Τελευταία μηνύματα

Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 10
1
Γ΄ Λυκείου / Απ: Ποια γλώσσα θέλετε για την Γ΄ Λυκείου;
« Τελευταίο μήνυμα από sstergou στις Χθες στις 11:59:23 μμ »
Συμφωνώ ότι κάθε γλώσσα έχει τις κακοτοπιές της αλλά μπορούμε να τις αποφεύγουμε στη διδασκαλία.
Μακάρι να είναι έτσι αλλά αν μπουν οι πανελλήνιες στη μέση θα τραβάμε τα μαλλιά μας. Σε κάθε περίπτωση υπάρχουν γλώσσες γεμάτες κακοτοπιές και παγίδες και γλώσσες που σχεδιάστηκαν με περισσότερη προσοχή και έχουν λιγότερα προβλήματα τέτοιου είδους. Τίποτε δεν είναι αξεπέραστο αλλά όπως είπα και παραπάνω ως καθηγητής δεν θα ήθελα να εξηγήσω το type coercion σε κανέναν μαθητή γιατί είναι μια άχρηστη και ξεπερασμένη τακτική που οδηγεί σε σοβαρά bugs, κακή κατανόηση και κακή απόδοση. Κατά τη γνώμη μου δεν έχει καμία διδακτική αξία.

Υλοποίηση ενός memory game χρειάζεται πίνακες, ταξινόμηση, υποπρογράμματα random/shuffle, events κλπ, θα την κάνουν οι καλοί μαθητές του Λυκείου, δεν γίνεται στο Δημοτικό με Javascript (εκτός αν εννούσες με game-maker εργαλεία).
Στην επιλογή της γλώσσας για τη Γ΄ Λυκείου, θεωρώ ιδιαίτερα εντός θέματος την χρήση της ως καθημερινό και διαθεματικό εργαλείο.

Σε αυτό συμφωνώ πλήρως απλά νομίζω ότι σε αυτό που περιγράφεις είναι καλύτερο να αγκαλιάσουμε πολλές διαφορετικές προσεγγίσεις από το να προσπαθήσουμε να επιβάλλουμε μόνο τη Javascript.

Να εξηγήσω τι εννοώ:

Λογισμικά παρουσιάσεων, animation, scratch, logo και ότι άλλο χωράει ο νους μας κάνει εξαγωγή σε javascript. Θα απαγορεύσουμε στον κόσμο να χρησιμοποιεί το λογισμικό που θέλει; Ή απλά θα πούμε "Αν εξάγει σε webapp τότε το φιλοξενούμε αρκεί να γράψεις ένα package.json".

Νομίζω το δεύτερο μιας και το πρώτο δεν μπορεί καν να ελεγθεί.

Από τη στιγμή που λοιπόν υπάρχει τεχικά η δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί η Javascript ως βάση για τον διαμοιρασμό και το μιξάρισμα εκπαιδευτικών webapp γραμμένων σε ένα σωρό εργαλεία γιατί να την ορίσουμε σαν την μοναδική γλώσσα προγραμματισμού;

Θα μπορούσαν στο δημοτικό τα παιδιά να κάνουν logo και scratch και να τα δημοσιεύουν σαν webapps.
Στο γυμνάσιο και στο λύκειο η λογική αυτή μπορεί να επεκταθεί σε ένα σωρό προγράμματα και γλώσσες ειδικά για την διδασκαλία ενός μαθήματος ή μιας διδακτικής ενότητας.
Και η γλώσσα θα μπορούσε να εξάγει javascript για όποιον επιθυμεί(!).

Με λίγα λόγια γιατί να διαλέξουμε javascript από την στιγμή που δεν καν είναι απαραίτητη για να χτίσουμε την διαθεματικότητα με βάση την ίδια; Γιατί να μη διαλέξουμε μια καλύτερη γλώσσα για τη Γ' Λυκείου;
2
Γ΄ Λυκείου / Απ: Ποια γλώσσα θέλετε για την Γ΄ Λυκείου;
« Τελευταίο μήνυμα από alkisg στις Χθες στις 09:55:29 μμ »
Στάθη το προηγούμενό μου μήνυμα ήταν γενικές σκέψεις σε σχέση με αυτά που ασχολούμαι αυτές τις μέρες, δεν ήταν απάντηση σε αυτά που έγραφες.

Είναι πολύς κόσμος που κρίνει το συντακτικό ή το σημασιολογικό κάθε γλώσσας, δεν αναφερόμουνα σε σένα. Συμφωνώ ότι κάθε γλώσσα έχει τις κακοτοπιές της αλλά μπορούμε να τις αποφεύγουμε στη διδασκαλία. Δεν είναι απαραίτητο να αναφερθούμε στο γιατί η range(1000000000) εξαντλεί τη RAM ούτε στο [] == ![]. Στο ερωτηματολόγιο του καλοκαιριού υπήρχε τεράστια ασυμφωνία για το τι θα έπρεπε να τυπώσει η `ΓΙΑ μ ΑΠΟ -1 ΜΕΧΡΙ 10 ΜΕ_ΒΗΜΑ -3*μ ... ΓΡΑΨΕ μ`, αλλά παρ' όλα η πλειονότητα δήλωσε ότι η ΓΙΑ είναι σαφώς ορισμένη, αφού μπορούμε να περιορίσουμε τη χρήση της σε απλές περιπτώσεις.
Το βασικό πρόβλημα της ΓΛΩΣΣΑΣ δεν ήταν η σύνταξή της, αλλά (1) το ότι δεν ορίστηκε πλήρως, και (2) ότι δεν έχει πραγματική χρήση. Αν μας όριζαν επακριβώς τη σημασιολογία της ΓΙΑ, θα ξέραμε και ποιες περιπτώσεις να μην διδάξουμε, και δεν θα το συζητούσαμε περαιτέρω.

Υλοποίηση ενός memory game χρειάζεται πίνακες, ταξινόμηση, υποπρογράμματα random/shuffle, events κλπ, θα την κάνουν οι καλοί μαθητές του Λυκείου, δεν γίνεται στο Δημοτικό με Javascript (εκτός αν εννούσες με game-maker εργαλεία).
Στην επιλογή της γλώσσας για τη Γ΄ Λυκείου, θεωρώ ιδιαίτερα εντός θέματος την χρήση της ως καθημερινό και διαθεματικό εργαλείο.
3
Προγραμματισμός Υπολογιστών / Απ: Python moodle
« Τελευταίο μήνυμα από polikarpos στις Χθες στις 07:50:36 μμ »
Καλησπέρα σε όλους  και χρόνια πολλά,
Yπενθυμίζω   ότι το μάθημα στο https://moodle.sepchiou.gr παραμένει ανοιχτό και  ελεύθερα διαθέσιμο. 
Tο χρησιμοποιούν δεκάδες συνάδελφοι και εκατοντάδες μαθητές  και θα παραμείνει διαθέσιμο  για την τελική επανάληψη πριν τις εξετάσεις.
Kαλή συνέχεια
4
Γ΄ Λυκείου / Απ: ΟΕΦΕ Ή ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΕΣΑ ?
« Τελευταίο μήνυμα από Κανένας στις Χθες στις 07:48:43 μμ »
Επισυνάπτω ενδεικτικές απαντήσεις:

5
Γ΄ Λυκείου / Απ: ΟΕΦΕ Ή ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΕΣΑ ?
« Τελευταίο μήνυμα από Λαμπράκης Μανώλης στις Χθες στις 07:06:34 μμ »
Α1. 4  ( Απάντηση )
;
Αν Σ , δείτε την εγκύκλιο 30/09/2020. Σελ. 25/31.


Νομίζω είναι "ξεκάθαρο" πως είναι λάθος, με βάση τις οδηγίες που έχουν έρθει,  όντως δεν έπρεπε να βάλουν κάτι τέτοιο
6
Γ΄ Λυκείου / Απ: Ποια γλώσσα θέλετε για την Γ΄ Λυκείου;
« Τελευταίο μήνυμα από sstergou στις Χθες στις 06:34:03 μμ »
Αυτά τα τεράστια πλεονεκτήματα, δεν επισκιάζουν δραματικά τα μειονεκτήματα τύπου "δεν μου αρέσει η σύνταξη της τάδε εντολής

Αγαπητέ Άλκη, πουθενά δεν μίλησα για συντακτικό. Σαφώς και με ενδιαφέρει αλλά δεν νομίζω ότι αυτό είναι το πρόβλημα της javascript. Θεωρώ λοιπόν λάθος τον αφορισμό ότι όσοι επισημαίνουν τα προβλήματα της τάδε ή της δείνα γλώσσας ασχολούνται με το συντακτικό και άρα με θέματα ήσσονος σημασίας.

Παραθέτω κάποια δείγματα κώδικα javascript για να δείξω τι εννοώ.

Κώδικας: Javascript
  1. var a = [1,2,3]
  2. var c = '1,2,3';
  3.  
  4. a == b; // false
  5. a == c; // true
  6.  
  7. t = null
  8. t += 'ing'  //"nulling"
  9.  
  10.  
  11. Number.MAX_VALUE > 0;   //true
  12. Number.MIN_VALUE < 0;   //false
  13.  
  14. [] == ![];     //true
  15.  
  16. Number({});   // NaN
  17. Number([]);   // 0
  18.  
  19. [1,2,3,15,30,7,5,45,60].sort() // [1,15,2,3,30,45,5,60,7]
  20.  
  21. Math.min() < Math.max(); // false
  22.  
  23. alert(111111111111111111111); // alerts 111111111111111110000
  24.  
  25.  
  26. 42.toFixed(2);    // Syntax Error
  27. 42. toFixed(2);   // Syntax Error
  28. 42 .toFixed(2);   // “42.00”
  29. 42 . toFixed(2);  // “42.00”
  30. 42.0.toFixed(2);  // “42.00”
  31. 42..toFixed(2);   // “42.00”

Βαριέμαι να παραθέσω παραπάνω παραδείγματα αλλά είναι αμέτρητα.
Στο τέλος αυτό που μετράρει είναι να έχεις απομνημονεύσει ένα σωρό χαζούς κανόνες. Μια απ'τα ίδια με την ΓΛΩΣΣΑ δηλαδή. Για μένα αυτό είναι το ρεζίλι της πληροφορικής.

Όσον αφορά τώρα το φωτόδεντρο και τα λογισμικά δεν έχω κάτι να πω.
Τα περισσότερα λογισμικά που έχω δει θα μπορούσαν άνετα να είναι webapps και ο τρόπος παραγωγής-διανομής που σκέφτηκες πολύ έξυπνος και οικονομικός.
Δωρεάν hosting για τα λογισμικά (github), δωρεάν (ή χαμηλού κόστους) διαμοιρασμός (npm) δωρεάν εργαλεία (vscode). Πιστεύω ότι πρέπει να υπάρξει προσοχή στη διαχείριση προσωπικών δεδομένων καθώς μιλάμε για ιδιωτική εταιρεία. btw όλες αυτές οι τεχνολογίες είναι ελεγχόμενες από την microsoft...

Αλλά ας το δεχτώ. Έστω ότι αυτό είναι το ιδανικό φορμά διαμοιρασμού και συνεργασίας πάνω στα εκπαιδευτικά λογισμικά.

Πρέπει αυτό να να ορίσει τη γλώσσα της Γ' Λυκείου; (όπως λέει και η ερώτηση στην αρχή του θέματος).
Η μήπως πρέπει να διδάσκουμε javascript στο δημοτικό, γυμνάσιο λύκειο και επάλ για να διευκολύνουμε το διαμοιρασμό;

Θα μπορούσαμε να χρησιμοποιύμε typescript,  dart, c++, python, scala και ότι άλλη γλώσσα θέλουμε αρκεί να υπάρχει εξαγωγή σε javascript, δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να παιδιά να υποστούν αυτόν τον τραγέλαφο.


TLDR;
Javascript: Μαύρο χάλι
Διαμοιρασμός εκπαιδευτικου λογισμικού (διαφορετική συζήτηση)

Υ.Γ.
Memory games μπορούν να φτιάχνουν τα παιδιά στο δημοτικό. Στη Γ' Λυκείου περιμένω άλλα.
7
Προσπάθησα να γράψω ticket για το πρόβλημα
Επισυνάπτεται εικόνα ...
8
Γ΄ Λυκείου / Απ: ΟΕΦΕ Ή ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΕΣΑ ?
« Τελευταίο μήνυμα από andreas_p στις Χθες στις 03:41:41 μμ »
Α1. 4  ( Απάντηση )
;
Αν Σ , δείτε την εγκύκλιο 30/09/2020. Σελ. 25/31.

Δ5.β. ( Διατύπωση )
Πόσα έκτακτα περιστατικά αντιμετωπίστηκαν.
9
Γ΄ Λυκείου / Απ: Απορία στην Στοιβα
« Τελευταίο μήνυμα από thaaanos στις Χθες στις 01:18:57 μμ »
Πέτρο λέω για τις ενδεικτικές λύσεις ασκήσεων:
http://ebooks.edu.gr/ebooks/d/8547/5296/22-0263-01_Pliroforiki-G-Lykeiou-SpOikPlir_Lyseis-Askiseon.pdf

Σελίδα 19, γραμμή 40:

Κώδικας: ΓΛΩΣΣΑ
  1. ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ αθρ
  2.     πινακας_επιθετων[i] <- πινακας_επιθετων[αρχ - 1 + i]
  3. ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

Κάνει απευθείας πρόσβαση στα στοιχεία της ουράς, για να τα κάνει ολίσθηση προς τα αριστερά, για να χωρέσει η ουρά κι άλλα στοιχεία.
Ε δεν μπορούμε από τη μία να το διδάσκουμε αυτό και από την άλλη να λέμε για αφηρημένες δομές δεδομένων, είναι αντίφαση.

Για να μην παρεξηγηθώ, εγώ εννοώ ότι:
  • Είμαι κατά της ολίσθησης, αφού εκτός από τη λάθος πολυπλοκότητα Ο(Ν), δεν υφίσταται καν σαν έννοια αν υλοποιήσουμε ουρά με δείκτες.
  • Όπως είπε ο Θάνος παραπάνω, είμαι υπέρ του: ο "χρήστης" της "βιβλιοθήκης στοίβα/ουρά" δεν πρέπει να ξέρει την εσωτερική αναπαράσταση. Για μένα αυτό σημαίνει αφηρημένη δομή, ο ορισμός του API μιας βιβλιοθήκης.
  • Όμως θεωρώ ότι εμείς διδάσκουμε και "προγραμματιστές" της "βιβλιοθήκης στοίβα/ουρά", άρα υπό εκείνο το πρίσμα, επιτρέπεται να μιλήσουμε για εσωτερική αναπαράσταση.
  • Τέλος, το να κάνουμε μικροαλλαγές στο API της στοίβας/ουράς δεν σημαίνει ότι κάναμε ιεροσυλία, ούτε ότι ξαφνικά σταμάτησαν να είναι ουρές και στοίβες. Ακόμα και το API εξαρτάται από το δοθέν πρόβλημα. Αν το πρόβλημα που θέλω να λύσω απαιτεί συνάρτηση Peek(top - 1), και την υλοποιήσω, πάλι στοίβα είναι, ελαφρώς προσαρμοσμένη χωρίς να χάνονται οι χαρακτηριστικές της ιδιότητες.

Εδώ δεν υπάρχει πρόβλημα γιατί η ολίσθηση γίνεται μέσα σε λειτουργία της ουρας (στην υπλοποιηση) όχι κατα την χρήση. Απλά χωρίς χρήση υποπρογραμμάτων είναι δύσκολο να διαχωριστεί η Χρήση από την Υλοποιηση οπότε πρέπει να φανεί σε "λογικό επίπεδο" δηλαδή η ανακατανομή να γίνεται πρίν την εισαγωγή ή μετα την εξαγωγή και όχι σε άσχετο σημείο
10
Γ΄ Λυκείου / Απ: Απορία στην Στοιβα
« Τελευταίο μήνυμα από thaaanos στις Χθες στις 01:11:54 μμ »
Εγώ ακόμα αδυνατώ να καταλάβω γιατί είναι λάθος το άδειασμα μιας στοίβας με την εξής λογική:
Για στοιχείο από τοπ μέχρι 1 με βήμα -1
Απώθηση()

Μπορεί κάποιος να μου το εξηγήσει;
Τι ακριβώς προσφέρει να το υλοποιήσω με Όσο;
Πού παραβιάζω την λογική της στοίβας;
Πού εκμεταλλεύομαι τον πίνακα και κλέβω;
Πού έχω άμεση πρόσβαση σε κάποιο στοιχείο εκτός της κορυφής;

Υποθέτεις οτι ο δείκτης top ισοδυναμει με το πληθος των στοιχείων στην στοιβα.
(το οποίο εξαρτάται από την υλοποιηση την οποία ο χρήστης της δομής αγνοεί)
Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 10