Γενικός σχολιασμός

Ξεκίνησε από gpapargi, 27 Μαΐου 2016, 09:46:16 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

kLee

Παράθεση από: kLee στις 27 Μαΐου 2016, 02:41:20 ΜΜ
Είπα στο γενικό σχολιασμό - αφού δε ρώτησαν για το blockchain, πάλι καλά.

6 μόρια εδώ + 10 μόρια από την ουρά, κατά τ άλλα τα θέματα βατά.

Για να μην αναφέρω ότι γενικότερα δυσκόλεψε κατά πολύ το Β Θέμα (που ας μην κοροϊδευόμαστε, ήταν πηγή εύκολων μονάδων) και μάλιστα βάλανε από εκεί τα Πινακάκια Τιμών στο Α Θέμα!!

Και εις ανώτερα...
Ανδροκλής Πολυμένης

Πληροφορικός

tsak

Συμφωνώ με τον κ. Καρκαμάνη. Οι μέτριοι μπορεί να ανέβουν λίγο αλλά πάλι το ποσοστό γύρω και κάτω από τη βάση θα είναι στο 40+ %.Οι δυνατοί μαθητές δεν είχαν προβλήματα και δύσκολα θα πέσουν κάτω από 90.
Τραγικό,  καφενειακο,  απαράδεκτο το Β2

epsilonXi

Σε γενικές γραμμές ήτανε καλά, και της Γ και των αποφοίτων...
Προσωπικά νομίζω ότι είναι καλό για το μάθημα που τα θέματα Γ,Δ ήτανε πολύ πιο εύκολα, συγκριτικά με το πού είχανε ανέβει τα περασμένα χρόνια, ενώ δυσκόλεψαν οι θεωρητικές ασκήσεις...

άσχετα αν κάποιες συγκεκριμένες επιλογές θεμάτων ήταν για μένα άστοχες (αυτό με τη λίστα) ή κακοδιατυπωμένες (ουρά)

petrosp13

Άποψη μου είναι ότι ο πολύ καλός θα πρέπει να ξεχωρίζει από τον άριστο στην παραγωγή κώδικα στο μάθημα μας
Είναι αδιανόητο να ζητώνται τόσο βατά προγράμματα και να στερείται κάποιος μονάδες από ένα παντελώς ασύντακτο ΣΛ (3), από μια ερώτηση θεωρίας, από ένα πρόβλημα πληροφορικής-μαθηματικών-οικονομίας επιπέδου σταυρολέξου (Β2) κι από ένα κυκεώνα πράξεων σε μονοδιάστατο πίνακα

Η δυαδική αναζήτηση, ένας εξαιρετικός αλγόριθμος, πρώτη φορά (κακώς) στην ύλη, 'κάηκε' σε άσκηση παρακολούθησης κώδικα που κάποιος μπορούσε να απαντήσει σε 30 δευτερόλεπτα

Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Δημήτρης Α. Β.

Τέλεια! Υπέροχα! Φανταστικά!  Σφαλιάρα στα εντατικά φροντιστήρια. Όλα από το σχολικά εγχειρίδια..   oh yes!! 
Μπράβο στους Πληροφορικούς της ΚΕΕ !
Άντε και του χρόνου ακόμη πιο τολμηρά,  όλα ακριβώς copy-paste από το βιβλίο, το Τετράδιο μαθητή και το βοήθημα του ΙΕΠ (έτσι κι αλλιώς το 60% κάτω από τη βάση θα γράψει).

ΥΓ:  Βιολογία τελειώσανε οι υποψήφιοι με τις απαντήσεις ή ακόμη γράφουνε;


Laertis

Συνάδελφοι ήμουν σε εξεταστικό Φ.Α. και πριν λίγο επέστρεψα. Ομολογώ ότι δεν περίμενα να μπουν διαφορετικά θέματα, αλλά απο τη στιγμή που μπήκαν δεν περίμενα τέτοιου είδους θέματα.
Ας σχολιάσω λοιπόν κι εγώ βάσει της μικρής μου εμπειρίας :

Το Α1 (3) είναι γλωσσοδέτης και για ειδικά για τους Φ.Α. ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ. Αρκετοί μου ζήτησαν να τους το διαβάσω 2-3 φορές για να καταλάβουν τι λέει ........
Το Α2 πέρασε στο ντούκου με τη λογική κόβω απο δω και κολλάω εκεί. Κρίμα όντως Evry.
To A3 θεωρία που δύσκολα μπορεί να εξηγήσει μαθητής για να πάρει όλες τις μονάδες. Μόνο με χάρισμα του βαθμολογητή ή μόνο ο καλός "παπαγάλος" πέρνει 6.
Το Α4 κι Α5 είναι η χαρά του "μου τα σφύριξαν κι έγραψα 18 μονάδες". Clopy - paste του κερατά.
Το Β1 καλή προσπάθεια αλλά βάλτε ρε παιδιά άλλα ονόματα μεταβλητών. Κάνουν ΚΡΑ !!! Άσε που εντάσσεται εύκολα και αυτό στην προηγούμενη κατηγορία σφυρίγματος.
Το Β2 είναι σαν τους γρίφους που λέγαμε στο δημοτικό. Γλωσσεύεις τη μπέρδα σου και φτιάχνεις ένα θέμα που θα κρίνει όντως τα άριστα γραπτά. Για να κατανοήσουμε το θέμα πλήρως δαπανήσαμε αρκετή ώρα με εκατέρωθεν διαφωνίες. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΕΠΠ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΤΟ ΘΕΜΑ.
Το Γ και Δ αποδεικύνονται ευκολότερα του αναμενόμενου με μικρές σε βαθμολογία δυσκολίες. Ένας μέτριος μαθητής δηλαδή θα πάρει περισσότερες μονάδες στα Γ και Δ παρά στα Α και Β.

Εν ολίγοις αναμένω λίγες μονάδες να χαθούν απο τα αναμενόμενα λάθη στο Γ και Δ, οι περισσότερες θα χαθούν απο δω κι απο κει στα Α και Β.
Το επίπεδο των θεμάτων δυστυχώς έπεσε δραματικά φέτος (ε μην πάνε κόντρα στο λαό που υποφέρει, δώστε εύκολα θέματα στο λαό και τινάξτε τις βάσεις στον αέρα). Δίνουν φρούδες ελπίδες για να επωφεληθούν απο την κατάσταση..... O tempora! O mores!
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Παντελης Τσιράκης

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 27 Μαΐου 2016, 01:14:05 ΜΜ
Αν και τα θέματα φαινομενικά χαρακτηρίζονται και φαίνονται εύκολα, πιστεύω πως υπάρχουν αρκετά σημεία μέσα στις ασκήσεις που θα δυσκολέψουν τους μέτριους μαθητές ακόμα και τους καλούς.

Χαρακτηριστικά αναφέρω :
- το 3ο Σ/Λ,  πολλοί δεν κατάλαβαν τι ακριβώς έγραφε.
- στο Β1,  υπάρχουν κενά (πχ με το πρόσημο) που θα δυσκολευτούν.ο
- Β2, θέμα που δυσκόλεψε πολύ τους καθηγητές, πόσο μάλλον τους μαθητές.
- Γ, θα πρέπει οι μαθητές να σκεφτούν τον υπολογισμό του κόστους της παραγγελίας ακόμα και όταν η ποσότητα δεν επαρκεί.
- Δ, η εύρεση του max στη συνάρτηση σε σχέση με το φύλο.

Όλα αυτά με κάνουν να υποθέσω πως το 40% θα είναι πάλι κάτω από τη βάση.

Επίσης θεωρώ  άστοχο  το θέμα  Β2, καθώς δεν είχε καμία σχέση με το μάθημα της ΑΕΠΠ. Μπορούσε να απευθύνετε σε οποιοδήποτε μαθητή από την Α Γυμνασίου μέχρι και Γ Λυκείου οποιασδήποτε ομάδας προσανατολισμού.



 
Συμφωνώ απόλυτα

pgrontas

Ας πω και εγώ τη γνώμη μου, μετά την εξέταση των ΦΑ.

Τα πιο εύκολα θέματα των τελευταίων ετών (ακολουθώντας τη φετινή "τάση") με μικρές παγίδες για τους βιαστικούς.

Το θέμα Α1.5 αδίκησε ίσως πιο προχωρημένους μαθητές που έχουν εξοικιωθεί και με συντάκτες οι οποίοι εντοπίζουν συντακτικά λάθη.
Το Β2 μου άρεσε, ως ένα πρωτότυπο πρόβλημα όπου έπρεπε να κατανοήσεις μια κατάσταση και να αποτυπώσεις την εξέλιξη της. Ναι λύνεται και με απλή λογική και χωρίς ΑΕΠΠ, αλλά ήθελε σαφή καθορισμό των συμβάντων και κατανόηση της εκφώνησης. Υποτίθεται ότι η ΑΕΠΠ και γι'αυτό σε εκπαιδεύει. Άλλωστε σε πολλά πανεπιστήμια του εξωτερικού σε εξετάσεις κατάταξης για νέους φοιτητές δίνουν τέτοια προβλήματα-κουίζ στην ενότητα της Αλγοριθμικής.

Δεν μου άρεσε στο θέμα Γ, η χρήση του όρου κλιμακωτή χωρίς κάποια επεξήγηση, λες και έπρεπε να είναι γνωστή (υγ:όπως έγραψε νωρίτερα και ο odysseas και τώρα είδα)

Το θέμα Δ απαράδεκτα εύκολο. Συμφωνώ με την άποψη ότι οι μαθητές πρέπει να ξεχωρίσουν στην παραγωγή κώδικα κάποιας αλγοριθμικής δυσκολίας.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

pthomop

Από 7 μαθητές που ΦΑ που εξέτασα οι 5 κάτω από την βάση. Το Β2 θα συμφωνήσω με την πλειοψηφία. Απλά απαράδεκτο!!!

evry

αυτό κατά τη γνώμη μου είναι σοβαρό , αφού εκτός από τα σύγχρονα IDE που βρίσκουν τα συντακτικά λάθη as you type, αρκετοί και πιο παλιοί editors βοηθούσαν
χρωματίζοντας τα άγκιστρα ώστε να ξέρεις αυτό που κλείνει με ποιο ταιριάζει, ή αν ξεχάσεις να κλείσεις ένα αλφαριθμητικό σου χρωματίζουν με κάποιο χρώμα τον υπόλοιπο κώδικα. Γενικά αυτά είναι χαρακτηριστικά που είχαν και πιο παλιά περιβάλλοντα.
Θεωρώ ότι αυτό το ΣΛ έχει πρόβλημα από επιστημονικής άποψης, αφού δεν ισχύει για τα σύγχρονα περιβάλλοντα.

Παράθεση από: pgrontas στις 27 Μαΐου 2016, 05:18:32 ΜΜ
Το θέμα Α1.5 αδίκησε ίσως πιο προχωρημένους μαθητές που έχουν εξοικιωθεί και με συντάκτες οι οποίοι εντοπίζουν συντακτικά λάθη.

Το ότι το έχει το βιβλίο δε σημαίνει τίποτα όταν κάτι είναι λάθος. Δεν είναι δυνατόν να υποκρινόμαστε ότι ισχύει κάτι ενώ όλοι ξέρουμε πως είναι λάθος!
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Laertis

Παράθεση από: pgrontas στις 27 Μαΐου 2016, 05:18:32 ΜΜ
Το Β2 μου άρεσε, ως ένα πρωτότυπο πρόβλημα όπου έπρεπε να κατανοήσεις μια κατάσταση και να αποτυπώσεις την εξέλιξη της. Ναι λύνεται και με απλή λογική και χωρίς ΑΕΠΠ, αλλά ήθελε σαφή καθορισμό των συμβάντων και κατανόηση της εκφώνησης. Υποτίθεται ότι η ΑΕΠΠ και γι'αυτό σε εκπαιδεύει. Άλλωστε σε πολλά πανεπιστήμια του εξωτερικού σε εξετάσεις κατάταξης για νέους φοιτητές δίνουν τέτοια προβλήματα-κουίζ στην ενότητα της Αλγοριθμικής.

Διαφωνώ Παναγιώτη, όχι με την οπτική σου που είναι λογικότατη, αλλά διαβλέποντας απο μια άλλη διάσταση το θεμα. Αυτή του χρονικού ορίζοντα επιλογής του θέματος και την εποχή που διανύουμε.
Δε μπορεί απο τη μια να θέλουμε το μάθημα μας να αποκτήσει επιστημονική οντότητα και αναγνώριση στην εκπαίδευση και να βάζουμε θέματα ανέκδοτα και γρίφους που επιλύονται εμπειρικά, ρίχνοντας νερό στο μύλο των καλοθελητών που καιροφυλακτούν και πάλι με τη νέα "μεταρρύθμιση" στην παιδεία, να κατακεραυνώσουν το μάθημα και τους Πληροφορικούς. Ας έβαζαν αντίστοιχο θέμα υλοποίησης με κώδικα να τους δώσω συγχαρητήρια  και όχι γρίφους του καφενείου για να περνά η ώρα και να το παίζουμε έξυπνοι.
Δεν είναι και πολύ μακρινό να μας λένε και οι Δάσκαλοι ότι σιγά το μάθημα που κάνετε και στο Λύκειο, τέτοιους γρίφους τους κάνουμε σωρηδόν στα μαθηματικά δημοτικού.
Εγώ αντιλαμβάνομαι ότι έτσι δεν αναβαθμίζεται το μάθημα. Δε ξέρω μπορεί να κάνω και λάθος ....
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

tasospap

Μπορούμε να βρούμε απο κάπου τις λύσεις της ΚΕΕ;

kLee

Παράθεση από: Laertis στις 27 Μαΐου 2016, 05:58:50 ΜΜ
Διαφωνώ Παναγιώτη, όχι με την οπτική σου που είναι λογικότατη, αλλά διαβλέποντας απο μια άλλη διάσταση το θεμα. Αυτή του χρονικού ορίζοντα επιλογής του θέματος και την εποχή που διανύουμε.
Δε μπορεί απο τη μια να θέλουμε το μάθημα μας να αποκτήσει επιστημονική οντότητα και αναγνώριση στην εκπαίδευση και να βάζουμε θέματα ανέκδοτα και γρίφους που επιλύονται εμπειρικά, ρίχνοντας νερό στο μύλο των καλοθελητών που καιροφυλακτούν και πάλι με τη νέα "μεταρρύθμιση" στην παιδεία, να κατακεραυνώσουν το μάθημα και τους Πληροφορικούς. Ας έβαζαν αντίστοιχο θέμα υλοποίησης με κώδικα να τους δώσω συγχαρητήρια  και όχι γρίφους του καφενείου για να περνά η ώρα και να το παίζουμε έξυπνοι.
Δεν είναι και πολύ μακρινό να μας λένε και οι Δάσκαλοι ότι σιγά το μάθημα που κάνετε και στο Λύκειο, τέτοιους γρίφους τους κάνουμε σωρηδόν στα μαθηματικά δημοτικού.
Εγώ αντιλαμβάνομαι ότι έτσι δεν αναβαθμίζεται το μάθημα. Δε ξέρω μπορεί να κάνω και λάθος ....

Μπανανία...

Θα ήθελα να δω ΑΝ έπεφτε κάτι αντίστοιχο στα Μαθηματικά Ή στη Φυσική τι θα γινότανε...
ΑΝ!....
Ανδροκλής Πολυμένης

Πληροφορικός

Laertis

Παράθεση από: tasospap στις 27 Μαΐου 2016, 06:11:35 ΜΜ
Μπορούμε να βρούμε απο κάπου τις λύσεις της ΚΕΕ;

Ναι  ;)
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

petrosp13

Και αν έχουν συμφωνηθεί μονάδες για κάποια συνηθισμένα λάθη
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής