Σχέδιο Προγράμματος για την Α', Β' & Γ' Λυκείου

Ξεκίνησε από skoud, 02 Οκτ 2010, 11:50:30 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

erlin

Εγώ νομίζω ότι πρέπει να μάθουμε στο νέο Λύκειο τα πιτσιρίκια να γράφουν κώδικα.
πραγματικό κώδικα, αντικειμενοστρφή, όχι τις μπούρδες του ΑΕΠΠ.
Και ο ρόλος του καθηγητή να είναι ρόλος tester, να μπαίνει στην ουσία του κώδικα που γράφει το παιδί στο εργαστήριο.
αυτό απαιτεί αλλαγή μοντέλου, κατάργηση της κατα-μέτωπο διδασκαλίας, και φυσικά ολιγομελή εργαστηριακά τμήματα.

dtsilog

Κύριοι της ΠΕΚΑΠ και της ΕΠΕ, στρέψτε λίγο το βλέμμα και προς την Πληροφορική στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, αρχίστε να κάνετε συγκεκριμένες ερωτήσεις και επιδιώξτε να παίρνετε συγκεκριμένες απαντήσεις. Αναδείξτε και υποδείξτε στο υπουργείο επιτέλους τα σοβαρά προβλήματα της Πληροφορικής στο Επαγγελματικό Λύκειο και μην περιμένετε να σας ανακοινώσουν το νομοσχέδιο για να δράσετε. Η Πληροφορική πρέπει να υπάρχει και να διδάσκεται σωστά σε όλα τα δημόσια σχολεία. Ασχολούμαστε με όλα συστηματικά και δε πάμε όπου φυσάει ο άνεμος, ούτε ενεργούμε βάσει δημοσιευμάτων. Την πραγματικότητα τη ζούμε κάθε μέρα στο σχολείο μας και ξέρουμε πολύ καλά τι και ποιος φταίει.

Να σταματήσει η συστηματική αδιαφορία απέναντι στην Επαγγελματική Εκπαίδευση. Έχει αρχίσει πλέον να βγάζει μάτι. Και επιτέλους να σταματήσουν οι θεωρίες και οι διαβεβαιώσεις, και να αρχίσουμε να έχουμε σαφείς απαντήσεις από επίσημα χείλη, όχι από τρίτους τέταρτους και πέμπτους. Ο χρόνος περνάει και μεις παίζουμε την κολοκυθιά.
Πολύ νωρίς είδες τα Όχι να γίνονται Ίσως... ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ έννοιες που ΧΑΘΗΚΑΝ! (*ΔΕΝ)

skoud

#602
Παράθεση από: erlin στις 19 Νοε 2010, 12:32:09 ΠΜ
Όταν η ΠΕΚΑΠ γυροφέρνει και παρακαλάει να δει την υπουργό και αυτή στέλνει τους συμβούλους της,  η ΕΠΕ κάνει ερωτήσεις στην βουλή.

Αντίθετα η ΠΕΚΑΠ, δεν φαίνεται να έχει πάρει ξεκάθαρη θέση στο θέμα του χάους που βιώνουμε στα εργαστήρια.  Και όσον αφορά το δημοτικό, έμεσα φαίνεται να ευθυγραμίζεται με την θέση των δασκάλων, στο πρόσφατο FAQ που δημοσίευσε:

Χωρίς καμιά διάθεσης αντιδικίας συνάδελφε, έχουν προκληθεί ερωτήσεις στη Βουλή και από την Π.Ε.ΚΑ.Π.  Ρίξε μια ματιά στο θέμα: "Αναφορές για το μέλλον της πληροφορικής στο λύκειο" και θα δεις το https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?action=dlattach;topic=3260.0;attach=1984;image που κατατέθηκε ακριβώς πριν ένα μήνα! Δεν θυμάμαι καλά αυτή τη στιγμή, αλλά νομίζω υπάρχει και άλλη επερώτηση που έχει γίνει από βουλευτή βασιζόμενη σε κείμενο μας. (Τις ερωτήσεις δεν τις κάνουμε εμείς, αλλά βουλευτές οι οποίοι παίρνουν στοιχεία από τις ανακοινώσεις που τους στέλνουμε, και τις στέλνουμε όλες, σε όλους, όλων των κομμάτων)
Τώρα αν νομίζεις ότι οι επαφές που προσπαθούμε να κάνουμε, και κάνουμε, είναι άχρηστες, δεν μπορώ να πω τίποτα. Πιθανόν. Αν δεν κάναμε όμως την προσπάθεια, ήθελα να ήξερα τι κριτική θα μας γινόταν....

Για το θέμα των εργαστηρίων η θέση της ΠΕΚΑΠ είναι πάγια κα μπορείς να την αναζητήσεις π.χ. στο http://www.pekap.gr/Images/UploadedFiles/protPEKAP.pdf που καταθέσαμε πριν 1 χρόνο στο υπουργείο.
Ότι δημοσιεύεται στο blog, όχι στο site μας, δεν είναι πάντα θέση της Π.Ε.ΚΑ.Π.  Πολλές φορές αναρτούμε, μόνο στο blog, κείμενα που θεωρούμε ότι έχουν κάποιο ενδιαφέρον για τους συναδέλφους και το συγκεκριμένο ήταν ένα τέτοιο, αφού προέρχεται από ένα συνάδελφο της πρωτοβάθμιας, από τους πρωτοπόρους για την εισαγωγή των ΤΠΕ στην πρωτοβάθμια και απαντάει σε ερωτήσεις δικών μας συναδέλφων, δηλ. Πληροφορικής που είναι φέτος στα Δημοτικά. Αυτό δε σημαίνει ότι συμφωνούμε με όλες τις απαντήσεις που δίνει.

Ας μη διυλίζουμε τον κώνωπα...
Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

skoud

Παράθεση από: dtsilog στις 19 Νοε 2010, 01:17:34 ΠΜ
...στρέψτε λίγο το βλέμμα και προς την Πληροφορική στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, αρχίστε να κάνετε συγκεκριμένες ερωτήσεις και επιδιώξτε να παίρνετε συγκεκριμένες απαντήσεις. ...

Δημήτρη, εκτός των άλλων (βλ. πχ στο ίδιο που έβαλα και στην προηγούμενη απάντηση http://www.pekap.gr/Images/UploadedFiles/protPEKAP.pdf ) και στις δύο τελευταίες συναντήσεις μας ζητήσαμε ενημέρωση για τις αλλαγές που σχεδιάζονται στην ΤΕΕ και για το επαγγελόμενο Τεχνολογικό Λύκειο. Μάλιστα στην τελευταία προχθές, τους είπαμε ότι έπρεπε να πάνε πακέτο τα σχέδια και για τα δύο Λύκεια. Μας είπαν ότι ακόμα δεν έχει ξεκινήσει καμμιά κουβέντα, θα κάνουν πρώτα αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης, ανά ΕΠΑΛ μάλιστα, και μετά θα ξεκινήσουν. Απ' ότι ξέρω στις αρχές Δεκέμβρη έχουν (το υπουργείο) και μια ημερίδα για το θέμα.

Αυτά δεν αναιρούν το βασικό που λες, ότι εμείς πρέπει να είμαστε έτοιμοι να προωθήσουμε τις θέσεις μας και γιαυτό αν θες να βοηθήσεις, ετοιμάζουμε κάποιες επιτροπές για όλες τις βαθμίδες. Στείλε ένα e-mail για περισσότερα.
Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

erlin

Παράθεση από: skoud στις 19 Νοε 2010, 01:24:40 ΜΜ

Για το θέμα των εργαστηρίων η θέση της ΠΕΚΑΠ είναι πάγια κα μπορείς να την αναζητήσεις π.χ. στο http://www.pekap.gr/Images/UploadedFiles/protPEKAP.pdf που καταθέσαμε πριν 1 χρόνο στο υπουργείο.
Ότι δημοσιεύεται στο blog, όχι στο site μας, δεν είναι πάντα θέση της Π.Ε.ΚΑ.Π.  Πολλές φορές αναρτούμε, μόνο στο blog, κείμενα που θεωρούμε ότι έχουν κάποιο ενδιαφέρον για τους συναδέλφους και το συγκεκριμένο ήταν ένα τέτοιο, αφού προέρχεται από ένα συνάδελφο της πρωτοβάθμιας, από τους πρωτοπόρους για την εισαγωγή των ΤΠΕ στην πρωτοβάθμια και απαντάει σε ερωτήσεις δικών μας συναδέλφων, δηλ. Πληροφορικής που είναι φέτος στα Δημοτικά. Αυτό δε σημαίνει ότι συμφωνούμε με όλες τις απαντήσεις που δίνει.

Στην θέση της ΠΕΚΑΠ (του 2009) που μας έδωσες δεν λέει λέξη για τα εργαστήρια του δημοτικού. Επίσης και αυτό που λες "δε σημαίνει ότι συμφωνούμε με όλες τις απαντήσεις που δίνει" δεν σημαίνει επίσης ότι διαφωνείτε! Πολύ πολιτικάντικο μου ακούγεται.
Δεδομένου μάλιστα του γεγονότος ότι αποκλειστήκαμε από την ημερίδα του δημοτικού όλοι εμεις που διδάσκουμε στο δημοτικό, επέτρεψε μου να αντιμετωπίζω την όλη σας στάση με καχυποψία. Πάρτε θέση, ξεκάθαρη θέση, για να φύγουν τα σύνεφα. Πόσα παιδιά πρέπει να είναι στο εργαστήριο του δημοτικού;

συγνώμη για το εκτός θέματος.....

erlin

#605
Και να σου πω και κάτι, γιατί εγώ δεν είμαι πολιτικός και τα λέω έξω από τα δόντια.

Υποψιάζομαι ότι το αντάλλαγμα για να πάρουμε ώρες ήταν να δεχτούμε να στριμώξουμε πολλά παιδιά στο εργαστήριο του δημοτικού.
Εξού και η σιωπή από όλες τις Ενώσεις μας, γιατι ούτε από την ΕΠΕ ή την ΕΠΥ άκουσα κάτι για το θέμα των εργαστηρίων δημοτικού.

Να μην μπορεί να τα ελέγχει ο δάσκαλος και να εθιστούν ευκολότερα στον υπολογιστή, μετατρέποντάς τα σε εξαρτημένους καταναλωτές video-παιχνιδιών.
Απο παιδαγωγικής άποψης αν λέμε 12 παιδιά στην δευτεροβάθμια στο εργαστήριο στην πρωτοβάθμια πρέπει να είναι πέντε!
Και απορώ πως ο δάσκαλος διαφωνεί με κάτι τέτοιο.
Οι κίνδυνοι αλλοίωσης της προσωπικότητας των παιδιών από λάθος επίβλεψη είναι πολύ μεγαλύτεροι.  Μέχρι και επιληψία μπορούν να πάθουν
αν παίζουν συνέχεια video-games. Εγώ όταν ήμουν μαθητής μέχρι δεκαοκτώ ετών απαγορευόταν από το νόμο να πλησιάσω παιχνίδι υπολογιστή.
Πως άλλαξαμε έτσι σήμερα; Ποιά παιδαγωγική σχολή υποστηρίζει 25αρια εργαστηριακά τμήματα η/υ σε μαθητές πρώτης Δημοτικού;

συγνώμη και πάλι για το εκτός θέματος, καλό είναι να μην μπούμε σε αντιπαράθεση εδώ, αλλά να μεταφερθούμε στη συζήτηση του δημοτικού.

Vangelis

Πες τα συνάδελφε να καταλαβουμε και εγω προσπαθούσα να σου απαντήσω!!!

skoud

Παράθεση από: erlin στις 19 Νοε 2010, 05:43:24 ΜΜ
συγνώμη και πάλι για το εκτός θέματος, καλό είναι να μην μπούμε σε αντιπαράθεση εδώ, αλλά να μεταφερθούμε στη συζήτηση του δημοτικού.

Απάντηση στο θέμα της ημερίδας για το Δημοτικό
Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

nikosx

άρθρο στην Ελευθεροτυπία σήμερα:   http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=20/11/2010&id=225768


Το 2013 θα είναι και για το υπουργείο Παιδείας μια κρίσιμη χρονιά.
Οι μαθητές που θα αποφοιτήσουν από το Λύκειο το 2013 (αυτοί δηλαδή που του χρόνου θα φοιτήσουν στην Α' Λυκείου) θα είναι οι πρώτοι που θα μπουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με το νέο σύστημα εισαγωγής που σχεδιάζει τώρα το υπουργείο Παιδείας.

Οι αλλαγές που σχεδιάζονται να γίνουν στο Λύκειο κινούνται σε δύο κατευθύνσεις:

1. Μείωση των πολλών και περιττών μαθημάτων.

2. Ομαδοποίηση των μαθημάτων σε υποχρεωτικά και σε επιλογής.

Στα υποχρεωτικά μαθήματα θα ενταχθούν τόσο μαθήματα θεωρητικής κατεύθυνσης (Αρχαία Ελληνικά, Νεοελληνική Λογοτεχνία κ.λπ.) όσο και μαθήματα θετικής κατεύθυνσης (Μαθηματικά, Φυσική κ.λπ.).

Στο πρόγραμμα του Νέου Λυκείου θα ενταχθούν ακόμη υποχρεωτικές εργασίες, τις οποίες θα πρέπει να κάνει ο μαθητής, καθώς και γνωστικά κομμάτια που έχουν σχέση με την τέχνη και τον πολιτισμό.

Η φιλοσοφία πάνω στην οποία σχεδιάζεται η νέα δομή του Λυκείου είναι να μειώσει ή και δυνατόν να εξαφανίσει το στοιχείο της αποστήθισης και να οδηγήσει τους μαθητές να αναπτύξουν την κριτική σκέψη και τη σύνθεση.

Τα μαθήματα, ανάλογα με τις επιλογές που θα κάνει ο μαθητής και την κατεύθυνση που θέλει να ακολουθήσει, θα έχουν αυξημένους βαθμούς βαρύτητας. Για παράδειγμα, ένας μαθητής που επιθυμεί να σπουδάσει Πληροφορική, θα έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ακόμη και μαθήματα θεωρητικής κατευθύνσης, αλλά στην περίπτωση αυτή θα εντάσσεται σε προχωρημένο επίπεδο Μαθηματικών.
Ο.ΛΙΑ

Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

dtsilog

""ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Έναρξη Υλοποίησης Προγραμμάτων Επιμόρφωσης Β' Επιπέδου
2η Περίοδος Επιμόρφωσης (Δεκέμβριος 2010 – Ιούνιος 2011)


1.   ΕΙΣΑΓΩΓΗ – ΓΕΝΙΚΑ

Στο πλαίσιο της Πράξης με γενικό τίτλο «Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη» που είναι ενταγμένη στους Άξονες Προτεραιότητας 1, 2 και 3 του Ε.Π. "Εκπαίδευση & Δια Βίου Μάθηση", ΕΣΠΑ 2007-2013, η οποία υλοποιείται με τη συγχρηματοδότηση της  Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου, θα διεξαχθεί η δεύτερη περίοδος επιμόρφωσης κατά το διάστημα Δεκεμβρίου 2010 – Ιουνίου 2011.


Αντικείμενο της επιμόρφωσης Β΄ επιπέδου είναι η εκμάθηση των αρχών παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, η απόκτηση δεξιοτήτων, κατά κλάδο εκπαιδευτικών, για την παιδαγωγική αξιοποίηση εκπαιδευτικού λογισμικού και εργαλείων γενικής χρήσης και η καλλιέργεια του τρίπτυχου γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις.

Στο πλαίσιο της Πράξης, προβλέπεται η διεξαγωγή προγραμμάτων επιμόρφωσης Β΄ επιπέδου  σε όλη τη χώρα, στα Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης (ΚΣΕ), για τους εξής κλάδους εκπαιδευτικών: ΠΕ02 (Φιλόλογοι), ΠΕ03 (Μαθηματικοί), ΠΕ04 (καθηγητές Φυσικών Επιστημών), ΠΕ60/70 (Νηπιαγωγοί/ Δάσκαλοι), ΠΕ05/06/07 (καθηγητές Γαλλικής, Αγγλικής και Γερμανικής γλώσσας), ΠΕ19/20 (καθηγητές Πληροφορικής). Επίσης, δυνατότητα συμμετοχής στην επιμόρφωση, σε ένα ποσοστό του πλήθους των επιμορφούμενων ενός προγράμματος , έχουν εκπαιδευτικοί «συναφών» κλάδων, δηλαδή εκπαιδευτικών που έχουν δυνατότητα διδασκαλίας μαθημάτων των παραπάνω κλάδων, ως πρώτη ή δεύτερη ανάθεση (π.χ. εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ12.10-Φυσικοί Ραδιοηλεκτρολόγοι, ΠΕ14.04-Γεωπόνοι μπορούν να παρακολουθήσουν ένα πρόγραμμα επιμόρφωσης ΠΕ04, διότι έχουν τη δυνατότητα να διδάξουν Φυσική και Βιολογία αντίστοιχα, ως δεύτερη ανάθεση). ......

.............................."


Μήπως χτυπάει το καμπανάκι και για την Πληροφορική και δε θέλουν να μας το πουν στο π.χ.??
Πολύ νωρίς είδες τα Όχι να γίνονται Ίσως... ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ έννοιες που ΧΑΘΗΚΑΝ! (*ΔΕΝ)

Laertis

Δεν υπάρχει κλάδος που να έχει Β' ανάθεση την Πληροφορική. Μην είμαστε πάντα και με όλα καχύποπτοι.
Θεωρώ λογικό να επιμορφώνονται στο Β' επίπεδο και οι ειδικότητες που έχουν Β' ανάθεση μαθημάτων για να μπορούν να ανταπεξέλθουν όταν καλούνται να διδάξουν ένα τέτοιο μάθημα.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

dtsilog

Συνάδελφε εσύ το ξέρεις πως στην Α΄ τάξη ΕΠΑ.Λ. στο μάθημα "Εφαρμογές Πληροφορικής" έβαλαν δεύτερη ανάθεση (μετά την τελευταία τροποποίηση των αναθέσεων μαθημάτων) σε συναδέλφους που έχουν κάνει σεμινάριο υπολογιστών μερικών ωρών, ανεξαρτήτως ειδικότητας;

********************
Β΄ΑΝΑΘΕΣΗ
Εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ09, ΠΕ12, ΠΕ14, ΠΕ17 & ΠΕ18 με μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο ή πιστοποιημένες γνώσεις στην πληροφορική
********************

Μήπως όταν καλούν σε επιμόρφωση το Γεωπόνο για να διδάξει Φυσική ή τον πιστοποιημένο π.χ. Θεολόγο για να διδάξει Πληροφορική, έχουν στο πίσω μέρος του μυαλού να καλύψουν τα πολλά κενά που υπάρχουν στην εκπαίδευση όπως όπως;

Μία ερώτηση στο υπουργείο για το αν θα συμμετέχουν μόνο οι καθηγητές ΠΕ19-20 στην επιμόρφωση β΄ επιπέδου, νομίζω δε θα έβλαπτε κανέναν. Και ναι σήμερα με όλα αυτά που γίνονται, για το "καλό" και την "αναβάθμιση" της εκπαίδευσης, είναι καιρός να καταλάβουμε ότι πρέπει να είμαστε καχύποπτοι με όλους και με όλα, τίποτα δεν είναι αυτονόητο.
Πολύ νωρίς είδες τα Όχι να γίνονται Ίσως... ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ έννοιες που ΧΑΘΗΚΑΝ! (*ΔΕΝ)

ntzios kostas

Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

sarakiniotis

για οσους δεν το ειδαν

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής (Π.Ε.ΚΑ.Π.)  διοργανώνει:

Ημέρα Διαλόγου για την Πληροφορική στην εκπαίδευση

με θέμα:
«Η Πληροφορική στο Νέο Σχολείο»

το Σάββατο 11/12/2010, 11.30'π.μ. – 15.30' μ.μ.
στην αίθουσα εκδηλώσεων του 1ου ΕΠΑ.Λ. ΑΘΗΝΩΝ
(Αχιλλέως 37-39 & Μυλλέρου 124, στάση ΜΕΤΡΟ Μεταξουργείο)

Η ημερίδα οργανώνεται στο πλαίσιο της γενικότερης επαγρύπνησης
και της προσπάθειας για άμεση ανταλλαγή απόψεων και ενημέρωση των συναδέλφων καθηγητών Πληροφορικής
στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

Laertis

Παράθεση από: dtsilog στις 20 Νοε 2010, 05:35:56 ΜΜ
Συνάδελφε εσύ το ξέρεις πως στην Α΄ τάξη ΕΠΑ.Λ. στο μάθημα "Εφαρμογές Πληροφορικής" έβαλαν δεύτερη ανάθεση (μετά την τελευταία τροποποίηση των αναθέσεων μαθημάτων) σε συναδέλφους που έχουν κάνει σεμινάριο υπολογιστών μερικών ωρών, ανεξαρτήτως ειδικότητας;

.....
Και ναι σήμερα με όλα αυτά που γίνονται, για το "καλό" και την "αναβάθμιση" της εκπαίδευσης, είναι καιρός να καταλάβουμε ότι πρέπει να είμαστε καχύποπτοι με όλους και με όλα, τίποτα δεν είναι αυτονόητο.

Έχεις δίκιο συνάδελφε dtsilog, εγώ αναφερόμουν στο Γενικό Λύκειο μιας και το θέμα είναι σχετικό με αυτό. Γιατί όμως αυτό το επιθετικό ύφος ; Πιστεύεις ότι θα αυξηθεί ο βαθμός δικαίου που έχεις αν απαντάς με τέτοιο τρόπο;
Καλό είναι να ηρεμήσουμε λίγο γιατί η καχυποψία αρχίζει και λειτουργεί μεταξύ μας και κυρίως εις βάρος μας λόγω της μεγάλης νευρικότητας που δημιουργεί ....


Όσο για το Νέο Γενικό Λύκειο, σήμερα στο κεντρικό δελτίο του Mega αναφέρθηκε ρητά ότι θα περιλαμβάνεται η Πληροφορική στα μαθήματα επιλογής. Ίδωμεν ...
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola