Οι μεταβλητές παίρνουν πρόσημο;

Ξεκίνησε από Wizard, 27 Σεπ 2008, 07:34:31 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Wizard

Στο παράδειγμα της απλής επιλογής με την απόλυτη τιμή, ο υπολογισμός γίνεται ως εξής: α <- α * (-1)
Θα μπορούσαμε να πούμε α <- -α ;  Υπάρχει τέτοιο παράδειγμα στο βιβλίο;

xaidi

Ευχαριστώ,

Wizard

Βρήκα στο τετράδιο μαθητή στο κεφ.2, στα επιπλέον παραδείγματα, υπάρχει η λύση της β'θμιας εξίσωσης, όπου χρησιμοποιείται το -b
Ομοίως, στο βιβλίο καθηγητή, κεφ. 7, ΔΤ1 η λύση της β'θμιας πάλι χρησιμοποιεί το -β
Επίσης, στο τετράδιο μαθητή στο κεφ. 8, τεστ αυτοαξιολόγησης, στον αλγόριθμο του 13ου ερωτήματος υπάρχει η εντολή Β <- -Α
Να υποθέσω λοιπόν ότι μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε. Ελπίζω να το έχουν υπόψη και οι διορθωτές.

ntzios kostas

Εννοείται είναι σωστό. Και να μην το είχε το σχολικό ας κοιτάξουμε λίγο τους στόχους του μαθήματος.

Α! και κάτι άλλο για όλους που διαβάζουν και γράφουν στο Forum αυτό (γιατί το συγκεκριμένο θέμα με έχει κουράσει τόσα χρόνια.) το γράψε επιτρέπετε στους αλγόριθμους.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

SotirisD

Παράθεση από: ntzios kostas στις 27 Σεπ 2008, 09:38:37 ΜΜ
Α! και κάτι άλλο για όλους που διαβάζουν και γράφουν στο Forum αυτό (γιατί το συγκεκριμένο θέμα με έχει κουράσει τόσα χρόνια.) το γράψε επιτρέπετε στους αλγόριθμους.

Πραγματικά το είχα απορία....ευχαριστώ!

petrosp13

Νομίζω ότι το -α είναι δεκτό μόνο σε αλγορίθμους και όχι σε προγράμματα
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

ntzios kostas

Φίλε Πέτρο, καλύτερα μην κάνουμε τέτοιες διακρίσεις σε Προγράμματα και Αλγόριθμους, γιατί αποπροσανατολίζουμε τους μαθητές και τους νέους συνάδελφους που διδάσκουν το μάθημα.

Όπως πολύ καλά βρήκε ο Wizard
ΠαράθεσηΟμοίως, στο βιβλίο καθηγητή, κεφ. 7, ΔΤ1 η λύση της β'θμιας πάλι χρησιμοποιεί το -β
Επίσης, στο τετράδιο μαθητή στο κεφ. 8, τεστ αυτοαξιολόγησης, στον αλγόριθμο του 13ου ερωτήματος υπάρχει η εντολή Β <- -Α
άρα το -α επιτρέπεται παντού  8).


Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Καρκαμάνης Γεώργιος

petrosp_13, θέλω να  ρωτήσω πως συμπέρανες ότι το -α δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πρόγραμμα ;

dkotanid

Συμφωνώ με τον ντζιός...αυτά είναι υπερβολικά λεπτομερή ζητήματα που αποπροσανατολίζουν τους πάντες και μας κάνουν να αμφισβητούμε και αυτά που ξέρουμε. Εφόσον το δέχεται και το βιβλίο ένα παραπάνω. Και στο κάτω κάτω, εμείς δεν είμαστε αυτοί που τα διορθώνουμε στο τέλος τα γραπτά και όχι ο μεταγλωττιστής , οπότε άνθρωποι είμαστε και καταλαβαίνουμε τι θέλει να πει ο οποιοσδήποτε έγραψε το α<- -α ή το α<- (-1)*α. Δηλαδή δε πιστεύω κάποιος να έκοβε το παραμικρό μόριο για μία τέτοια ασήμαντη λεπτομέρεια!!!
Μη μου τους κύκλους τάραττε
Αρχιμήδης

Καρκαμάνης Γεώργιος

Πολύ σωστά τα λέτε dkotanid και ntzios kostas!

Νίκος Αδαμόπουλος

Το - μπροστά σε <μεταβλητή> αποτελεί μοναδιαίο τελεστή (εφαρμόζεται σε έναν μόνο τελεσταίο) που μπορεί να μην ορίζεται με σαφήνεια στο βιβλίο, ωστόσο είναι κάτι που παρέχεται από τις πραγματικές γλώσσες προγραμματισμού και είναι τόσο αυτονόητη η ύπαρξή του που δεν θα έπρεπε να το θεωρεί κανείς λάθος...

difan

Παράθεση από: ntzios kostas στις 27 Σεπ 2008, 09:38:37 ΜΜ το γράψε επιτρέπετε στους αλγόριθμους.


Αυτό (η μίξη ή ο διαχωρισμός) είναι το κυριότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές.

Άλλοι διδάσκουν μόνο εντολές του αλγόριθμου στην αρχή,
άλλοι εντολές αλγόριθμου και προγραμματισμού και
άλλοι εντολές μόνο προγραμματισμού...

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Κι εγώ συμφωνώ ότι ΔΕΝ πρέπει να το πολυζαλίζουμε το πράγμα και ιδιαίτερα τα παιδάκια, που δεν φταίνε να πληρώνουν τις ασάφειες του βιβλίου (by the way, επιμένω ότι το προηγούμενο βιβλίο της ΑΕΠΠ ήταν καλύτερο...)... Επιτρέπεται οτιδήποτε εμπίπτει στην κοινή λογική και ταυτόχρονα ΔΕΝ το απορρίπτει το βιβλίο με συγκεκριμένο γραμματικό, συντακτικό ή λογικό κανόνα.

Επομένως μπορείς να γράψεις -α και μπορείς να γράψεις το γράψε οπουδήποτε. ::)
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

P.Tsiotakis


τότε γιατί να αναφέρουμε το ΓΡΑΨΕ; Αν δεν το αναφέρουμε ΚΑΝ, τα παιδιά ΔΕΝ θα γράψουν ποτέ και όντως η συζήτηση δεν έχει νόημα..  ???

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Διευκρινίζω λέγοντας τα εξής: ΔΕΝ συνιστώ να χρησιμοποιούμε το γράψε σε αλγόριθμους, ούτε σε συναδέλφους ούτε φυσικά στους μαθητές μας (προσωπικά εμφανίζω στο προσκήνιο την εντολή γράψε την πρώτη φορά που μιλάω για προγράμματα και ΔΕΝ την αναφέρω στο παρελθόν).

Απλά τονίζω το γεγονός ότι στον αλγόριθμο κινούμαστε λίγο πιο ελεύθερα. Ιδιαίτερα θέλω να τονίσω πως όταν διορθώνουμε, μάλλον πρέπει να μας ενδιαφέρει η δομή της σκέψης του μαθητή και η αποτύπωσή της στο χαρτί, και λιγότερο αν θα χρησιμοποιήσει γράψε αντί για εμφάνισε, -α αντί για (-1)*α κλπ. Βέβαια αυτά στο μυαλό μας έχουν αξία (τουλάχιστο σε όσους έχουμε σπουδάσει πληροφορική και την έχουμε δουλέψει εκτός εκπαίδευσης - το "δουλέψει" με την καλή έννοια ;D- ...), αλλά για τον μέσο μαθητή αποτελεί μια νέα γνώση, την φιλοσοφία της οποίας ίσως ΔΕΝ προλαβαίνει να την κατανοήσει μέσα σε 10 μήνες! Από αυτή την οπτική είμαστε μάλλον ριγμένοι: τα παιδιά διδάσκονται πολλά χρόνια μαθηματικά, φυσική, χημεία, φιλολογικά... ΔΕΝ εξετάζονται στην ύλη των προηγούμενων ετών στα παραπάνω μαθήματα, αλλά έχουν πολύ χρόνο στη διάθεσή τους για να αντιληφθούν στον τρόπο σκέψης!

Το βιβλίο έχει μεν τα χάλια του, αλλά διαφωνώ με τους συναδέλφους εκείνους, που διδάσκουν ΜΟΝΟ αλγόριθμους ή ΜΟΝΟ προγράμματα. Όπως και αν είναι το σχολικό βιβλίο, δεν παύει να είναι το κριτήριο με το οποίο θα βαθμολογηθούν οι υποψήφιοι και η πηγή τους, με βάση την οποία θα καταρτιστούν

Πιστεύω Παναγιώτη ότι συμφωνούμε!
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...