Τελευταία μηνύματα

#21
Γενικά / Απ: Νέο ψηφιακό βιβλίο πληροφο...
Τελευταίο μήνυμα από martha-ts - 01 Σεπ 2024, 01:55:03 ΜΜ
Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση!
#22
Γενικά / Απ: Νέο ψηφιακό βιβλίο πληροφο...
Τελευταίο μήνυμα από evry - 01 Σεπ 2024, 10:53:19 ΠΜ
Τα νέα βιβλία, ένα για κάθε τάξη, θα πάνε στα σχολεία μέσα στον Σεπτέμβρη μαζί με κάποιες οδηγίες, σε ηλεκτρονική μορφή.
Φέτος οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να χρησιμοποιούν και το παλιό βιβλίο και από το καινούργιο ότι υλικό θέλουν.
Του χρόνου το βιβλίο αυτό θα αντικαταστήσει το παλιό.
#23
Γενικά / Νέο ψηφιακό βιβλίο πληροφορική...
Τελευταίο μήνυμα από martha-ts - 30 Αυγ 2024, 05:04:45 ΜΜ
Καλησπέρα σε όλους! Γνωρίζει κανείς πότε και πώς θα δούμε αυτό το νέο ψηφιακό βιβλίο που ετοιμάζεται για την πληροφορική στο Γυμνάσιο? Γνωρίζω ότι έχει ξεκινήσει η διαδικασία εδώ και καιρό αλλά πότε θα έχουμε πρόσβαση ...? Η χρονιά αρχίζει...
Ευχαριστώ!
#24
Linux / Αδυναμία εκκίνησης LTSP-client...
Τελευταίο μήνυμα από falexakos - 28 Αυγ 2024, 06:35:26 ΜΜ
Γεια σε όλους και ... καλό χειμώνα πια.

Σε νέο εργαστήριο έχω έναν HP Pro Tower 290 G9 (Intel i3, 8GB RAM) ως server και άλλους 8 ίδιους clients. Ενώ άλλα μηχανήματα (και παλιότερα) εκκινούν μια χαρά από LAN, τα HP 290 αρνούνται να το κάνουν. Συγκεκριμένα: Βρίσκουν μεν τον server (σημειωτέον έχει NVMe δίσκο) και αρχίζουν να "τραβάνε" το vmlinuz, αλλά με πάρα πολύ αργό ρυθμό. Τόσο αργό που μόλις φτάσουν στο ~6% μετά από ας πούμε 5', το μηχάνημα κάνει επανεκκίνηση με μήνυμα κάτι σαν (όσο προλαβαίνω να δώ) : Cannot load /vmlinuz. Έχω δοκιμάσει κάθε συνδυασμό στο BIOS (που υποστηρίζει εννοείται PXE) : UEFI boot, Legacy, Secure boot:Enabled/Disabled etc. Φυσικά μιλάμε για Gigabit Switch, UTP 5e καλώδιο κλπ.
Μιλάμε πάντα για Ubuntu 22.04 και εννοείται ότι ούτε με το win32-loader είδα χαΐρι.

Καμιά ιδέα;
#25
Γενικά / Απ: Και το ΔΕΤ στη θετική!!
Τελευταίο μήνυμα από gpapargi - 28 Αυγ 2024, 02:53:43 ΜΜ
Παράθεση από: dpa2006 στις 28 Αυγ 2024, 12:15:54 ΠΜΌσον αφορά την Ευκλείδια Γεωμετρία ασφαλώς και διδάσκεται στα τμήματα Μαθηματικών
Τυχαία έψαξα το ΑΠΘ
Περίγραμμα Σπουδών Μαθηματικό ΑΠΘ,
σελίδα 20, στο μάθημα Αναλυτική Γεωμετρία Ι
σελίδα 34, στο μάθημα Αναλυτική Γεωμετρία ΙΙ.

Άλλο η Ευκλείδειος Γεωμετρία και άλλο η Αναλυτική Γεωμετρία. Η Ευκλείδειος είναι αυτή που κάνουν τα παιδιά στην Α και Β λυκείου στο μάθημα Γεωμετρία γενικής παιδείας. Δε διδάσκεται στα μαθηματικά τμήματα (εκτός αν υπάρχει κάπου αλλά σαν επιλογή). Η Αναλυτική γεωμετρία είναι αυτή που κάνουν τα παιδιά στη Β λυκείου στα μαθηματικά προσανατολισμού. Έχει μπει η ανάλυση μέσα στη γεωμετρία. Τα αντικείμενα (ευθείες, κύκλοι παραβολές κλπ) περιγράφονται από εξισώσεις και ο χειρισμός είναι αλγεβρικός. Αυτή είναι που διδάσκεται στις σχολές μαθηματικών.
Το θέμα τέθηκε επειδή έκανα λόγο για κοινή ληξιαρχική πράξη γέννησης και κοινό πατέρα μεταξύ απειροστικού και φυσικής. Δεν το διατύπωσα καλά και ο Παναγιώτης κατάλαβε ότι ίσως εννοούσα μεταξύ μαθηματικών και φυσικής.

Στο ΕΚΠΑ τα διακριτά μαθηματικά, η μαθηματική λογική και η θεωρία αριθμών είναι επιλογές όχι υποχρεωτικά. Τα πιο πολλά μαθήματα έχουν σα βάση τον απειροστικό ο οποίος ανακαλύφθηκε σε μεγάλο βαθμό για τις ανάγκες της φυσικής. Και η άλγεβρα χρησιμοποιείται στη φυσική (πχ πίνακες, ιδιοτιμές και ιδιοδιανύματα στην κβαντομηχανική). Επίσης η γενική σχετικότητα απαιτεί διαφορική γεωμετρία αφού είναι μια γεωμετρική θεωρία βαρύτητας (και η καμπύλωση του χώρου περιγράφεται από τη διαφορική γεωμετρία). Ωστόσο αυτά τα μαθηματικά αναπτύχθηκαν ανεξάρτητα από τη φυσική και στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκαν από τη φυσική.  Ο απειροστικός αναπτύχθηκε για χάρη της φυσικής και γι αυτό επέμεινα στο ότι υπάρχει μεταξύ μαθηματικών και φυσικής μια πολύ ιδιαίτερη σχέση.

Παράθεση από: dpa2006 στις 28 Αυγ 2024, 12:15:54 ΠΜΤην ανάγκη πεδίου με Φυσική, Μαθηματικά, Πληροφορική, Γλώσσα την θεωρώ καλή πρακτική και εγώ.
Δεν είναι απλώς καλή πρακτική. Είναι ανάγκη αλλιώς δε θα έχουμε ποτέ πρόσβαση στις πολυτεχνικές σχολές πληροφορικής. Θα παλεύουμε στην καλύτερη περίπτωση για να μπουν τα μαθηματικά τμήματα στην οικονομικών-πληροφορικής, με κατά τη γνώμη μου, όχι πολλές ελπίδες.

Στο μεταξύ η θετική διεκδίκησε το ΔΕΤ επειδή είχε υψηλή ζήτηση. Δεν το έκανε για μια τυχαία σχολή. Το μαθηματικό δεν έχει ζήτηση. Πέρα από λίγους ρομαντικούς, οι περισσότεροι πάνε στο μαθηματικό επειδή δεν πέρασαν σε πολυτεχνεία/πληροφορικές.
Αυτό που έκανε η θετική είναι επίδειξη δύναμης. Πήρε πρόσβαση σε μια σχολή που σχετίζεται με πληροφορική και διοίκηση (άρα και οικονομικά)  χωρίς να έχει στις πανελλήνιες κανένα τέτοιο μάθημα παρά μόνο με φυσικοχημεία που είναι άσχετα. Κι εμείς δεν έχουμε πρόσβαση στις πολυτεχνικές σχολές πληροφορικής λόγω του ότι δεν έχουμε φυσική.  Αν είχαμε φυσική, θα είχαμε πρόσβαση και στις πολυτεχνικές και στα μαθηματικά.

Πρέπει να καταλάβουμε τι έργο παίζεται εδώ πέρα!!!
#26
Linux / Απ: Τέλος υποστήριξης Ubuntu/L...
Τελευταίο μήνυμα από alkisg - 28 Αυγ 2024, 05:48:03 ΠΜ
Καλημέρα παιδιά!

Δεν έχω απολύτως κανένα νέο από το ΙΤΥΕ και το Υπουργείο. Υποθέτω ότι δεν ασχολούνται πια.
Συμφωνώ με τον Κώστα, ίσως είναι καλή ιδέα όσοι χρησιμοποιούν LTSP να ζητήσουν απευθείας υποστήριξη από ΙΤΥΕ / Υπουργείο, ώστε να δουν ότι υπάρχει ακόμα ζήτηση.

Προβλήματα υπάρχουν διάφορα, από προφανή π.χ. "στο νέο Ubuntu 24.04 δεν γίνεται καν εγκατάσταση sch-scripts / Epoptes / LTSP" μέχρι λιγότερο προφανή π.χ. "ο Google Chrome δεν ανοίγει καθόλου ή/και κάνει το εργαστήριο να σέρνεται, ακόμα και σε παλιές εγκαταστάσεις".

Ναι όσο είμαι ΥΠΛΗΝΕΤ στα Ιωάννινα, και όσο τα σχολεία του Νομού θέλουν τη λύση (τώρα χρησιμοποιείται στο 90+% των εργαστηρίων), θα συνεχίζω να αναπτύσσω και να διαθέτω νέες εκδόσεις τοπικά. Σε λίγες μέρες θα κάνουμε αναβαθμίσεις ή νέες εγκαταστάσεις σε 24.04, προμηθευτήκαμε και SSD δίσκους για τους servers.

Για κεντρική υποστήριξη open source στα σχολεία, θα πρέπει να αποφανθεί έμπρακτα το Υπουργείο, δεν μπορεί να γίνεται ευκαιριακά σαν χόμπι, πρέπει να υπάρχει σχετική ομάδα υποστήριξης.
Είτε αυτό, είτε να πληρώνει τοπικά η κάθε σχολική επιτροπή όπως κάνει με τη συντήρηση εργαστηρίων με Windows, αλλά αυτή η λύση έχει επιπρόσθετο overhead για όλους...
#27
Γενικά / Απ: Και το ΔΕΤ στη θετική!!
Τελευταίο μήνυμα από dpa2006 - 28 Αυγ 2024, 12:15:54 ΠΜ
Καλημέρα συνάδελφοι,
είναι θαυμαστές οι ρυθμίσεις που συμβαίνουν με τα πεδία σπουδών.
Δεν έχουμε πάει απλά σε ένα "σύστημα τύπου Δεσμών"...
Όσον αφορά την Ευκλείδια Γεωμετρία ασφαλώς και διδάσκεται στα τμήματα Μαθηματικών
Τυχαία έψαξα το ΑΠΘ
Περίγραμμα Σπουδών Μαθηματικό ΑΠΘ,
σελίδα 20, στο μάθημα Αναλυτική Γεωμετρία Ι
σελίδα 34, στο μάθημα Αναλυτική Γεωμετρία ΙΙ.
Διακριτά Μαθηματικά δεν διδάσκονται οι Μαθηματικοί γιατί τα κομμάτια των Διακριτών μαθηματικών τα διδάσκονται σε διάφορα άλλα μαθήματα (ίσως όχι όλα... ).
Την ανάγκη πεδίου με Φυσική, Μαθηματικά, Πληροφορική, Γλώσσα την θεωρώ καλή πρακτική και εγώ.
Η δημιουργία του άμεσα δεν γνωρίζω αν είναι εφικτή.
Ή σε ποιο χρονικό σημείο στο μέλλον θα μπορεί να πραγματοποιηθεί.
Discrete Mathematics: Past, Present, and Future

καλή σχολική χρονιά σε όλες και όλους!

#28
Linux / Απ: Τέλος υποστήριξης Ubuntu/L...
Τελευταίο μήνυμα από ktsiaras - 27 Αυγ 2024, 10:22:37 ΠΜ
Καλημέρα!

Καλό υπόλοιπο καλοκαιριού! (λέμε ακόμα... ;) )

Μήπως πρέπει να αρχίσουμε να στέλνουμε κανένα email στο ΙΤΥΕ, ως πληροφορικοί που χρησιμοποιούν το LTSP στα
εργαστηριά τους και να αρχίσουμε να τους ρωτάμε τι θα γίνει με την τρέχουσα έκδοση, αν θα υπάρξουν updates κ.α.; Εφόσον
έχουν αναλάβει τη συντήρηση του έργου, δε θα πρέπει να πιεστούν και λίγο να κάνουν κάτι γι' αυτό;

Άλκη, εσύ στα σχολεία αρμοδιότητάς σου θα στείλεις νέα έκδοση φέτος;

#29
Γ΄ Λυκείου / Απ: Ζητείται καθηγητήςΠληροφορ...
Τελευταίο μήνυμα από ikariofil - 26 Αυγ 2024, 05:14:21 ΜΜ
Παράθεση από: ikariofil στις 09 Αυγ 2024, 01:40:08 ΜΜΓνωστό φροντιστήριο στην Μεταμόρφωση ζητά καθηγητή Πληροφορικής
Τηλ: 6945901897  Τάκης Μωραίτης
Βρέθηκε κάποιος συνάδελφος από το steki




#30
Γ΄ Λυκείου / Καθηγητής Πληροφορικής ζητείτα...
Τελευταίο μήνυμα από ikariofil - 26 Αυγ 2024, 05:13:11 ΜΜ
Φροντιστήριο στα Μελίσσια αναζητά συνεργασία με καθηγητή Πληροφορικής τηλ. επικοινωνίας 6939147625