2004 - Γενικά

Ξεκίνησε από mbathas, 01 Ιουν 2004, 09:45:49 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

mbathas

στο κλασικό στυλ απ΄ότι ακούστηκε τα θέματα και φέτος.
Μιχάλης Μπάθας
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής

Κατερινα Γιαλαμα

Στο 4ο θέμα, υποερωτημα δ, η ταξινόμηση των ονοματων σε περιπτωση ισοβαθμίας θα γινει με:
Αν Μ0[j-1] = MO[j] και ΟΕ[j-1] > ΟΕ[j] τοτε

 Αντιμετάθεσε(ΟΕ[j-1], OE[j])

οριζεται αλφαβητική ταξινόμηση?

mbathas

Κατερίνα η αντιμετώπιση που παρουσιάζεις πιστεύω είναι σωστή γενικά αλλά σηκώνει πολλές ενστάσεις (τι γίνεται αν το πρώτο γράμμα είναι ίδιο κλπ).Δε ξέρω...
πολύ φαεινή έμπνευση πάντως... Θέμα που σηκώνει πολύ συζήτηση μεταξύ καθηγητών αλλά πιστεύω πολύ τραβηγμένο για εξέταση μαθητών.
Μιχάλης Μπάθας
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής

tanius76


Νομίζω πως τα θέματα φέτος κινηθήκαν
σε καλό επίπεδο και με την διαβάθμιση τους
στο Θέμα 4, στο υποερώτημα δ και ε, που είναι αυτά που θα κάνουν και την διαφορά.

Οσο για το υποερώτημα δ νομίζω ότι η αντιμετώπιση από την Κατερίνα αρκεί για τους μαθητές, γιατί αν το ψάξουμε άστο να πάει..
Φιλικά
Τάνια








Sergio

Έχω 'ανεβάσει' τις απαντήσεις των φετινών θεμάτων στην αρχειοθήκη μας
  (http://briefcase.pathfinder.gr/contents/tosteki/13489)
με όνομα
  LuseisQematwvPavellnviwv2004EL.zip
Αν δεν το 'βλέπετε' ακόμα, περιμένει την έγγριση του Άλκη.  Μόλις εγκριθεί από τον Άλκη (εντός ολίγου), θα εμφανιστεί και στην αρχειοθήκη.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

alkisg

#5
Oκ η έγκριση, το απευθείας link για το αρχείο είναι
http://briefcase.pathfinder.gr/file/tosteki/13489/268864
Καλά αποτελέσματα σε όλους τους μαθητές  :)

Sergio

Η σωστή αντιμετώπιση της ταξινόμησης στο ερώτημα δ του θέματος 4, είναι:
[glossa]
Για i από 2 μέχρι 500
      Για j από 500 μέχρι i με_βήμα -1
            Αν ΜΟ[j] > ΜΟ[j-1] Ή (ΜΟ[j]=ΜΟ[j-1] ΚΑΙ Όνομα[j]<Όνομα[j-1]) τότε
                  Αντιμετάθεσε ΜΟ[j], ΜΟ[j-1]
                  Αντιμετάθεσε Όνομα[j], Όνομα[j-1]
            Τέλος_αν
      Tέλος_Επανάληψης
Τέλος_Επανάληψης
[/glossa]
Εν τούτοις αρκετοί μαθητές που συζήτησα έχουν δώσει τη λύση:
[glossa]
Για i από 2 μέχρι 500
      Για j από 500 μέχρι i με_βήμα -1
            Αν ΜΟ[j] > ΜΟ[j-1]τότε
                  Αντιμετάθεσε ΜΟ[j], ΜΟ[j-1]
                  Αντιμετάθεσε Όνομα[j], Όνομα[j-1]
            Τέλος_αν
            Αν ΜΟ[j]=ΜΟ[j-1] ΚΑΙ Όνομα[j]<Όνομα[j-1] τότε
                  Αντιμετάθεσε ΜΟ[j], ΜΟ[j-1]
                  Αντιμετάθεσε Όνομα[j], Όνομα[j-1]
            Τέλος_αν
      Τέλος_Επανάληψης
Τέλος_Επανάληψης
[/glossa]
που είναι εξίσου σωστή και πιστεύω ότι πρέπει να ...δώσει... όλες τις μονάδες στο θέμα.

Ας αρχίσει η διόρθωση και θα τα ξανασυζητήσουμε.  Να δούμε και τις οδηγίες που θα στείλει υο υπουργείο.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Τάνια

Μια και δεν έχω εμπειρία από τη διόρθωση γραπτών
θέλω να ρωτήσω κάτι για το Θέμα2

Αν κάποιος μαθητής
γράψει τα αποτελέσματα των τιμών των μεταβλητών
και είναι λάθος γιατί στην πρώτη επανάληψη
βρίσκει μια λάθος τιμή

τότε πόσες μονάδες θα πάρει ο μαθητής ??

παραπέμπει όμως με σημείωση  
στον πίνακα τιμών, όπου έχει την διαδικασία της εύρεσης των τιμών σωστή .......
Αν γνωρίζει κάποιος ας μας δώσει τα "φώτα" του...

Φιλικά
Τάνια

Laertis

Φίλε Sergio,
οι οδηγίες του υπουργείου (ενδεικτικές λύσεις) προτείνουν την πρώτη λύση που έδωσες (ήμουν στην εξέταση των φυσικώς αδυνάτων και μας στείλανε τις λύσεις), αλλα και η δεύτερη είναι σωστή (απλά δε χρειάζεται η δεύτερη εντολή Αντιμετάθεσε ΜΟ[j], ΜΟ[j-1] στο δεύτερο Αν.
Υπάρχει όμως και τρίτη λύση ... πιο κουφή αλλά και πάλι σωστή. Προσέξτε ...
Μια Ταξινόμηση και των δύο πινάκων με βάση τα ονόματα (αλφαβητική) και στη συνέχεια δεύτερη ξανά ταξινόμηση των δύο πινάκων με βάση το Μέσο όρο. Οπότε οι ήδη όμοιες τιμές μέσων όρων δε μετακινούνται και τα ονόματα είναι ήδη ταξινομημένα απο την αρχική ταξινόμηση ....   :o
Απλοϊκό και μπακάλικο (ίσως ένας "έξυπνος" τρόπος για να ξεφύγεις απο τη δυσκολία του 4δ), αλλά δουλεύει ...
Τι λέτε ?
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Άρης Βερνάρδος

Αγαπητοί συνάδελφοι,
καταρχήν, η γνώμη μου για τα θέματα είναι ότι ήταν σχετικά εύκολα, όπως και τις άλλες χρονιές εξάλλου. Μόνο το ερώτημα δ του 4ου θέματος πρέπει να δυσκόλεψε τους μαθητές γιατί ενδεχομένως να μην είχαν λύσει κάτι παρόμοιο.
Το πρόβλημά μου όμως, και ο λόγος που κάνω αυτό το post, είναι διάφορες απόψεις συναδέλφων που άκουσα:
Άκουσα λοιπόν ότι κάποιοι θα κόβουν μονάδες στα γραπτά που δεν κάνουν έλεγχο ορθής καταχώρισης στο θέμα 3. Βέβαια, η παρατήρηση λέει άλλα, όμως με τον έλεγχο είναι πιο σωστό (συμφωνώ, αλλά όχι και να κόβουμε μονάδες επειδή ο μαθητής έλαβε υπόψην την παρατήρηση στο τέλος).
Άκουσα ότι κάποιοι θα κόβουν μονάδες σε όσους χρησιμοποιήσουν την εντολή "αντιμετάθεσε". Συμφωνώ μαζί τους ότι είναι "χαζή" εντολή, καλώς ή κακώς όμως υπάρχει στον αλγόριθμο και είναι σωστή.
Άκουσα ότι κάποιοι θα κόβουν (και ότι έκοβαν και πέρυσι) σε όσους στο θέμα 2 δεν κάνουν πινακάκι. Συμφωνώ ότι το πινακάκι είναι πιο ωραίο σαν παρουσίαση, όμως εδώ εξετάζουμε λύσεις, δεν βαθμολογούμε στα καλλιστεία.
Αγαπητοί συνάδελφοι και φίλοι μου, δεν ξέρω αν διακρίνετε τον εκνευρισμό μου. Αυτό που εγώ τελικά συμπεραίνω είναι ότι κάποιοι άριστοι μαθητές θα περάσουν στην Πάτρα και όχι στην Αθήνα επειδή μερικοί από εμάς έχουν "βίτσια" και αυτό με θλίβει.
Για να μην σας κουράζω, άκουσα και το θεϊκό, ότι οι ενδεικτικές λύσεις της Κ.Ε.Ε.Ε.Λ. είναι λάθος, και ότι πάλι οι ίδιοι κάποιοι δεν θα της βαθμολογούσαν με "ΑΡΙΣΤΑ".
Δεν ξέρω τι να πω, είμαι τρελός; Άσχετος; Θυμώνω εύκολα; Please, πείτε κι εσείς καμιά κουβέντα. Με ενδιαφέρει η άποψή σας αφού σ' αυτό το forum βρίσκω κυρίως φυσιολογικό κόσμο.
Α. Βερνάρδος
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Ε.Μ.Π.
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19

tommy

Θεωρώ οτι θα ήταν μεγάλο ατόπημα να εκληφθεί ως λανθασμένη η χρήση της "αντιμετάθεσε" σε αλγόριθμο, ειδικά λαμβάνοντας υπόψη οτι διδάσκεται επίσημα για τη δημιουργία αλγορίθμων και ο τρόπος με τη χρήση της βοηθητικής μεταβλητής χαρακτηρίζεται από το ίδιο το βιβλίο ως εναλλακτικός. Δε θα χαρακτήριζα την αντιμετάθεσε ως "χαζή" καθώς διαδικασίες που κάνουν την ίδια δουλειά είναι υπαρκτές στις περισσότερες γλώσσες προγραμματισμού και πολλές φορές απαραίτητες...
Όσον αφορά τον έλεγχο ορθότητας δεδομένων, θεωρώ οτι είναι πολύ εύκολο να θεωρηθεί προαιρετικός - καθώς α) σε παλιότερα θέματα ανέφεραν στη διατύπωση την ανάγκη ελέγχου και β) με τον τρόπο που παρατίθεται, ως παρατήρηση, περισσότερο φαίνεται πως δίνει ως δεδομένο οτι τα στοιχεία που θα δοθούν θα είναι ορθά. Ασφαλώς όμως ή άριστη αντιμετώπιση θα περιελάμβανε και έλεγχο.
Είναι παντως καλύτερη η κατάσταση από τα πρώτα χρόνια που οι άνθρωποι δεν ήξεραν τί να ρωτήσουν και ρώταγαν ποιοί είναι οι τελεστές σύγκρισης...


Laertis

Φίλε Άρη,
δε ξέρω που άκουσες όλα αυτά που αναφέρεις κι αν μπορούν να χαρακτηριστούν ως συνάδερφοι αυτοί που τους ξεφευγουν απο τα χείλη τους τέτοιες ανοησίες, μόνο και μόνο για να εντυπωσίασουν ή για να επιδείξουν τις "γνώσεις" τους και να επιβεβαιωθούν στους υπολοίπους. Γιατί μόνο αυτό το λόγο βρίσκω ως εξήγηση. Οι κατέχοντες τη "γνώση" του προγραμματισμού, οι "ειδικοί", οι άξιοι ... Κουραφέξαλα.
Είναι μια κουβέντα που γίνεται εδώ και χρόνια και θα γίνεται προφανώς ες αεί... Και τελικά την πληρώνουν οι μαθητές αν τυχόν πέσει το γραπτό στα χέρια τους ...
Η ΚΕΕΕΛ δίνει κάποιες λύσεις ενδεικτικές (προφανώς σωστές) αλλά δεν είναι μοναδικές. Εξ άλλου αναφέρει ρητώς στις λύσεις που προτύνει, ότι κάθε επιστημονικά τεκμηριωμένη λύση είναι αποδεκτή. Και απο δω ξεκινά το κακό.
Αλγόριθμοι - μιας και αυτό πιστεύω είναι το αντικείμενο του μαθήματος και όχι ο προγραμματισμός- μπορούν να αναπτυχθούν πολλοί και διάφοροι για ένα πρόβλημα, άλλοι έξυπνοι ή και σύντομοι, άλλοι μακροσκελής ή και απλοϊκοί. Η λογική προσέγγισης σε προβλήματα διαφέρει ανάλογα με τη λογική που χρησιμοπούμε. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι μια διαφορετική λογική ή λύση είναι λανθασμένη. Απλά είναι διαφορετική ...
Τι άλλο να πω ... Ευτυχώς δεν μου έτυχε φέτος- ακόμη -κάποιος που να εκφέρει τις απόψεις που άκουσες φίλε Άρη.
Δεν είσαι τρελός, αλλά καλά κάνεις και θυμώνεις ( εγώ εξοργίζομαι) με τέτοιου είδους συναδέλφους που θέλουν να καθορίζουν το μέλλον των παιδιών (μικροί θεοί) με ανόητες απόψεις και ανόητες αιτιολογήσεις και δικαιολογίες.
Καλή δύναμη σε όλους μας ...
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Sergio

#12
Τάνια,

επειδή η συζήτηση έχει αρχίσει ήδη να ... φουντώνει και φοβάμαι ότι σε λίγες ώρες δε θα μπορούμε να ... βγάλουμε άκρη σε αυτό το post... άνοιξα ξεχωριστό post για το θέμα 2 (με τίτλο 2004 - ΘΕΜΑ 2) και δίνω εκεί τη δική μου άποψη στο θέμα θέτεις.

Κλείνοντας αυτή την απάντηση θα ξεκινήσω καινούργια θέματα για κάθε ένα από τα 4 ... θέματα των εξετάσεων.

ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ, ΑΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΜΑΣ ΣΕ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΝΑ ... ΘΕΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΟΥΜΕ ΜΙΑ ΣΕΙΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΟΥΒΕΝΤΑ.

Υπάρχουν θέματα:
2004 - Θέμα 1
2004 - Θέμα 2
2004 - Θέμα 3
2004 - Θέμα 4

Ας συζητήσουμε το κάθε ... θέμα ξεχωριστά και ας κρατήσουμε αυτό εδώ για ... γενικά σχόλια που δεν αφορούν συγκεκριμένο θέμα
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Sergio

Το καλό είναι ότι από τις συζητήσεις που κάνω με μαθητές βλέπω ότι τα παιδιά τα 'παλέψαν' τα θέματα.

Ακόμα και στο υπό συζήτηση θέμα 4.δ έχω ακούσει αρκετές διαφορετικές απαντήσεις, σωστές!  Όμοια και στο 4.ε αλλά και στο θέμα 3.  Η φαντασία των παιδιών και η επιμονή τους να παλέψουν και να λύσουν την άσκηση έστω και αν δεν τους έρχεται κατευθείαν το αναμενόμενο είναι αξιοθαύμαστη.

Με τέτοια ποικιλία ΄σωστών' απαντήσεων, η 'δυσκολία' θα είναι στη βαθμολόγηση.  Θα πρέπει να προσέξουμε να βαθμολογήσουμε την αλγοριθμική ορθότητα της λύσης και όχι μόνο:
- αν συμφωνεί με την προτινόμενη (το ένα άκρο)
- απλά δουλεύει κι ας είναι αλγοριθμικά λάθος ή μπακάλικη (το άλλο άκρο)

Βέβαια δεν πιστεύω ότι σε μία λύση που ... 'απλά' δουλεύει (με 'λάθος' τρόπο) είναι δυνατό να μη δωθούν μονάδες αλλά ίσως θα έπρεπε να σκεφτούμε την πιθανότητα να μην δωθούν ΟΛΕΣ οι μονάδες του ερωτήματος.

Εξ άλλου ο σκοπός του μαθήματος έχει τεθεί από την αρχή και είναι η ανάπτυξη αλγοριθμικής σκέψης.

Μήπως θα έπρεπε να αρχίζουμε να διακρίνουμε καλές και καλύτερες λύσεις καί όχι μόνο δουλεύει / δε δουλεύει;  Δεν είναι μέρος του ρόλου μας όταν καλούμαστε να διορθώσουμε απαντήσεις που δεν είναι απλά σωστού/λάθους;

Ποιά είναι η γνώμη σας;
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

P.Tsiotakis

Σέργιο,

δεν υπάρχει κανένας γήινος καθηγητής που θα έλεγε οτι πρέπει να βαθμολογηθούν με άριστα μόνο όσες λύσεις συμφωνούν με την πρόταση της ΚΕΕΕΛ

Εξ άλλου ο σκοπός του μαθήματος έχει τεθεί από την αρχή και είναι η ανάπτυξη αλγοριθμικής σκέψης

Εγώ πάντως που τόνιζα στα παιδιά να σκέφτονται απλά όλη τη χρόνια, πήρα μαθήματα απλότητας σκέψης

Με εκτίμηση,



bagelisb

Κάθε λύση αλγοριθμικά σωστή πρέπει να παίρνει άριστα. Αυτό προκύπτει και από τις ίδιες τις παρατηρήσεις στα θέματα (κάθε λύση επιστημονικά αποδεκτή θεωρείται σωστή), και από τη διατύπωση των θεμάτων (δεν υπακούει ο μαθητής στις απαιτήσεις της εκφώνησης;) και από τη κοινή λογική (μήπως έχουμε να κάνουμε με προγραμματιστές επαγγελματίες που πρέπει να γράψουν τον ταχύτερο αλγόριθμο;).
Π.χ. στο θέμα 4 ε ακόμα και αν κάποιος μαθητής έχει υπολογίσει μέγιστο χωρίς να σκεφτεί ότι είναι ήδη γνωστό (πρώτο στοιχείο πίνακα) δεν έχει φτιάξει αλγόριθμο που υπακούει σε όλα τα κριτήρια; Άριστα πρέπει να πάρει ακόμα και αν υπάρχουν και καλύτερες απόψεις για το πως να λύθεί το ζήτημα.