από το Στέκι

Ξεκίνησε από odysseas, 19 Απρ 2013, 02:36:54 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

odysseas

Παράθεση από: twisted στις 20 Απρ 2013, 11:25:37 ΠΜ
Τώρα όσον αφορά τις ασκήσεις πολύ έξυπνες αλλά δυστυχώς πιστεύω προορίζονται για συγκεκριμένο "κοινό"...

Αυτό είναι βέβαια μια μεγάλη συζήτηση. Πιστεύω οτι το "κοινό" συνδέεται άμεσα με τους στόχους του διαγωνίσματος και τυχόν ενστάσεις (πάντα απόλυτα σεβαστές) ως προς το "κοινό" ουσιαστικά αφορούν το τι πιστεύει ο καθένας οτι θέλει να πετύχει ένα τέτοιο διαγώνισμα.

Αν ισχυρίζεται κανείς ότι η κατανομή της βαθμολογίας για τα διαγωνίσματα του Στεκιού δεν ταυτίζεται με εκείνη των Πανελλαδικών τότε συμφωνώ. Αν λοιπόν ήταν αυτός ο στόχος του διαγωνίσματος τότε δε θα μιλούσαμε για ένα επιτυχημένο διαγώνισμα. Απλά ο στόχος που φαίνεται να θέτει διαχρονικά η (ανοιχτή) ομάδα διαγωνισμάτων φαίνεται να είναι αρκετά διαφορετικός, και δεν είναι βέβαια να προκύψει ένα διαγώνισμα διαχειρίσιμο μόνο από άριστους μαθητές.

nikolasmer

Σχετικά με το ερώτημα Δ2 θα ήθελα να υποβάλλω μια ερώτηση.
Πώς καθορίζεται το πάνω όριο των βαθμολογιών; Δηλαδή ποιός μπορεί να είναι ο βαθμός του πρώτου μαθητή;
Τον χρειάζομαι για να ελέγξω την εισαγωγή των υπολοίπων βαθμών έτσι δεν είναι ή κάνω λάθος;
Και κάτι ακόμα. Η βαθμολογία που εισάγεται είναι τα μόρια των μαθητών(όπως σε ενα πραγματικό μοντέλο) ή απλά ο βαθμός απολυτηρίου του μαθητή;
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: nikolasmer στις 20 Απρ 2013, 08:33:01 ΜΜ
Σχετικά με το ερώτημα Δ2 θα ήθελα να υποβάλλω μια ερώτηση.
Πώς καθορίζεται το πάνω όριο των βαθμολογιών; Δηλαδή ποιός μπορεί να είναι ο βαθμός του πρώτου μαθητή;
Τον χρειάζομαι για να ελέγξω την εισαγωγή των υπολοίπων βαθμών έτσι δεν είναι ή κάνω λάθος;
Και κάτι ακόμα. Η βαθμολογία που εισάγεται είναι τα μόρια των μαθητών(όπως σε ενα πραγματικό μοντέλο) ή απλά ο βαθμός απολυτηρίου του μαθητή;

Αν είχε καθοριστεί το πάνω όριο των βαθμολογιών μπορεί να ήταν ελαφρώς πιο εύκολη η λύση στο συγκεκριμένο σημείο. Όμως δεν είναι αναγκαίο να είναι γνωστό.

Ως προς το δεύτερο ερώτημα, δεν παίζει ρόλο ποια βαθμολογία είναι ακριβώς, ούτε μας ενδιαφέρει η σχετική νομοθεσία... Αν περιοριστούμε σε αυτά που ορίζει η διατύπωση της άσκηση, τότε αυτή μπορεί να λυθεί και μάλιστα με πολλούς διαφορετικούς τρόπους!

Λύσεις ακόμα ας μην ανεβάσει κανείς, προκειμένου να έχει νόημα η προσπάθεια επίλυσης των θεμάτων από τους ενδιαφερόμενους μαθητές...

soron80

Η ταπεινή μου γνώμη είναι ότι τα φετινά θέματα Γ και Δ είναι αρκετά απαιτητικά και θα ήθελα να είμαι τυχερός κάποια στιγμή να έχω μαθητή (ες) που να μπορούν να λύσουν αυτά τα θέματα.
Επίσης ταπεινή μου γνώμη είναι ότι φέτος  θα δυσκολευτούν ή δε θα λύσουν τα Γ,Δ και συνάδελφοι που διδάσκουν το μάθημα.

εγώ θα ήθελα μια ιδέα (hint) για το πως λύνεται το γ5 χωρίς την υπόθεση ότι για κάθε γράμμα υπάρχει στο λεξικό τουλάχιστον μια λέξη που ξεκινά από αυτό...

υ.γ. σε μαθητές καλό είναι να βάζουμε προς επίλυση αλγορίθμους τους οποίους μπορούν να τρέξουν με πίνακα τιμών στο χαρτί
για να επαληθεύσουν τη λύση τους, κάτι που στα θέματα Γ και Δ αμφιβάλλω ότι μπορούν να κάνουν.
Τσισπαράς Βασίλης
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19

vtsakan

Παράθεση από: soron80 στις 21 Απρ 2013, 12:54:15 ΠΜ
εγώ θα ήθελα μια ιδέα (hint) για το πως λύνεται το γ5 χωρίς την υπόθεση ότι για κάθε γράμμα υπάρχει στο λεξικό τουλάχιστον μια λέξη που ξεκινά από αυτό...

μπορείς απο τον ταξινομημένο πίνακα Μ να μετρήσεις το πλήθος των λέξεων απο όπου ξεκινά ένα γράμμα.
στην συνέχεια, για όσα γράμματα το πλήθος είναι 0, το παρακάμπτεις στην δημιουργία του ευρετηρίου, βάζοντας μία dummy τιμή στο ευρετήριο
Βασίλης Τσακανίκας
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών Ε.Μ.Π.

avasilis

παιδια τελεια δουλεια αλλα πιστευω οτι χρειαζονται και οι λυσεις. τα θεματα ειναι για μικρο αριθμο μαθητων

evry

#21
Η κατανόηση των αλγορίθμων και της λειτουργίας τους έχει διάφορα επίπεδα. Η εκτέλεση ενός αλγορίθμου στο χαρτί αντιστοιχεί σε ένα από αυτά. 
Νομίζω όμως ότι το επίπεδο που μας ενδιαφέρει είναι αυτό της γενίκευσης. Δηλαδή να μπορεί ο μαθητής να καταλάβει τι κάνει ένας αλγόριθμος χωρίς να χρειαστεί να τον τρέξει με το χέρι, ή τουλάχιστον να χρειαστεί να τον τρέξει για ένα μικρό στιγμιότυπο του προβλήματος. Αυτή η ικανότητα είναι σημαντική για να μπορεί κάποιος να σχεδιάσει έναν αλγόριθμο. Αν ένας μαθητής δεν έχει αυτή την ικανότητα (που πράγματι δεν μπορεί να κατακτηθεί με 2 ώρες μόνο στη Γ λυκείου) δεν μπορεί να σχεδιάσει έναν αλγόριθμο με αποτέλεσμα να μαθαίνει απλά απέξω διάφορες "τεχνικές" για ΜΟ, min, max, sum κλπ.

Το επίπεδο αυτό της αφαίρεσης και της γενίκευσης πρέπει να αποτελεί τον υπέρτατο διδακτικό στόχο αυτού του μαθήματος.

Από εκεί και πέρα όσον αφορά τη δυσκολία των θεμάτων, δεν θα έλεγα ότι τα φετινά θέματα είναι πιο δύσκολα από άλλες χρονιές. Όσον αφορά τα Γ, Δ νομίζω ότι με κάποιες αλλαγές θα μπορούσαν να είναι ακόμα και θέματα πανελλήνιων εξετάσεων. Νομίζω ότι κάποιες χρονιές στις επαναληπτικές έπεσαν θέματα παρόμοιου επιπέδου.

Τέλος θα πρέπει κάποια στιγμή να αποφασίσουμε τι μάθημα θέλουμε. Θέλουμε ένα μάθημα το οποίο να έχει και κάποια πιο δύσκολα θέματα ώστε να ξεχωρίζουν αυτοί που σκέφτονται πιο αφαιρετικά και μπορούν να γενικεύσουν ή θέλουμε ένα μάθημα που κάποιοι το μπερδεύουν με το ΑΟΔΕ και είτε ΑΝΕΦ είτε ΑΟΔΕ είναι το ίδιο, αφού σε αυτά "έχεις σίγουρο 20".

Παράθεση από: soron80 στις 21 Απρ 2013, 12:54:15 ΠΜ
υ.γ. σε μαθητές καλό είναι να βάζουμε προς επίλυση αλγορίθμους τους οποίους μπορούν να τρέξουν με πίνακα τιμών στο χαρτί
για να επαληθεύσουν τη λύση τους, κάτι που στα θέματα Γ και Δ αμφιβάλλω ότι μπορούν να κάνουν.

ΥΓ. Δεν είχα απολύτως καμία συμμετοχή στο φετινό διαγώνισμα του στεκιού.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

soron80

Παράθεση από: evry στις 21 Απρ 2013, 11:17:43 ΠΜ


Το επίπεδο αυτό της αφαίρεσης και της γενίκευσης πρέπει να αποτελεί τον υπέρτατο διδακτικό στόχο αυτού του μαθήματος.


Σε αυτό συμφωνώ, αλλά σε άλλη χώρα, σε άλλο εκπαιδευτικό σύστημα, με άλλα εργαλεία και με άλλες πρώτες ύλες...
Αλλά αυτό είναι μια άσχετη κουβέντα για το παρόν θέμα
Τσισπαράς Βασίλης
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19

gpapargi

Στο μάθημά μας αυτοί που γράφουν 18-20 είναι πιο πολλοί από αυτούς που γράφουν 16-18. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει καλή κλιμάκωση. Ένα διαγώνισμα είναι επιτυχημένο όταν έχει διακριτική ικανότητα δηλαδή όταν μαθητές διαφορετικής αξίας γράφουν διαφορετικούς βαθμούς.

Δεν είναι ανάγκη να γράφουν όλοι όλα τα θέματα. Πρέπει να υπάρχουν και θέματα ώστε να ξεχωρίζουν όσοι είναι πραγματικά καλοί. Με την υπάρχουσα δομή των θεμάτων στις πανελλήνιες ο πραγματικά δυνατός εξισώνεται με το μέτριο. Αυτό δεν είναι καλό. Νομίζω ότι ένα αλγοριθμικά δύσκολο υποερώτημα στο θέμα Γ και στο Δ είναι αναγκαία. Να δούμε και ποιος μπορεί να λύσει άσκηση που δεν είναι τυποποιημένη και δεν έχει ξανακάνει την ίδια, αλλά απαιτεί αυτοσχεδιασμό. Έτσι οπως είναι τα πράγματα αυτός που αυτυσχεδιάζει δεν μπορεί να ξεχωρίσει από αυτόν που λύνει τυποποιημένα θέματα.

Να σημειωθεί ότι η δυσκολία πρέπει να είναι αλγοριθμική και όχι tricks που αν κάποιος δεν τα ξέρει, δεν μπορεί να τα βγάλει εκείνη την ώρα. Γι αυτό και για την εύρεση του πρώτου γράμματος του ονόματος δόθηκε υπόδειξη (και ας είναι άσκηση του σχολικού  βιβλίου).

Παρόλα αυτά η ομάδα είναι ανοιχτή σε όλο τον κόσμο έτσι ώστε να ακούγονται όλες οι απόψεις, να καταγράφονται όλες οι τάσεις  και το αποτέλεσμα να είναι συγκερασμός όλων αυτών.

petrosp13

Παράθεση από: gpapargi στις 21 Απρ 2013, 01:31:56 ΜΜ
Στο μάθημά μας αυτοί που γράφουν 18-20 είναι πιο πολλοί από αυτούς που γράφουν 16-18. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει καλή κλιμάκωση.

Σε αυτό δεν νομίζω ότι φταίει η κλιμάκωση των μονάδων αλλά το ότι ένας μαθητής είτε έχει μπει για τα καλά στο κλίμα του προγραμματισμού και μπορεί να ανταπεξέλθει σε κάθε δυσκολία, είτε δεν μπορεί και έχει πρόβλημα με το μεγαλύτερο κομμάτι από το θέμα Γ και Δ των εξετάσεων και μοιραία πέφτει κάτω από το 16
Τρίτος δρόμος δεν υπάρχει..
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

andreas_p

ΘΓ
Προς επίρρωσιν των όσων αναφέρει ο Γιώργος θα παρατηρήσω ότι  :
Οι μονάδες 1+2+3 (Γ1., Γ2,Γ3) είναι δώρο γιατί είναι δεδομένη τυποποίηση.
Οι 6 (Γ4) είναι βατές. Εφαρμογές τελεστών.
Οι 8 (Γ5) είναι όντως απαιτητικές , χωρίς την απαίτηση κάποιου trick,
αλλά η υπόδειξη είναι ένα "κανάλι σκέψης" !

Υ.Γ.  Προς "εξιλέωση", όταν δοθεί το ΟΚ για το upload  της λύσης, ευχαρίστως. Έχω ετοιμάσει και ένα  input file  για το run time.
       Έτσι ώστε και ο "18-"  μαθητής , να αντιληφθεί περί τίνος πρόκειται ...
Α

panastros

μπράβο παιδιά! και φέτος μας λύνετε τα χέρια...  Αλλά υπάρχει κάποιο θέμα με το server και δεν κατεβαίνει κανένα version  του διαγ/τος... Σίγουρα θα λυθεί, απλά το αναφέρω... Keep it up...

terzantonis

Μια πρόταση για το Θέμα Γ.
Θα μπορούσατε να αλλάξετε το όνομα του πίνακα για το ευρετήριο γιατί το σκέτο Ε αποτελεί συνάρτηση.

gpapargi


fof

Συγχαρητήρια! ... Πάρα πολύ ωραίο διαγώνισμα!  :)