Ύλη 2015 2016

Ξεκίνησε από GB, 07 Ιουν 2015, 09:07:35 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: petrosp13 στις 23 Ιουν 2015, 10:35:59 ΜΜ
Λογικά η παλιά
Δεν διδάχτηκε το μάθημα της Β

Εγώ θα έλεγα με την καινούρια, με βάση αυτό

http://360pedia.gr/deyterh-eykairia-gia-tous-efetinous-ypopsifious/   (ίδια θέματα...)

Καρκαμάνης Γεώργιος

Η λογική λέει ότι παλιοί  μαθητές θα εξεταστούν με το παλιό σύστημα αλλά με τη νέα ύλη.

Η διαφορετική ύλη συνεπάγεται και διαφορετικά θέματα στις πανελλαδικές,δηλαδή την ίδια ημέρα θα πρέπει να βγαίνουν δύο διαφορετικά θέματα για τους νέους και παλιούς εξεταζόμενους. Δεν είναι και εύκολο αυτό.

Καρκαμάνης Γεώργιος

Σχετικά με το 3ωρη διδασκαλία, καλό είναι να πιέσουν οι συνάδελφοι καθηγητές πληροφορικής των φροντιστηρίων να διδάσκεται το μάθημα 3 ώρες την εβδομάδα. Είναι μια καλή συγκυρία να το πετύχουμε αυτό χρησιμοποιώντας και ορισμένα επιχειρήματα.

Diotima

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 24 Ιουν 2015, 12:11:56 ΠΜ
Η λογική λέει ότι παλιοί  μαθητές θα εξεταστούν με το παλιό σύστημα αλλά με τη νέα ύλη.

Η διαφορετική ύλη συνεπάγεται και διαφορετικά θέματα στις πανελλαδικές,δηλαδή την ίδια ημέρα θα πρέπει να βγαίνουν δύο διαφορετικά θέματα για τους νέους και παλιούς εξεταζόμενους. Δεν είναι και εύκολο αυτό.
Λέει όμως κι αυτό:

Ως προς την επιβάρυνση του εξεταστικού προγράμματος, πηγές του υπουργείου Παιδείας διαβεβαιώνουν ότι δεν θα χρειαστεί παρά προσθήκη τριών ή τεσσάρων  ημερών κάτι που δεν θα επιβαρύνει ιδιαίτερα ούτε το πρόγραμμα ούτε το κόστος των εξετάσεων. Ο λόγος είναι ότι οι υποψήφιοι και των δύο κατηγοριών θα εξεταστούν στα ίδια θέματα τις ίδιες ημέρες και στα περισσότερα μαθήματα αφού ή ύλη είναι η ίδια ή μικρότερη σε όγκο και τα βιβλία δεν αλλάζουν.

Λέτε να κατατάξουν το μάθημα σε αυτήν την περίπτωση μαθημάτων; Αυτά δεν ισχύουν βέβαια για το δικό μας μάθημα.

ako

Παράθεση από: AEPP2106 στις 22 Ιουν 2015, 10:09:44 ΜΜ
Πάντως από μια πρώτη εικόνα σε 5-6 φροντιστήρια νομίζω ότι η "θετική" κατεύθυνση έχει τραβήξει την πλειοψηφία των μαθητών σε σημείο ανησυχητικό μάλιστα.. δεν ξέρω πως θα εξελιχθεί αυτό και τι συνέπειες θα υπάρξουν...

στα περισσότερα φροντιστήρια  πράγματι προσπαθούν να τραβήξουν με κάθε μέσο τους μαθητές να πάνε θετική (πιάνουν τα ίδια, τους φίλους τους, τους γονείς τους) με το επιχείρημα ότι έχουν περισσότερες επιλογές ενώ τονίζουν συνεχώς πως δεν θα έχουν πρόσβαση σε στρατιωτικές σχολές.  Αυτό είναι κάτι που όλα τα χρόνια που δουλεύω συνέβαινε και μάλιστα ξεκινούσε από την α λυκείου, μην ξεχνάτε ότι  κανείς (μάλλον) ιδιοκτήτης φροντιστηρίου δεν είναι της πληροφορικής . Αυτό μπορεί να αποτελούσε πρόβλημα σε μας αλλά όχι στους μαθητές οπότε και δεν μπορούσες να κάνεις κάτι.
Τώρα όμως αυτή η στάση όσων φροντιστηρίων  συνεχίσουν να την κρατούν είναι επικίνδυνη και θα οδηγήσει σε τεράστιες αποτυχίες τους μαθητές που θεωρούνται αδύναμοι. Αν κάποιος δώσει από την δική μας ομάδα θα εξασφαλίσει πιο εύκολα π.χ. 15000 μόρια με το να πάει στην θετική όπου με δυσκολία θα βγάλει π.χ. 10000 (θα δώσει ΑΕΠΠ και ΑΟΘ, αντί φυσικής, χημείας). Με το να τάζουν ιατρικές και πολυτεχνία σε κόσμο που δεν μπορεί να γράψει ούτε το όνομά του απλά τους παίρνουν στο λαιμό τους.
Καλώς η κακώς μας δόθηκε να διδάξουμε τους πιο αδύναμους μαθητές, τουλάχιστον να μην τους χάσουμε κι αυτούς (μέχρι να κυλίσει κι αυτή η χρονιά).

tasospap

Η προσωπική μου εμπειρία μετά το χθεσινό πρώτο μάθημα.....

Μετά την πρώτη γνωριμία, και ρωτώντας τα παιδιά πως επιλέξανε το πεδίο μας, έλαβα την εξής εκπληκτική απάντηση από αρκετούς.

"Εμείς πέρσι πηγαίναμε στην θεωρητική λόγω χαμηλών επιδόσεων και γιατί θέλαμε να αποφύγουμε τα μαθηματικά. Τώρα όμως μας έβαλαν στην Γ' Λυκείου και Λατινικά που δεν έχουμε διδαχθεί καθόλου! Στα μαθηματικά θα κάνουμε έστω μια πράξη, από Λατινικά δεν ξέρουμε τίποτα!!! Οπότε καλώς μας βρήκατε στο πεδίο Οικονομικών-Πληροφορικής!"

Εννοείτε ότι το πρώτο μάθημα ήταν μια τραγική εμπειρία για όλους λόγω του χαμηλότατου επιπέδου. Έχουμε μαζέψει όλη την πλέμπα της Θεωρητικής και της Τεχνολογικής..... Πως θα ασχοληθούν αυτά τα παιδιά με πολυπλοκότητα αλγορίθμων; Ανέβηκε το επίπεδο του μαθήματος και το επίπεδο των μαθητών έγινε  :D :D :D

pvs

Οι δικές μου εντυπώσεις μετά το πρώτο μάθημα (δουλεύω σε φροντιστήριο στην επαρχία και το μάθημα θα είναι 3ωρο όλη τη χρονιά).
Τα περισσότερα παιδιά έχουν βασικά κενά. Στα περισσότερα λύκεια έφτασαν μέχρι και δομή επανάληψης επιφανειακά (λογικό για 1ωρο μάθημα). Επίσης η εντύπωση που υπάρχει είναι ότι το μάθημα είναι δύσκολο και υπάρχει μια προκατάληψη. Ακόμη τα περισσότερα παιδιά που ρώτησα μου είπαν ότι πρώτη επιλογή θέλουν τα οικονομικά και όχι την πληροφορική (προσωπικά με εξέπληξε). Όπως γράφτηκε και παραπάνω δυστυχώς υπάρχει πλύση εγκεφάλου για τη θετική από φροντιστήρια και μόνιμους (μεγαλύτερη πίεση την ασκούν οι φυσικοί παρά οι χημικοί  :D).
Σε ότι αφορά τη διδασκαλία καθώς όλοι μας καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε κάτι νέο. Ξεκίνησα από την αρχή (βέβαια όχι τόσο αναλυτικά όσο μέχρι και πέρυσι), για τη γλώσσα έκανα ένα-δύο παραδείγματα απλών αλγορίθμων και ως επόμενο βήμα έδειξα στα παιδιά τη μετατροπή τους σε γλώσσα με στόχο να καταλάβουν ότι ουσιαστικά δεν είναι κάτι δύσκολο. Από τα επόμενα μαθήματα θα δουλέψω μόνο με γλώσσα. Τέλος για το 5ο κεφάλαιο και για τους πρόσθετους αλγορίθμους ταξινόμησης και αναζήτησης νομίζω ότι προς το παρόν ας μην αγχωνόμαστε καθώς θεωρώ ότι θα αργήσουμε ακόμη να τα διδάξουμε. Μέχρι τότε θα υπάρξουν οι απαραίτητες διευκρινίσεις.
Να ευχηθώ καλή προετοιμασία σε όσους ξεκίνησαν και καλή δύναμη να έχουμε.

pvs

Παράθεση από: ako στις 24 Ιουν 2015, 08:09:27 ΠΜ
στα περισσότερα φροντιστήρια  πράγματι προσπαθούν να τραβήξουν με κάθε μέσο τους μαθητές να πάνε θετική (πιάνουν τα ίδια, τους φίλους τους, τους γονείς τους) με το επιχείρημα ότι έχουν περισσότερες επιλογές ενώ τονίζουν συνεχώς πως δεν θα έχουν πρόσβαση σε στρατιωτικές σχολές.  Αυτό είναι κάτι που όλα τα χρόνια που δουλεύω συνέβαινε και μάλιστα ξεκινούσε από την α λυκείου, μην ξεχνάτε ότι  κανείς (μάλλον) ιδιοκτήτης φροντιστηρίου δεν είναι της πληροφορικής . Αυτό μπορεί να αποτελούσε πρόβλημα σε μας αλλά όχι στους μαθητές οπότε και δεν μπορούσες να κάνεις κάτι.
Τώρα όμως αυτή η στάση όσων φροντιστηρίων  συνεχίσουν να την κρατούν είναι επικίνδυνη και θα οδηγήσει σε τεράστιες αποτυχίες τους μαθητές που θεωρούνται αδύναμοι. Αν κάποιος δώσει από την δική μας ομάδα θα εξασφαλίσει πιο εύκολα π.χ. 15000 μόρια με το να πάει στην θετική όπου με δυσκολία θα βγάλει π.χ. 10000 (θα δώσει ΑΕΠΠ και ΑΟΘ, αντί φυσικής, χημείας). Με το να τάζουν ιατρικές και πολυτεχνία σε κόσμο που δεν μπορεί να γράψει ούτε το όνομά του απλά τους παίρνουν στο λαιμό τους.
Καλώς η κακώς μας δόθηκε να διδάξουμε τους πιο αδύναμους μαθητές, τουλάχιστον να μην τους χάσουμε κι αυτούς (μέχρι να κυλίσει κι αυτή η χρονιά).
Ήταν αναμενόμενο ότι θα γινόταν καθώς οι περισσότεροι φροντιστές είναι συνεργαζόμενοι φυσικομαθηματικοί. Επίσης, αυτή η χρονιά είναι μεταβατική σε πολλά μέτωπα. Για να δούμε τι πραγματικά θα γίνει κριτήριο θα αποτελέσει το ερχόμενο καλοκαίρι και τα αποτελέσματα των πανελληνίων, τότε τα πράγματα θα αρχίσουν να "στρώνουν". Το όλο σκηνικό θυμίζει δέσμες όπου η πλειοψηφία πήγαινε Α γιατί θεωρούσαν τη Δ β' κατηγορίας αλλά με τον καιρό η Δ' έφτασε σε σημείο να έχει και πολλά παιδιά αλλά και καλούς μαθητές. Επίσης μην ξεχνάς ότι τα φροντιστήρια είναι business και αν δεν υπάρχει διαφήμιση με επιτυχόντες τότε πάνε περίπατο πολλά...

fan

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 24 Ιουν 2015, 12:21:12 ΠΜ
Σχετικά με το 3ωρη διδασκαλία, καλό είναι να πιέσουν οι συνάδελφοι καθηγητές πληροφορικής των φροντιστηρίων να διδάσκεται το μάθημα 3 ώρες την εβδομάδα. Είναι μια καλή συγκυρία να το πετύχουμε αυτό χρησιμοποιώντας και ορισμένα επιχειρήματα.

Πιθανον θα μπορούσε αυτο να δωσει τη δυνατοτητα να γινει και 3ωρο και στο Λυκειο.

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: Diotima στις 24 Ιουν 2015, 12:26:59 ΠΜ
Λέει όμως κι αυτό:

Ως προς την επιβάρυνση του εξεταστικού προγράμματος, πηγές του υπουργείου Παιδείας διαβεβαιώνουν ότι δεν θα χρειαστεί παρά προσθήκη τριών ή τεσσάρων  ημερών κάτι που δεν θα επιβαρύνει ιδιαίτερα ούτε το πρόγραμμα ούτε το κόστος των εξετάσεων. Ο λόγος είναι ότι οι υποψήφιοι και των δύο κατηγοριών θα εξεταστούν στα ίδια θέματα τις ίδιες ημέρες και στα περισσότερα μαθήματα αφού ή ύλη είναι η ίδια ή μικρότερη σε όγκο και τα βιβλία δεν αλλάζουν.

Λέτε να κατατάξουν το μάθημα σε αυτήν την περίπτωση μαθημάτων; Αυτά δεν ισχύουν βέβαια για το δικό μας μάθημα.

Το θέμα είναι και το άλλο

Αν εγώ ξανα-δώσω φέτος με το παλιό σύστημα, ποια επιστημονικά πεδία (από τα 5 καινούρια) θα ξεκλειδώνει η τεχνολογική;

Επίσης θα έχω τις ίδιες βάσεις με αυτές του νέου συστήματος;; θα πρέπει να δώσω ΑΟΘ για να μπω Πληροφορική ΟΠΑ ή Πειραιά π.x;;;

Τα έχουν κάνει σαν τα μούτρα τους..




Diotima

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 25 Ιουν 2015, 05:09:34 ΜΜ
Το θέμα είναι και το άλλο

Αν εγώ ξανα-δώσω φέτος με το παλιό σύστημα, ποια επιστημονικά πεδία (από τα 5 καινούρια) θα ξεκλειδώνει η τεχνολογική;

Επίσης θα έχω τις ίδιες βάσεις με αυτές του νέου συστήματος;; θα πρέπει να δώσω ΑΟΘ για να μπω Πληροφορική ΟΠΑ ή Πειραιά π.x;;;

Τα έχουν κάνει σαν τα μούτρα τους..
Νομίζω ότι απάντηση σε αυτό δίνει αυτή η παράγραφος:

"Οι υποψήφιοι που θα επιλέξουν να κάνουν χρήση της μεταβατικής διατήρησης του παλιού συστήματος για ένα χρόνο, θα  συμπληρώσουν το παλιό μηχανογραφικό. Πρακτικά δηλαδή θα υπάρχουν διαθέσιμα του χρόνου δύο μηχανογραφικά."

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: Diotima στις 25 Ιουν 2015, 05:19:40 ΜΜ
Νομίζω ότι απάντηση σε αυτό δίνει αυτή η παράγραφος:

"Οι υποψήφιοι που θα επιλέξουν να κάνουν χρήση της μεταβατικής διατήρησης του παλιού συστήματος για ένα χρόνο, θα  συμπληρώσουν το παλιό μηχανογραφικό. Πρακτικά δηλαδή θα υπάρχουν διαθέσιμα του χρόνου δύο μηχανογραφικά."


Θέλω να τους δω πως θα βγάλουν βάσεις π.χ για την Πληροφορική ΕΚΠΑ, όταν θα υπάρχουν υποψήφιοι απο την παλιά ΘΕΤΙΚΗ, την παλιά ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ, την νέα ΘΕΤΙΚΗ και την Οικονομία-Πληροφορικής...


Diotima

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 25 Ιουν 2015, 05:21:52 ΜΜ

Θέλω να τους δω πως θα βγάλουν βάσεις π.χ για την Πληροφορική ΕΚΠΑ, όταν θα υπάρχουν υποψήφιοι απο την παλιά ΘΕΤΙΚΗ, την παλιά ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ, την νέα ΘΕΤΙΚΗ και την Οικονομία-Πληροφορικής...
Εκεί θα ζητήσουν τη βοήθεια των προγραμματιστών που θα γράφουν queries να τους τσουβαλιάζουν όλους μαζί για να βγει η βάση. Η μπορεί να φτιάξουν μια ενιαία βάση δεδομένων με όλους μαζί.
Πάντως θα χρειαστούν τη βοήθεια της "μη βασικής κατά τη γνώμη τους" επιστήμης της Πληροφορικής. Βρίσιμο που το θέλουνε........

petrosp13

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 25 Ιουν 2015, 05:21:52 ΜΜ

Θέλω να τους δω πως θα βγάλουν βάσεις π.χ για την Πληροφορική ΕΚΠΑ, όταν θα υπάρχουν υποψήφιοι απο την παλιά ΘΕΤΙΚΗ, την παλιά ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ, την νέα ΘΕΤΙΚΗ και την Οικονομία-Πληροφορικής...



2 βάσεις θα βγουν ρε Γιάννη
Όπως ήταν οι δέσμες το 2000-2002
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

imark

Καλή σας ημέρα,

Στη νέα ύλη 2015 - 2016 αναφέρεται το εξής:
Εισάγονται νέοι αλγόριθμοι αναζήτησης και ταξινόμησης σε πίνακες.


  • Ποιοι ακριβώς είναι αυτοί που θα πρέπει να μάθουμε στα παιδιά; (Στο βιβλίο αναφέρει τους "Με επιλογή", "Με παρεμβολή" και τη "Γρήγορη ταξινόμηση")
  • Στο βιβλίο, οι παραπάνω αλγόριθμοι, δε περιγράφονται - αναλύονται (μήπως κάνω λάθος;;;;;; ).
  • Θα πρέπει να του διδάξουμε και αν ναι πως (δηλαδή ολοκληρωμένα και για ασκήσεις όπως ο bubblesort;;;; );

Σας παρακαλώ βοηθήστε με αν μπορείτε.

Ευχαριστώ