ΓΕΛ: Back to the Past

Ξεκίνησε από veni, 13 Μαΐου 2015, 12:22:20 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

petrosp13

46 ώρες διδακτικές για να καλυφθεί η ύλη του επιπέδου των θεματων των πανελλαδικών;;;
Η απλά για να καλύψεις τα 20 παραδείγματα και τις 20 ασκήσεις που παρέχει το σχολικό βιβλίο;
Ας μην γελιομαστε, το μάθημα μας είναι εφαρμοσμένα μαθηματικά, με άπειρους τύπους ασκήσεων και μεθοδολογιών που δεν μπορεί να καλυφθεί μέσα σε δύο εβδομαδιαίες ώρες.
Προτείνετε σε καθηγητή μαθηματικών ή φυσικής να του κόψετε μια ώρα εβδομαδιαία για την προετοιμασία υποψηφίων
Το μάθημα δεν ήταν και δεν έπρεπε ποτέ να είναι δίωρο. Για λόγους οικονομίας έφτασε εκεί, υπό το βάρος φυσικής και μαθηματικών. Τέτοιο βάρος δεν υπάρχει πλέον. Η ύλη δεν πρέπει να μεγαλώσει ανάλογα. Πρέπει ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ η ύλη να καλύπτεται ΑΝΕΤΑ και ΣΕ ΒΑΘΟΣ
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

ilias_s

#841
Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 08 Σεπ 2018, 07:16:13 ΜΜ
Οι οδηγίες του ΙΕΠ για την ΑΕΠΠ καλύπτουν τα θέματα των εξετάσεων;

Το topic επικεντρώνεται στη νέο λύκειο, στο πλέγμα των μαθημάτων του και στην εισαγωγή στην Τριτοβάθμια. Η συζήτηση κατέληξε όμως στην -δήθεν μειωμένη ή παρωχημένη - ύλη του μαθήματος της Πληροφορικής.

...

Πες μου ένα μάθημα από αυτά της Θετικής του οποίου οι οδηγίες, ο προγραμματισμός της ύλης ή το σχολικό εγχειρίδιο είναι επιπέδου πανελλαδικών. Ακόμα και όταν οι πανελλαδικές ήταν υποχρεωτικές για την απόκτηση του απολυτηρίου (καθώς σήμερα δεν είναι) δεν συνέβαινε κάτι τέτοιο. Με πρωτοστάση τα Μαθηματικά και αμέσως μετά τη Φυσική, τα θέματα των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων έχουν ξεπεράσει το επίπεδο του σχολείου εδώ και αρκετές δεκαετίες!

Η ΑΕΠΠ, έχει ξεφύγει και αυτή, αλλά όχι τόσο πολύ. Το πιο τραγικό "κατόρθωμα" του υπουργείου με την ΑΕΠΠ είναι πως επί 15 χρόνια ουσιαστικά δεν υπήρχαν σχεδόν ασκήσεις στο Βιβλίο και το Τετράδιο μαθητή (είναι λίγες και αστείες... επιπέδου 1999 και αν).

Είναι ασύνδετη η αύξηση των ωρών ενός μαθήματος με το σκοπό και την ύλη του? Για να έχεις ελπίδα να διεκδικήσεις μία αύξηση και μάλιστα από 2 σε 6 ώρες, αλλά και να διατηρήσεις αυτό το 6ωρο μάθημα... κάπως πρέπει να δικαιολογήσεις τι θες να κάνεις με το χρόνο που ζητάς να σου παραχωρηθεί! (και) Αυτή τη συζήτηση κάνουμε εδώ. Δεν το θεωρώ άσχετο ούτε και εκτροχιασμό ενός thread 55+ σελίδων που πηγαίνει 3 χρόνια πίσω!

Μπορεί να μη συμμερίζεσαι τις απόψεις όλων αυτών που θέλουμε έναν εκσυγχρονισμό της ΑΕΠΠ όμως σε καμία περίπτωση ένα μάθημα προγραμματισμού που παραμένει ίδιο εδώ και μία 20ετία δε το λέμε "δήθεν παρωχημένο". Η ΑΕΠΠ και η ΓΛΩΣΣΑ, αν και πρωτοποριακή για τα δεδομένα της Ελληνικής Γενικής Εκπ/σης του 1999, δεν ήταν καν μπροστά από την εποχή της γενικά!!! Το έγραψα και σε προηγούμενο ποστ. Μπορώ να το αναλύσω αλλά δε χρειάζεται νομίζω.

Νομίζω πως όλοι αναγνωρίζουμε την ανάγκη το μάθημα να ακολουθήσει την αύξηση ωρών των άλλων μαθημάτων. Χρειάζεται το 6ωρο για να λειτουργήσει σωστά (με θεωρητικό και εργαστηριακό μέρος χωρίς εκπτώσεις), το χρειάζεται για να μη "χαθεί" ανάμεσα στα άλλα, αλλά πρέπει παράλληλα και να αναδειχθεί. Οι συνθήκες είναι ώριμες για ανανέωση, αναμόρφωση του τρόπου διδασκαλίας, εμπλουτισμό (με μέτρο, για να μην πείτε μερικοί...) και υιοθέτηση ενός σύγχρονου εργαλείου ανάπτυξης κώδικα.

Ειδικά μία σύγχρονη γλώσσα μπορεί να αξιοποιηθεί πολυεπίπεδα από τον κλάδο μας (και εκτός πλαισίου πανελλαδικών και Γ' λυκείου) και να βοηθήσει να ανακτήσουμε το χαμένο έδαφος της πληροφορικής στο ελληνικό σχολείο. Να μην κοροϊδευόμαστε, αύξηση (έστω στα χαρτιά) από 2 σε 6 ώρες χωρίς αλλαγές δεν έχει αρκετά επιχειρήματα για να σταθεί. Ειδικά αν αναλογιστούμε την πίεση του ασκείται από άλλους κλάδους και τις συντεχνίες τους. Είναι και ο μοναδικός τρόπος, κατά τη γνώμη μου, να αντικρούσουμε τα συμφέροντα που μας θέλουν εκτός θετικής και που θέλουν μέρος των σχολών να είναι προσβάσιμα μόνο μέσω της ... χημείας!

Παράθεση από: petrosp13 στις 08 Σεπ 2018, 09:48:06 ΜΜ
46 ώρες διδακτικές για να καλυφθεί η ύλη του επιπέδου των θεματων των πανελλαδικών;;;
Η απλά για να καλύψεις τα 20 παραδείγματα και τις 20 ασκήσεις που παρέχει το σχολικό βιβλίο;
Ας μην γελιομαστε, το μάθημα μας είναι εφαρμοσμένα μαθηματικά, με άπειρους τύπους ασκήσεων και μεθοδολογιών που δεν μπορεί να καλυφθεί μέσα σε δύο εβδομαδιαίες ώρες.
Προτείνετε σε καθηγητή μαθηματικών ή φυσικής να του κόψετε μια ώρα εβδομαδιαία για την προετοιμασία υποψηφίων
Το μάθημα δεν ήταν και δεν έπρεπε ποτέ να είναι δίωρο. Για λόγους οικονομίας έφτασε εκεί, υπό το βάρος φυσικής και μαθηματικών. Τέτοιο βάρος δεν υπάρχει πλέον. Η ύλη δεν πρέπει να μεγαλώσει ανάλογα. Πρέπει ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ η ύλη να καλύπτεται ΑΝΕΤΑ και ΣΕ ΒΑΘΟΣ

Θεωρητικά τουλάχιστον, μιλάνε για 3πλασιασμο των ωρών. Οι περισσότεροι που γράφουμε για εμπλουτισμό της ύλης δεν μιλάμε για 3πλασιασμό της ύλης αλλά για μερικά επιπλέον πράγματα που θα διευρύνουν τη γκάμα των ασκήσεων. Δείτε λίγο την ύλη του Προγραμματισμού Υπολογιστών των ΕΠΑΛ. Έχει κάποια πράγματα παραπάνω, δεν είναι 3πλάσια η ύλη, και αξιοποιεί μία σύγχρονη γλώσσα...  στα πλαίσια μία πιο σύγχρονης προσέγγισης της διδασκαλίας του προγραμματισμού.


gkatsion

Παράθεση από: ilias_s στις 08 Σεπ 2018, 05:27:14 ΜΜ
Νομίζω πως γνωρίζουμε ότι :

3) Στα επίσημα στοιχεία που αποστέλουμε κάθε μήνα (παρακολούθηση ύλης), η συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων δηλώνει πως ολοκλήρωσε ουσιαστικά την ύλη πριν τον Απρίλη.


Εντάξει αν είναι να κοροιδευόμαστε μεταξύ μας, ότι επειδή δηλώνουμε ότι αναφέρουμε την ύλη στους μαθητές,
έχουν κάνει αυτοί εμπέδωση σε επίπεδο πανελληνίων με 10 ασκησούλες ανά τομέα και είδος ασκήσεων, δεν χρειάζεται να συζητάμε άλλο. Νομίζω ότι μιλάμε μεταξύ μας, που ξέρουμε πολύ καλά αν τα κάνουμε με εμβάθυνση και παγίωση της γνώσης, και ότι δεν μιλάω σε άτομα που βλέπουν απλά χαρτιά και νούμερα...
ΈΞΟΔΟΣ_ΑΠΟ_ΛΥΚΕΙΟ <-- ΑΕΙ + PHD + ΑΣΕΠ

gkatsion

#843
Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 08 Σεπ 2018, 07:16:13 ΜΜ
Οι οδηγίες του ΙΕΠ για την ΑΕΠΠ καλύπτουν τα θέματα των εξετάσεων;

Το topic επικεντρώνεται στη νέο λύκειο, στο πλέγμα των μαθημάτων του και στην εισαγωγή στην Τριτοβάθμια. Η συζήτηση κατέληξε όμως στην -δήθεν μειωμένη ή παρωχημένη - ύλη του μαθήματος της Πληροφορικής.

Πλέον, δεν χρειαζόμαστε τους ph3n0ls μπορούμε και από μόνοι μας.

Μα θα τρελαθώ, είναι δυνατόν να μου λένε ότι στέλνουμε ότι κάνουμε την ύλη, και ότι οι
του ΙΕΠ που δεν πιέζουν με τίποτα δηλώνουν ότι αυτή η ύλη βγαίνει ΣΩΣΤΑ με 2 ώρες. Όλα αυτά είναι χαρτιά, εμείς δεν ξέρουμε τι γίνεται;;; Για αυτό έχω σταματήσει να γράφω εδώ ...

Υ.Γ σαφώς και δεν χρειαζόμαστε άλλες ειδικότητες, θα βγάλουμε το μάθημα μας παρωχημένο μόνοι μας...
ΈΞΟΔΟΣ_ΑΠΟ_ΛΥΚΕΙΟ <-- ΑΕΙ + PHD + ΑΣΕΠ

gkatsion

Παράθεση από: petrosp13 στις 08 Σεπ 2018, 09:48:06 ΜΜ
46 ώρες διδακτικές για να καλυφθεί η ύλη του επιπέδου των θεματων των πανελλαδικών;;;
Η απλά για να καλύψεις τα 20 παραδείγματα και τις 20 ασκήσεις που παρέχει το σχολικό βιβλίο;
Ας μην γελιομαστε, το μάθημα μας είναι εφαρμοσμένα μαθηματικά, με άπειρους τύπους ασκήσεων και μεθοδολογιών που δεν μπορεί να καλυφθεί μέσα σε δύο εβδομαδιαίες ώρες.
Προτείνετε σε καθηγητή μαθηματικών ή φυσικής να του κόψετε μια ώρα εβδομαδιαία για την προετοιμασία υποψηφίων
Το μάθημα δεν ήταν και δεν έπρεπε ποτέ να είναι δίωρο. Για λόγους οικονομίας έφτασε εκεί, υπό το βάρος φυσικής και μαθηματικών. Τέτοιο βάρος δεν υπάρχει πλέον. Η ύλη δεν πρέπει να μεγαλώσει ανάλογα. Πρέπει ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ η ύλη να καλύπτεται ΑΝΕΤΑ και ΣΕ ΒΑΘΟΣ

Πραγματικά χαίρομαι που διαβάζω ότι δεν είμαι εξωγήινος, και ότι όλα ήταν πάντα στα χαρτιά απλά για να μπορούμε να υπάρχουμε, και όχι γιατί μπορούμε να διδάξουμε την τωρινή ύλη σε 46 ώρες!!
ΈΞΟΔΟΣ_ΑΠΟ_ΛΥΚΕΙΟ <-- ΑΕΙ + PHD + ΑΣΕΠ

gkatsion

Και φυσικά δεν είπε κανένας μας να μην προστεθούν κομμάτια ύλης, σε οποιαδήποτε γλώσσα, που υπάρχουν και σε αυτό το βιβλίο αλλά είναι εκτός ύλης (για παράδειγμα αναδρομή, θέλω 10+ ώρες μόνο για αυτή)... αλλά σημαντικότερο είναι με πολλές ασκήσεις (και στο εργαστήριο) να μαθαίνουν αυτά που έχουμε ήδη.

Αυτά για μεταξύ μας, ότι στους ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ πρέπει να παρουσιάσουμε νέα ύλη, για να δικαιολογήσουμε την αύξηση ωρών μας, είναι στα πλαίσια ότι ΨΕΥΔΩΣ κάναμε την δουλειά μας όπως έπρεπε στα πλαίσια του 2ώρου,
χωρίς χρόνο για εργαστήριο και εμπέδωση.
ΈΞΟΔΟΣ_ΑΠΟ_ΛΥΚΕΙΟ <-- ΑΕΙ + PHD + ΑΣΕΠ

gbougioukas

Εάν θέλουμε, παρόλα αυτά, υπάρχει εύκολος τρόπος για ουσιαστικό εμπλουτισμό της ΑΕΠΠ μέσα από την προσθήκη ελάχιστων γραμμών στις οδηγίες του υπουργείου, και συγκεκριμένα με:

Α) Την προσθήκη δύο ενσωματωμένων συναρτήσεων:

1) ΧΑΡ(χ,κ) - επιστρέφει τον χαρακτήρα που βρίσκεται στην θέση κ της παραμέτρου χ. Η χ είναι τύπου χαρακτήρων, η κ ακέραιου τύπου και ο επιστρεφόμενος τύπος είναι χαρακτήρες, πχ ΧΑΡ("ΚΕΙΜΕΝΟ", 4) επιστρέφει "Μ"

2) MHK(χ) - επιστρέφει το μήκος (ακέραιος τύπος) σε χαρακτήρες της παραμέτρου (τύπου χαρακτήρων) χ, πχ ΜΗΚ("ΚΕΙΜΕΝΟ") επιστρέφει 7.

Β) Την επέκταση του τελεστή + σε τύπους χαρακτήρων με την σημασία της εκτέλεσης της γνωστής πράξης της "συνένωσης" χαρακτήρων, πχ "ΚΕΙΜ"+"ΕΝΟ" επιστρέφει "ΚΕΙΜΕΝΟ"

Αυτές είναι ουσιαστικές αλλαγές, οι οποίες δικαιολογούνται από την θεωρητική θεμελίωση της επιστήμης μας (οι μηχανές Turing χειρίζονται σύμβολα) αλλά και τα μοντέρνα Μαθηματικά γενικότερα (π.χ. Θεωρία Συνόλων) τα οποία θεμελιώνονται πάνω στα σύμβολα, όχι στους αριθμούς. Σε εντελώς πρακτικό επίπεδο, αναλογιστείτε το εύρος των ασκήσεων που μπορούν να προστεθούν με την απλή προσθήκη αυτών των λίγων γραμμών στις οδηγίες του υπουργείου!


Μια εύκολη "επέκταση της ποικιλίας" ακόμα (αλλά πρέπει να βοηθήσουν σιγά-σιγά και οι θεματοθέτες) είναι τουλάχιστον ένα από τα θέματα Γ, Δ  να ζητάει την ανάπτυξη μιας εφαρμογής (αφού "Ανάπτυξη Εφαρμογών" λέγεται το μάθημα) με  γενικότερο θετικοεπιστημονικό προσανατολισμό  (σαν πολύ δεν έχουμε πιστέψει ότι είμαστε κλάδος της Οικονομίας;). Ένας κλασσικός τρόπος για αυτό είναι η εκφώνηση να εξηγεί τα γενικότερα  θετικοεπιστημονικά δεδομένα, και ακολούθως να ζητάει ανάπτυξη προγράμματος ή υποπρογράμματος. Θα μπορούσε να πρόκειται για άσκηση σχετική με την αρκούντως συγγενή Θεωρία των Αριθμών (τα προγράμματα αναπαριστάνονται στην πρωτοβάθμια Αριθμητική Peano), ή με υπολογιστικά μοντέλα όπως τα Κυψελικά Αυτόματα, κλπ. Πχ βλ την άσκηση 2) με την "γειτονιά Moore" και τα Κυψελικά Αυτόματα από εδώ
 
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

tdrivas

Παράθεση από: ilias_s στις 08 Σεπ 2018, 05:27:14 ΜΜ

Φυσικά και ΔΕ φταίει η ΑΕΠΠ που είμαστε εκτός Θετικής. Αυτό είναι προφανές για όποιο παρακολουθεί τις εξελίξεις στα ΓΕΛ τουλάχιστον την τελευταία 3ετία!

Γι' αυτό ευθύνη έχουν κατά κύριο λόγο συγκεκριμένες συντεχνίες άλλων κλάδων που προωθούν τα συμφέροντά τους σε βάρος της Πληροφορικής και οι ηγεσίες του υπουργείου που δεν ξέρουν τι τους γίνεται (βλ. Αρβανιτόπουλος ..."η Πληροφορική είναι δεξιότητα...") και που υποκύπτουν στις πιέσεις εφαρμόζοντας σχέδια χωρίς λογική που έρχονται σε αντίφαση με τα ίδια τους τα λεγόμενα πολλές φορές! Εμείς, άθελά μας νομίζω, απλά "κοιμόμαστε" και έτσι τους δίνουμε πατήματα να μας φέρονται σα να είμαστε 4χρονα παιδάκια...


Και όχι μόνο... Οι "αυτοκρατορίες" γκρεμίζονται εκ των έσω, είτε σκοπίμως για ιδιοτελείς σκοπούς είτε από κοντόφθαλμες λογικές που δεν μπορούν να δουν τη φάκα..
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

ilias_s

@gkatsion

Όχι συνάδελφε ούτε εσύ είσαι εξωγήινος, ούτε και εμείς δεν ξέρουμε τι γίνεται! Όλοι μας ξέρουμε πολύ καλά τι γίνεται... Και ίσα-ίσα, επειδή εδώ μέσα είμαστε μεταξύ μας και μπορούμε να λέμε αλήθειες πρέπει να λέμε τα πάντα!

Το υπουργείο θα χρησιμοποιήσει ό,τι χαρτιά έχει και εξυπηρετούν τους σκοπούς του κάθε φορά. Δεν το κάνει επειδή τα πιστεύει ή επειδή δεν ξέρει... το κάνει με πλήρη επίγνωση και το κάνει κάθε φορά! Το ξέρουμε όλοι!!!

Στην Ελλάδα για να κάνεις μία δουλειά σωστά πρέπει να φροντίσεις να κερδίσεις τις εντυπώσεις πρώτα! Και αν ήταν να γίνεται αυτό που πρέπει απλά με το να παρουσιάζουμε σκέτη την πραγματικότητα και την απλή λογική δε θα είμασταν στη θέση που είμαστε! Σωστά?

@gbougioukas

Σε αυτό έχεις δίκιο αλλά γιατί να μην τολμήσουμε να προχωρήσουμε σε μία πραγματική γλώσσα? Η ΓΛΩΣΣΑ μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην ΑΕΠΠ της Γ' Λυκείου. Μία γλώσσα τύπου Python έχει πολλαπλά οφέλη που εκτείνονται πέρα από τη Γ' τάξη και τις πανελλήνιες!

taxata

#849
"Δραττόμενος της ανακοίνωσης του "νέου" εκπαιδευτικού συστήματος και διαφόρων σχολίων επ' αυτού"
Ο τρόπος εισαγωγής, ο σχεδιασμός των ΑΠΣ και των μαθημάτων, η ύλη, ο βαθμός εμβάθυνσης και η δυσκολία των πανελλαδικών θεμάτων σε ένα σύγχρονο, λογικό και μαθητοκεντρικό και όχι εξεταστικοκεντρικό σύστημα πρέπει να λαμβάνει πρωτίστως υπόψιν ότι ο μαθητής πρέπει να καλύπτεται πλήρως από το δημόσιο σχολείο και τον εκπαιδευτικό του.
Η πλειοψηφία των μαθητών εδώ και χρόνια αρχίζει προετοιμασία με φροντιστήρια από τη Β' Λυκείου και συνεχίζει στη Γ' (κάποια από τα φρ. του κέντρου κάνουν προετοιμασία και από την Α' ). Οι μαθητές κάνουν πλήθος διδακτικών ωρών για 2 χρόνια με περισσότερους από 2-3 καθηγητές. Ο λόγος .. ότι η θεματολογία στα περισσότερα μαθήματα (και στα δικά μας) είναι επιεικώς υπερβολική για τις προβλεπόμενες διδακτικές ώρες και τον τρόπο που δουλεύουν τα δημόσια σχολεία.
Εμείς από την άλλη όταν οι μαθητές μας επιτυγχάνουν, σπεύδουμε να διεκδικήσουμε τα αποκλειστικά εύσημα και έχοντας την ψευδαίσθηση ότι τα καταφέραμε και εφέτος και κάναμε καλά τη δουλειά μας. 
Η αποτυχία είναι βλέπετε είναι ορφανή (δεν διάβασε ο μαθητής, ήταν άτυχος, βιάστηκε, έδειξε επιπολαιότητα), η επιτυχία από την άλλη έχει πολλούς μπαμπάδες (βγάλαμε την ύλη από τον Ιανουάριο !!! so what ??), ξεχνώντας έτσι την πραγματικότητα και η οποία εξουθενώνει από τη Β' Τάξη ψυχολογικά και οικονομικά τους μαθητές και οικογένειες τους.
Μόλις ακούμε τώρα για 6ωρα μαθήματα αντί εμείς να μιλήσουμε για εξορθολογισμό μαθήματος - ύλης - θεμάτων μία ευκαιρία για να στηρίξουμε περισσότερο τους αδύνατους μαθητές και γενικά να αποτελέσει μία αφορμή για το στήσιμο ενός ανεξάρτητου Λυκείου με επαναπροσδιορισμό των βασικών και σημαντικών, απεμπλοκή από το άγχος και από την ανάγκη σε τόσο εξοντωτικό βαθμό για την εξωτερική βοήθεια (δε μου αρέσει ο όρος παραπαιδεία η οποία ευδοκιμεί και καλά κάνει διότι συμπληρώνει τα κενά και τα λάθη του εκπαιδευτικού συστήματος) σπεύδουμε να μιλήσουμε για αύξηση του όγκου της ύλης, προφανώς θα θεωρήσουμε και εντελώς λογικά τα ακόμα πιο δύσκολα θέματα, συντηρώντας και ανατροφοδοτώντας έτσι τα κακώς κείμενα.
Ίσα ίσα επαρκεί το 6ωρο βλέπετε όπως είναι και τώρα η ύλη, το μάθημα και τα θέματα(2 ώρες στη Β' φροντ. + 2 ώρες στη Γ' Σχολείο + 2 ή 3 ώρες φροντ. στη Γ' = 6 ή 7 ώρες).
Ίσως θα έπρεπε κάποια στιγμή  να δούμε μετά από αρκετές δεκαετίες στάσιμοι στα ίδια, τι πρέπει να θεωρούμε Γενική Παιδεία την οποία πρέπει όλοι οι μαθητές μας να έχουν και στη συνέχεια να δούμε και τον τρόπο επιλογής για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, εδώ ως συνήθως όμως κάνουμε τα πράγματα ανάποδα και πρωτίστως σκεφτόμαστε τις εκλογές, ποιον κάλο θα πατήσουμε, τις θέσεις ή τις ώρες μας και όχι το λογικό, το χρήσιμο, το επιστημονικό, το ωφέλιμο για τους μαθητές.
Οι απόφοιτοι του λυκείου ξέρουν να υπολογίζουν παραγώγους, να βρίσκουν ολοκληρώματα, να επιχειρηματολογούν στην έκθεση αντιγράφοντας συνταγές εξετάσεων, να γράφουν κώδικα, να λένε απέξω δεκάδες σελίδες και τύπους, δυσκολεύονται όμως να διαβάζουν ένα λογαριασμό της ΔΕΗ να συμπληρώσουν μία αίτηση, δεν γνωρίζουν τα δικαιώματά τους και τις υποχρεώσεις τους ως πολίτες ή ως αυριανοί εργαζόμενοι, δεν μπορούν να ράψουν ένα κουμπί από το πουκάμισό τους, να βιδώσουν μία βίδα στον μεντεσέ της πόρτας, να κρεμάσουν ένα πίνακα στον τοίχο χωρίς να χτυπήσουν το δάκτυλό τους, δεν έχουν ιδέα το τι πρέπει να κάνουν πρίν ή και μετά από μία φυσική καταστροφή ή να δίνουν πρώτες βοήθειες. Δεν έχουν μάθει από μικροί να συνεργάζονται, να μοιράζονται πράγματα και γνώσεις, να σέβονται τους αδύνατους, να προβάλουν το εμείς από το εγώ, υστερούν στην προσωπική επικοινωνία, δυσκολεύονται να φλερτάρουν  ή να λύνουν πρόσωπο με πρόσωπο τα μεταξύ τους προβλήματα και προτιμούν απρόσωπα με ποστ ή μηνύματα. Φταίνε αυτοί βεβαίως και όχι, εμείς επαναπαυθήκαμε και έχουμε εναποθέσει τη γενική παιδεία στα ΜΜΕ και στην κοινωνική δικτύωση.
Υπάρχουν και εξαιρέσεις ? βεβαίως.... μην βιαστείτε να αναφέρετε αυτές, κοιτάξτε το σύνολο, οι πολλοί και όχι ο ένας θα τραβήξουν τη χώρα μπροστά, εμείς ως "μεγάλοι" κάναμε τα λάθη μας και το πληρώνουν τώρα τα παιδιά μας και οι ταλαντούχοι νέοι μαθητές. Οι "προνομιούχοι"  δείχνουν απρόθυμοι να την παλέψουν εδώ και την κάνουν με ελαφριά πηδηματάκια για έξω. Ας εστιάσουμε πως θα βγάλουμε από το λύκειο υγιείς, μορφωμένους, σκεπτόμενους και υπεύθυνους νέους πολίτες και ας ξέρουν 10 σελίδες αποστηθισμένης ιστορίας, μία μαθηματική εξίσωση, ένα τύπο φυσικής ή χημείας, μία δομή δεδομένων ή μια ταξινόμηση λιγότερη.
Τάσος_Χατζηπαπαδόπουλος
Κύριε δεν έχω internet
http://users.sch.gr/chatzipap/

gbougioukas

@ ilias_s

Το είπα και το ξαναλέω μακάρι να έρθει η Python. Αλλά τι να το κάνεις αν είναι έτσι όπως έγινε στα ΕΠΑΛ; Δες τα Γ και Δ θέματα των εξετάσεων, τύπου logistics, με διαφημιστικές εταιρείες και μέσους όρους - μια από τα ίδια, καμία σύνδεση με τις Θετικές Επιστήμες σε μια εποχή όπου μοντέλα όπως το DLA (Diffusion-Limited Aggregation) παρακάμπτουν τελείως την Aνάλυση και τις διαφορικές εξισώσεις, λειτουργούν χωρίς το συνεχές, μόνο με Πληροφορική, που θα πει με Προγραμματισμό  - δεν είναι τυχαία η ρήση του μεγάλου Έλληνα επιστήμονα Χρήστου Παπαδημητρίου: "Computer Science is the new Math". Και τι Python είναι αυτή που χρειάζεται να γράψεις την αλφαβήτα ρητά ένα προς ένα γράμμα (έλεος); Για να μην πω για list comprehensions και δισδιάστατες διατάξεις. Δεν είναι θέμα γλώσσας, δυστυχώς. Η σύνδεση με τις Θετικές Επιστήμες είναι το κομβικό θέμα για μας, δεν είναι η ΑΕΠΠ που το αποκλείει αυτό, δεν είναι η γλώσσα.
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

stam12

Πάντως ήδη από τη δεκαετία του '90, άρχισε να εφαρμόζεται ο αντικειμενοστραφής προγραμματισμός, για τον οποίο δεν γίνεται καν λόγος στο μάθημα.
Το να κάνεις λάθος είναι ανθρώπινο και το να ρίχνεις το φταίξιμο στον υπολογιστή είναι ακόμη πιο ανθρώπινο.

pgrontas

Κατά τη γνώμη μου μία από τις μεγαλύτερες αδυναμίες της ΑΕΠΠ, εκτός από τον χειρισμό συμβολοσειρών που ειπώθηκε παραπάνω, είναι ότι δεν γίνεται αφαίρεση δεδομένων με κανέναν τρόπο. Δεν μπορείς να ομαδοποιήσεις δηλαδή σχετιζόμενα δεδομένα σε δομές όπως οι εγγραφές (structs, records, tuples) που υπάρχουν σε όλες τις γλώσσες προγραμματισμού και να φτιάξεις νέες έννοιες. Κάτι τέτοιο γίνεται μόνο για τις εντολές με υποπρογράμματα (για δημιουργία 'ρημάτων'), αλλά όχι για τα δεδομένα (για δημιουργία 'ουσιαστικών'). Αυτή είναι για μένα η Νο1 προσθήκη η οποία εμπλουτίζει τις εκφραστικές δυνατότητες των μαθητών, αλλά κυρίως τους επιτρέπει να εξασκήσουν την αφαιρετική σκέψη και να φτιάξουν πιο σύνθετα μοντέλα. Ο αντικειμενοστρεφής προγραμματισμός είναι το επόμενο στάδιο, αλλά προσωπικά μου φαίνεται ότι δεν προσφέρει (διδακτικά)  και πολλά περισσότερα από ΄όσα προσφέρουν οι εγγραφές κτλ.

Επίσης για να πάρει το μάθημα πιο 'θετική' κατεύθυνση πρέπει να εισαχθούν θεμελιώδεις έννοιες όπως η αναδρομή και βασικές έννοιες θεωρίας πολυπλοκότητας. Το δεύτερο μαλιστα ταιριάζει και με τη διδασκαλία περί ορίων που κάνουν τα παιδιά στα μαθηματικά και αν γίνει σωστά μπορεί να τους βοηθήσει ως απλοποιημένη μορφή του ορίου να κατανοήσουν αυτή τη δύσκολη μαθηματική έννοια.

Τώρα αυτά φυσικά μπορούν να γίνουν στη ΓΛΩΣΣΑ, αν υπάρξει ορισμός της σύνταξης και υποστήριξη από τα αντίστοιχα εργαλεία, χωρίς καμία έκπτωση στις γνώσεις των μαθητών.

Όμως μήπως αν γίνουν σε Python προσφέρουν πολλά περισσότερα:
-Είναι ήδη έτοιμη η υποστήριξη στη γλώσσα.
-Τα παιδιά αποκτούν πρακτική γνώση μια γλώσσας προγραμματισμού που θα τους χρησιμεύσει όπου και αν περάσουν και γιατί όχι και στην καθημερινή τους ζωή.
-Κλείνουμε τα στόματα πολλών κακοπροαίρετων που μιλούν για ψευδογλώσσες κλπ.

Από την άλλη όλα αυτά σε ένα χρόνο και με νέα γλώσσα ίσως είναι υπερβολικά. Αν μπορούσαμε να εκμεταλλευτουμε τη Β Λυκείου έστω και για μία ώρα τα πράγματα θα είναι καλύτερα.

Η ουσία πάντως είναι ότι, όπως εγγραψα και νωρίτερα δεν πάμε πουθενά αν ασχολούμαστε μόνο με τη Γ Λυκείου και τις εξετάσεις.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

P.Tsiotakis

#853
Οι απαντήσεις στις ερωτήσεις σας για το προτεινόμενο νέο λύκειο από τους καθ ύλην αρμόδιους. Για τα υπόλοιπα google search ...

Καλή συνέχεια,

Π.Τ.

ΥΓ: it's the smart polymer and the piritium stupid.

evry

Ο ένας εκ των "καθ ύλην αρμόδιων" έχει πτυχίο, μεταπτυχιακό και διδακτορικό από το τμήμα πληροφορικής του ΕΚΠΑ, πάντως  :D

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 11 Σεπ 2018, 04:55:33 ΜΜ
Οι απαντήσεις στις ερωτήσεις σας για το προτεινόμενο νέο λύκειο από τους καθ ύλην αρμόδιους. Για τα υπόλοιπα google search ...

Καλή συνέχεια,

Π.Τ.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr