ΟΕΦΕ 2009;

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 05 Απρ 2009, 11:44:35 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

teogeo

#30
ta themata tou oefe 2009



συνάδελφε αποφασίσαμε μην ασχοληθούμε με τα κλειδωμένα θέματα του ΟΕΦΕ μέχρι να ξεκλειδωθούν
δες και όσα έχουν γραφεί σε προηγούμενα μηνύματα
Τσιωτάκης Παναγιώτης

Καρκαμάνης Γεώργιος

Τώρα που θεωρητικά τα θέματα είναι ελεύθερα, θέλω να συζητήσουμε το 2ο θεμα:

Καλούσε τα παιδιά να βρούνε το τι θα εμφανιστεί εάν εκτελεστεί το συγκεκριμένο πρόγραμμα και έδινε πολλές τιμές εισόδου και μάλιστα κάποιες δεν θα διαβάζονταν ποτέ καθώς  βρίσκονται μετά την τιμή τερματισμού της επανάληψης και συνέπεια του προγράμματος.

Είναι λογικό να αναφέρει ότι θα δοθούν αυτές οι τιμές ενώ πρακτικά δεν μπορούν ποτέ να δοθούν καθώς τερματίζει το πρόγραμμα και δεν θα διαβαστούν ποτέ;

Θέλω να διαβάσω τις απόψεις σας.

andreas_p

Ναι. Ελέγχει την κατανόηση και την κρίση του μαθητή.

Για το Θ4, όμως , υπάρχει θέμα.

Γ.   

Υπάρχει η αντίληψη ότι η συγκέντρωση της προγεστερόνης στο δεύτερο 14ήμερο είναι υψηλότερη από ότι στο πρώτο. Να βρείτε στο πείραμα που έγινε αν επιβεβαιώνεται ή όχι η παραπάνω αντίληψη. Να εκτυπώσετε κατάλληλο μήνυμα.

Τι σημαίνει ότι το πείραμα επιβεβαιώνεται ;

Μήπως ο 'ποιητής' εννοούσε το παρακάτω ;

Επιβεβαίωση σημαίνει ότι το πλήθος των γυναικών , για τις οποίες η συγκέντρωση στο 2ο  14ήμερο είναι υψηλότερη απ’ ότι στο  1ο ,  είναι μεγαλύτερο του 50.   

Κάτι σαν ... Μη φύγει κανείς !!!  Έρχεται διευκρίνιση ...



Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 18 Μαΐου 2009, 01:31:40 ΠΜ
Είναι λογικό να αναφέρει ότι θα δοθούν αυτές οι τιμές ενώ πρακτικά δεν μπορούν ποτέ να δοθούν καθώς τερματίζει το πρόγραμμα και δεν θα διαβαστούν ποτέ;

Για μένα δεν είναι λογικό, τουλάχιστον κατά τις εξετάσεις, γιατί οι μαθητές θα χάσουν χρόνο προσπαθώντας να καταλάβουν πού κάνουν λάθος! Θα σκέφτονται πως "δεν μπορεί, κάτι δεν κάνω καλά. Κάτι μου ξεφεύγει. Για να το ξαναδώ...".

Εκτός και αν υπήρχε σχετική επισήμανση από την άσκηση...

evry


Πράγματι το συγκεκριμένο θέμα όπου δίνονται τιμές που δεν διαβάζονται δεν μου φαίνεται καλή ιδέα. Ίσως να μπερδέψει τους μαθητές και στο κάτω κάτω όταν μιλάει για τιμές εισόδου υποτίθεται ότι αυτές εισάγονται. Νομίζω ότι ήταν κακή επιλογή

Σχετικά τώρα με το θέμα 4 στην αρχή νόμισα ότι ήθελε το 50%, όταν το έδωσα όμως σε 2-3 μαθητές μου αυτοί θεωρησαν πιο λογικό να θέλει να ελέγξεις αν ισχύει για όλες τις γυναίκες. Δηλαδή θεωρώ ότι επαληθεύεται αν ισχύει για το 100%. Μου φαίνεται ότι και αυτοί αυτό ζητούσαν, αλλά πάλι η διατύπωση είναι κάκιστη.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Laertis

Οχ αδΕρΦΕ ........ 2009  ;D
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση
Πράγματι το συγκεκριμένο θέμα όπου δίνονται τιμές που δεν διαβάζονται δεν μου φαίνεται καλή ιδέα. Ίσως να μπερδέψει τους μαθητές και στο κάτω κάτω όταν μιλάει για τιμές εισόδου υποτίθεται ότι αυτές εισάγονται. Νομίζω ότι ήταν κακή επιλογή

Και εγώ το θεωρώ ως κακή επιλογή με την έννοια ότι από την στιγμή που οι τιμές εισάγονται, θα πρέπει η εισαγωγή τιμών να σταματήσει όταν το ίδιο το πρόγραμμα σταματάει να ζητάει τιμές. Στη συγκεκριμένη άσκηση όταν τερματίσει η επανάληψη.
Πολλοί μαθητές όπως ανάφερε ο κ. Αδαμόπουλος μπερδεύτηκαν λίγο καθώς έχουν μάθει ότι στο πρόγραμμα δεν μπορείς να εισάγεις τιμές αν δεν διαβάζονται.

Και για το θέμα 4ο υπάρχει πρόβλημα όπως αναφέρατε. Το σημείο που επισήμανε ο andreas_p ήταν το πιο δυσνόητο

COACH

#37
Πάντως  για να τα λέμε όλα μου άρεσαν κάποια σημεία του διαγωνίσματος
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΩΜΟΥ

gpapargi

Κοίταξε… εδώ φαίνεται ότι αυτός που έφτιαξε το θέμα δεν καταλαβαίνει πότε κάποιο πείραμα επιβεβαιώνει μια αντίληψη και πότε όχι.

Αν και στις 100 γυναίκες (ή τουλάχιστο σε ένα συντριπτικό ποσοστό πχ 90-95%) η προγεστερόνη έβγαινε περισσότερη στο δεύτερο δεκαπενθήμερο τότε θα λέγαμε ότι επιβεβαιώνεται η αντίληψη «η προγεστερόνη είναι περισσότερη στο δεύτερο δεκαπενθήμερο».

Αν και στις 100 γυναίκες (ή τουλάχιστο σε ένα συντριπτικό ποσοστό) η προγεστερόνη έβγαινε μικρότερη στο δεύτερο δεκαπενθήμερο τότε θα λέγαμε ότι επιβεβαιώνεται το αντίστροφο… δηλαδή ότι «στο πρώτο δεκαπενθήμερο η συγκέντρωση είναι περισσότερη».

Στο 50-50 αυτό που συμβαίνει είναι τελείως τυχαίο γιατί στη μια γυναίκα ισχύει κάτι και στην άλλη ισχύει το αντίστροφο. Άρα δεν μπορεί να βγει κανένα συμπέρασμα. Από ότι είδα τις λύσεις τους εννοούν τελικά το 50%. Αλίμονο… αν ισχυριζόμουν ότι ένα νόμισμα είναι «πειραγμένο» και φέρνει κορώνες… και στις 100 ρίψης έφερνε 51 κορώνες και 49 γράμματα θα έβγαινα αληθινός; Ήμαρτον!!!

Αυτό που εμένα με χάλασε πιο πολύ είναι η νοοτροπία «δείτε τι έπεσε πέρυσι και βάλτο το ίδιο με ένα κλικ δυσκολίας παραπάνω». Αυτό φάνηκε πεντακάθαρα στο διάγραμμα ροής. Πέρυσι έπεσε το ηλίθιο από παιδαγωγική και επιστημονική άποψη θέμα του να μετατρέψεις ένα διπλό βρόχο σε διάγραμμα ροής. Αντί αυτοί να το καταδικάσουν… το αναπαρήγαγαν και σε πιο δύσκολη εκδοχή: μετατροπή διπλού βρόχου από διάγραμμα ροής σε ψευδοκώδικα.
Και το 4 Γ ήταν καθαρά λόγω περυσινών εξετάσεων.

Κι άλλα με χάλασαν, όπως πχ το ότι το θέμα 3 επιδέχεται αλγεβρική λύση και τους βάζουμε να το κάνουν με εντολές επανάληψης (κακή επιλογή άσκησης)  ή το Σ-Λ θέμα 1 Α 5 « Ο συγκριτικός τελεστής mod έχει προτεραιότητα σε σχέση με τον τελεστή +». Τι πάει να πει «ο συγκριτικός τελεστής mod»;

Ενδιαφέρον είχε το 4 Ε.

P.Tsiotakis

1. Για το συγκριτικό τελεστή mod δεν έχω λόγια, όποτε έχω τις μαύρες μου το σκέφτομαι για να με διασκεδάζει.

2.  Το Θέμα 1.Β  είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ. Πιθανώς να μην έχω ξαναδει χειρότερη επιλογή ερωτήσεων ανάπτυξης σε διαγώνισμα τόσα χρόνια...

3. Το θέμα 1.Δ είναι υπερβολικά μεγάλο. Θαρρώ οτι μπορούν να εξεταστούν οι λογικές εκφράσεις και με λιγότερες προτάσεις! Βαρέθηκα μετά την 3η.

4. Αξιοπρεπή τα  1. Ε, ΣΤ, Γ.

5. Θεωρώ ΛΑΘΟΣ αν το πρόγραμμα του θέματος 2.Α τελειώνει έχοντας αξιοποίήσει τις μισές τιμές. Δεν το έλυσα φυσικά. Μου αρέσει ο έλεγχος που μπορεί να διαβάσει και δεύτερη τιμή στο Χ αμέσως πριν επεξεργαστεί η παλιά. Η εκφώνηση αναφέρει: "Τι θα εμφανίσει το παρακάτω πρόγραμμα αν για είσοδο δώσουμε κάποιες από τις παρακάτω τιμές; (οι τιμές θα δοθούν με τη σειρά που σας αναγράφονται παρακάτω)" , αλλά δε θεωρώ οτι στέκει το σημείο που ο θεματοδότης επέλεξε να παγιδεύσει το μαθητή (όπως ο συγκριτικός τελεστής mod).

6. Το 2.Β δεν έχω αντίρρηση, θεωρώ οτι εξετάζει την κατανόηση των δομών επανάληψης και με εμφωλευμένο βρόχο, ωστόσο, το ίδιο έπεσε πέρσι στις original πανελλαδικές.

7. Το θέμα 3, αν δεν κάνω λάθος, είναι η άσκηση "1 βήμα πριν", όπως τα γραμματόσημα το 2007, συνεπώς μου φαίνεται λάθος επιλογή θέματος, έστω και με υποπρόγραμμα. Δεν είναι άσχημο το τρικ με το σταθερό κόστος της πρώτης βδομάδας. Μια συμπαθητική άσκηση.
Το υποπρόγραμμα πραγματικά είναι μάλλον άκυρο. Παρότι επιστρέφει μια τιμή και ΔΕΝ εμφανίζει/διαβάζει τίποτα ΔΕΝ μπορεί να υλοποιηθεί με συνάρτηση καθώς δεν έχει παράμετρο εισόδου. Μπορεί βέβαια, να εισαχθεί το 14 (ημέρες)...
Νομίζω οτι δεν είναι χαρακτηριστική άσκηση για εξέταση ανάπτυξης υποπρογραμμάτων.

Λείπουν τελείες στο τέλος κάποιων προτάσεων.

8. Το θέμα 4 μια συνηθισμένη άσκηση πινάκων. Πάρα πολύ ωραίο το τελευταίο ερώτημα ε, το καλύτερο όλου του διαγωνίσματος.
Το ερώτημα Γ όντως κακο-διατυπωμένο. Νομίζω πάντως οτι θελει δυο αθροιστές: για όλες τις γυναίκες ανά 14ήμερο και σύγκρισή τους στο τέλος. Δεν το σκέφτηκα εγώ αλλά μαθητής. Δεν κοίταξα τις προτεινόμενες λύσεις για να το τσεκάρω.

ΥΓ: με εξόργισε η απάντηση που έδωσε η επιτροπή ΟΕΦΕ σε συνάδελφο για απορίες που είχε, που τον ρώταγαν αν έχει τελειώσει πληροφορική. Την ίδια απορία ώρες ώρες έχω για κάποιους απο αυτούς...

evry

 Λογικά αν το σκεφτείς αυτοί που βγάζουν τα θέματα του ΟΕΦΕ δεν θα είναι από μικρά φροντιστήρια, αλλά από μεγάλα. Και στα μεγάλα θα είναι αυτοί οι "βασικοί" καθηγητές της ΑΕΠΠ. Άρα θα είναι παλιοί, άρα κατά πάσα πιθανότητα δεν έχουν πτυχίο πληροφορικής γιατί αν είχαν θα είχαν διοριστεί. Ίσως λοιπόν να τον ρώτησαν γιατί έψαχναν άτομα  με πτυχίο πληροφορικής :D.

Παράθεση από: Τσιωτάκης Παναγιώτης στις 21 Μαΐου 2009, 07:32:00 ΜΜ
ΥΓ: με εξόργισε η απάντηση που έδωσε η επιτροπή ΟΕΦΕ σε συνάδελφο για απορίες που είχε, που τον ρώταγαν αν έχει τελειώσει πληροφορική. Την ίδια απορία ώρες ώρες έχω για κάποιους απο αυτούς...
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

P.Tsiotakis

Παράθεση από: evry στις 21 Μαΐου 2009, 07:47:48 ΜΜ
Ίσως λοιπόν να τον ρώτησαν γιατί έψαχναν άτομα  με πτυχίο πληροφορικής :D.

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

COACH

#42
Ας μην τσαντιζόμαστε....
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΩΜΟΥ

P.Tsiotakis

Ε, ήταν το αντικείμενο του θέματος 4 (προγεστερόνη στην έμμηνο ρύση) πολύ χαρακτηριστικό πεδίο έρευνας. Φαντάζομαι τα παιδιά μόλις διάβασαν την εκφώνηση.

EleniK

#44
Χάθηκαν όλα τα υπόλοιπα σενάρια και εβαλαν αυτό. Μήπως το έκαναν για να γελάσουν τα παιδιά και να χαλαρωσουν?

Παρεπιμπτόντως είναι και λάθος γιατί η προγεστερόνη αυξομειώνεται κατά τη διάρκεια ενός κύκλου, αλλά για το αν είναι έγκυος μια γυναίκα ή όχι αναγνωρίζεται από τα επίπεδα της β-χοριακής γοναδοτροπίνης!!!
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19