Αυτή τη στιγμή, στην αναφορά της εξεταστέας ύλης δε λέει κάπου ότι στις εξετάσεις "δε θα υπαρχουν ερωτήσεις ανάπτυξης".
Έτσι ο σωστός και επιμελής μαθητής κάθεται και διαβάζει ατελείωτες ώρες ...
Δεν είναι δυνατόν να αναφέρεται κάπου το τι δεν θα πέσει!
Ούτε λέει κανείς να μη διαβάζουν οι μαθητές τη θεωρία, γιατί τότε πώς θα απαντήσουν στα ερωτήματα θεωρίας ή/και πώς θα είναι σε θέση να λύνουν σωστά τις ασκήσεις;
Αλλά και από την άλλη, δεν υπάρχει πουθενά (αν δεν κάνω λάθος) καθορισμένο ότι θα πρέπει να πέφτουν και ερωτήματα ανάπτυξης...
Αντιγράφω από το ΠΔ 60/2006 (Αξιολόγηση των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου.), Άρθρο 15:
ΙΑ. Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ...
Η γραπτή εξέταση στα μαθήματα αυτά περιλαμβάνει θέματα θεωρίας και ασκήσεων ή προβλημάτων και είναι κλιμακούμενης δυσκολίας.
α) Τα θέματα θεωρίας αποτελούνται από ερωτήσεις διαφόρων τύπων με τις οποίες ελέγχονται η γνώση και η κατανόηση της θεωρίας, η κριτική ικανότητα των μαθητών, η ικανότητα αξιοποίησης θεωρητικών γνώσεων για την αξιολόγηση δεδομένων και την εξαγωγή συμπερασμάτων και η δυνατότητα παρουσίασής τους με σωστούς επιστημονικούς όρους και σωστό γραπτό λόγο.
β) Τα θέματα ασκήσεων ή προβλημάτων στοχεύουν στον έλεγχο της ικανότητας του μαθητή να χρησιμοποιεί, σε συνδυασμό, γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησε για την επίλυσή τους.
1. Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
Η γραπτή εξέταση στο μάθημα αυτό περιλαμβάνει ένα (1) θέμα θεωρίας και τρεις (3) ασκήσεις ή προβλήματα σχετικά με το περιεχόμενο του μαθήματος και τις εφαρμογές του. Η βαθμολογία προκύπτει κατά 40% από το θέμα της θεωρίας και κατά 60% (3x20%) από τις ασκήσεις ή τα προβλήματα.
...Έτσι ο σωστός και επιμελής μαθητής κάθεται και διαβάζει ατελείωτες ώρες για να "πιάσει" έστω και αυτά τα λίγα μόρια που τα τελευταία χρόνια καταλαμβάνουν "τα θέματα ανάπτυξης".
Όλοι οι μαθητές που αναζητούν μια θέση στις καλές σχολές πραγματικά ταλαιπωρούνται από τη θεωρία έτσι όπως δίνεται από αυτό το απαράδεκτο βιβλίο.
Και εγώ θα συμφωνούσα σε μια λογική που θα έλεγε όχι στη στείρα αποστήθηση και την παπαγαλία αλλά αυτό να το ξεκαθαρίσουμε από την αρχή του παιχνιδιού...
Ας μην κρυβόμαστε λοιπόν: Τα θέματα που πέφτουν κάθε χρόνο είναι αυτά που κυρίως καθοδηγούν τον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος, και αντίστοιχα τον τρόπο μελέτης των μαθητών, ώστε να μεγιστοποιηθεί η απόδοση των μαθητών. Όπως γίνεται και με τις εξετάσεις οδήγησης. Μαθαίνουν όλοι να κάνουν με μηχανικές κινήσεις αριστερό - δεξιό παρκάρισμα, οπισθογωνίες, αναστροφές, αλλά τελικά οδήγηση δεν μαθαίνουν...!
Αφού λοιπόν πέφτουν ερωτήσεις ανάπτυξης, τότε κάθονται οι μαθητές και μαθαίνουν παπαγαλία τη θεωρία για να είναι καλυμμένοι... Οπότε φτάνουμε μετά να λέμε ότι αν δεν βάλουν τέτοια θέματα τότε θα πάει χαμένος ο χρόνος τους... και η κατάσταση διαιωνίζεται...
Σίγουρα το θέμα είναι πολύπλοκο, έχει πολλές διαστάσεις, όλοι γνωρίζουμε τα υπέρ και τα κατά, και δεν νομίζω ότι μπορούμε να πούμε με σιγουριά ποιο είναι το καλύτερο...
Όμως δεν μπορώ να δεχτώ εύκολα ότι αφού έτσι γινόταν κάτι και παλιότερα, άρα έτσι πρέπει να συνεχίσει... Ούτε μπορώ να δεχτώ ότι μιλάμε για "παιχνίδι" που θα πρέπει να είναι όλα "στημένα" από την αρχή, ακόμα και σε ποιο λεπτό θα μπει το γκολ...