Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικά => Τεχνική υποστήριξη => Μήνυμα ξεκίνησε από: Δημήτρης Δαλαγιώργος στις 03 Δεκ 2019, 09:37:38 ΜΜ

Τίτλος: Έχω γραμμή ADSL;
Αποστολή από: Δημήτρης Δαλαγιώργος στις 03 Δεκ 2019, 09:37:38 ΜΜ
Τα παλιά χρόνια, στο καλώδιο που κρέμεται, θα έβαζα ένα τηλέφωνο και θα έβλεπα αν έχω σήμα. Τώρα που ο ΟΤΕ έχει μετατρέψει όλες του τις συνδέσεις σε VoIP, κι επειδή δεν θυμάμαι αν καταργήσαμε τη γραμμή ADSL που είχαμε, πώς μπορώ να δω αν δουλεύει ή όχι; Το router μια φορά δεν συνδέεται, αλλά έτσι κι αλλιώς για backup την είχαμε... Δεν θυμάμαι και τον αριθμό της γραμμής για να ρωτήσω το 13888...
Τίτλος: Απ: Έχω γραμμή ADSL;
Αποστολή από: Δημήτρης Γκίνης στις 03 Δεκ 2019, 11:46:54 ΜΜ
Αφού γράφεις ότι τη γραμμή την είχατε για backup προφανώς έχετε και ίνα. Για να δεις αν δουλεύει η ADSL βγάλε από τον Cisco/Mikrotik το καλώδιο του MAN, περίμενε λίγο και δες αν έχεις δίκτυο.
Τίτλος: Απ: Έχω γραμμή ADSL;
Αποστολή από: Δημήτρης Δαλαγιώργος στις 30 Ιαν 2020, 04:17:27 ΜΜ
Παράθεση από: Δημήτρης Γκίνης στις 03 Δεκ 2019, 11:46:54 ΜΜ
Αφού γράφεις ότι τη γραμμή την είχατε για backup προφανώς έχετε και ίνα. Για να δεις αν δουλεύει η ADSL βγάλε από τον Cisco/Mikrotik το καλώδιο του MAN, περίμενε λίγο και δες αν έχεις δίκτυο.


Το αντίστοιχο interface δεν έχει καθόλου κίνηση, οπότε ξέρω ότι δεν έχω δίκτυο από την ADSL. Αλλά το Mikrotik ήταν συνδεδεμένο σε ένα router TP-LINK. Θα πρέπει να ξαναδώ το router αυτόνομα, ξέχωρα απ' το Mikrotik.
Τίτλος: Απ: Έχω γραμμή ADSL;
Αποστολή από: Δημήτρης Γκίνης στις 31 Ιαν 2020, 06:47:31 ΜΜ
Διάβασε πρώτα το επόμενο post, αφού έχεις mikrotik δεν ισχύουν/σε αφορούν
Ότι από τα παρακάτω είναι λάθος το διορθώνεις:
-Αναφέρεσαι στην γραμμή 24*****433
-Το σχολείο σας είχε ISDN γραμμή.
-Αν έγινε αναβάθμιση της γραμμής σε VOB (και όχι VOIP), τότε θα πρέπει να άλλαξε το modem/router (μιας και η γραμμή μετατρέπεται σε PSTN) και να βγήκε εκτός συνδεσμολογίας το netmode.
-Αν έχει γίνει αναβάθμιση της γραμμής και δεν έχετε αλλάξει modem/router είναι λογικό να μην παίζει.
-Αν έγινε αναβάθμιση, αλλάξατε modem και δεν συγχρονίζει, μίλα με το ΠΣΔ και πες να σου δώσουν τα στοιχεία σύνδεσης για την ADSL (αν δεν κάνω λάθος για το σχολείο σου username:3lyk**za-adsl)
Τίτλος: Απ: Έχω γραμμή ADSL;
Αποστολή από: Δημήτρης Γκίνης στις 01 Φεβ 2020, 09:28:59 ΜΜ
Ώπα, κάτι ξέχασα.
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=8051.0 (https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=8051.0)
Το adsl modem συνδέεται με το mikrotik το οποίο αναλαμβάνει το routing
Τα speedport που δίνει ο ΟΤΕ - δεν ξέρω για τα πιο παλιά- έχουν ενεργοποιημένο το PPPoE Pass Through. Αν το adsl router που έχεις δεν το υποστηρίζει τότε θα πρέπει να έχει ρυθμιστεί σε bridge mode (ή μπορεί να έχει ρυθμιστεί σε bridge mode ακόμη και αν υποστηρίζει το PPPoE Pass Through) . Αν είναι έτσι, τα λαμπάκια πάνω στο router δεν λένε την αλήθεια (δηλαδή ότι το λαμπάκι online είναι σβηστό δεν σημαίνει ότι δεν παίζει η adsl)
Όπως σου ξαναέγραψα, ο πιο σίγουρος τρόπος για να βεβαιωθείς ότι παίζει σωστά η adsl είναι να βγάλεις από το mikrotik το καλώδιο του man (το καλώδιο που έρχεται από το media converter αν υπάρχει, αν δεν υπάρχει και η ίνα τερματίζει σε θύρα sfp πάνω στο mikrotik, βγάλε -με λίγο προσοχή!!!-την ίνα ). Αν όλα πάνε καλά σε λίγο θα "πάρει μπρος" η adsl (θα έχεις δίκτυο με αρκετά χαμηλότερη ταχύτητα).