Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικά => Γενικά Παιδαγωγικά, Επιστημονικά και Τεχνικά Θέματα => Διαγωνισμοί => Μήνυμα ξεκίνησε από: odysseas στις 29 Σεπ 2018, 05:26:22 ΜΜ

Τίτλος: 1ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής
Αποστολή από: odysseas στις 29 Σεπ 2018, 05:26:22 ΜΜ
Φέτος διοργανώνεται για πρώτη φορά ο 1ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & Physical Computing Ανοιχτών Τεχνολογιών. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερες πληροφορίες στο robotics.ellak.gr (https://robotics.ellak.gr/).

Προσπαθώ να ενημερώσω και να κινητοποιήσω τους μαθητές μου γι' αυτόν το διαγωνισμό και θα ήθελα να τους δείξω ενδιαφέροντα αλλά "προσγειωμένα" projects για το Raspberry Pi, αφενός για να δουν κάποια απτά παραδείγματα του τι σημαίνει το physical computing και αφετέρου για να τους βοηθήσω να παράγουν και δικές τους προτάσεις.

Σε περιοδικά όπως το MagPi (https://www.raspberrypi.org/magpi/) περιγράφονται πολλά projects, όμως ένα συντριπτικό ποσοστό είτε δεν αφορά το physical computing, είτε είναι τρομερά προχωρημένα. Εκτιμώ ότι με κάτι τέτοιο δύσκολα θα καταλάβουν ή θα κινητοποιηθούν οι μαθητές.

Αν έχετε σχετικές προτάσεις θα με ενδιέφεραν πολύ (και φαντάζομαι και άλλους εδώ μέσα).
Τίτλος: Απ: 1ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής
Αποστολή από: ilias_s στις 30 Σεπ 2018, 10:01:26 ΜΜ
Odysseas το Raspberry είναι ιδανικό για ΙοΤ projects. Για ρομποτική ίσως είναι λίγο πιο μανίκι, απ' όσο ακούω, σε σύγκριση με ένα arduino. Δεν ξέρω όμως από arduino και το Raspberry με βολεύει πιο πολύ!!!

Πριν πω την "κουταμάρα μου", για τι ηλικίες μιλάμε και τι θεωρείς "οχι-προχωρημένο"? Ένα Raspberry Pi σηκώνει προγραμματισμό και μέσω scratch2.0 (στα Zero παίζει το Scratch1.4/ScratchGPIO, δες το http://simplesi.net/  (http://simplesi.net/)), οπότε μπορείς να κάνεις κάποια πράγματα και με μαθητές γυμνασίου.

Τα χέρια σου λύνονται σε μεγάλο βαθμό αν έχεις λυκειόπαιδα και κανα δυο καλούς/πρόθυμους που μπορούν να καταλάβουν λίγη python. Με python θα παίζεις και με Pi Zero (πιο πολλές δυνατότητες και πιο μικρό κόστος). Πειραματίστηκα πέρυσι με ένα τηλεχειριζόμενο (μέσω wifi) robot όχημα με 2 μοτέρ, 2 σέρβο και κάμερα. Δεν είναι ό,τι πιο εύκολο αλλά για μαθητές λυκείου δεν είναι και ακατόρθωτο! Εξαρτάται από την ομάδα.

Εγώ δεν είχα αρκετό χρόνο για να δω πως ανταποκρίνονται μαθητές Γ' Γυμνασίου και Α' Λυκείου αν τους πας βήμα-βήμα!

Εσύ τι έχεις στο μυαλό σου περίπου?

Τίτλος: Απ: 1ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής
Αποστολή από: odysseas στις 01 Οκτ 2018, 12:43:34 ΠΜ
Ο διαγωνισμός αφορά μάλλον το ευρύτερο φάσμα του physical computing, δεν είναι μόνο για κλασική ρομποτική.

Για να γίνω όμως πιο κατανοητός σε σχέση με την αρχική μου ερώτηση: δεν ζητώ προτάσεις για το τι θα μπορούσαν να κατασκευάσουν τελικά τα παιδιά, αλλά για το τι είδους projects θα μπορούσε να τους δείξει κανείς, ώστε να καταλάβουν τι είναι το physical computing και τι δυνατότητες έχει. Θεωρώ ότι αυτά δεν θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα περίπλοκα.

Ιδανικά, αν τα παιδιά κατανοήσουν περί τίνος πρόκειται, θα μπορέσουν να παράγουν και δικές τους ιδέες. Εξάλλου, στην πρώτη φάση του διαγωνισμού ζητείται ακριβώς από τις ομάδες να καταθέσουν προτάσεις, όχι ολοκληρωμένα projects.
Τίτλος: Απ: 1ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής
Αποστολή από: ilias_s στις 03 Οκτ 2018, 12:15:37 ΠΜ
Συγγνώμη Οδυσσέα για την καθυστέρηση! Θα απαντούσα πιο νωρίς αλλά έπεσαν μερικές δουλειές και δεν πρόλαβα...

Νομίζω κατάλαβα τι ζητάς. Όταν όμως λες "τι είδους projects θα μπορούσε να τους δείξει κανείς" σκέφτεσαι να περιοριστείς στην επίδειξη μόνο? Φαντάζομαι περιμένεις να σκεφτούν και κάτι το οποίο θα προσπαθήσετε να υλοποιήσετε. Για να δείξεις στους μαθητές τι σημαίνει physical computing θα μπορούσες να τους "ιντριγκάρεις" με :

1) - αν μιλάμε για μικρότερες ηλικίες (π.χ γυμνάσιο) - ... οτιδήποτε περιέχει αυτοματισμό και κίνηση έχω δει ότι τραβάει περισσότερο την προσοχή των μικρών. Π.χ διαχωρισμός βόλων ανάλογα με το χρώμα σε διαφορετικά δοχεία. Σε μία απλή επίδειξη είναι αρκετά κατανοητό το πως λειτουργεί. Για υλοποίηση όμως με RPi μάλλον θα χρειαστείς python και κατασκευή (π.χ από μακετόχαρτο).

2) - για μεγαλύτερα παιδιά (π.χ μαθητές λυκείου) - ... κάτι πιο κοντά στο IoT που περιέχει sensor (ίσως και actuator) με αξιοποίηση επικοινωνίας και αυτοματοποιημένη αποστολή μηνυμάτων (π.χ μέσω twitter) θα τραβούσε περισσότερο την προσοχή. Μία αρκετά απλή εφαρμογή με έναν αισθητήρα μπορεί να είναι ένα απλό σύστημα συναγερμού με ανίχνευση "εισβολής" με ένα φθηνό αισθητήρα υπερήχων, αποστολή μηνύματος μέσω twitter και ενεργοποίηση "σειρήνας" ή LED. Κάτι αντίστοιχο και "προσγειωμένο" είναι το αυτόματο πορτάκι κατοικιδίου. Αυτά γίνονται και με scratch (με μία επιφύλαξη για τη δυνατότητα αποστολής μηνύματος μεσω twitter).

3) κλασσική ρομποτική (π.χ απλή αποφυγή εμποδίων) ... δεν είναι δύσκολο και μπορεί να γίνει και με scratch. Απλά, εδώ, το κόστος υλοποίησης μάλλον θα αυξηθεί..!

Όλα αυτά υπάρχουν και σε βιντεάκια στο internet, απλά μερικές φορές κάποια τα κάνουν πιο "σοφιστικέ" από ότι ίσως θα θέλαμε. Δεν ξέρω αν βοήθησα καθόλου αλλά σου εύχομαι καλή τύχη σε κάθε περίπτωση.
Τίτλος: Απ: 1ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής
Αποστολή από: taxata στις 23 Οκτ 2018, 04:40:38 ΜΜ
Ενημερωτική Συνάντηση για θέματα ρομποτικής και για το διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών στο 1ο ΕΚ Αθηνών – 29/10 @16:00

https://robotics.ellak.gr/2018/10/23/enimerotiki-sinantisi-gia-themata-rompotikis-ke-gia-to-diagonismo-anichton-technologion-sto-1o-ek-athinon-29-10-1600/